دادگاه عالی و قرص سقط جنین


میزبان

در اولین مورد سقط جنین پس از واژگونی رو در مقابل وید در سال 2022، دادگاه عالی این هفته بعید به نظر می رسید که حکم دادگاه تجدید نظر را که به طور چشمگیری دسترسی به قرص سقط جنین میفپریستون را محدود می کند، تایید کند. اما دادگاه در حال حاضر یک پرونده دیگر مرتبط با سقط جنین را در ماه آوریل بررسی کرده است، و مخالفان سقط جنین چندین چالش دیگر را برای محدود کردن این روش در ایالت هایی که قانونی باقی می ماند در ذهن دارند.

در همین حال، جمهوری‌خواهان، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، همچنان برنامه‌های بهداشتی محبوبی مانند Medicare، Medicaid، و قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه را در مسیر مبارزات انتخاباتی هدف قرار می‌دهند – که باعث خوشحالی دموکرات‌ها می‌شود که احساس می‌کنند در این موضوع مزیت دارند.

میزگردهای این هفته جولی روونر از اخبار سلامت KFF، آلیس میراندا اولشتاین از پولیتیکو، سارا کارلین اسمیت از صفحه صورتی و لورن وبر از واشنگتن پست هستند.

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • حداقل دو قاضی محافظه‌کار دیوان عالی در طی بحث‌های شفاهی روز سه‌شنبه در ابراز تردید در مورد چالش داروی سقط جنین میفپریستون به سه عضو مترقی دادگاه پیوستند. سؤالات آنها عمدتاً بر این متمرکز بود که آیا پزشکانی که دارو را به چالش می‌کشیدند ثابت کرده‌اند که از در دسترس بودن دارو آسیب دیده‌اند یا خیر – و همچنین اینکه آیا بهترین راه حل محدود کردن دسترسی به دارو برای سایرین است یا خیر.
  • یک حکم به نفع پزشکان که میفپریستون را به چالش می کشند، می تواند ایمنی و اثربخشی دارو را کاهش دهد: به ویژه، یک تصمیم FDA منوط به تغییر دوز تنظیم شده، و تغییر به استفاده از داروی دوم در رژیم فعلی قرص سقط جنین دو دارویی است. همچنین اندکی خطر عوارض را افزایش می دهد.
  • دو قاضی محافظه کار همچنین قابل اجرا بودن قانون Comstock را مطرح کردند، قانون قرن نوزدهمی که مدت ها خفته بود و توزیع پستی اقلام مرتبط با سقط جنین را محدود می کند. سوالات آنها قابل توجه است زیرا مشاوران ترامپ در حال بررسی احیای قانون اجرا نشده در صورت پیروزی او در نوامبر امسال هستند.
  • در همین حال، یک دموکرات در آلاباما در حالی که ترامپ دوباره درباره اجرای ممنوعیت سقط جنین ملی بحث می کند، یک کرسی مجلس ایالتی را برای مبارزه در مورد مسائل مربوط به سقط جنین برگرداند. این موضوع همچنان برای جمهوری خواهان دشوار است.
  • حتی در حالی که جمهوری خواهان تلاش می کنند از رقابت در مورد مسائل مراقبت های بهداشتی اجتناب کنند، بنیاد هریتیج و گروهی از جمهوری خواهان مجلس طرح هایی را پیشنهاد کرده اند که شامل تغییراتی در سیستم مراقبت های بهداشتی می شود. آیا این طرح‌ها برای تقویت پایگاه‌شان بیشتر کار خواهند کرد یا دموکرات‌ها؟
  • این هفته در اطلاعات نادرست پزشکی: الگوریتم TikTok اطلاعات گمراه کننده در مورد کنترل بارداری هورمونی را تقویت می کند – و در برخی موارد منجر به حاملگی های ناخواسته بیشتر می شود.

همچنین در این هفته، رونر با تونی لیز از اخبار سلامت KFF مصاحبه می‌کند، که یک ویژگی «لایحه ماه» KFF Health News-NPR درباره Medicare و یک سواری با آمبولانس هوایی بسیار گران قیمت نوشت. اگر صورت حساب پزشکی گیج کننده یا ظالمانه ای دارید که می خواهید با ما در میان بگذارید، می توانید این کار را در اینجا انجام دهید.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را پیشنهاد می‌کنند که این هفته خوانده‌اند و فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: KFF Health News “مصرف بیش از حد در شیمی درمانی: یک آزمایش ژن رایج می تواند جان صدها نفر را در هر سال نجات دهد” توسط آرتور آلن.

آلیس میراندا اولشتاین: Stat’s “تحقیقات بافت جنین در حین افزایش موانع اهمیت پیدا می کند” توسط اولیویا گلدهیل.

سارا کارلین اسمیت: “مصائب گیج کننده و استرس زا پرواز با پمپ سینه” واشنگتن پست، توسط هانا سامپسون و بن براش.

لورن وبر: «آتش‌های مرگبار از تلفن، باتری‌های اسکوتر قانون‌گذاران را درگیر ایمنی می‌کنند» توسط رابی سکویرا از Stateline.

همچنین در پادکست این هفته ذکر شده است:


برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا کلیک کنید.

و در «سلامت چیست؟» در KFF Health News مشترک شوید. بر Spotify، پادکست های اپل، قالب های جیبی، یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان