مصرف بیش از حد الکل در طول همه گیری، مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی را افزایش می دهد


بر اساس تحلیل KFF Health News، نوشیدن زیاد الکل در طول همه‌گیری کووید باعث افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی شد، به طوری که این بیماری بیش از تصادفات رانندگی یا سرطان سینه باعث مرگ کالیفرنیایی‌ها شد.

قرنطینه‌ها باعث شد مردم احساس انزوا، افسردگی و اضطراب کنند و باعث شد که برخی بیش از حد مشروب بنوشند. فروش مشروبات الکلی در طول همه گیری، با جهش شدید مصرف مشروبات الکلی افزایش یافت.

در حالی که این امر منجر به افزایش همه انواع مرگ و میر ناشی از مصرف الکل شد، بر اساس داده‌های موقت مرکز بهداشت، کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تعداد کالیفرنیایی‌هایی که در اثر بیماری کبد الکلی جان خود را از دست دادند، با 14209 مرگ بین سال‌های 2020 و 2022 افزایش یافت. ).

بیماری کبدی الکلی شایع ترین علت مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در سراسر کشور است. در کالیفرنیا، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در سه سال گذشته 25 درصد بیشتر از سه سال قبل از همه گیری بود.

این میزان در سال 2021 به 13.2 مرگ در هر 100000 نفر رسید که تقریباً دو برابر نرخ دو دهه قبل است.

این بیماری معمولاً به دلیل سال‌ها نوشیدن زیاد الکل ایجاد می‌شود، اگرچه گاهی اوقات ممکن است پس از یک دوره کوتاه نوشیدن زیاد الکل رخ دهد. معمولاً تا اواخر بیماری که ممکن است ضعف، گیجی و یرقان رخ دهد، هیچ علامتی وجود ندارد.

جووان جولین، محقق فوق دکتری در دانشکده پزشکی هاروارد، گفت بسیاری از کسانی که در طول این همه گیری مصرف الکل خود را افزایش دادند، قبلاً در آستانه ابتلا به بیماری شدید کبدی الکلی بودند.

جولین، که یکی از نویسندگان مطالعه‌ای بود که مدلی را در طول همه‌گیری ایجاد کرد که بسیاری از روندهای رخ داده را پیش‌بینی می‌کرد، گفت: الکل اضافی این روند را تسریع کرد و آنها را زودتر از بین برد. برایان لی، متخصص کبد و متخصص پیوند کبد در دانشکده پزشکی کک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: حتی قبل از همه‌گیری، تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی به مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری کبدی الکلی کمک می‌کرد، علیرغم تغییر اندک در فروش الکل.

لی و سایر محققان ارتباطی بین بیماری کبد الکلی و سندرم متابولیک پیدا کردند، وضعیتی که اغلب با چربی اضافی بدن در اطراف کمر مشخص می شود.

سندرم متابولیک که اغلب ناشی از رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی غیرفعال است، در سراسر کشور رو به افزایش بوده است.

لی گفت: ابتلا به سندرم متابولیک که با چاقی، فشار خون بالا و دیابت مرتبط است، خطر ابتلا به بیماری پیشرفته کبد را در همان سطح مصرف الکل بیش از دو برابر می کند.

کالیفرنیایی‌های مبتلا به بیماری کبدی الکلی اغلب افراد بین 55 تا 74 سال هستند. آنها حدود یک چهارم بزرگسالان ایالت را تشکیل می دهند، اما بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری کبدی الکلی را تشکیل می دهند.

با این حال، میزان مرگ و میر در میان اهالی کالیفرنیا 25 تا 44 ساله در دهه گذشته تقریباً دو برابر شده است. حدود 2650 کالیفرنیایی در آن گروه سنی در طول سه سال گذشته بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که این رقم بین سال‌های 2010 تا 2012 میلادی 1270 مورد بوده است.

لی گفت: «مردم در سطوح قبلی مشروب می نوشند. افراد در سنین پایین‌تر دچار چاقی می‌شوند.»

بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی در روستاهای شرق و شمال کالیفرنیا رخ می دهد. به عنوان مثال، در شهرستان هامبولت، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی بیش از دو برابر نرخ ایالتی است.

جرمی کمپبل، مدیر اجرایی خدمات بازیابی واترفرانت در اورکا، گفت که شهرستان هامبولت و سایر مناطق روستایی اغلب فاقد منابع و امکانات برای رسیدگی به میزان بالای اعتیاد به الکل هستند.

مرکز او خدمات مسکونی با شدت بالا ارائه می دهد و از دارو برای سم زدایی افراد استفاده می کند. او گفت: «دو مرکز درمانی دیگر در اورکا نیز پر است. این فقط وضعیتی است که درمان کافی وجود ندارد.»

کمپبل همچنین به جمعیت شناسی شهرستان هامبولت اشاره کرد، که نسبت ساکنان سفیدپوست غیر اسپانیایی و بومیان آمریکایی بسیار بالاتر از بقیه ایالت است.

داده های CDC نشان می دهد که میزان مرگ و میر در میان بومیان آمریکا، لاتین تبارها (که می توانند هر نژادی باشند)، آسیایی ها و سیاه پوستان کالیفرنیا در دهه گذشته بیشتر از سفیدپوستان کالیفرنیایی غیر لاتین افزایش یافته است. لی گفت که بخشی از آن به دلیل نابرابری در پوشش و دسترسی به مراقبت است.

همچنین، لی افزود، نرخ سندرم متابولیک در میان اقلیت‌ها سریع‌ترین افزایش را داشته است. او افزود که تفاوت‌های نژادی در سلامت نیز در نرخ‌های مختلف بقای بیماران سفیدپوست و سیاه‌پوست غیر اسپانیایی پس از پیوند کبد آشکار می‌شود.

انتظار می رود این روند ادامه یابد. جولین کاهش موقت مرگ و میر را پیش بینی می کند زیرا بسیاری از افرادی که در سال 2022 یا 2023 بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دادند، پس از افزایش مصرف الکل در طول همه گیری، زودتر جان خود را از دست دادند، اما این مرگ و میرها دیرتر افزایش خواهند یافت، زیرا عادت های بدی که در طول همه گیری ایجاد شده است شروع می شود. نمد.

جولین گفت: “از آنجایی که مردم مصرف خود را در طول کووید-19 افزایش دادند، ما افراد بیشتری داریم که اکنون به اختلال مصرف الکل مبتلا شده اند.”

فیلیپ ریس متخصص گزارش دهی و استادیار روزنامه نگاری در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا-ساکرامنتو است.

این داستان توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان