داروسازان می گویند محدودیت دولت بایدن برای واسطه های صنعت دارو نتیجه معکوس می دهد


داروسازان می گویند اولین گام مهم دولت بایدن در جهت اعمال محدودیت بر مدیران سود داروخانه که به عنوان مذاکره کنندگان قیمت صنعت دارو عمل می کنند نتیجه معکوس دارد. در عوض، به دردسرهای داروخانه های مستقل می افزاید که تا حدی برای کمک به آن طراحی شده بود.

به اصطلاح PBM ها مدت هاست که هزینه ای را از داروخانه ها هفته ها یا ماه ها پس از توزیع دارو پس گرفته اند. یک قانون جدید، که بر برنامه دارویی مدیکر حاکم است، قرار است از 1 ژانویه اجرایی شود و PBM ها را ملزم می کند که بیشتر «هزینه های عملکرد» خود را در زمان تکمیل نسخه ها دریافت کنند.

بر اساس گزارش کمیسیون مشاوره پرداخت مدیکر، آژانسی که برای مشاوره در مورد این برنامه برای افراد 65 سال و بالاتر یا دارای معلولیت ایجاد شده است، clawbackها از حدود 9 میلیون دلار در سال 2010 به 12.6 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است.

هزینه های عملکرد همچنین صدها میلیون دلار هزینه نسخه بیماران مدیکر را در پیشخوان داروخانه افزایش داده است، اگرچه بیمه گران ادعا می کنند که این هزینه ها به آنها امکان می دهد حق بیمه کمتری دریافت کنند.

رونا هاوزر، نایب رئیس انجمن ملی داروسازان جامعه، گفت که گروه های داروساز از تغییر قانون مدیکر حمایت کردند، اما پاسخ PBM ها را پیش بینی نکردند، یعنی درخواست از آنها برای پذیرش قراردادهای جدید با کاهش شدید در پرداخت هایشان برای توزیع دارو. ، که نماینده داروخانه های مستقل است. اگر داروخانه‌ها از قراردادها امتناع کنند، مشتریان مدیکر را از دست می‌دهند – احتمالاً همان شرکت‌های بزرگ PBM که سهم فزاینده‌ای از تجارت داروخانه را در سال‌های اخیر جذب کرده‌اند.

PBM ها در مرکز زنجیره تامین دارو در ایالات متحده قرار دارند، جایی که آنها می گویند که در مورد قیمت های پایین تر برای بیمه گران – از جمله Medicare – و برای کارفرمایان و کارگران آنها مذاکره می کنند. اما داروخانه‌ها، داروسازان و بیماران مستقل از این سازمان‌ها منفور هستند و آنها را متهم می‌کنند که از گران‌ترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی جهان پول می‌گیرند بدون اینکه ارزش اضافی ارائه کنند.

شیوه‌های PBM حتی زنجیره‌های ملی مانند Rite Aid، Kroger، و Walgreens را که بخشی از مجموعه‌ها نیستند، تحت فشار قرار می‌دهد. حتی CVS Health که یکی از سه PBM پیشرو را در اختیار دارد، فروشگاه‌ها را بسته یا کارکنان خود را کوتاه کرده است زیرا مصرف‌کنندگان را به سمت سفارش پستی خدمات داروخانه سوق می‌دهد.

فشار بر داروسازان و تکنسین‌های فروشگاه‌ها منجر به یک سری از کارمندان CVS و Walgreens در پاییز امسال شد که می‌گویند پرسنل فشرده باعث فرسودگی شغلی شده و ایمنی بیماران را به خطر انداخته است.

بدبختی برای داروخانه های کوچک

تحت سیستم فعلی، زمانی که داروخانه نسخه ای را پر می کند، PBM به آن می گوید که بیمار چه بدهی دارد و PBM چه چیزی را به داروخانه پرداخت خواهد کرد. PBM این پرداخت ها را تجمیع می کند و بعداً یک چک ارسال می کند. داگ هوی، مدیر عامل انجمن ملی داروسازان جامعه گفت، اغلب، با این حال، PBM هزینه عملکرد را از داروخانه کسر می کند.

هوی گفت: “وقتی نسخه را پر می کنید، PBM به شما می گوید که بیمار 20 دلار برای این دارو می پردازد، ما 100 دلار به شما می پردازیم.” من به‌عنوان داروساز می‌گویم، خوب، من در مجموع 120 دلار برای دارویی که 110 دلار برایم هزینه دارد، از عمده‌فروش دریافت می‌کنم. سپس سه ماه بعد، PBM می گوید، “در واقع، من فقط 83 دلار به شما می پردازم.” بنابراین من 17 دلار از فروش را از دست دادم و توانایی اعتراض ندارم.

یکی از معیارهای عملکرد، پایبندی بیمار است. اگر بیماران تمام داروهای خود را مصرف نکنند، داروسازان می توانند به دلیل عملکرد ضعیف با هزینه ای سیلی شوند، اگرچه آنها کنترلی بر اعمال بیمار ندارند. هوی گفت که گاهی اوقات داروسازان به خاطر اشتباهات پزشک تجویز کننده به شدت تحت فشار قرار می گیرند.

در اوایل پاییز، اکسپرس اسکریپت غول پیکر PBM قراردادهای محرمانه ای را ارسال کرد و اعلام کرد که در سال 2024 تقریباً 10 درصد کمتر از مبلغی که معمولاً برای خرید داروهای با نام تجاری عمده می پردازند به داروخانه ها پرداخت می کند – به این معنی که آنها ممکن است با هر نسخه ای که پر می کنند، پول خود را از دست بدهند. دو داروساز مستقل که مدارک را دریافت کردند. آنها از به اشتراک گذاشتن قراردادها خودداری کردند زیرا آنها مشمول قراردادهای عدم افشا با Express Scripts هستند.

اکسپرس اسکریپت در بیانیه‌ای گفت که «نرخ بازپرداخت ما به داروخانه‌ها برای داروهای مارک بر اساس تعدادی از عوامل متفاوت است». این شرکت گفت که نزدیک به 90 درصد از حدود 20000 داروخانه مستقل کشور شرایط آن را پذیرفته اند.

Kare Drugs، که دو داروخانه نیومکزیکو را اداره می کند، از جمله کسانی بود که قرارداد Express Scripts را رد کرد. اشلی سیفرث، مالک داروخانه گفت: در نتیجه، داروخانه در حال آماده شدن برای سخت ترین بخش است که به طور بالقوه انتقال بیماران را به دور خواهد داشت.

بن جولی، داروساز سالت لیک سیتی و مشاور سایر داروسازان مستقل، گفت: سالمندانی که در حال حاضر در برنامه های Medicare برای سال آینده ثبت نام می کنند، ممکن است وقتی متوجه شوند که بیمه آنها دیگر به آنها اجازه نمی دهد داروها را از داروخانه معمولی خود دریافت کنند، گیج شوند. جولی گفت که داروخانه او انتظار دارد حداقل 100 مشتری را پس از رد قرارداد با یک PBM بزرگ از دست بدهد.

دو ضرب و شتم

در ماه های اول سال 2024، داروخانه ها با ضربه ای مضاعف مواجه خواهند شد. PBM ها برای داروهایی که توزیع می کنند به آنها پول کمتری می پردازند، در حالی که داروخانه ها نیز با بازگرداندن داروهایی که در سه ماهه آخر سال 2023 توزیع می شوند، مواجه می شوند.

تغییر قانون 1 ژانویه تا حدودی برای تسکین بیماران مدیکر طراحی شده بود که اغلب درصد ثابتی از قیمت دارو را به عنوان پرداخت مشترک پرداخت می کنند. این پرداخت مشترک بر اساس قیمتی است که طرح دارو یا PBM در لحظه فروش به داروخانه وعده می دهد. هوی گفت، اما این برگشت‌ها منجر به پرداخت بیش از حد صدها میلیون دلار به بیماران شده است. به این دلیل که پس از کسر هزینه های عملکرد، پرداخت های مشترک آنها در پیشخوان درصد بالاتری از قیمت نهایی داروخانه دارو بود.

سیفرث که گفت سال گذشته بیش از نیم میلیون دلار هزینه PBM پرداخت کرده است، گفت که برای مقابله با این مشکل معلق داروخانه او راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد نقدی ارائه می‌کند، از جمله دریافت هزینه از بیماران برای خدمات زایمان و شروع یک خرید تمام نقدی. کلینیک دربان.

برخی از داروخانه ها پس انداز خود را کنار می گذارند یا وام های کوتاه مدت می گیرند تا خسارات خود را در ماه های ابتدایی سال آینده پوشش دهند. مارک اوست، یکی از مالکان Rx Shoppe اریک در هورشام، پنسیلوانیا، گفت: “امیدوارم که محاسبات درستی انجام داده باشیم و از آن عبور کنیم.”

هاوزر گفت که عواقب ناخواسته این قانون احتمالاً مشکلات داروسازان جامعه را تشدید می کند، زیرا حمل محبوب ترین و گران قیمت ترین داروهای جدید به طور فزاینده ای دشوار است.

شرکت های یکپارچه بیمه PBM – به ویژه UnitedHealth Group، CVS Health و Cigna، که هر کدام از یک بیمه گر بزرگ، PBM و سایر شرکت ها تشکیل شده اند – سهم فزاینده ای از درآمد خود را از داروهای تخصصی داروسازی به دست آورده اند که بیش از بیش از نیمی از هزینه های دارویی آمریکا

این شرکت‌های غول‌پیکر قدرت مذاکره با داروسازان را دارند که به آنها امکان می‌دهد داروی دیابت مانند Ozempic (که با نام Wegovy برای کاهش وزن فروخته می‌شود) را به قیمت حدود 900 دلار در ماه بفروشند. هاوزر گفت: «یک داروخانه مستقل حتی نمی تواند آن را با این قیمت بخرد. “اگر اوزمپیک را توزیع کنند، ضرر می کنند.”

اکسپرس اسکریپت گفته است که می‌خواهد به داروخانه‌های مستقل کمک کند تا بقای خود را حفظ کنند، اما به نامه‌ای در ژوئن که در آن از شرکت خواسته بود با تحمیل بازپس‌گیری‌های 2023 به تدریج طی 12 ماه، فضای تنفسی را فراهم کند، پاسخ نداده است. CMS در این ماه گفت که «به شدت توصیه می‌کند» اما PBM‌ها را ملزم به ارائه طرح‌های پرداخت برای داروخانه‌ها نمی‌کند.

اکسپرس اسکریپت در بیانیه خود گفت که “متعهد است که به داروخانه ها به طور عادلانه بازپرداخت کند، اطمینان حاصل کند که ذینفعان Medicare داروخانه های ایمن و با کیفیت در شبکه خود دارند، و به ذینفعان تمام تخفیف های موجود در پیشخوان داروخانه را ارائه می دهند.”

پس از یک رژه جلسات – و یک کمپین تبلیغاتی از سوی داروسازان – که به PBM ها حمله کردند، کمیته های سنا و مجلس نمایندگان لوایح دوحزبی را برای تشدید کنترل بر شرکت ها ارائه کردند. جولی آلن، لابی‌گر شرکت حقوقی، گفت: لوایح کمیته مالی سنا، وزارت بهداشت و خدمات انسانی را ملزم به صدور قوانینی می‌کند که تضمین می‌کند پرداخت‌های PBM به داروخانه‌ها و سایر شرایط قرارداد معقول هستند و PBM‌ها دیگر الزامات عملکرد داروخانه‌ای ناعادلانه را تحمیل نمی‌کنند. انجمن ملی داروسازی تخصصی.

او در ایمیلی گفت: “این تغییرات قانونی برای رسیدگی به مشکلات برنامه Medicare Part D و نجات داروخانه های تخصصی و سایر داروخانه ها ضروری است.”

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).