میلیون ها نفر از Medicaid بیرون آمدند. بیمه‌گرانی که آن را اداره می‌کنند به هر حال درآمد Medicaid به دست آوردند.


برنامه‌های بهداشتی خصوصی Medicaid میلیون‌ها عضو را در سال گذشته از دست دادند، زیرا حفاظت‌های همه‌گیر که ایالت‌ها را از کنار گذاشتن افراد از برنامه دولتی منع می‌کرد، منقضی شد.

اما علیرغم تعطیلی Medicaid، همانطور که شناخته شده است، طبق آخرین گزارش های درآمدی خود، حداقل دو تا از پنج شرکت بزرگ سهامی عام که طرح های فروش را دارند، همچنان به افزایش درآمد حاصل از این برنامه ادامه داده اند.

اندی اشنایدر، استاد محقق در دانشکده سیاست عمومی مک کورت دانشگاه جرج تاون، در مورد افزایش درآمد برنامه های Medicaid علیرغم کاهش ثبت نام، گفت: «این یک پارادوکس بسیار جالب است.

Medicaid، برنامه بهداشت دولتی-فدرال برای افراد کم درآمد و معلول، توسط ایالت ها اداره می شود. اما اکثر افرادی که در این برنامه ثبت نام کرده اند، مراقبت های بهداشتی خود را از طریق بیمه گرانی که با ایالت ها قرارداد دارند، از جمله UnitedHealthcare، Centene و Molina دریافت می کنند.

شرکت‌ها با این فرض که افراد جوان‌تر و سالم‌تر در حال ترک تحصیل هستند – احتمالاً برای پوشش Obamacare یا بیمه درمانی مبتنی بر کارفرما، یا به این دلیل که نیازی به دریافت پوشش نمی‌دانستند – ایالت‌ها را متقاعد کردند که به ازای هر ثبت‌نام Medicaid پول بیشتری به آنها بپردازند. مدیران آنها به سرمایه گذاران گفته اند که جمعیت مسن تر و بیمارتر را پوشش دهند.

برخی از شرکت ها گزارش دادند که ایالت ها در اواسط سال و به صورت گذشته تغییراتی را در پرداخت های خود در برنامه هایی ایجاد کرده اند تا وضعیت سلامتی اعضا را بدتر کنند.

جو زوبرتسکی، مدیرعامل Molina Healthcare در تماسی با تحلیلگران در 25 آوریل گفت که 19 ایالت نرخ پرداخت خود را در سال جاری افزایش دادند تا برای ثبت نام کنندگان بیمار Medicaid سازگار شوند. زوبرتسکی گفت: «دولت ها بسیار پاسخگو بوده اند. ما نمی‌توانیم از نحوه واکنش مشتریان ایالتی‌مان به متناسب بودن نرخ‌ها با روندهای هزینه عادی و روندهایی که تحت‌تاثیر تغییر دقت بوده‌اند، خوشحال باشیم.»

برنامه‌های بهداشتی در طول تعطیلات Medicaid با ابهامات زیادی مواجه شده‌اند، زیرا ایالت‌ها شروع به ارزیابی مجدد واجد شرایط بودن ثبت‌نام‌کنندگان و حذف کسانی کردند که دیگر واجد شرایط نبودند یا پوشش خود را به دلیل اشتباهات رویه‌ای از دست دادند. قبل از انحلال، برنامه‌ها گفتند که انتظار داشتند پروفایل ریسک کلی اعضایشان بالا برود زیرا کسانی که در برنامه باقی می‌مانند بیمارتر خواهند بود.

طبق گزارش KFF، UnitedHealthcare، Centene و Molina درآمدهای Medicaid را از 3٪ تا 18٪ در سال 2023 افزایش دادند. دو بیمه‌گر بزرگ دیگر Medicaid، Elevance و CVS Health، درآمدهای خاص Medicaid را به دست نمی‌آورند.

داده های KFF نشان می دهد که ثبت نام Medicaid در پنج شرکت مجموعاً حدود 10 درصد از پایان مارس 2023 تا پایان دسامبر 2023 کاهش یافته است، از 44.2 میلیون نفر به 39.9 میلیون نفر.

در سه ماهه اول سال 2024، درآمد UnitedHealth’s Medicaid به 20.5 میلیارد دلار افزایش یافت که از 18.8 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه در سال 2023 افزایش یافت.

Molina در 24 آوریل گزارش داد که درآمد Medicaid در سه ماهه اول سال 2024 نزدیک به 7.5 میلیارد دلار بوده است که نسبت به 6.3 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

در 26 آوریل، Centene گزارش داد که ثبت نام Medicaid در سه ماهه اول سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 18.5٪ کاهش یافته و به 13.3 میلیون نفر رسیده است. درآمد شرکت Medicaid با 3 درصد کاهش به 22.2 میلیارد دلار رسید.

برخلاف UnitedHealthcare که ثبت‌نام در مدیکید در مارس 2024 از 8.4 میلیون نفر در سال قبل از آن به 7.7 میلیون نفر کاهش یافت، ثبت‌نام Molina در Medicaid در سه ماهه اول 2024 از 4.8 میلیون در مارس 2023 به 5.1 میلیون افزایش یافت. نتیجه ثبت نام مولینا تا حدودی در سال گذشته جهش داشت. این شرکت در انتشار اخبار درآمد خود گفت که یک طرح Medicaid در ویسکانسین خریداری کرده و یک قرارداد جدید Medicaid در آیووا به دست آورده است.

مولینا 1 میلیون عضو اضافه کرد زیرا ایالت ها از خاتمه پوشش Medicaid در طول همه گیری منع شدند. این شرکت 550,000 نفر از این افراد را در طول دوره کاهش از دست داده است و انتظار دارد تا ژوئن 50,000 نفر دیگر را از دست بدهد.

زوبرتسکی گفت که حدود 90 درصد از اعضای Molina Medicaid فرآیند تعیین مجدد را پشت سر گذاشته اند.

اشنایدر گفت که غول‌های شرکتی همچنین با دریافت پول بیشتر Medicaid از ایالت‌ها، که از آن برای انتقال پرداخت‌های بالاتر به برخی تسهیلات یا ارائه‌دهندگان استفاده می‌کنند، ضرر ثبت‌نام را جبران می‌کنند. با نگه داشتن موقت پول، شرکت ها می توانند این «پرداخت های مستقیم» را به عنوان درآمد حساب کنند.

پس از اینکه دولت فدرال ایالت ها را از کنار گذاشتن افراد از این برنامه منع کرد، برنامه های بهداشتی Medicaid برنده بزرگی در طول همه گیری بود که منجر به افزایش ثبت نام به حدود 93 میلیون آمریکایی شد.

الیزابت هینتون، معاون مدیر KFF، گفت که ایالت ها تلاش هایی برای محدود کردن سود برنامه های بهداشتی با بازگرداندن برخی پرداخت ها بالاتر از آستانه های خاص انجام دادند.

اما هنگامی که ممنوعیت حذف ثبت نام کنندگان Medicaid در بهار گذشته برداشته شد، برنامه ها با عدم قطعیت مواجه شدند. مشخص نبود که چه تعداد از مردم پوشش خود را از دست می دهند یا چه زمانی این اتفاق می افتد. از زمان شروع بازگشایی، بیش از 20 میلیون نفر از رول ها کنار گذاشته شده اند.

هزینه های مراقبت های بهداشتی ثبت نام کنندگان Medicaid در طول همه گیری کمتر بود، و برخی از ایالت ها تصمیم گرفتند که داده های مربوط به هزینه دوران همه گیر را کنار بگذارند زیرا نحوه تعیین نرخ های پرداخت را برای سال 2024 در نظر گرفتند. این یک پیروزی دیگر برای برنامه های بهداشتی Medicaid بود.

انتظار می‌رود اکثر ایالت‌ها در سال جاری فرآیندهای بازگشایی Medicaid خود را تکمیل کنند.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).