بهترین پوست میوه و سبزیجات برای خوردن


ممکن است سریع پوست میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود را جدا کنید تا به گوشت خوشمزه و آبدار داخل آن برسید. اما این لایه بیرونی، گنجینه ای از مواد مغذی، ویتامین ها و فیبر است و بافت لذت بخشی و عمق طعم را به وعده های غذایی اضافه می کند.

پوست، بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات «غنی از فیبر و مواد مغذی اضافی مانند پتاسیم و منیزیم است که ارزش غذایی رژیم غذایی شما را افزایش می‌دهد.

ما از متخصصان تغذیه در مورد پوست محصول مورد علاقه آنها و همچنین فوایدی که برای سلامتی ارائه می دهند، پرسیدیم. در اینجا پوست میوه ها و سبزیجات وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا مقداری مواد مغذی اضافی دریافت کنید و ضایعات غذایی کمتری ایجاد کنید.

۱- کیوی

پوست تیره کیوی مقدار فیبر را دو برابر می‌کند و دوزهای اضافی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین E ویتامین C و پلی‌فنول‌ها را فراهم می‌کند. خوردن پوست کیوی باعث کاهش التهاب و اثرات مفید بر سلامت دستگاه گوارش می شود.

کیوی

۲- گوجه فرنگی

پوست گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان لیکوپن است که به تقویت کلاژن و محافظت در برابر آسیب های خورشید کمک می کند و پوست را صاف تر و جوان تر می کند.

پوست گوجه فرنگی ۲.۵ برابر بیشتر از پالپ لیکوپن دارد. وقتی صحبت از ریزمغذی ها به میان می آید، پوست نیز مقدار زیادی از جمله روی، منگنز و مس دارد.

گوجه فرنگی

۳- مرکبات

اگرچه معمولاً به مقدار زیاد خورده نمی‌شود، اما من عاشق ترکیب پوست مرکبات (پرتقال، لیموترش، لیمو) در نوشیدنی‌ها و غذاهای غیرالکلی هستم. مزه نه تنها طعم و مزه را بهبود می بخشد، بلکه می تواند کل غذا را یکپارچه کند و کمی مواد مغذی بیشتری به آن اضافه کند.

خوردن پوست مرکبات یک انتخاب مغذی محسوب می شود زیرا حاوی غلظت بالایی از فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان است. پوست فیبر بیشتری نسبت به میوه درون آن دارد که به هضم غذا کمک می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، پوست مرکبات سرشار از ویتامین C و بیوفلاونوئیدهای مختلف است که دارای خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. پوست مرکبات همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد، کاهش خطر بیماری های مزمن و افزایش سلامت پوست کمک می کند.

یک مزیت قابل توجه پوست مرکبات، پلی فنول ها است، مانند لیمونن که در لیموها یافت می شود. این پلی فنول ها به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند و می توانند به تقویت ایمنی همراه با محافظت در برابر سرطان، حمایت از سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که ترکیبات خاصی در مرکبات (فلاون پلی متوکسیله و فلاوانون) ممکن است اثرات محافظتی در برابر زوال عقل داشته باشند.

بهترین پوست میوه برای خوردن مرکبات

۴- سیب زمینی

پوست سیب زمینی یکی دیگر از نیروگاه های تغذیه ای است که حاوی سطوح بالاتر ویتامین C، پتاسیم، فولات، منیزیم و فسفر در مقایسه با سیب زمینی پوست کنده است. آنها همچنین فیبر اضافی را فراهم می کنند و به سلامت روده و سیری کمک می کنند.

پوست سیب زمینی همچنین حاوی بسیاری از ترکیبات زیستی است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که عصاره پوست سیب زمینی سنتز کلاژن نوع I را تحریک می کند، اثری که ممکن است مزایای ضد پیری داشته باشد. همچنین نشان داده شده است که پوست سیب زمینی دارای فعالیت های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است.

یکی از فلاونوئیدهای قابل توجه در پوست سیب زمینی کوئرستین است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و دارای خواص ضد ویروسی است که ممکن است آزاد شدن هیستامین را مهار کند، که به سرکوب واکنش های آلرژیک کمک می کند. یکی دیگر از مواد مغذی مهم موجود در پوست سیب زمینی کولین است که به عملکرد مغز ما (از جمله خلق و خو و حافظه) کمک می کند.

پوست سیب زمینی

۵- هویج

این پوست سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و پلی استیلن ها و سایر مواد مغذی گیاهی مفید هستند. بتاکاروتن که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند، برای حفظ بینایی، پوست و ایمنی سالم بسیار مهم است. آنتی اکسیدان های موجود در پوست هویج ممکن است به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری های مزمن و حتی سرطان را کاهش دهد.

هویج

۶- سیب

در میان انواع پوست میوه هایی که مصرفی هستند، پوست سیب به عنوان یکی از مفیدترین پوست ها که در رژیم غذایی شما گنجانده می شود، برجسته است. این منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، به ویژه ویتامین C و پتاسیم است که برای سلامت کلی ضروری است.

پوست سیب همچنین دارای غلظت بالایی از فیبر است که به هضم بهتر و مدیریت وزن کمک می کند. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های مهم و ترکیبات گیاهی (مانند کورستین، کاتچین و اسید کلروژنیک) هستند که ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن و ارتقای سلامت قلب کمک کنند.

سیب

۷- انگور

پوست انگور منبع غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله رسوراترول، آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است. این ترکیبات به دلیل توانایی خود در مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب در بدن شناخته شده اند.

رسوراترول، به‌ویژه، با مزایای سلامتی مختلفی از جمله حمایت از سلامت قلب و ارائه محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان مرتبط است. به‌علاوه، فیبر موجود در پوست انگور، میکروبیوم سالم روده را ارتقا می‌دهد.

بهترین پوست میوه و سبزیجات

۸- هندوانه

هندوانه ممکن است پوست نداشته باشد، اما دارای پوستی سرشار از مواد مغذی است که هم خوراکی و هم همه کاره است. کمی شیرین تر از گوشت آن است و ترد رضایت بخشی دارد.

پوست حاوی سیترولین است، یک اسید آمینه که ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک کند. همچنین سرشار از فیبر است که عملکرد سیستم گوارشی را تقویت می کند. پوست هندوانه همچنین مملو از ویتامین‌های C و B6 است که برای سیستم ایمنی قوی مهم هستند و ممکن است از عملکرد مغز حمایت کنند.

برای اینکه پوست هندوانه را در رژیم غذایی خود بگنجانید، آن را ترشی کنید یا به سرخ کردنی اضافه کنید. پوست را همچنین می توان در اسموتی ها برای تقویت مواد مغذی اضافی مخلوط کرد. برای یک گزینه ساده تر، می توانید پوست را به صورت مکعبی خرد کرده و به سالاد اضافه کنید. این مرحله مواد مغذی موجود در ظروف شما را افزایش می دهد و به حداقل رساندن ضایعات غذا کمک می کند.

قبل از خوردن، هندوانه را کاملا بشویید تا هرگونه آفت کش یا ناخالصی از پوست پاک شود.

منبع : verywellhealth

نظر شما راجع به این محتوا چیست؟



Source link