چه اتفاقی برای گزینه عمومی بایدن افتاد؟


در انتخابات 2020، نامزد آن زمان جو بایدن و بسیاری از همکارانش در کنگره با صدای بلند از طرح بیمه درمانی «گزینه عمومی» فدرال حمایت کردند. در آن زمان، این به عنوان بخشی از واکنش دولت آینده او به همه‌گیری بود.

دموکرات‌ها در برنامه حزب خود وعده دادند: «آمریکایی‌های کم‌درآمد به‌طور خودکار با هزینه‌ای صفر برایشان در گزینه عمومی ثبت‌نام می‌شوند، اگرچه ممکن است هر زمان که بخواهند انتخاب کنند».

اما از زمانی که بایدن وارد ریاست جمهوری شد، جیرجیرک ها بوده اند. رئیس جمهور از دسامبر 2020 عبارت “گزینه عمومی” را به زبان نیاورده است. به گزارش factba.se، که اظهارات عمومی او را دنبال می کند.

چرا عمل ناپدید شدن؟ در یک کلام: سیاست.

گفت: “بیرون از دروازه، لابی قدرتمندی در برابر گزینه عمومی – بیمارستان ها – خواهید داشت، زیرا ارائه دهندگان بیشترین ضرر را دارند: پول زیادی.” متیو فیدلر، یک اقتصاددان در موسسه بروکینگز که نابرابری های پرداختی بین طرح های بیمه را مطالعه کرده است. صنعت مراقبت های بهداشتی بزرگترین بخش لابی در واشنگتن است، با بیش از 132 میلیون دلار صرف کرد سالانه فقط توسط بیمارستان ها و خانه های سالمندان، با توجه به OpenSecrets.

برای کسانی که فراموش کرده‌اند، ایده ایجاد یک طرح بیمه تحت حمایت دولت برای رقابت با بیمه‌گران تجاری تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه بود. این مفهوم که قبلاً توسط رئیس جمهور حمایت می شد باراک اوباما، به نسخه نهایی ACA نرسید به دلیل مخالفت تقریباً همه در مراقبت های بهداشتی.

در تئوری، یک گزینه عمومی که ساختاری مانند Medicare، Medicaid یا برنامه ارتش Tricare دارد، می‌تواند میلیاردها دلار در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی توسط دولت فدرال و مصرف‌کنندگان صرفه‌جویی کند، زیرا (مانند طرح‌های فعلی فدرال) به ارائه‌دهندگان بهداشت کمتر از بیمه‌گران تجاری پرداخت می‌کند. فیدلر گفت که گزینه عمومی احتمالاً می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به بیمه تجاری شود، حتی اگر به اندازه دو برابر نرخ مدیکر پرداخت شود.

و بدون نیاز به کسب سود، چنین طرحی می تواند پول بیشتری را صرف مراقبت از بیمار کند.

جای تعجب نیست که بیمه‌گران با گزینه عمومی مخالفت کردند، اما فیدلر گفت که این مخالفت بیمارستان است که آن را مخفی نگه می‌دارد.

به عنوان مثال، فیدلر به مذاکره قیمت داروی مدیکر، یکی دیگر از اولویت های دموکرات ها اشاره می کند. بایدن به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم 2022 خود، این را از خط پایان عبور داد.

فیدلر گفت: «کنگره نمی‌خواست با بیمارستان‌ها درگیر شود، اما آن‌ها مایلند شرکت‌های دارویی را درگیر کنند».

حزب بایدن هنوز برنامه رسمی خود را برای انتخابات 2024 تنظیم نکرده است، بنابراین شاید گزینه عمومی دوباره در دستور کار او ظاهر شود. سخنگویان کمپین انتخاب مجدد او و کاخ سفید به سوالات ایمیل شده در مورد آن پاسخی ندادند.

این ایده هنوز طرفداران زیادی دارد: برخی از ایالت‌ها به رهبری کلرادو به دنبال ایجاد نسخه‌های خود بوده‌اند، اگرچه برنامه‌های آنها به بیمه‌گران تجاری برای مدیریت پوشش متکی است. بیمه ها توانستند تانک کنند پیشنهادهای عمومی در کانکتیکاتو آنها از آن شکایت کرده اند آنها پول را از دست خواهند داد تحت پیشنهاد کلرادو


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان