چگونه مرگ یک دوست، نوجوانان کلرادو را به فعالان مبارزه با اوردوز تبدیل کرد؟


گاوین مک‌کینی عاشق کفش‌های نایک، آتش بازی و سوشی بود. او در حال مطالعه پوتاواتومی، یکی از زبان های بومیان آمریکایی خود بود. دوست داشت خواهرزاده‌اش را در آغوش بگیرد و بوی بچه‌اش را استشمام کند. در پانزدهمین سالگرد تولد خود، این نوجوان دورانگو در کلرادو، یک بعد از ظهر سرد دسامبر را به خرد کردن چوب گذراند تا به همسایگانی که توانایی پرداخت هزینه گرم کردن خانه خود را نداشتند، کمک کند.

مک کینی تقریباً به 16 سالگی خود رسید. او در دسامبر 2021 در خانه یکی از دوستانش بر اثر مسمومیت با فنتانیل درگذشت. دوستانش می‌گویند این اولین بار بود که او داروهای سخت را امتحان می‌کرد. مراسم یادبود به قدری مملو از جمعیت بود که مردم مجبور شدند بیرون محل تشییع بایستند.

اکنون، همتایان او در تلاش هستند تا میراث دوست خود را در قوانین ایالتی تثبیت کنند. آنها اخیراً به قانونگذاران ایالتی در حمایت از لایحه ای که به نوشتن آن کمک کردند شهادت دادند تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان می توانند همیشه و بدون ترس از انضباط یا مصادره، نالوکسان را با خود حمل کنند. مناطق مدرسه معمولاً سیاست های دارویی سختگیرانه ای دارند. بدون مجوز خاص، دانش‌آموزان کلرادو حتی نمی‌توانند داروهای اورژانسی خود مانند دستگاه تنفسی را همراه داشته باشند و اجازه ندارند آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نیکو پترسون، دانش‌آموز دبیرستان آنیماس در دورانگو و یکی از دوستان مک‌کینی که به نوشتن این لایحه کمک کرد، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که در واقع می‌توانیم تغییری ایجاد کنیم، اگر قلبمان را روی آن بگذاریم. “پیشگیر بودن در مقابل واکنش پذیر بودن بهترین راه حل ممکن خواهد بود.”

مناطق یا شهرستان‌های مدرسه در کالیفرنیا، مریلند و جاهای دیگر قوانینی دارند که به دانش‌آموزان دبیرستانی اجازه حمل نالوکسان را می‌دهد. اما جان وودراف، وکیل مدیریت در انجمن تحلیل قانونی و سیاست عمومی، گفت که از هیچ قانون ایالتی مانند آنچه کلرادو در حال بررسی است آگاه نیست. سازمان وودراف مستقر در واشنگتن دی سی در حال تحقیق و تهیه پیش نویس قانونی در مورد مصرف مواد است.

نالوکسون یک آنتاگونیست مخدر است که می تواند مصرف بیش از حد را متوقف کند. این اسپری بینی که بدون نسخه در دسترس است، خاموش کننده آتش اپیدمی اپیوئیدی است، برای استفاده در مواقع اضطراری، اما تنها یک ابزار در استراتژی پیشگیری است. (مردم اغلب از آن به عنوان “Narcan” یاد می کنند، یکی از نام های تجاری شناخته شده تر، شبیه به اینکه چگونه بافت ها، صرف نظر از برند، اغلب “Kleenex” نامیده می شوند.)

دولت بایدن سال گذشته از یک کمپین تبلیغاتی حمایت کرد که جوانان را به حمل داروهای اورژانسی تشویق می کرد.

قوانین دسترسی به نالوکسان در اکثر ایالت ها از افراد خیر، از جمله جوانان، در صورت آسیب دیدن تصادفاً به شخصی در حین تجویز نالوکسان، از مسئولیت محافظت می کند. اما بدون اینکه سیاست های مدرسه به صراحت اجازه دهد، توانایی دانش آموزان برای آوردن نالوکسان به کلاس در یک منطقه خاکستری قرار می گیرد.

رایان کریستوف گفت که در سپتامبر 2022، کارکنان دبیرستان سنتوروس در لافایت، کلرادو، جایی که او کار می کرد و یکی از دخترانش در آن زمان در آن حضور داشت، نالوکسان را از یکی از همکلاسی های او مصادره کردند.

کریستوف که پس از مرگ دخترش در اثر مسمومیت با فنتانیل، نارکان مصادره شده را در اختیار آن دانش آموز و بسیاری دیگر قرار داده بود، گفت: «او چیزی جز نارکان نداشت و آن را از او گرفتند. “ما باید بخواهیم که هر دانش آموزی آن را حمل کند.”

رندی باربر، سخنگوی ناحیه مدرسه بولدر ولی، گفت که این حادثه “یکباره بود و ما از آن زمان تا کنون کارهایی را انجام داده ایم تا مطمئن شویم پرستاران آگاه هستند.” او گفت که منطقه اکنون همه را تشویق می کند که نالوکسان را حمل کنند.

زوئی رمزی، دانش‌آموز دبیرستانی از دورانگو، کلرادو، در فوریه 2024 در برابر قانون‌گذاران ایالتی درباره لایحه‌ای شهادت داد تا توضیح دهد که دانش‌آموزان ممکن است نالوکسان داشته باشند، دارویی که می‌تواند مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس کند. (Rae Ellen Bichell/KFF Health News)

ویرانی جامعه به عمل تبدیل می شود

در دورانگو، مرگ مک کینی به شدت جامعه را تحت تاثیر قرار داد. دوستان و خانواده مک کینی گفتند که او مواد مخدر سخت مصرف نمی کرد. ماده ای که او به آن گیر کرده بود سس تند تاپاتیو بود – او حتی مقداری را در جیب خود برای یک بازی Rockies آورد.

پس از مرگ مک‌کینی، مردم شروع به خالکوبی کردن عبارتی کردند که او به آن معروف بود، که روی ژاکت مورد علاقه‌اش حک شده بود: «عشق درمان است». حتی چند نفر از معلمان او آنها را دریافت کردند. اما این همکلاسی ها به همراه دوستانشان در دبیرستان دیگری در شهر بودند که از دست دادن او را به یک جنبش سیاسی تبدیل کردند.

پیترسون گفت: “ما چیزهایی را از طرف او انجام می دهیم.”

میزان مرگ و میر در سال های اخیر افزایش یافته است، به طوری که بیش از 1500 کودک و نوجوان دیگر در ایالات متحده در همان سال با مک کینی بر اثر مسمومیت با فنتانیل جان خود را از دست دادند. اکثر جوانانی که در اثر مصرف بیش از حد می میرند، سابقه مصرف مواد افیونی شناخته شده ای ندارند و بسیاری از آنها احتمالاً فکر می کردند که از داروهای تجویزی مانند OxyContin یا Percocet استفاده می کنند – نه قرص های نسخه جعلی که به طور فزاینده ای دوز کشنده فنتانیل را حمل می کنند.

جوزف فریدمن، محقق استفاده از مواد در UCLA که مایل است مدارس را ببیند، گفت: «به احتمال زیاد بزرگترین گروه از نوجوانانی که در حال مرگ هستند، نوجوانانی هستند که واقعاً در حال آزمایش هستند، در مقابل نوجوانانی که اختلال مصرف مواد افیونی طولانی مدت دارند. آموزش دقیق دارویی در مورد قرص های تقلبی، مانند برنامه درسی Safety First Stanford.

او گفت که اجازه دادن به دانش آموزان برای حمل یک داروی کم خطر و نجات دهنده با خود از بسیاری جهات حداقل کاری است که مدارس می توانند انجام دهند.

فریدمن گفت: «من استدلال می‌کنم که کاری که مدارس باید انجام دهند شناسایی نوجوانان پرخطر و دادن Narcan به آنها است تا با خود به خانه ببرند و به آنها آموزش دهند که چرا این مهم است.

فریدمن با نوشتن در مجله پزشکی نیوانگلند، کلرادو را به عنوان یک نقطه داغ برای مرگ و میر نوجوانان در سنین دبیرستان با میزان مرگ و میر بیش از دو برابر این کشور از سال 2020 تا 2022 شناسایی کرد.

فریدمن گفت: “فنتانیل به طور فزاینده ای به شکل قرص فروخته می شود و این به بیشترین میزان در غرب رخ می دهد.” “من فکر می کنم که بحران اوردوز نوجوانان نتیجه مستقیم آن است.”

گاوین مک‌کینی در دسامبر 2021 بر اثر مسمومیت با فنتانیل در خانه یکی از دوستانش درگذشت. مک‌کینی بخشی از قبیله تندر از ملت شهروند پوتاواتومی بود. او همچنین دارای میراث Kickapoo و Assiniboine بود. (ترنی برچ)

جو نیونگ پارک، استادیار پزشکی در دانشگاه براون، که رهبری یک گروه تحقیقاتی متمرکز بر نحوه جلوگیری از مصرف بیش از حد را رهبری می‌کند، گفت: اگر قانون‌گذاران کلرادو این لایحه را تصویب کنند، «من فکر می‌کنم این یک گام واقعاً مهم است». من امیدوارم که قانونگذار کلرادو این کار را انجام دهد و سایر ایالت ها نیز از آن پیروی کنند.»

پارک گفت برنامه‌های جامع برای آزمایش داروها برای آلاینده‌های خطرناک، دسترسی بهتر به درمان مبتنی بر شواهد برای نوجوانانی که به اختلال مصرف مواد مبتلا می‌شوند و ترویج ابزارهای کاهش آسیب نیز مهم هستند. او گفت: «به عنوان مثال، یک خط تلفن ملی به نام هرگز به تنهایی استفاده نکن وجود دارد که هر کسی می تواند به طور ناشناس با آن تماس بگیرد تا در مواقع اضطراری از راه دور تحت نظارت باشد.

گرفتن مسائل به دست خود

بسیاری از مناطق مدارس کلرادو به کارکنان آموزش می دهند که چگونه نالوکسان را تجویز کنند و آن را در محوطه مدرسه از طریق برنامه ای ذخیره می کنند که به آنها امکان می دهد آن را با هزینه اندک یا بدون هزینه از ایالت تهیه کنند. اما برای پیترسون و سایر دبیرستان‌های منطقه روشن بود که مصرف نالوکسان در مدرسه کافی نیست، به خصوص در مناطق روستایی.

او گفت: “معلمینی که برای استفاده از نارکان آموزش دیده اند، در مهمانی هایی که دانش آموزان در آن مواد مخدر مصرف می کنند، حضور نخواهند داشت.”

و انتظار اینکه نوجوانان آن را در خانه نگه دارند، کافی نیست.

اگر 20 دقیقه خارج از شهر در خانه کسی باشد، مفید نخواهد بود. زوئی رمزی، یکی دیگر از دوستان مک‌کینی و یک دانش‌آموز ارشد در دبیرستان آنیماس، می‌گوید: «اگر همیشه در کوله پشتی آنها باشد، مفید خواهد بود.

ایلیاس «لئو» استریتیکوس که سال گذشته از دبیرستان دورانگو فارغ التحصیل شد، گفت: «به ما اطلاع داده شد که حمل نالوکسان و به ویژه توزیع آن خلاف قوانین است.

اما دانش‌آموزان آن منطقه و مدیران مدرسه آن‌ها مطمئن نبودند: آیا دانش‌آموزان ممکن است به خاطر حمل آنتاگونیست مواد افیونی در کوله پشتی خود دچار مشکل شوند یا آن را بین دوستانشان توزیع کنند؟ و آیا اگر مشکلی پیش بیاید، یک مدرسه یا منطقه می تواند مسئول باشد؟

او به همراه رمزی و پیترسون به تشکیل گروه Students Against Overdose کمک کردند. آنها با هم، Animas را که یک مدرسه منشور است، و منطقه مدرسه اطراف آن را متقاعد کردند که سیاست‌های خود را تغییر دهند. اکنون، با اجازه والدین، و پس از گذراندن دوره آموزشی در مورد نحوه مصرف آن، دانش آموزان می توانند نالوکسان را در محوطه مدرسه حمل کنند.

کارلا اسلویس، سخنگوی مدرسه دورانگو ناحیه 9-R گفت که حداقل 45 دانش آموز این دوره آموزشی را تکمیل کرده اند.

نواحی مدارس در سایر نقاط کشور نیز مشخص کرده اند که روشن کردن توانایی دانش آموزان برای حمل نالوکسان مهم است.

اسمیتا مالهوترا، مدیر ارشد پزشکی منطقه یکپارچه مدرسه لس آنجلس در کالیفرنیا گفت: “ما می خواهیم بخشی از نجات جان ها باشیم.”

مادر گاوین مک‌کینی، که نامش به دلیل اینکه بخشی از یک برنامه رازداری ایالتی برای بازماندگان خشونت خانگی است، پنهان شده است، در کنگره ایالت کلرادو در ماه فوریه در مورد لایحه‌ای برای روشن شدن اینکه دانش‌آموزان در این ایالت ممکن است نالوکسان داشته باشند، جلسه استماع کند.(Rae Ellen Bichell/KFF Health News)

شهرستان لس آنجلس یکی از بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد نوجوانان در ایالات متحده را داشت: از سال 2020 تا 2022، 111 نوجوان 14 تا 18 ساله جان خود را از دست دادند. یکی از آنها یک نوجوان 15 ساله بود که در حمام مدرسه بر اثر مسمومیت با فنتانیل جان باخت. ناحیه مالهوترا از آن زمان سیاست خود را در مورد نالوکسان به روز کرده است تا به دانش آموزان اجازه دهد آن را حمل و استفاده کنند.

مالهوترا گفت: «همه دانش‌آموزان می‌توانند نالوکسان را در محوطه مدرسه ما بدون هیچ گونه نظمی حمل کنند. او گفت که منطقه همچنین حمایت از همسالان و میزبانی جلسات آموزشی برای خانواده ها و دانش آموزان را دو چندان می کند.

مدارس دولتی شهرستان مونتگومری در مریلند رویکرد مشابهی را در پیش گرفتند. کارکنان مدرسه مجبور شدند 18 بار نالوکسان را در طول یک سال تحصیلی تجویز کنند و پنج دانش آموز در طول یک ترم فوت کردند.

هنگامی که منطقه انجمن های اجتماعی را در مورد این موضوع برگزار کرد، پاتریشیا کاپونان، افسر پزشکی منطقه، گفت: «دانش آموزان در مورد دسترسی به نالوکسان بسیار پر سر و صدا بودند. بعید است دانش آموزی چیزی را در کوله پشتی خود حمل کند که فکر می کند ممکن است به خاطر آن دچار مشکل شود.

بنابراین، آن نیز سیاست خود را روشن کرد. در حالی که این کار در جریان بود، اخبار محلی گزارش داد که دانش‌آموزان دبیرستانی نوجوانی را در حمام مک‌دونالد در خیابان مدرسه‌شان از حال رفته، با لب‌های بنفش پیدا کردند و از Narcan برای احیای آنها استفاده کردند. هنگام ناهار در یک روز مدرسه بود.

کاپونان گفت: “ما نمی توانیم نارکان را از بحران مصرف مواد افیونی نجات دهیم.” اما انجام این کار ابتدا بسیار مهم بود. درست مثل دانستن 911.

اکنون، با حمایت اداره بهداشت منطقه و شهرستان، دانش آموزان در حال آموزش نحوه تجویز نالوکسان به سایر دانش آموزان هستند. جکسون تیلور، یکی از مربیان دانش‌آموز، تخمین می‌زند که آنها حدود 200 دانش‌آموز را در طول سه ساعت در روز شنبه اخیر آموزش دادند.

تیلور گفت: “این گام در جهت رفع مشکل، احساس شگفت انگیزی داشت.”

هر کارآموز دو دوز نالوکسان را ترک کرد.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان