قربانیان نادیده گرفته شده آمریکایی عامل نارنجی


این سازمان نیروهای مسلح مدتهاست کهنه سربازان ویتنام غرامت از کار افتادگی برای بیماری مرتبط با عامل نارنجی، که به طور گسترده برای از بین بردن برگ های میدان های جنگ جنوب شرقی آسیا در طول جنگ ایالات متحده استفاده می شود.

کمتر شناخته شده: ترکیب قوی علف کش نیز به طور معمول برای از بین بردن علف های هرز در پایگاه های نظامی داخلی استفاده می شد. کسانی که در معرض مواد شیمیایی در پایه هستند همچنان منتظر همان مزایا است و در برخی موارد، به یک مانع آشنا برخورد می کنند – کدورت دولت.

در ماه فوریه، VA یک قانون پیشنهاد کرد که برای اولین بار اجازه می دهد تا برای مواجهه با عامل نارنجی در 17 پایگاه آمریکا در ده ها ایالتی که علف کش مورد آزمایش، استفاده یا ذخیره شده است.

اما این فهرست حدود چهار ده پایگاه را که در آن‌ها قرار دارند، حذف می‌کند پت الدر، فعال و مدیر گروه حامی محیط زیست سموم نظامی، می گوید که استفاده یا ذخیره سازی عامل نارنجی را مستند کرده است. از جمله فورت اورد، پایگاه سابق ارتش در شهرستان مونتری، کالیفرنیا. اسناد گردآوری شده توسط الدر و دیگران، از جمله گزارشی توسط یک متخصص کشاورزی ارتش، یک مقاله ژورنالی و سوابق مربوط به پاکسازی مواد خطرناک، استفاده از عامل نارنجی را در تاسیسات نشان می دهد.

می‌خواند: «در مناطق آموزشی مانند فورت اورد، جایی که بلوط سمی برای پرسنل نظامی بسیار دردسرساز بوده است، یک جنگ شیمیایی سازمان‌یافته علیه این آفت گیاه چوبی به راه افتاده است.» مقاله 1956 در مجله مهندس نظامی.

گفت: «تا زمانی که فورت اورد توسط VA به عنوان یک سایت احتمالی به رسمیت شناخته نشود، احتمالاً مبارزه طولانی و دشواری برای دریافت نوعی غرامت خواهد بود». مایک در، یک جانباز که در این پایگاه آموزش می دید و بعداً به سرطان پروستات مبتلا شد.

VA سرطان پروستات را یک “شرط فرضیبرای غرامت ناتوانی عامل نارنجی، به این معنی که آژانس فرض می کند که این بیماری با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مرتبط است. تصدیق می‌کند که کسانی که در مکان‌های خاصی خدمت می‌کردند احتمالاً در معرض خطر قرار گرفته‌اند و بیماری‌های آنها به خدمت سربازی مرتبط است. این نامگذاری، ادعاهای معلولیت جانبازان را تسریع می کند.

عامل نارنجی مخلوط 50-50 از دو ماده شیمیایی است معروف به 2،4-D و 2،4،5-T. علف‌کش‌هایی با ساختار شیمیایی یکسان، اگرچه کمی اصلاح شده بودند، اما در دهه‌های 1950 و 1960 به طور گسترده در دسترس بودند، به صورت تجاری فروخته می‌شدند و عملاً در هر پایگاهی در ایالات متحده استفاده می‌شدند. گرسون اسموگر، وکیلی که در دادگاه عالی استدلال کرد که جانبازان ویتنام حق شکایت از تولید کنندگان عامل نارنجی را داشته باشند.

2،4،5-T حاوی دیوکسین TCDD، یک سرطان زا شناخته شده مرتبط با تعدادی از سرطان، شرایط مزمن و نقایص مادرزادی. این سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از 2،4،5-T را ممنوع کرد در ایالات متحده در سال 1979.

VA می گوید قانون پیشنهادی خود را بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این سازمان استوار کرده است وزارت دفاع، و اینکه پنتاگونبررسی “هیچ سندی در مورد استفاده، آزمایش یا ذخیره علف‌کش در فورت اورد یافت نشد.”

پاتریشیا کیمه در تهیه گزارش مشارکت داشت.


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان