برای جلوگیری از مرگ و میر فنتانیل در فیلادلفیا، ضربه زدن به درها و توزیع کیت های اوردوز


در خیابانی باریک که ردیفی از خانه‌های ردیفی و بدنه‌فروشی خودرو در محله کنزینگتون در شمال فیلادلفیا قرار دارد، مارسیلا الی از پله‌های جلوی خانه بالا می‌رود و به شدت در را می‌کوبد.

مردی میانسال با چهره ای محتاط ظاهر می شود.

“سلام قربان، امروز چطوری؟” الی با پوشیدن ژاکت آبی سلطنتی که نشان لیبرتی بل دولت شهر را گلدوزی شده بود، پرسید. «اسم من مارسلا است. من با شهرستان کار می کنم. شما در مورد مصرف بیش از حدی که در این محله اتفاق می افتد شنیده اید، درست است؟

مرد با احتیاط سر تکان می دهد.

الی به جزوه هایی که در دست دارد درباره مصرف بیش از حد مواد مخدر و برنامه های درمان اعتیاد اشاره می کند. او جعبه ای از نارکان، نام تجاری نالوکسان را در دست دارد که می تواند مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس کند.

آنچه که ما در تلاش هستیم انجام دهیم این است که این را در خانه همه قرار دهیم. آیا قبلاً در مورد این چیزی شنیده اید؟» الی قبل از اینکه یک کیسه حمل بار پر از جزوه های بیشتر، نوارهای تست فنتانیل و جعبه نارکان را به مرد بدهد، پرسید.

الی و سایر کارگران و داوطلبان شهری پاره وقت بخشی از یک کمپین بزرگ شهر به خانه در فیلادلفیا هستند که هدف آن تجهیز خانه ها به نالوکسان و سایر لوازم پیشگیری از مصرف بیش از حد مواد مخدر است.

مقامات شهر امیدوارند که این رویکرد پیشگیرانه نالوکسان را به عنوان یک ماده روزمره در کابینت دارو عادی کند و از مرگ افراد در اثر مصرف بیش از حد، به ویژه ساکنان سیاه پوست جلوگیری کند.

بر اساس داده های شهر، در فیلادلفیا در سال 2022، 1413 نفر در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند. در میان ساکنان سیاه پوست، مرگ و میر نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است که بسیاری از آنها در خانه های شخصی اتفاق افتاده است.

کلی مک لوید، معاون مدیر واحد واکنش به مواد افیونی شهر، در مورد کیسه حمل نالوکسان و سایر لوازم گفت: «بهترین کاری که می‌توانیم برای دسترسی بیشتر به این چیزها انجام دهیم این است که آنها را به مردم بدهیم. ما از شما نمی‌پرسیم که آیا مواد مخدر مصرف می‌کنید یا خیر. هدف در اینجا واقعاً ایجاد نوعی مسئولیت جمعی است. به عنوان مردم سیاه و قهوه ای، همانطور که در طول همه گیری کووید دیدیم، هیچ کس برای نجات ما نمی آید. برای ما، این ابزاری است که می‌توانیم از آن برای نجات خود استفاده کنیم.»

کاترین کاماچو، ساکن شمال فیلادلفیا، مشتاقانه یک جعبه نارکان را از یک تیم اطلاع رسانی بحران مواد افیونی پذیرفت. او می‌گوید: «من این را با خودم حمل می‌کنم» و اضافه می‌کند که شاید بتواند یک زندگی را نجات دهد.(کیمبرلی پینتر/WHYY)

هدف ابتکار جستجو، رساندن لوازم پیشگیری مستقیماً به افرادی است که در غیر این صورت ممکن است خودشان به دنبال آن نباشند، و آگاهی در مورد مصرف بیش از حد را فراتر از کنزینگتون، مرکز اپیدمی اعتیاد در شهر، گسترش دهد. کاوشگران قصد دارند به بیش از 100000 در در “نقاط داغ” فیلادلفیا بکوبند – کد پستی با نرخ فزاینده مصرف بیش از حد مواد افیونی، که بسیاری از آنها در جوامع اقلیت هستند.

مک لوید گفت که افزایش اختلاف نژادی در مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد یکی از پیامدهای دراز مدت جنگ با مواد مخدر است. سیاست‌های آن کمپین ملی مبارزه با مواد مخدر منجر به دهه‌ها تاکتیک‌های تهاجمی پلیس، توهین‌های نژادی و احکام زندان طولانی شد که به‌طور نامتناسبی بر افراد رنگین پوست و جوامع آنها تأثیر گذاشت.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان آمریکایی هنوز تعداد نامتناسبی از دستگیری‌های مواد مخدر و خدمات حمایت از کودکان را به خود اختصاص می‌دهند.

مک‌لوید گفت: «به همین دلیل، بسیار واضح است که چرا افراد سیاه‌پوست یا قهوه‌ای ممکن است در بالا بردن دست خود و گفتن «من فردی هستم که مواد مخدر مصرف می‌کنم، به آن منابع نیاز دارم» مردد باشند.

جوامع دیگر نالوکسان و سایر منابع را، البته در مقیاس کوچکتر از فیلادلفیا، توزیع کرده اند.

دالیا هلر، معاون ابتکارات مصرف مواد مخدر در Vital Strategies، یک سازمان بهداشت عمومی که با دولت‌های محلی در هفت ایالت همکاری می‌کند، گفت: آنچه فیلادلفیا انجام می‌دهد می‌تواند به الگویی برای سایر مکان‌های پرجمعیت تبدیل شود.

هلر گفت: “یک چیز به شدت شخصی در مورد تعامل انسانی وجود دارد.” و کسی که در خانه شما را می زند تا در مورد مصرف مواد مخدر و خطر مصرف بیش از حد دارو صحبت کند و اینکه کاری می توان انجام داد، فکر می کنم واقعاً قدرتمند است.

یک کیت منبع بحران مواد افیونی حاوی نارکان، نوارهای تست فنتانیل، و اطلاعاتی در مورد نحوه درمان اعتیاد و سایر منابع کاهش آسیب است. (کیمبرلی پینتر/WHYY)

هلر خاطرنشان کرد که در طول سال ها، نالوکسان بیش از هر زمان دیگری در دسترس بوده است. اکنون می توان آن را به صورت آنلاین و از طریق پست سفارش داد، در دستگاه های فروش تخصصی موجود است و برخی داروخانه ها اکنون اسپری بینی نارکان را بدون نسخه می فروشند.

اما ده‌ها هزار آمریکایی همچنان هر ساله بر اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی جان خود را از دست می‌دهند. هلر گفت که این بدان معناست که تلاش‌های پیشگیری و ارسال پیام در مورد بحران هنوز به دست برخی افراد نمی‌رسد. و برای او، رسیدن به مردم به معنای ملاقات با آنها در جایی است که هستند. او گفت: «این به معنای فیزیکی است، این به معنای آن چیزی است که آنها در مورد چیزی می‌دانند، تصورشان از چیزی چیست، و باورهایشان. زمانی که به توزیع نالوکسان فکر می کنیم باید اینگونه فکر کنیم.

پروژه کاوشگری فیلادلفیا تا حدودی از طریق سهم شهر از پرداخت های تسویه حساب از دعاوی ملی علیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد افیونی تامین می شود. این شهر قرار است در مدت تقریباً 18 سال حدود 200 میلیون دلار از شهرک های AmerisourceBergen، Cardinal Health، McKesson و Johnson & Johnson دریافت کند.

این ابتکار توسط بسیاری از همان افرادی که در ابتدا به عنوان بخشی از شمارش سرشماری سال 2020 شروع به جستجو کردند، انجام می شود.

همه در را برای بومیان باز نمی کنند. بعضی ها وقتی می آیند خانه نیستند. در این موارد، کارگران یک بروشور را روی دستگیره در آویزان می کنند که اطلاعاتی در مورد خطرات مصرف بیش از حد و تماس برای منابع بیشتر ارائه می دهد. تیم‌های کاوشگر، اغلب با مترجمان زبان، بعداً برای دسترسی به افرادی که بار اول از دست داده‌اند، در محله‌ای دور دوم را جارو می‌کنند.

میچل بورماک (سمت چپ) و مارسلا الی، کاوشگران سازمان اجتماعی Philly Counts، از یک برنامه برای تعیین محل توزیع کیت های بحران مواد افیونی در شمال فیلادلفیا استفاده می کنند. شهر فیلادلفیا در تلاش است تا منابع کاهش آسیب را در خانه های محله هایی که به شدت تحت تاثیر بحران مواد افیونی قرار گرفته اند، قرار دهد.(کیمبرلی پینتر/WHYY)

در روز پنجشنبه اخیر، بومیان فیلادلفیا در محله های فرانکلینویل و هانتینگ پارک درها را می زدند. در این کد پستی، بر اساس داده های شهر، در سال 2022 حدود 85 نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند. این تعداد کمتر از 193 نفری است که در سال 2022 در کنزینگتون بر اثر مصرف بیش از حد دوز جان باختند، اما بسیار بیشتر از معدود مرگ‌هایی است که در مرفه‌ترین محله‌های شهر مشاهده شده است.

بوم گردها در حالی که از گاراژ خود بیرون می آمد به یکی از ساکنان به نام کاترین کاماچو در پیاده رو نزدیک شدند. کاماچو به تیم ها گفت که از مشکل اوردوز در جامعه خود آگاه است و سپس مشتاقانه یک جعبه نارکان را پذیرفت.

کاماچو به آنها گفت: “من این را با خودم حمل خواهم کرد، زیرا همانطور که گفتم، گاهی اوقات شما در خیابان در حال رانندگی در جایی هستید و می توانید یک زندگی را نجات دهید.” “و اگر این چیزها را نداشته باشید، انجام این کار دشوارتر است، درست است؟”

کاماچو گفت که او دیده است که چگونه بحران مواد افیونی باعث رنج و عذاب در محله او و در سراسر شهر شده است. در مورد تلاش فیلادلفیا، او گفت که معتقد است “خدا به این افراد کمک می کند.”

هنگامی که او با حمل جعبه نارکان به خانه اش می رفت، کاماچو گفت که او نیز می خواهد به سهم خود کمک کند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان