آمریکا نگران هزینه های بهداشتی است – و رای دهندگان می خواهند از بایدن و جمهوری خواهان بشنوند


پرزیدنت جو بایدن روی خشم نسبت به محدودیت‌های سقط جنین حساب می‌کند تا به مشارکت مردم برای انتخاب مجدد او کمک کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داده است که نوسان دیگری در لغو اوباماکر اتخاذ کند.

اما در اطراف میزهای آشپزخانه آمریکا، اینها به سختی تنها موضوعات بهداشتی هستند که رای دهندگان می خواهند در کمپین های 2024 درباره آنها بشنوند. یک نظرسنجی جدید ردیابی KFF نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی در صدر لیست هزینه های اساسی است که آمریکایی ها نگران آن هستند – بیش از گاز، غذا و اجاره. نزدیک به 3 نفر از هر 4 بزرگسال – و اکثریت هر دو طرف – می گویند که نگران پرداخت هزینه های پزشکی غیرمنتظره و سایر هزینه های بهداشتی هستند.

راب ورنر، 64 ساله، از کنکورد، نیوهمپشایر، در مصاحبه ای در یک کافی شاپ محلی در ماه ژانویه گفت: “مطمئناً مراقبت های بهداشتی چیزی است که در ذهن من است.” او یکی از حامیان بایدن است و گفت که می‌خواهد مطمئن شود که قانون مراقبت مقرون به صرفه، که به نام اوباماکر نیز شناخته می‌شود، حفظ می‌شود و تلاش بیشتری برای کنترل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری احتمالاً به این سؤال ساده تبدیل می شود که آیا آمریکایی ها می خواهند ترامپ به کاخ سفید بازگردد یا خیر. (نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در رقابت برای نامزدی جمهوری‌خواهان پیش از سه‌شنبه بزرگ باقی ماند، اگرچه در چهار رقابت اولیه اولیه شکست خورده بود.) و هیچ یک از احزاب اصلی کارزارهای انتخاباتی خود را بر این اساس بنا نمی‌کنند. وعده های مراقبت های بهداشتی

اما در نظرسنجی KFF، 80 درصد از بزرگسالان گفتند که فکر می‌کنند شنیدن صحبت‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری در مورد آنچه که برای پرداختن به هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌دهند «بسیار مهم» است – موضوعی که نامزدهای کنگره و سطح ایالتی نیز می‌توانند انتظار داشته باشند به آن بپردازند.

آندریا دوکاس، معاون سیاست‌گذاری سلامت در مرکز پیشرفت آمریکایی، یک اندیشکده مترقی مستقر در واشنگتن، گفت: «مردم بیش از همه نگران هزینه‌های از جیب خود برای مراقبت‌های بهداشتی هستند، و به درستی چنین است.

در اینجا نگاهی به مسائل مهم مراقبت های بهداشتی است که می تواند به تعیین اینکه چه کسی در ماه نوامبر برنده می شود، کمک می کند.

سقط جنین

کمتر از دو سال پس از لغو قانون اساسی حق سقط جنین توسط دادگاه عالی، این بزرگترین مشکل بهداشتی در این انتخابات است.

در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 نیز چنین بود، زمانی که بسیاری از رای‌دهندگان پشت سر نامزدهایی که از حقوق سقط جنین حمایت می‌کردند و دموکرات‌ها را به نمایشی غیرمنتظره قوی می‌پرداختند، تجمع کردند. از زمان تصمیم دادگاه عالی، رأی دهندگان در شش ایالت – از جمله کانزاس، کنتاکی، و اوهایو، جایی که جمهوری خواهان مجالس قانونگذاری را کنترل می کنند- اصلاحیه های قانون اساسی ایالتی را تأیید کردند که از دسترسی به سقط جنین محافظت می کند.

رابرت بلندون، محقق افکار عمومی و استاد بازنشسته در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان، گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که سقط جنین یک مسئله کلیدی برای برخی رای دهندگان است. او گفت که بیش از 30 درصد در سراسر جهان آن را به عنوان یک موضوع “شخصی” به جای سیاست می بینند – و بیشتر آنها از حقوق سقط جنین حمایت می کنند.

Blendon گفت: “این تعداد زیادی از رای دهندگان است، اگر آنها حاضر شوند و رای دهند.”

پیشنهادهایی برای محافظت بیشتر – یا محدود کردن – دسترسی به سقط جنین می‌تواند مشارکت رای دهندگان را افزایش دهد. مدافعان در تلاش هستند تا اقدامات مربوط به سقط جنین را در ایالت هایی مانند آریزونا، فلوریدا، میسوری و داکوتای جنوبی در نوامبر امسال در رای گیری قرار دهند. بلندون گفت که فشار واشنگتن به سمت سیاست سقط جنین در سراسر کشور نیز می تواند رأی دهندگان بیشتری را به پای صندوق های رای بکشاند.

حکم غافلگیرکننده دادگاه عالی آلاباما در ماه فوریه مبنی بر اینکه جنین های منجمد شده کودک هستند نیز می تواند انتخابات را متزلزل کند. این موضوعی است که حتی جامعه مخالف سقط جنین را از هم جدا کرده است، برخی معتقدند که تخمک بارور شده یک فرد جدید و منحصر به فرد است که شایسته حقوق و حمایت های قانونی کامل است، و برخی دیگر معتقدند که دور انداختن جنین های استفاده نشده به عنوان بخشی از فرآیند لقاح آزمایشگاهی یک مشکل است. روشی اخلاقی قابل قبول برای بچه دار شدن زوج ها

نسخه های گران قیمت

هزینه های دارو به طور مرتب در میان نگرانی های رای دهندگان در رتبه بالایی قرار می گیرد.

در آخرین نظرسنجی ردیابی، بیش از نیمی – 55٪ – گفتند که از توانایی مالی برای خرید داروهای تجویزی بسیار نگران هستند.

بایدن تلاش کرده است تا به قیمت داروها رسیدگی کند، اگرچه تلاش های او در میان رای دهندگان زیادی ثبت نشده است. در حالی که نام آن نشان‌دهنده سیاست مهم سلامتی نیست، قانون کاهش تورم یا IRA، که رئیس‌جمهور در آگوست 2022 آن را امضا کرد، شامل مقرراتی بود که به Medicare اجازه می‌داد در مورد قیمت برخی از گران‌ترین داروها مذاکره کند. همچنین کل هزینه‌های خارج از جیب برای داروهای نسخه‌ای را برای همه بیماران مدیکر محدود کرد، در حالی که قیمت انسولین را برای بیماران دیابتی به 35 دلار در ماه محدود کرد – محدودیتی که برخی داروسازان برای بیمارانی که انواع بیمه‌های دیگر دارند نیز اعمال کرده‌اند.

داروسازان در دادگاه با مفاد مذاکره قیمت مدیکر مبارزه می کنند. جمهوری خواهان قول داده اند که IRA را لغو کنند و استدلال می کنند که مجبور کردن داروسازان به مذاکره در مورد قیمت های پایین تر داروها برای ذینفعان مدیکر به منزله کنترل قیمت و سرکوب نوآوری است. این حزب هیچ جایگزین خاصی ارائه نداده است، با توجه به اینکه مجلس به رهبری حزب جمهوری خواه عمدتاً بر هدف قرار دادن مدیران مزایای داروخانه ها متمرکز شده است، داورانی که پوشش بیمه اکثر آمریکایی ها را برای داروها کنترل می کنند.

هزینه های پوشش

هزینه های مراقبت های بهداشتی برای بسیاری از آمریکایی ها همچنان در حال افزایش است. هزینه طرح های بهداشتی تحت حمایت کارفرمایان در چند ماه گذشته به اوج خود رسیده است و هزینه ها را برای کارفرمایان و کارگران به طور یکسان افزایش داده است. کارشناسان این افزایش را ناشی از تقاضای بالا و قیمت های گران برای برخی داروها و درمان ها، به ویژه داروهای کاهش وزن، و همچنین تورم پزشکی می دانند.

در همین حال، ACA محبوب است. نظرسنجی KFF نشان داد که بزرگسالان بیشتری خواهان گسترش برنامه هستند تا کاهش یافته. و رکورد 21.3 میلیون نفر در سال 2024 برای پوشش ثبت نام کردند که حدود 5 میلیون از آنها مشتریان جدید بودند.

طبق گزارش مرکز خدمات درمانی و پزشکی، ثبت نام در ایالت های تحت سلطه جمهوری خواهان سریع ترین رشد را داشته است، با افزایش سالانه 80 درصدی در ویرجینیای غربی، نزدیک به 76 درصدی در لوئیزیانا و 62 درصدی در اوهایو.

حمایت عمومی از اوباماکر و ثبت نام بی سابقه در پوشش آن، پیگیری لغو قانون را برای جمهوری خواهان، به ویژه بدون جایگزینی قوی، از نظر سیاسی خطرناک کرده است. این امر ترامپ را از مطرح کردن این چشم‌انداز در مسیر مبارزات انتخاباتی منصرف نکرده است، اگرچه به سختی می‌توان نامزد جمهوری‌خواه دیگری را پیدا کرد که بخواهد در همین راستا قدم بگذارد.

جرت لوئیس، شریک در Public Opinion Strategies، یک شرکت نظرسنجی GOP، گفت: «هرچه بیشتر در مورد آن صحبت کند، سایر نامزدها باید پاسخگوی آن باشند.

“آیا گفتگو در مورد لغو و جایگزینی با زنان حومه شهر ماریکوپا طنین انداز خواهد شد؟” او با اشاره به شهرستان پرجمعیت در آریزونا که به عنوان یک پیشرو سیاسی شناخته می شود، گفت. اگر کاندید بودم از این موضوع دوری می‌کردم.»

بایدن و کمپین او به صحبت های ترامپ در مورد لغو تحریم ها حمله کرده اند. رئیس‌جمهور گفته است که می‌خواهد یارانه‌های افزایش‌یافته حق بیمه را که در طول همه‌گیری همه‌گیر امضا کرده است، دائمی کند و به افزایش ثبت‌نام کمک می‌کند.

لوئیس با ذکر طرح‌های بیمه کوتاه‌مدت، گفت: مشاوران جمهوری‌خواه عموماً توصیه می‌کنند که نامزدهایشان «سیستم مبتنی بر بازار را ترویج کنند که مصرف‌کننده را بسیار بیشتر درگیر کند». «در ذهن جمهوری‌خواهان، مجموعه‌ای از مردم وجود دارد که این امر به نفع آنهاست. ممکن است برای همه مفید نباشد، اما برای برخی جذاب باشد.»

بایدن و متحدانش از برنامه‌های بیمه کوتاه‌مدت – که ترامپ به طور گسترده‌تر در دسترس قرار داد – به‌عنوان «بیمه ناخواسته» که مراقبت از شرایط یا بیماری‌های جدی را پوشش نمی‌دهد، انتقاد کرده‌اند.

حقوق خارج از محدودیت هستند

سلیندا لیک، نظرسنجی از حزب دموکرات، گفت که هم Medicaid و هم Medicare، برنامه های بیمه درمانی دولتی که ده ها میلیون نفر از افراد کم درآمد، معلول و سالمند را تحت پوشش قرار می دهند، همچنان در بین رای دهندگان محبوب هستند. این امر بعید می‌سازد که هر یک از طرفین پلتفرمی را دنبال کند که شامل کاهش مستقیم حقوق است. اما متهم کردن رقیب به قصد کاهش مدیکر یک حرکت کمپین رایج و اغلب مؤثر است.

اگرچه ترامپ گفته است که هزینه های مدیکر را کاهش نخواهد داد، اما دموکرات ها احتمالاً به دنبال ارتباط او با سایر جمهوری خواهانی هستند که از محدود کردن هزینه های این برنامه حمایت می کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان با کاهش هر گونه مزایای مدیکر، از جمله با افزایش سن واجد شرایط بودن مدیکر از 65 سال مخالفند. آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC.

برایان بلیز، مشاور سابق سلامت ترامپ و رئیس مؤسسه بهداشتی Paragon، گفت که جمهوری‌خواهان، اگر کنترل بیشتری بر دولت فدرال به دست آورند، باید به دنبال کاهش هزینه‌های Medicare Advantage باشند – که از طریق آن بیمه‌گران تجاری مزایایی را ارائه می‌کنند – تا بر اساس این برنامه توسعه پیدا کنند. کارایی و اطمینان حاصل شود که هزینه آن برای مالیات دهندگان کمتر از برنامه سنتی است.

با این حال، تاکنون جمهوری خواهان، از جمله ترامپ، علاقه چندانی به چنین طرحی ابراز نکرده اند. برخی از آنها در مورد خطرات اجرای مدیکر که 829 میلیارد دلار در سال 2021 هزینه داشت و پیش بینی می شود تا سال 2032 تقریباً 18 درصد از بودجه فدرال را مصرف کند، چشمان روشنی دارند.

لوئیس، نظرسنجی GOP، گفت: «سخت است که با رأی دهندگان در مورد آینده برنامه مدیکر گفتگوی صریح داشته باشیم. اغلب اوقات نتیجه معکوس می دهد. این گفتگو باید بلافاصله پس از یک انتخابات بزرگ انجام شود.»

بحران اعتیاد

بسیاری از آمریکایی ها تحت تأثیر اپیدمی رو به رشد مواد افیونی قرار گرفته اند که در سال 2023 بیش از 112000 نفر را در ایالات متحده به کام مرگ کشاند – بیش از مجموع مرگ و میر ناشی از اسلحه و تلفات جاده ای. ساکنان روستایی و بزرگسالان سفیدپوست از جمله بیشترین آسیب ها هستند.

مقامات بهداشتی فدرال مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر را دلیل اصلی کاهش اخیر امید به زندگی در ایالات متحده ذکر کرده اند.

جمهوری‌خواهان اعتیاد را عمدتاً یک موضوع جنایی می‌دانند و آن را با بحران مهاجرت در مرز جنوبی ایالات متحده که بایدن را مقصر آن می‌دانند مرتبط می‌دانند. دموکرات ها به دنبال بودجه بیشتری برای درمان و پیشگیری از اختلالات مصرف مواد هستند.

Blendon، محقق افکار عمومی، گفت: «این بر خانواده، محله تأثیر می گذارد.

میلیاردها دلار از محل تسویه حساب های قانونی با تولیدکنندگان و خرده فروشان مواد افیونی به ایالت ها و دولت های محلی سرازیر شده است و این پرسش ها را در مورد نحوه بهینه هزینه کردن این پول ایجاد کرده است. اما مشخص نیست که بحران، خارج از زمینه مهاجرت، به عنوان یک موضوع مبارزاتی ظاهر شود.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان