زنان بیشتر خود را مریض می نوشند. دولت بایدن نگران است.


زمانی که کارلا ادکینز یک روز صبح نزدیک به 10 سال پیش به آینه عقب ماشین خود نگاه کرد، متوجه شد که سفیدی چشمانش زرد شده است.

او در آن زمان 36 سال داشت و به عنوان رابط پزشک برای سیستم بیمارستانی در سواحل کارولینای جنوبی کار می کرد، جایی که به ایجاد روابط بین پزشکان کمک کرد. به طور خصوصی، او از اوایل دهه 20 خود با نوشیدن زیاد الکل دست و پنجه نرم می کرد و مدت ها معتقد بود که الکل به آرام کردن اضطراب او کمک می کند. او فهمید که زردی چشمانش نشان از زردی دارد. با این حال، احتمال تشخیص بیماری کبدی مرتبط با الکل اولین نگرانی او نبود.

ادکینز که در جزیره Pawleys، شهری ساحلی در حدود 30 مایلی جنوب میرتل بیچ زندگی می کند، گفت: “راستش، ترس شماره 1 برای من این بود که کسی به من می گفت که دیگر هرگز نمی توانم بنوشم.”

اما مشروب خوردن او را فراگرفته بود: در عرض 48 ساعت از آن لحظه جلوی آینه دید عقب، او در بیمارستان بستری شد و با نارسایی کبدی مواجه شد. ادکینز گفت: «خیلی سریع بود.

پرتره ای از کارلا ادکینز.  او بیرون در ساحل ایستاده و به دوربین لبخند می زند.
کارلا ادکینز پس از سال‌ها نوشیدن زیاد مشروبات الکلی برای کاهش اضطراب، 10 سال پیش تقریباً بر اثر نارسایی کبد درگذشت. ادکینز می‌گوید: «شما نمی‌توانید از جایی که من گرفتم خیلی بدتر شوید. او اکنون به عنوان یک مربی کار می کند تا به مردم کمک کند تا رابطه خود را با الکل تغییر دهند و کتابی در مورد مصائب سلامتی خود منتشر کرد.(آلیسون داف)

از لحاظ تاریخی، اختلال مصرف الکل به طور نامتناسبی بر مردان تأثیر گذاشته است. اما داده های اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد الکل نشان می دهد که نرخ در میان زنان سریعتر از مردان در حال افزایش است. دولت بایدن این روند را نگران‌کننده می‌داند، با یک تخمین جدید که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2040 نزدیک به نیمی از هزینه‌های بیماری کبدی مرتبط با الکل در ایالات متحده را زنان تشکیل می‌دهند، که قیمت کل آن 66 میلیارد دلار است.

این یک موضوع با اولویت بالا برای وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت کشاورزی است که با هم دستورالعمل های رژیم غذایی ملی به روز شده را در سال آینده منتشر خواهند کرد. اما با توجه به اینکه بازاریابی برای نوشیدنی‌های الکلی به طور فزاینده‌ای به سمت زنان می‌رود، و مشروبات الکلی در حال حاضر بخش بزرگی از فرهنگ آمریکایی است، تغییر چیزی نیست که همه آماده باشند برای آن لیوان بلند کنند.

راشل سیکو آدامز، دانشیار پژوهشی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون، گفت: «این یک موضوع حساس است. او گفت: «هیچ سطح ایمن برای مصرف الکل وجود ندارد. این اطلاعات جدیدی است که مردم نمی‌خواستند بدانند.»

در طول 50 سال گذشته، زنان به طور فزاینده‌ای وارد نیروی کار شده‌اند و مادر شدن را به تاخیر انداخته‌اند، که احتمالاً به این مشکل کمک کرده است، زیرا زنان از لحاظ تاریخی زمانی که مادر شدند کمتر مشروب می‌نوشیدند.

آدامز که در زمینه اعتیاد مطالعه می کند، می گوید: «والدین معمولاً این عامل محافظت کننده است»، اما دیگر همیشه اینطور نیست.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در شبکه JAMA Open در سال گذشته، بیش از 600000 نفر در ایالات متحده از سال 1999 تا 2020 به دلایل مرتبط با الکل جان خود را از دست دادند و الکل را در میان علل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در این کشور پس از دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی قرار داد. و مواد مخدر غیر قانونی

سازمان بهداشت جهانی و مطالعات مختلف دریافته اند که هیچ مقدار الکل برای سلامتی انسان بی خطر نیست. حتی نوشیدن سبک نیز با نگرانی های سلامتی مانند فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و سایر سرطان ها مرتبط است.

جورج کوب، مدیر مؤسسه ملی سوء مصرف الکل و اعتیاد به الکل در مؤسسه ملی بهداشت، گفت: اخیراً همه‌گیری کووید-19 به طور قابل توجهی باعث تشدید زیاد نوشیدنی شده است، زیرا مردم برای مقابله با استرس از الکل استفاده می‌کنند. او گفت که این امر به ویژه در مورد زنان صدق می کند که به دلیل استرس بیشتر از مردان به نوشیدن الکل تمایل دارند.

اما زنان نیز اغلب کانون تبلیغات جنسیتی برای مشروبات الکلی هستند. به عنوان مثال، رشد فروش رز و شراب های کم کالری در سال های اخیر افزایش یافته است. تحقیقات جدیدی که توسط مجله بین المللی سیاست دارویی در ماه فوریه منتشر شد، نشان داد که “صورتی کردن محصولات تاکتیکی است که معمولاً توسط صنعت الکل برای هدف قرار دادن بازار زنان استفاده می شود.”

همچنین ظهور پدیده‌ای است که عمدتاً توسط زنان در رسانه‌های اجتماعی تداوم می‌یابد و نوشیدن الکل را برای مقابله با مشکلات مادری نادیده می‌گیرد. آدامز گفت، تصور نادرست از “فرهنگ شراب مادر” این است که “اگر بتوانید به روشی معمولی، متوسط، اگر بتوانید الکل خود را کنترل کنید، خوب هستید.”

آدامز، که سال گذشته با همکارانش دریافت که زنان بدون فرزند در سن 35 سالگی همچنان در معرض بالاترین خطر افراط در مصرف الکل و الکل هستند، گفت: اگرچه مشخص نیست که میم ها و ویدیوهای آنلاین تا چه حد بر عادات نوشیدن زنان تأثیر می گذارد، این موضوع مستلزم مطالعه بیشتر است. از علائم اختلال در تمام گروه های سنی زنان استفاده کنید. اما در طول دو دهه گذشته، این تحقیق نتیجه گرفت، این خطر برای زنان و مادران بدون فرزند در حال افزایش است.

یک کارتون سیاه و سفید که دلایل وجود را تجسم می کند "همیشه بهانه" برای نوشیدن  این تصویر مانند یک فلوچارت تنظیم شده است و دلایلی مانند: "تعطیلات، عروسی، شام با شوهر شوهرتان، تعطیلات، تولد شما، ساعات کاری شاد، شب دختران، دوش نوزاد،" و بیشتر.
تحقیقات نشان می دهد که استرس یکی از دلایل اصلی سوء استفاده افراد از الکل است. کارشناسان همچنین می گویند بارهای منحصر به فرد باعث می شود بسیاری از مادران به الکل اعتماد کنند. راشل سیکو آدامز، دانشیار پژوهشی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون، می گوید: «این یک گروه آسیب پذیر است.(کریسی بونر)

این عوامل در بازی، همراه با فشار برای تناسب، می توانند مشروبات الکلی بیش از حد را به یک مکالمه دشوار تبدیل کنند. آدامز گفت: «این یک موضوع بسیار تابو است.

استفانی گاربارینو، متخصص پیوند کبد در دوک هلث، گفت: وقتی این موضوع مطرح می شود، اغلب تعجب آور است که بسیاری از بیماران از تأثیر نوشیدن الکل بر سلامتی خود بی خبرند.

او گفت: «اغلب، آنها نمی‌دانستند کاری که انجام می‌دهند اشتباه است. او بیشتر بیماران جوان‌تر مبتلا به بیماری کبدی را مشاهده می‌کند، از جمله مردان و زنان 20 تا 30 ساله.

و کارشناسان بهداشت عمومی و اعتیاد می ترسند که بیماری کبدی مرتبط با الکل در میان زنان به موضوعی پرهزینه برای ملت تبدیل شود. بر اساس تحلیل جدیدی که در مجله آمریکایی گوارش در ماه فوریه منتشر شد، زنان در سال 2022 29 درصد از کل هزینه های مرتبط با این بیماری را در ایالات متحده به خود اختصاص دادند و انتظار می رود تا سال 2040 به 43 درصد برسد.

دستورالعمل های ملی رژیم غذایی به زنان توصیه می کند که بیش از یک نوشیدنی الکلی در روز مصرف نکنند. این دستورالعمل‌ها در سال آینده توسط USDA و HHS برای بررسی پنج ساله قرار می‌گیرند، که کمیته ویژه‌ای را برای بررسی، در میان سؤالات دیگر، رابطه بین مصرف الکل و خطرات سرطان فراخوانده است. این گزارش در سال 2025 منتشر خواهد شد.

زمانی که کانادا در سال 2023 دستورالعملی را منتشر کرد که در آن توصیه می‌کرد نوشیدن بیش از دو نوشیدنی الکلی در هفته خطرات سلامتی را به همراه دارد، کوب هنگامی که نظراتش در دیلی میل نشان داد که دستورالعمل‌های ایالات متحده ممکن است در همین راستا حرکت کند، واکنش‌های شدیدی را برانگیخت. گزارش CDC که در فوریه منتشر شد نشان داد که افزایش مالیات الکل می تواند به کاهش مصرف بیش از حد الکل و مرگ و میر کمک کند. دفتر کوب در مورد چنین سیاست هایی اظهار نظر نمی کند.

این موضوعی است که به قلب ادکینز نزدیک است. او اکنون به‌عنوان مربی کار می‌کند تا به دیگران – بیشتر زنان – کمک کند تا الکل را ترک کنند، و گفت که بیماری همه‌گیر باعث شد کتابی درباره تجربه نزدیک به مرگ خود از نارسایی کبد منتشر کند. و در حالی که ادکینز با سیروز زندگی می کند، سپتامبر امسال 10 سال از آخرین نوشیدنی او می گذرد.

ادکینز گفت: «نکته شگفت‌انگیز این است که شما نمی‌توانید از جایی که من به آن رسیدم خیلی بدتر شوید. “امید من واقعاً تغییر روایت است.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان