وقتی کارگزاران سرکش خط‌مشی‌های ACA افراد را تغییر می‌دهند، سورپرایزهای مالیاتی می‌توانند دنبال شوند


فصل مالیات هرگز سرگرم کننده نیست. اما برخی از پرونده‌های مالیاتی امسال با یک پیچیدگی اضافی روبرو هستند: اظهارنامه آنها رد می‌شود، زیرا آنها اطلاعاتی درباره پوشش قانون مراقبت مقرون به صرفه ارائه نکرده‌اند که حتی نمی‌دانستند دارند.

در حالی که نگرانی در مورد کارگزاران بی‌وجدان که افراد نامطمئن را در پوشش ACA ثبت نام می‌کنند، برای سال‌ها فروکش کرده است، شکایت‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته است زیرا مصرف‌کنندگان متوجه می‌شوند که پوشش بیمه سلامت آن‌ها آنطور که فکر می‌کردند نیست.

حالا این گونه ثبت نام های غیرمجاز هم باعث سردرد مالیاتی می شود. بازگشت‌ها توسط IRS رد می‌شوند و برخی افراد باید مالیات بیشتری بپردازند.

قطعاً در سال گذشته بدتر شده است. ما در سال جاری به سه تا چهار ده نفر کمک کرده ایم. کمک مالیاتی

نه IRS و نه مراکز خدمات مدیکر و مدیکید که بر بازار فدرال اوباماکر نظارت دارند، به سوالات مربوط به این مشکل پاسخ ندادند.

با این حال، IRS در ماه فوریه یک پرسش متداول صادر کرد که در آن به مصرف‌کنندگان آموزش می‌داد که اگر اظهارنامه الکترونیکی آنها به دلیل مشکلات ACA رد شود، چه کاری انجام دهند.

Kinard و دیگران گفتند که ثبت نام‌های غیرمجاز می‌تواند به روش‌های مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از نمایندگان سرکش پورتال های ثبت نام آنلاین را که فقط برای کارگزاران قابل دسترسی است اما با وب سایت healthcare.gov ادغام شده اند، ترول می کنند. هنگامی که این نمایندگان یک بیمه نامه جدید را باز می کنند یا بیمه گذار قبلاً ثبت نام شده را به طرح دیگری تغییر می دهند، کمیسیون های ماهانه مرتبط را دریافت می کنند. سایر مصرف کنندگان ناخواسته هنگام پاسخ به تبلیغاتی که از کارت های هدیه یا یارانه های دولتی حمایت می کنند ثبت نام می کنند و سپس به نمایندگانی منتقل می شوند که آنها را در پوشش بهداشتی ثبت نام می کنند. این اتفاق حتی پس از وضع قوانین جدیدی که نمایندگان را ملزم می کند قبل از ایجاد تغییرات، رضایت کتبی یا ثبت شده مشتریان را دریافت کنند، اتفاق می افتد.

CMS جزئیاتی در مورد اینکه چه تعداد مصرف کننده تحت تأثیر قرار گرفته اند یا چه تعداد نماینده به دلیل شرکت در چنین طرح هایی تحریم شده اند، منتشر نکرده است.

همچنین هیچ آمار عمومی از تعداد مالیات دهندگانی که در نتیجه با مشکل مواجه هستند وجود ندارد. و عواقب مالیاتی می تواند غافلگیر کننده باشد.

کریستین اسپایدل، دانشیار و مدیر کلینیک مالیاتی فدرال در دانشگاه ویلانووا، گفت: «بسیاری از مردم وقتی می‌خواهند مالیات‌هایشان را الکترونیکی کنند، متوجه می‌شوند و مالیات‌هایشان باز می‌گردد و IRS می‌گوید که نمی‌تواند بازگشت شما را بپذیرد. دانشکده حقوق چارلز ویدگر

در صورتی که IRS اطلاعاتی داشته باشد که نشان می‌دهد مالیات‌دهنده دارای پوشش ACA است، اظهارنامه‌ها رد می‌شوند، اما اظهارنامه‌ها شامل فرم‌هایی نیستند که به تعیین اینکه آیا اعتبارات مالیاتی حق بیمه پرداخت شده از طرف بیمه‌گذار به بیمه‌گران کمک می‌کند یا خیر. به عنوان مثال، اگر درآمد آنها توسط دلال سرکشی که آنها را ثبت نام کرده است اشتباه گفته شود، ممکن است واجد شرایط دریافت کل مبلغ پرداختی نباشند. یا اگر پوشش کارفرمایی مقرون به صرفه داشتند، اصلاً مشمول دریافت یارانه ACA نمی شدند.

اشلی زوکوسکی، یک تکنسین سونوگرافی در شارلوت، کارولینای شمالی، تحت پوشش کارفرمایی بود اما اکنون با یک لایحه مالیاتی برای یک طرح ACA مواجه است که گفته بود هرگز در آن ثبت نام نکرده است. او پس از گزارش در مورد ثبت نام های غیرمجاز در برنامه با KFF Health News تماس گرفت.

او گفت بدون اینکه او بداند، یک دلال در فلوریدا در اواخر فوریه 2023 خانواده او را در یک طرح ACA ثبت نام کرد، حتی اگر زوکوسکی از ژانویه همان ژانویه از طریق شغلش پوشش داشت. کارگزار درآمدی را فهرست کرد که خانوار را واجد شرایط دریافت یارانه کامل می کرد، بنابراین زوکوسکی هرگز صورتحساب حق بیمه دریافت نکرد.

اولین تصور او مبنی بر اینکه چیزی اشتباه است در اوایل سال 2024 زمانی که فرم ویژه ای به نام 1095-A دریافت کرد که نشان می داد او یک برنامه ACA دارد. پس از گزارش مشکل به بازار فدرال، او به دنبال این بود که 1095-A را باطل کند تا در قبال یارانه های حق بیمه این طرح که توسط دولت به بیمه گر پرداخت می شود، مسئولیتی نداشته باشد.

اما، از آنجا که داروخانه زوکوسکی به جای پوشش شغلی او، طرح ACA را صورتحساب داده بود، درخواست او رد شد. او قصد دارد درخواست تجدید نظر کند.

در این بین، خانواده تمدید مالیات خود را ثبت کرده است.

زوکوسکی گفت: «به جای بازپرداخت 4100 دلار، اکنون تقریباً 700 دلار مالیات بر اساس اعتبار مالیاتی 1095-A و حق بیمه اعمال شده بدهکار هستیم.

کارشناسان مالیاتی و بیمه می گویند که با مهلت ثبت نام مالیات فدرال در 15 آوریل، اقدامات مهمی برای مصرف کنندگان آسیب دیده وجود دارد.

اول، از آنجایی که ممکن است چند هفته طول بکشد تا فرم‌های اصلاح‌شده دریافت شوند، کارشناسان توصیه می‌کنند برای خرید زمان بیشتر، درخواست تمدید ثبت کنید. هنگامی که مصرف کنندگان برای آن پسوند ثبت نام می کنند، باید مالیات های بدهی را نیز بپردازند تا از جریمه و بهره جلوگیری کنند.

به طور کلی، مصرف‌کنندگانی که در هر نقطه از سال فکر می‌کنند قربانی ثبت نام غیرمجاز یا تغییر برنامه هستند، باید فوراً آن را به بازار فدرال یا ایالتی مربوطه ACA گزارش دهند و فرم 1095-A اصلاح شده را درخواست کنند. اما سریع حرکت کن اسپایدل گفت که درخواست برای لغو عطف به ماسبق پوشش باید ظرف 60 روز پس از کشف ثبت نام تقلبی انجام شود.

مصرف کنندگان می توانند از طریق تماس با نمایندگان بیمه خود یا کمک گرفتن از دستیاران یا برنامه های «ناوبر»، که گروه های غیرانتفاعی با بودجه دولتی هستند و به افراد در ثبت نام یا رسیدگی به مشکلات بیمه کمک می کنند، برای ثبت شکایت از تنظیم کننده های فدرال یا ایالتی کمک بخواهند.

لین کاولز، مدیر برنامه Prosper Health Coverage، یک برنامه ناوبری در تگزاس، گفت که ناوبرها و دستیاران بسیاری از چنین مواردی را امسال ارائه می کنند و می توانند آنچه را که “فرم های پرونده پیچیده” نامیده می شود ارائه دهند، که به مقامات فدرال در بررسی چنین شکایاتی کمک می کند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان