گروه‌های ضد سقط جنین از شکست‌های انتخاباتی چشم پوشی می‌کنند، به دادگاه‌ها و ادارات دولتی برای مسیر پیش رو نگاه می‌کنند.


گروه های ضد سقط جنین برای سال 2024 یک شلیک هشدار می دهند: ما به جایی نمی رویم.

رهبران آن‌ها می‌گویند که از شکست‌های اخیر انتخابات دلسرد نشده‌اند و قصد دارند کارهایی را که سال‌ها انجام داده‌اند، از جمله تلاش از طریق مجالس ایالتی، آژانس‌های فدرال و دادگاه‌های فدرال برای غیرقانونی کردن سقط جنین انجام دهند. و حداقل یک گروه برجسته ضد سقط جنین از ایالت‌های محافظه‌کار می‌خواهد که اعمال رای‌دهی را برای رای‌دهندگان سخت‌تر کنند، تاکتیکی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در اوهایو قبل از اینکه رای‌دهندگان آنجا حق سقط جنین را در قانون اساسی این ایالت ثبت کنند، تلاش کردند.

برای ما، این یک نبرد حقوق مدنی است. ما انسان‌های بی‌گناهی داریم که زندگی‌شان در حال نابودی است.» و ما به مبارزه ادامه می دهیم زیرا فکر می کنیم آن ها انسان هایی هستند که مستحق محافظت هستند.

این جنبش با این بازی طولانی غریبه نیست و طی دهه ها تلاش می کند تا دادگاه عالی را وادار به لغو کند رو در مقابل وید، تصمیم مهم سال 1973 مبنی بر ایجاد حق قانونی برای سقط جنین که دادگاه عالی سال گذشته آن را باطل کرد.

اما قانونگذاران جمهوری خواه و نامزدهای ضد سقط جنین تلاش کرده اند تا پیش از انتخابات 2024 حول یک پیام واحد متحد شوند. علاوه بر شکست اوهایو، رأی دهندگان در ویرجینیا در 7 نوامبر عملاً پیشنهاد فرماندار گلن یانگکین مبنی بر ممنوعیت سقط جنین را پس از 15 هفته با سپردن کنترل قوه مقننه ایالت به دموکرات ها رد کردند. انتظار می‌رود دموکرات‌ها همچنان از خشم نسبت به تصمیم دادگاه عالی در سال 2022 استفاده کنند سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون.

پس از آن، حامیان حقوق سقط جنین با موفقیت در مبارزات انتخاباتی در هفت ایالت پیروز شدند. در اوهایو، ایالتی که دونالد ترامپ در هر دو سال 2016 و 2020 با اختلافی معقول پیروز شد، 57 درصد از رأی دهندگان از اصلاحیه قانون اساسی حمایت کردند که از حقوق سقط جنین حمایت می کند. رأی دهندگان در 11 ایالت دیگر، از جمله در کلرادو، میسوری، نبراسکا و داکوتای جنوبی، می توانند طرح های مربوط به سقط جنین را در برگه های رأی خود در سال آینده ببینند.

جیم دالی، رئیس مرکز تمرکز بر خانواده، در بیانیه‌ای پس از نتایج انتخابات 7 نوامبر گفت: رای اوهایو “روشن می‌کند که ضروری است که کار حیاتی جنبش حامی زندگی باید با انرژی و اشتیاق دوباره ادامه یابد.”

حزب جمهوری خواه قبلاً در سال 2022 «استراتژی شترمرغ» را امتحان کرد که این موضوع را نادیده گرفت و امیدوار بود که از بین برود. این کار موثر نبود.

مری زیگلر، استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا-دیویس و مورخ در مورد بحث سقط جنین در ایالات متحده، گفت: با پیشروی مخالفان سقط جنین، بر سر بهترین تاکتیک ها اختلاف نظر وجود دارد.

زیگلر گفت، برخی از گروه‌های ضد سقط جنین می‌خواهند بیشتر بر استراتژی‌هایی تمرکز کنند که به رای‌دهندگان وابسته نیست، در عوض «به نقاط دسترسی شما که مجالس قانون‌گذاری ایالتی و دادگاه‌های فدرال هستند مراجعه کنند». سازمان‌های دیگر اصرار دارند که باید نظر رای دهندگان را جلب کنند، یا با انجام کار بهتری در فروش موقعیت‌های خود یا تعدیل آنچه که می‌پذیرند، برای تضمین تغییر پایدار.

یک نوع زیربنا وجود دارد، “چقدر به رای دهندگان اهمیت می دهیم؟” تقسیم کنید،” او گفت.

تا کنون، 14 ایالت، عمدتا در جنوب و غرب میانه، تقریباً به طور کامل ممنوعیت سقط جنین را اعمال کرده اند، و هفت ایالت دیگر ممنوعیت هایی را بین هفته ششم تا هجدهم بارداری وضع کرده اند. گروه‌های ضد سقط جنین نیز استراتژی‌هایی را برای محدود کردن – اگر نه حذف – به کار می‌گیرند، دسترسی به داروهای نسخه‌ای که برای اکثر سقط جنین‌ها در ایالات متحده استفاده می‌شوند.

شکایتی در مورد تهدید دسترسی به میفپریستون، یکی از دو قرص برای سقط جنین دارویی، در دادگاه های فدرال راه خود را باز کرده است. و چندین گروه ضد سقط جنین در تلاش هستند تا اجرای قانون Comstock را احیا کنند.هفتم-قانون قرنی که ارسال مطالب و اطلاعات “شرع” را به عنوان راهی برای ممنوعیت ارسال قرص های سقط جنین در سراسر کشور ممنوع می کند.

زیگلر گفت که جنبش ضد سقط جنین می‌تواند «برخی از این پیروزی‌ها را در پای صندوق‌های رای که فکر نمی‌کنم رأی‌دهندگان از آن آگاه باشند، لغو کند».

او گفت: «این جنبشی است که نه برای پیروزی در انتخابات، بلکه برای پیشبرد حقوق جنین شکل گرفت.

گروه های ضد سقط جنین در پیام های خود متحد نیستند. به عنوان مثال، SBA Pro-Life America، نامزدهای جمهوری خواه را تحت فشار قرار می دهد تا از ممنوعیت ملی 15 هفته ای سقط جنین حمایت کنند. برخی دیگر می گویند که زمان آن فرا رسیده است که این نوع استراتژی افزایشی را کنار بگذاریم – طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، 93 درصد از سقط جنین ها در سال 2020 در 13 هفته یا زودتر رخ داده است.

کریستن هاوکینز، رئیس دانشجویان برای زندگی آمریکا، درباره ممنوعیت 15 هفته ای گفت: «من آن را تسلیم می نامم.

SFLA از تصویب قوانین فدرال برای ممنوعیت سقط جنین در شش هفته – زمانی قبل از اینکه بسیاری از زنان متوجه بارداری خود شوند – یا زودتر حمایت می کند. هاوکینز گفت که SFLA به «تصویب قوانین و سپس اجرای قوانین» ادامه می‌دهد تا مانند گروه‌های ضد سقط جنین برای چندین دهه به پیروزی برسد.

او گفت که گروه‌ها «در یک ماراتن شرکت می‌کنند، و نه یک سرعت در این مورد». ما باید به راهپیمایی رو به جلو ادامه دهیم و کاری را که بهترین انجام می دهیم انجام دهیم.»

توبیاس، از کمیته ملی حق زندگی، گفت که استراتژی در حال انجام آن لابی کردن با قوه مقننه ایالتی و تمرکز بیشتر بر روی زمان مجاز سقط جنین است، مانند مواردی که شامل تجاوز جنسی یا زنای با محارم می شود، نه فقط محدودیت های بارداری. او گفت که این سازمان از کنگره نمی خواهد که ممنوعیت ملی سقط جنین را تصویب کند، زیرا 60 رای در سنا وجود ندارد که برای غلبه بر یک فیلیباستر مورد نیاز باشد.

او گفت: «ما باید درباره دلایلی که زنان سقط جنین می‌کنند صحبت کنیم، و سپس چگونه می‌توانیم به این دلایل کمک کنیم یا بر این دلایل تأثیر بگذاریم یا مطمئن شویم که زنان متوجه می‌شوند که حمایت‌های دیگری نیز وجود دارد.»

توبیاس و دیگران نیز آب سردی برای پیگیری اقدامات مربوط به سقط جنین از خود نشان دادند. هاوکینز گفت: «بسیار واضح است که همه پرسی رای یک «طرح ثروتمند شدن سریع» برای طبقه مشاور است.

در هر صورت، مخالفان سقط جنین می خواهند اجرای چنین اقداماتی را برای رای دهندگان دشوارتر کنند. در بیانیه ای در 7 نوامبر، Americans United for Life گفت ایالت هایی که سقط جنین در آنها به شدت محدود شده است و اقدامات رای گیری امکان پذیر است – از جمله فلوریدا، می سی سی پی، و اوکلاهاما – باید به ارجاع قانونی برای همه اصلاحات آینده حرکت کنند.

حامیان حقوق سقط جنین می گویند گام های بعدی برای مخالفان آنها چندان ساده نیست. گابریل مان، سخنگوی یونایتد اوهایوایی برای حقوق باروری، کمیته رای گیری که رهبری کمپین اصلاح قانون اساسی ایالت را برعهده داشت، گفت: مردم «هرگز این ایده برای داشتن حقوق کمتر را نمی پذیرند».

آنها پنج دهه از آن زمان گذشته اند قلیه مان گفت: برای متقاعد کردن مردم آمریکا که به نحوی هرکسی بهتر است حقوق باروری خود را قربانی کند. “آنها شکست خوردند.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان