کالیفرنیا 500 میلیون دلار در برنامه های درمانی برای جوانان سرمایه گذاری می کند. مدافعان از این می ترسند که نتیجه ندهد.


با کمی شکوه، کالیفرنیا در ابتدای سال دو اپلیکیشن را راه‌اندازی کرد که خدمات بهداشتی رفتاری رایگان را به جوانان ارائه می‌کرد تا به آنها کمک کند با همه چیز از زندگی با اضطراب گرفته تا پذیرش بدن کنار بیایند.

از طریق تلفن های خود، جوانان و برخی مراقبان می توانند با مربیان BrightLife Kids و Soluna، برخی که در زمینه حمایت از همسالان یا اختلالات مصرف مواد تخصص دارند، برای جلسات مشاوره مجازی تقریباً 30 دقیقه ای ملاقات کنند که برای کسانی که نیازهای خفیف تر دارند، معمولاً کسانی که نیازهای خفیف تر دارند، مناسب تر است. یک تشخیص بالینی این برنامه‌ها همچنین دارای فعالیت‌های خودگردان، مانند جلسات نویز سفید، تنفس هدایت‌شده و ویدیوهایی از امواج اقیانوس هستند تا به کاربران کمک کنند آرامش داشته باشند.

ما معتقدیم که آنها نه تنها تأثیر بزرگی خواهند داشت، بلکه تأثیر گسترده‌ای در سراسر کالیفرنیا خواهند داشت، به ویژه در مکان‌هایی که شاید یافتن یک بازدید شخصی از سلامت رفتاری یا نوع مربیگری و حمایت والدین و جوانان چندان آسان نباشد. مارک غالی، وزیر بهداشت فرماندار گاوین نیوسام، طی اطلاعیه 16 ژانویه گفت.

این اپلیکیشن ها یکی از اقدامات مهم فرماندار دموکرات در حوزه فناوری سلامت هستند و با قراردادهای چهار ساله به ارزش 498 میلیون دلار عرضه می شوند. طبق گفته وزارت مراقبت های بهداشتی که این برنامه را اجرا می کند، کالیفرنیا اولین ایالتی است که یک برنامه بهداشت روان را با آموزش رایگان به همه ساکنان جوان ارائه می دهد.

با این حال، عرضه کند بوده است. آنقدر کند که یکی از شرکت ها ضرب الاجل را برای در دسترس قرار دادن برنامه خود در گوشی های اندرویدی از دست داده است. فقط حدود 15000 از 12.6 میلیون کودک و بزرگسال جوان در ایالت برای این برنامه ها ثبت نام کرده اند و مشاوران مدرسه می گویند که هرگز در مورد آنها نشنیده اند.

حامیان جوانان خردمندی سرمایه گذاری دلارهای مالیات دهندگان در دو شرکت خصوصی را زیر سوال می برند. مددکاران اجتماعی نگران هستند که مربیان این شرکت ها به درستی جوانانی را که برای مراقبت های بالینی به ارجاع نیاز دارند، شناسایی نکنند. و این هزینه ها در بحبوحه کسری بودجه ایالتی که به 73 میلیارد دلار می رسد، مورد توجه قانونگذاران قرار گرفته است.

برنامه ای برای آن

مدیریت Newsom می‌گوید این برنامه‌ها نیاز جوانان کالیفرنیایی و خانواده‌هایشان را برای دسترسی رایگان به سلامت از راه دور حرفه‌ای، به زبان‌های مختلف و خارج از ساعت‌های استاندارد ۹ تا ۵ برطرف می‌کنند. این بخشی از طرح جامع 4.7 میلیارد دلاری نیوزوم برای سلامت روان کودکان است که در سال 2022 برای افزایش دسترسی به سلامت روان و خدمات حمایت از مصرف مواد معرفی شد. این ابتکار علاوه بر راه‌اندازی ابزارهای مجازی مانند برنامه‌های تله‌تراپی، در تلاش است ظرفیت نیروی کار را به‌ویژه در مناطق محروم افزایش دهد.

سهیل سود، مدیر ابتکار سلامت رفتاری کودکان و نوجوانان نیوزوم، گفت: «واقعیت این است که ما به ندرت 6 فوت با دستگاه‌های خود فاصله داریم. سوال این است که چگونه می‌توانیم از فناوری به‌عنوان منبعی برای همه جوانان و خانواده‌های کالیفرنیا، نه به جای، بلکه علاوه بر سایر خدمات سلامت رفتاری که در حال توسعه و گسترش هستند، استفاده کنیم.»

این پلتفرم‌های مجازی در بحبوحه افزایش نرخ افسردگی و خودکشی در میان جوانان و کمبود ارائه‌دهندگان بهداشت روانی ایجاد می‌شوند. طبق یک مطالعه در سال 2021 توسط مرکز تحقیقات سیاست سلامت UCLA، نزدیک به نیمی از جوانان کالیفرنیایی 12 تا 17 ساله گزارش داده‌اند که اخیراً با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم کرده‌اند و تقریباً یک سوم آنها دچار ناراحتی‌های روانی جدی شده‌اند. این نرخ ها برای جوانان چند نژادی و آنهایی که از خانواده های کم درآمد هستند حتی بالاتر است.

اما کسانی که از سلامت روان جوانان در سطح محلی حمایت می‌کنند این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این اپلیکیشن‌ها به افزایش نرخ افسردگی و خودکشی کمک می‌کنند یا خیر.

الکس بریسکو از مؤسسه کودکان کالیفرنیا، یک ابتکار در سراسر ایالت که همراه با بیش از 100 شریک محلی برای بهبود سلامت اجتماعی و عاطفی کودکان کار می کند، گفت: «منصفانه است که ایالت کالیفرنیا را به دلیل تهاجمی به دنبال ابزارهای جدید تحسین کنیم. ما فقط آن را اساسی نمی بینیم. و ما باور نداریم که بحران سلامت روان جوانان با پروژه های فناوری ساخته شده توسط یک طبقه حرفه ای که تجربه زیسته جوامع به حاشیه رانده شده را به اشتراک نمی گذارد، حل شود.

برنامه‌ها، BrightLife Kids و Soluna، توسط دو شرکت اداره می‌شوند: Brightline، یک استارت‌آپ ۵ ساله با پشتوانه سرمایه خطرپذیر. و Kooth، یک شرکت سهامی عام مستقر در لندن که تجربه در بریتانیا دارد و همچنین بر روی برخی از مدارس در کنتاکی و پنسیلوانیا و یک طرح بهداشتی در ایلینوی امضا کرده است. در پنج ماه اول برنامه آزمایشی Kooth’s Pennsylvania، 6٪ از دانش آموزانی که به برنامه دسترسی داشتند ثبت نام کردند.

Brightline و Kooth نشان دهنده تعداد فزاینده ای از شرکت های فناوری بهداشت هستند که به دنبال سود در این فضا هستند. آنها ده‌ها مناقصه‌دهنده دیگر از جمله شرکت‌های مشاوره بین‌المللی و دیگر پلتفرم‌های سلامت از راه دور جوانان را که قبلاً در کالیفرنیا قرارداد بسته بودند، شکست دادند.

اگرچه در نظر گرفته شده است که این سرویس رایگان و بدون نیاز به بیمه باشد، برنامه Brightline، BrightLife Kids، تا شده است و فقط از طریق برنامه اصلی شرکت قابل دسترسی است، برنامه ای که اطلاعات بیمه را می خواهد و کاربران را به گزینه های مشاوره با مجوز پولی در کنار مربیگری رایگان هدایت می کند. پس از اینکه KFF Health News این سوال را مطرح کرد که چرا مربیگری رایگان در زیر گزینه‌های پولی تبلیغ شده است، Brightline صفحه را مجدداً ترتیب داد تا حتی اگر کودکی نیازهای با دقت بالایی داشته باشد، ابتدا مربیگری رایگان نشان داده شود.

این برنامه‌ها دیدگاه گسترده‌ای از سلامت رفتاری دارند و ابزارها را برای همه جوانان کالیفرنیایی زیر 26 سال و همچنین مراقبان نوزادان، کودکان نوپا و کودکان 12 سال و کمتر در دسترس قرار می‌دهند. هنگامی که اخبار سلامت KFF از کاربر خواست با یک کاربر برنامه صحبت کند، برایتلاین یک خبرنگار را با مادری که دختر 3 ساله‌اش یاد می‌گرفت به تنهایی بخوابد، ارتباط داد.

“مثل جیرجیرک است”

با وجود گذشت چند ماه از راه‌اندازی و داشتن میلیون‌ها بودجه بازاریابی، این شرکت‌ها جدول زمانی مشخصی برای عرضه ندارند. برایت لاین گفت امیدوار است تا اواسط سال تیم هایی را در سراسر ایالت مستقر کند تا ابزارها را شخصاً ارائه کنند. کوث گفت که توسعه یک استراتژی برای ضربه زدن به هر مدرسه “تمرکز اصلی برای این سال تقویمی خواهد بود.”

باب مک کالو از کوث گفت: «این یک ایالت بزرگ است – 58 شهرستان. “مدتی طول می کشد تا به همه آنها برسیم.”

در قرارداد Brightline آمده است که این شرکت موظف بود تا ماه ژانویه برنامه های قابل دانلود را برای تلفن های iOS و Android راه اندازی کند، اما تا کنون BrightLife Kids فقط برای تلفن های اپل در دسترس است. Brightline گفت که قصد دارد نسخه اندروید را در تابستان عرضه کند.

نائومی آلن، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل برایت لاین، گفت: “به نظر من، هیچ کس قبلاً در ایالات متحده چنین کاری را به این بزرگی انجام نداده است.” ما خیلی در مراحل اولیه هستیم. ما در حال حاضر چیزهای زیادی یاد می گیریم.»

این قراردادها که توسط KFF Health News از طریق درخواست سوابق به دست آمده است، نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که این دو برنامه را اجرا می‌کنند، می‌توانند تا 498 میلیون دلار از طریق مدت قرارداد، که در ژوئن 2027، ماه‌ها پس از خروج نیوسام، به پایان می‌رسد، درآمد کسب کنند. و ایالت صدها میلیون دلار دیگر را برای استراتژی سلامت رفتاری مجازی نیوزوم هزینه می کند. این ایالت گفته است که قصد دارد این برنامه ها را بسته به استفاده طولانی مدت در دسترس قرار دهد.

ایالت گفت 15000 نفر در سه ماه اول ثبت نام کردند. وقتی KFF Health News پرسید که چه تعداد از این کاربران به طور فعال با این برنامه درگیر هستند، از گفتن این موضوع خودداری کرد و اشاره کرد که داده ها در تابستان امسال منتشر خواهند شد.

اخبار سلامت KFF با نزدیک به دوازده متخصص بهداشت روان و جوانان کالیفرنیا تماس گرفت. هیچ یک از آنها از برنامه ها آگاه نبودند.

لورتا ویتسون، مدیر اجرایی انجمن مشاوران مدرسه کالیفرنیا گفت: “من چیزی نمی شنوم.” “مثل جیرجیرک است.”

ویتسون گفت که فکر نمی‌کند این برنامه‌ها در رادار «کسی» در مدارس هستند، و او هیچ مدرسه‌ای را نمی‌شناسد که فعالانه آنها را تبلیغ کند. Brightline ابزار خود را در ماه مه به انجمن مشاوران ارائه خواهد کرد، اما ویتسون گفت که این شرکت برای برنامه ریزی جلسه حاضر نشده است. او انجام داد.

دو جوان بالغ در یک پیاده رو درست بیرون ساختمان ایستاده اند.  هر دو موهای تیره دارند و به دوربین لبخند می زنند.
کلی مرچنت، دانشجوی کالج صحرا در پالم دزرت، کالیفرنیا، و آلن پهل، که اخیراً فارغ‌التحصیل شده است، می‌گویند که آنها محتوای جذاب سولونا و توانایی صحبت کردن با مربی خارج از برنامه 9 به 5 را دوست دارند. هیچ یک از جوانان KFF Health News که با آنها مصاحبه شده بود قبلاً در مورد این برنامه چیزی نشنیده بودند.(Molly Castle Work/KFF Health News)

نگرانی در مورد ارجاعات

Whitson هنوز برای تبلیغ برنامه ها راحت نیست. اگرچه هر دو شرکت گفتند که یک تیم بالینی از کارکنان خود برای کمک دارند، اما ویتسون گفت که نگران است که مربیان، که همگی درمانگران دارای مجوز نیستند، آموزش لازم را برای تشخیص نیاز کاربران به کمک بیشتر و ارجاع آنها به مراقبت بالینی نداشته باشند.

این احساس توسط سایر مددکاران اجتماعی مستقر در مدرسه نیز تکرار شد، آنها همچنین به ماهیت تکراری برنامه ها اشاره کردند – در برخی از شهرستان ها، مانند لس آنجلس، جوانان می توانند از طریق Hazel Health، یک شرکت انتفاعی، به جلسات مشاوره مجازی رایگان دسترسی داشته باشند. سازمان های غیرانتفاعی هم وارد این فضا شده اند. برای مثال، Teen Line، یک خط تلفن همتا به همتا که توسط خدمات سلامت روان Didi Hirsch مستقر در کالیفرنیای جنوبی اداره می شود، در سراسر کشور رایگان است.

در حالی که ایالت همچنین به عنوان بخشی از طرح جامع نیوسام به مدارس پول می‌دهد، دانش‌آموزان و متخصصان بهداشت روانی مدرسه‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری بزرگ اپلیکیشن ابراز سردرگمی کردند، در حالی که در بسیاری از مناطق مدرسه، نقش‌های مشاوره حضوری کمی وجود دارد، و در برخی از آنها موارد در حال کاهش است

کلی مرچنت، دانشجوی کالج صحرا در پالم دزرت، خاطرنشان کرد که دسترسی به درمان حضوری در مدرسه او دشوار است. او معتقد است کالج اجتماعی که حدود 15000 دانشجو دارد، تنها یک مشاور تمام وقت و یک مشاور دوزبانه پاره وقت دارد. او و چندین دانشجو که با KFF Health News مصاحبه کردند، گفتند که از داشتن محتوای جذاب در تلفن خود و توانایی صحبت با یک مربی قدردانی می کنند، اما همه گفتند که درمان حضوری را ترجیح می دهند.

افراد زیادی هستند که به دنبال درمان هستند و افراد نزدیک به من که می شناسم. اما بیمه‌های آنها برای همیشه قطع می‌شود و آنها در لیست انتظار هستند. «و، مثلاً، شما می بینید که همه این مردم در حال مبارزه هستند.»

محافظه کاران مالی این سوال را مطرح می کنند که آیا این پول می تواند به طور موثرتری هزینه شود، مانند تقویت تلاش های شهرستانی و برنامه های موجود سلامت رفتاری جوانان.

سناتور ایالت جمهوری خواه راجر نیللو، معاون کمیته بررسی بودجه و بودجه سنا، خاطرنشان کرد که پیش بینی می شود کالیفرنیا در سه سال آینده با کسری بودجه مواجه شود و سازمان های نظارت مالیات دهندگان نگران هستند که این برنامه ها در درازمدت هزینه بیشتری داشته باشند.

سوزان شلی از انجمن مالیات دهندگان هوارد جارویس گفت: «آنچه به عنوان یک تعهد مالی کوچک شروع می‌شود، می‌تواند به هزینه‌های غیرقابل کنترل در مسیر تبدیل شود.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان