آیا چیزی به نام نوشابه سالم وجود دارد؟


بسیاری از مردم به طور سنتی نوشابه را به عنوان لذت گناه خود می دانند، اما اقلام جدیدتر در بازار (مانند نوشیدنی های Olipop و Poppi) به عنوان جایگزین های سالم تری برای محصولاتی مانند کوکاکولا شناخته می شوند.

برخی از این محصولات حاوی نوعی فیبر به نام پری بیوتیک هستند و بنابراین برای سلامت روده مفید هستند. علاوه بر این، برخی از آنها کالری و قند کمتری نسبت به نوشابه های سنتی دارند.

اگرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان قوطی‌های کوکاکولا خود را با گزینه‌های جدید عوض می‌کنند، این سوال باقی می‌ماند که آیا این به اصطلاح «نوشابه‌های گازدار سالم» واقعاً سالم هستند یا خیر.

این نوشابه های سالم اغلب بسیار گران هستند، و برخی از ادعاهایی که آنها در مورد کاهش وزن، سلامت پوست و سلامت روده دارند تا حد زیادی ثابت نشده است. این نوشابه‌ها را توصیه نمی شود زیرا می‌دانیم که رژیم غذایی متنوع و سرشار از فیبر گیاهی استاندارد طلایی برای سلامت روده است. چرا محصولی را توصیه می کنیم که مزایای آن قطعی نیست؟

گفته می شود، در مقایسه با مارک های قدیمی نوشابه، آنها ممکن است جایگزین سالم تری باشند.

آیا مزایای ثابت شده ای از نوشابه سالم وجود دارد؟

به طور کلی، پری بیوتیک ها برای شما مضر نیستند. پری بیوتیک ها باکتری های خوب روده شما را تغذیه می کنند و بسیار مهم هستند. فیبر همچنین می تواند به کاهش کلسترول، قند خون و کاهش وزن کمک کند.

اما نوع پری بیوتیک موجود در برخی از نوشابه های سالم ممکن است مفید نباشد و در واقع ممکن است دارای جنبه های منفی باشد. پری بیوتیک موجود در این نوشابه‌ها معمولاً اینولین است، فیبر گیاهی که به روده می‌رود و در آنجا تخمیر می‌شود. به عنوان یک متخصص تغذیه، استفاده از اینولین را به عنوان منبع اصلی فیبر توصیه نمی‌کنم، نه تنها می‌تواند گاز زیادی ایجاد کند، بلکه مانند فیبر نامحلول نیست.

مهم است که سعی کنید فیبر را از منابع دیگر دریافت کنید. نوشابه‌های گازدار سالم که پری‌بیوتیک‌ها، پروبیوتیک‌ها و فیبرها را ارائه می‌دهند، می‌توانند به یک روده سالم کمک کنند، اگر برای دریافت آن‌ها از طریق رژیم غذایی خود تلاش می‌کنید، اما ایده‌آل است که آنها را از غذاهای کامل و فرآوری نشده دریافت کنید. به عبارت دیگر، برای دریافت فیبر توصیه شده خود، نباید به نوشابه های سالم تکیه کنید، مگر اینکه گزینه های دیگر (مانند یک رژیم غذایی متعادل) در دسترس شما نباشد.

پری بیوتیک ها در طیف وسیعی از غذاها از جمله غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شوند.

اگر تقویت سلامت روده یکی از اهداف شماست، گزینه‌های آزمایش شده و واقعی دیگری به غیر از روی آوردن به نوشابه‌های سالم وجود دارد، از جمله:

پرهیز از گوشت ذغالی شده
پرهیز از خوردن قبل از خواب
اجتناب از کربوهیدرات های ساده و شکر
خوردن غذاهای کامل، فرآوری نشده، پروتئین بدون چربی، چربی های سالم و کربوهیدرات های پیچیده
ورزش کردن
خواب کافی (هفت تا نه ساعت در شبانه روز)
دریافت حداقل ۲ لیتر آب در روز
به حداقل رساندن مصرف الکل

نوشابه های سالم چگونه در برابر رقبای خود قرار می گیرند؟

اگرچه نوشابه های سالم محصولات بهداشتی نیستند که در یک رژیم غذایی متعادل ضروری باشند، کارشناسان می گویند که آنها از نظر معیارها بهتر از نوشابه های معمولی هستند.

سودا اساساً طعم دهنده، شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب و سایر عوامل تثبیت کننده است. برای مقایسه، پاپی، برای مثال، اساساً سرکه سیب، پری بیوتیک اینولین و آب است همه عواملی برای حمایت از روده سالم هستند.

قوطی های دوازده اونسی نوشابه های سنتی مانند کوکا و پپسی حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کالری، ۳۹ تا ۴۱ گرم شکر و صفر گرم فیبر دارند. جایگزین های جدیدتر مانند Poppi یا Zevia ممکن است چیزی در حدود صفر تا ۳۵ کالری، صفر تا پنج گرم شکر و از صفر تا نه گرم فیبر داشته باشند.

کارشناسان توضیح می‌دهند که این سؤال که آیا نوشابه‌های گازدار سالم هستند یا خیر، بستگی به این دارد که شما به جای آنها چه بخورید یا بنوشید. به خودی خود، آنها از مزایای قابل توجهی برخوردار نیستند.

این محصولات در برخی موارد هنوز قندها و شیرین‌کننده‌های اضافه‌شده‌ای دارند که می‌تواند میل به شکر را افزایش دهد. برخی از این محصولات در بازار جدید هستند، بنابراین ما اطلاعات زیادی در مورد استفاده طولانی مدت یا عوارض جانبی آنها نداریم.

در مقایسه با جایگزین هایی که قند بالایی دارند، ممکن است کمی برای شما بهتر باشند، اما نباید جایگزین رژیم غذایی غنی از فیبر شوند.

اگرچه آنها ممکن است به اندازه نوشابه های سنتی مضر نباشند، نوشابه های سالم نباید جایگزین موادی مانند آب شوند. اگر آنها به خوبی تحمل شوند و باعث افزایش میل به شکر نشوند، من معتقدم مصرف یک قوطی در روز بی خطر است.

اگر به مشکلات گوارشی مبتلا هستید (مانند نفخ) بهتر است از مصرف نوشابه های گازدار سالم خودداری کنید تا زمانی که بتوانید علت آن را مشخص کنید. کارشناسانی مانند متخصصان تغذیه یا متخصصان تغذیه می توانند به شما کمک کنند تا ریشه مشکلات خود را پیدا کنید و محصولات دیگری را توصیه کنند که اگر نوشابه های گازدار سالم برای معده شما سخت باشد، ممکن است موثر باشند.

منبع : verywellhealth

نظر شما راجع به این محتوا چیست؟



Source link