آیداهو پانل بررسی مرگ های مرتبط با بارداری را به دلیل افزایش مرگ و میر مادران در ایالات متحده حذف می کند


در 1 ژوئیه، آیداهو تنها ایالت بدون الزام قانونی یا کمیته تخصصی برای بررسی مرگ و میر مادران مرتبط با بارداری بود.

این تغییر پس از آن صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران ایالتی، در بحبوحه افزایش مرگ و میر مادران، تصمیم گرفتند تاریخ غروب خورشید را برای هیئتی که در سال 2019 تنظیم شده بود، زمانی که کمیته بررسی مرگ و میر مادران ایالت یا MMRC را تأسیس کردند، تمدید نکنند.

این کمیته متشکل از یک پزشک خانواده، یک OB-GYN، یک ماما، یک پزشک قانونی، و یک مددکار اجتماعی بود، علاوه بر افراد دیگری که مرگ و میر ناشی از عوارض مربوط به بارداری را در آیداهو پیگیری می کنند. وایومینگ مرگ مادران خود را از طریق کمیته مشترک با یوتا مطالعه می کند. به گفته مؤسسه Guttmacher، یک گروه تحقیقاتی حقوق باروری، همه ایالت ها، و همچنین واشنگتن، دی سی، نیویورک، فیلادلفیا و پورتوریکو دارای یک MMRC هستند.

اکثر کمیته های ایالتی در دهه گذشته تأسیس شدند، زیرا مقامات فدرال در تلاش برای درک داده های ایالتی و محلی برای رفع شکاف های مراقبت از مادر بودند. کمیته ها مرگ و میرهایی را که در یک سال پس از بارداری رخ می دهد بررسی می کنند و روندها را شناسایی می کنند، یافته ها را به اشتراک می گذارند و تغییرات سیاستی را پیشنهاد می کنند.

لیز وودراف، مدیر اجرایی آکادمی پزشکان خانواده آیداهو، گفت که از تصمیم قانونگذار برای از بین بردن این کمیته “بسیار ناامید” است. او گفت: «به نظر می رسد که ایالت آیداهو از کمیته ای حمایت کند که در راستای جلوگیری از مرگ زنان باردار کار می کند. “این باید آسان باشد.”

این کمیته با وجود نرخ بالای مرگ و میر مادران در ایالات متحده که بیشتر از سایر کشورهای پردرآمد بود، منحل شد. بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ایالات متحده در سال 2020 23.8 مرگ مادر را به ازای هر 100000 تولد زنده ثبت کرده است، در مقایسه با 8.4 در کانادا و 3.6 در آلمان.

و نرخ ایالات متحده به شدت در حال افزایش است. در ماه مارس، چند هفته قبل از اینکه قانونگذاران آیداهو جلسه 2023 خود را به تعویق بیاندازند، CDC داده هایی را منتشر کرد که نشان می داد میزان مرگ و میر مادران در ایالات متحده در سال 2021 به 32.9 مرگ در هر 100000 تولد زنده افزایش یافته است.

آیداهو مشکل خاصی دارد. بر اساس گزارش کمیته بررسی مرگ و میر مادران در آن سال، نسبت مرگ و میر مرتبط با بارداری آن 41.8 مرگ ناشی از بارداری به ازای هر 100000 تولد زنده در سال 2020 بود.

https://www.youtube.com/watch?v=Zj0EtO1YRIY

هیلاری هاگن از صداهای آیداهو برای کودکان، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر خانواده‌های کم درآمد و متوسط، گفت که کمیته از داده‌های خاص آیداهو برای انجام تحلیل‌های عمیق استفاده می‌کند و با بسته کردن تابلو، خلأ اطلاعاتی ایجاد می‌شود.

“اگر داده ها را ردیابی نکنیم، چگونه برای بهبود سلامت مادران و نوزادان آنها تصمیم گیری و سیاست گذاری کنیم؟” او پرسید. از دیدگاه ما، داشتن داده‌ها و روندهای ثابت در طول زمان به تصمیم‌گیری صحیح‌تر در سیاست کمک می‌کند.»

تصمیم انحلال این هیئت در حالی اتخاذ شد که دو بیمارستان خدمات دهی به مناطق روستایی اعلام کردند که ارائه خدمات به مادران باردار را متوقف خواهند کرد. یکی از بیمارستان‌ها پس از آن که تابستان گذشته یکی از شدیدترین ممنوعیت‌های سقط جنین در کشور را تصویب کرد، در جذب و نگهداری پزشکان متخصص زنان و زایمان با مشکل مواجه شد.

کمیته ای که وظیفه بررسی مرگ و میر را به صورت فردی و جمعی بر عهده داشت، دریافت که تقریباً نیمی از مرگ و میر مادران در آیداهو در سال 2020 پس از زایمان اتفاق افتاده است.

آملیا هانتسبرگر، متخصص زنان و زایمان و یکی از اعضای کمیته، همچنین خاطرنشان کرد که بیماران تحت پوشش Medicaid در دوران بارداری بیش از حد در میزان مرگ و میر مادران حضور دارند و همین امر باعث شد که این پانل افزایش پوشش Medicaid پس از زایمان را به 12 ماه به جای 60 روز فعلی توصیه کند. .

هانتسبرگر امسال با اشاره به ممنوعیت سقط جنین در ایالت و اقدام برای انحلال MMRC، به تیتر خبرهای ملی تبدیل شد و اعلام کرد که قصد دارد هم شغل خود و هم ایالت را ترک کند.

اما در جلسه قانونگذاری خود، قانونگذاران آیداهو تصمیم گرفتند لایحه ای را که توصیه کمیته برای گسترش پوشش Medicaid پس از زایمان را پذیرفته بود، پیش نکشند.

قانون ایجاد کمیته بازنگری شامل یک “بند غروب” برای انحلال کمیته در 1 ژوئیه 2023 بود. پس از یک جلسه بحث برانگیز کمیته بهداشت و رفاه مجلس نمایندگان آیداهو در ماه فوریه، لایحه 81 مجلس، که می توانست قانون را تجدید کند. کمیته، نتوانست پیشرفت کند.

دوری هیلی، نماینده جمهوری خواه ایالتی، گفت که او از این لایحه حمایت می کند، زیرا کارش به عنوان یک پرستار حرفه ای پیشرفته در زمانی که مجلس خارج از جلسه است. برای من که در زمینه مراقبت های بهداشتی هستم، فکر می کنم همیشه مهم است که چرا پشت هر چیزی را درک کنم. چرا این اتفاق می افتد؟ چه کار بهتری میتوانیم انجام دهیم؟” هیلی گفت. “من احساس می کنم در مراقبت های بهداشتی فقط با دانش می توانیم پیشرفت کنیم.”

هیلی گفت که او مخالفت شدید با این لایحه را پیش بینی نکرده بود. در امتناع از پیشبرد آن، قانونگذاران به هزینه های اداره این هیئت اشاره کردند، اگرچه برخی مانند هانتسبرگر می گویند که عملیات آن توسط کمک مالی فدرال پوشش داده شده است.

MMRC توسط برنامه کمک هزینه بلوک بهداشت مادر و کودک فدرال Title V با هدف بهبود سلامت مادران، نوزادان و کودکان تامین شد. بر اساس آماری که هانتسبرگر ذکر کرده، آیداهو در سال های اخیر سالانه بیش از 3 میلیون دلار از وجوه عنوان V دریافت کرده است.

MMRC، که اعضای آن می گویند هزینه های عملیات سالانه حدود 15000 دلار است، از نظر بودجه خنثی تلقی شد و هزینه ای برای ایالت ندارد.

مارکو اریکسون، نایب رئیس کمیته بهداشت و رفاه، در مصاحبه با KFF Health News گفت که حزب جمهوری خواه آیداهو بر کاهش هزینه های دولت متمرکز شده است. او گفت که همان داده‌های مادری را می‌توان از طریق گزارش‌های اپیدمیولوژی که قبلاً توسط وزارت بهداشت و بهزیستی منتشر شده است، جمع‌آوری کرد.

اریکسون گفت: «هر زمان که مرگ مادر و فرزندی رخ می دهد، ارزیابی علت وقوع آن ارزشمند است. «کل کمیته اهمیت را دید اما دید راه دیگری برای انجام آن وجود دارد. اینطور نبود که آنها فکر نمی کردند که ارزش دارد.»

اریکسون، که قبلاً در نقش خود به عنوان مدیر برنامه سلامت بخش بهداشت عمومی و رفتاری نوادا، بر عناصر سلامت مادر و کودک نظارت داشت، گفت که اطلاعات می‌تواند در دولت مخفی شود، اما ارزش آن را دارد که بدنه‌های موجود را بهبود ببخشیم، نه ایجاد یک کمیته دوباره

او گفت: «من فکر می‌کنم می‌توان آن را در جای دیگری پوشش داد و اگر این کار انجام نمی‌شود، باید صدای بلندی برای پوشش آن در برنامه‌های موجود در بیاورند. ما خوشحالیم که با هم می نشینیم تا راه حلی پیدا کنیم که کارساز باشد.»

گروه لابی گری بنیاد آزادی آیداهو پایان این کمیته را جشن گرفت و ادعا کرد که این کمیته “وسیله ای برای ترویج مداخله بیشتر دولت در مراقبت های بهداشتی” است و به توصیه این گروه برای گسترش پوشش Medicaid به مادران برای 12 ماه پس از زایمان اشاره کرد.

Elke Shaw-Tulloch، مدیر بهداشت عمومی در وزارت بهداشت و رفاه، گفت که این وزارت “به جمع آوری داده های خام در مورد مرگ و میر مادران ادامه می دهد و تا حد امکان داده ها را از طریق منابع محدود و موجود جمع آوری می کند.” اما، او گفت، توانایی اجبار گزارش در مورد موارد یا دعوت اعضای کمیته برای بررسی مرگ‌ها را نخواهد داشت.

او گفت: «در حال حاضر در حال ارزیابی اقداماتی هستیم که می‌توانیم انجام دهیم و با ذینفعان برای رسیدگی به راه‌حل‌های رو به جلو کار می‌کنیم.

از زمان پایان جلسه قانونگذاری در آوریل، گروهی برای انجام این کار هنوز تشکیل جلسه نداده است، اگرچه ذینفعان می گویند که آنها بر ارائه لایحه دیگری به مجلس قانونگذاری آیداهو برای ایجاد مجدد کمیته در جلسه 2024 تمرکز خواهند کرد.

استیسی سیب، متخصص مادر و جنین که در روستاهای غربی کانزاس بزرگ شد و تا زمان انحلال کمیته ریاست کمیته را بر عهده داشت، گفت که حمایت از ارائه دهندگان پزشکی در مناطق روستایی بیشتر بخشی از ماموریت مادام العمر او بود و این کار لزوماً متوقف نخواهد شد.

سیب گفت: «ما زمانی که از کمیته بیرون نیامد می دانستیم که «اوه، خوب، ما غرق شدیم». من می دانم که یک کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که تا آنجا که می توانیم اطلاعات را در طول سال جمع آوری کنیم. نمی‌دانم که بررسی می‌شود یا خیر.»

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان