نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر 4 بزرگسالی که از Medicaid خارج شده‌اند، 1 نفر بیمه نشده‌اند


بر اساس نظرسنجی که به جزئیات چگونگی تلاش ده ها میلیون آمریکایی برای حفظ پوشش دولتی برای افراد کم درآمد پرداخته است، نزدیک به یک چهارم بزرگسالانی که سال گذشته از مدیکید کنار گذاشته شده اند، می گویند که اکنون بیمه نیستند.

حفاظت‌هایی که این برنامه در طول همه‌گیری داشت، که از اخراج ذینفعان جلوگیری می‌کرد، بهار گذشته منقضی شد.

اولین نظرسنجی ملی از این لغو نام‌نویسی‌های Medicaid نشان داد که تقریباً نیمی از افرادی که پوشش خود را از دست داده‌اند، هفته‌ها یا ماه‌ها بعد دوباره ثبت‌نام کردند، که نشان می‌دهد هرگز نباید از ابتدا اخراج می‌شدند.

نظرسنجی KFF گزارش داد، در حالی که 23 درصد گزارش دادند که بیمه ندارند، 28 درصد دیگر پوشش دیگری پیدا کردند: از طریق یک کارفرما، Medicare، بازار بیمه قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA)، یا در برنامه های اعضای نیروهای مسلح.

چیما ندومله، استادیار سیاست های بهداشتی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ییل، گفت: «۲۳ درصد عدد شگفت انگیزی است، به خصوص وقتی به تعداد افرادی که پوشش Medicaid را از دست داده اند فکر می کنید.

بدون بیمه ماندن، حتی برای مدت کوتاه، می تواند افراد را به تأخیر در جستجوی مراقبت های پزشکی سوق دهد و آنها را در معرض خطرات مالی قرار دهد.

از هر 10 بزرگسالی که از ثبت نام خارج شده بودند، هفت نفر گفتند که وقتی پوشش Medicaid خود را از دست دادند، حداقل به طور موقت بیمه نشدند.

آدرین هامار، 49 ساله، از Plymouth Meeting، پنسیلوانیا، گفت که در زمستان امسال پس از اینکه ایالت به او اطلاع داد که او و دو فرزندش دیگر واجد شرایط Medicaid نیستند، برای ثبت نام در یک برنامه ACA مشکل داشت. آنها از سال 2020 ثبت شده بودند. او گفت که خطوط تلفن همیشه در بازار دولتی شلوغ است و او نمی تواند این روند را به صورت آنلاین تکمیل کند.

حمار که به عنوان کمک بهداشتی در خانه کار می کند و فرزندانش در ماه مارس بیمه نبودند. اما از اول آوریل، آنها در یک طرح بازار ثبت نام کردند که با کمک یارانه های دولتی، 50 دلار در ماه برای خانواده هزینه دارد.

زنی با موهای بلند قهوه ای در حالی که در ماشین نشسته است سلفی می گیرد.
آدرین هامار، از Plymouth Meeting، پنسیلوانیا، پوشش Medicaid خود را در ماه فوریه از دست داد، اما توانست در ماه آوریل در طرح Obamacare Marketplace ثبت نام کند. در ماه مارس پوشش نداشت. هامار از سال 2020 در Medicaid ثبت نام کرده بود.(آدرین هامار)

او گفت: «من خیلی راحت شدم. حمار گفت که به دلیل این وضعیت، دختر 23 ساله اش معاینه دندان را به تاخیر انداخت.

این نظرسنجی نشان داد که مبارزات هامار رایج بود.

از بزرگسالانی که قبل از لغو در Medicaid ثبت نام کردند، حدود 35٪ که سعی کردند پوشش خود را تمدید کنند، این روند را دشوار توصیف کردند، و حدود 48٪ گفتند که حداقل تا حدودی استرس زا بود.

حدود 56 درصد از افرادی که از عضویت خارج شده‌اند می‌گویند در حالی که تلاش می‌کردند پوشش Medicaid خود را تمدید کنند، مراقبت‌های پزشکی را نادیده گرفتند یا به تأخیر انداختند یا به دنبال نسخه بودند.

این احتمال وجود دارد که وضعیت فعلی بیمه افراد در حال تغییر باشد، و ما انتظار داریم که حداقل برخی از کسانی که می گویند در حال حاضر بیمه نیستند، دوباره در Medicaid ثبت نام کنند (بسیاری گفتند که هنوز در تلاش هستند) یا در مدت کوتاهی در پوشش دیگری ثبت نام کنند. جنیفر تولبرت، یکی از نویسندگان گزارش KFF و مدیر برنامه اصلاحات و داده های بهداشت ایالتی بنیاد گفت.

این نظرسنجی شامل کودکان نمی‌شد و محققان KFF گفتند، بنابراین نمی‌توان یافته‌های آن را برای تعیین اینکه چگونه کاهش Medicaid بر نرخ کلی بیمه‌شده در کشور تأثیر گذاشته است، که تا اوایل سال 2023 به پایین‌ترین حد خود یعنی 7.7 درصد رسید، تعمیم داد. تقریباً نیمی از ثبت نام کنندگان برنامه بیمه سلامت کودکان و Medicaid (CHIP) کودکان هستند.

روند لغو ثبت نام، که طی آن ایالت ها واجد شرایط بودن Medicaid را در میان میلیون ها آمریکایی که قبل یا در طول همه گیری ثبت نام کرده اند – و حذف کسانی که دیگر واجد شرایط نیستند یا روند تمدید را تکمیل نکرده اند، دوباره ارزیابی می کنند، تا اواخر سال جاری تکمیل نخواهد شد.

ثبت نام Medicaid و CHIP در آوریل سال گذشته به رکورد نزدیک به 94.5 میلیون نفر رسید، سه سال پس از اینکه دولت فدرال در طول وضعیت اضطراری بهداشت عمومی Covid-19، ایالت ها را از حذف افراد از فهرست خود منع کرد.

در سراسر کشور، ایالت ها در سال گذشته حدود 20 میلیون نفر را از Medicaid خارج کردند که بیشتر آنها به دلایل رویه ای مانند عدم ارائه مدارک مورد نیاز بود. انتظار می رود که این تعداد افزایش یابد زیرا ایالت ها چند ماه دیگر فرصت دارند تا واجد شرایط بودن ثبت نام کنندگان را دوباره تعیین کنند.

در میان بزرگسالانی که قبل از شروع لغو نام‌نویسی Medicaid داشتند، 83٪ پوشش خود را حفظ کردند یا دوباره ثبت نام کردند، در حالی که 8٪ بیمه دیگری پیدا کردند و 8٪ بیمه نشده بودند.

در ماه مارس، ایندیرا ناواس (مرکز)، از میامی، متوجه شد که پسر 6 ساله اش، آندرس (در پایین مرکز)، از برنامه مدیکید فلوریدا خارج شده است، اما دختر 12 ساله او، کامیلا (سمت چپ)، با وجود اینکه فرزندان با والدین خود در یک خانه زندگی می کنند، همچنان تحت پوشش قرار می گیرند. (خاویر اوجدا)

نسبت بیمه نشدن در ایالت هایی که Medicaid را تحت ACA گسترش نداده اند (17٪) در مقایسه با ایالت هایی که (6٪) دارند، بیشتر بود. چهل ایالت Medicaid را گسترش داده اند تا همه افراد با درآمد کمتر از 138 درصد نرخ فقر فدرال، یا 31200 دلار برای یک خانواده چهار نفره در سال 2024 را پوشش دهد.

نظرسنجی KFF نشان داد که تقریباً یک نفر از هر 3 بزرگسالی که بیمه آنها خاتمه یافته است متوجه شده اند که دیگر Medicaid ندارند تنها زمانی که به دنبال مراقبت های پزشکی بودند، مانند مراجعه به پزشک یا داروخانه.

ایندیرا ناواس از میامی متوجه شد که پسرش آندرس، 6 ساله، از برنامه مدیکید فلوریدا حذف شده است، زمانی که او را به وقت دکتر در ماه مارس برد. او از ماه ها قبل برای آن قرار برنامه ریزی کرده بود و ناامید است زیرا کودک بیمه نشده است و درمان اضطراب و بیش فعالی او قطع شده است.

ناواس گفت که ایالت نمی تواند توضیح دهد که چرا دخترش کامیلا، 12 ساله، هنوز تحت پوشش Medicaid است، حتی اگر دو کودک در یک خانه با والدین خود زندگی می کنند.

او گفت: «این منطقی نیست که یکی از فرزندان من را پوشش دهند و دیگری را پوشش ندهند.

کیت مک اوی، مدیر اجرایی انجمن ملی مدیران مدیکید، گفت که حجم عظیم میلیون‌ها نفری که برای واجد شرایط بودن غربالگری می‌شوند، برخی مراکز تماس ایالتی را که تلاش می‌کنند از ثبت‌نام‌کنندگان حمایت کنند، تحت تأثیر قرار داده است.

او گفت که ایالت ها راه های زیادی را برای برقراری ارتباط با ثبت نام کنندگان امتحان کرده اند، از جمله از طریق کمپین های اطلاع رسانی عمومی، پیام های متنی، ایمیل و برنامه ها. او گفت: “تا زمانی که پوشش شما در بازی باشد، نفوذ به زندگی پرمشغله مردم دشوار است.”

نظرسنجی KFF از 1227 بزرگسالی که در اوایل سال 2023 قبل از شروع فرآیند حذف نام‌نویسی در 1 آوریل 2023 تحت پوشش Medicaid بودند، بین 15 فوریه و 11 مارس 2024 انجام شد. دامنه خطای نمونه‌گیری مثبت یا منفی 4 درصد بود.

خبرنگار KFF Health News دنیل چانگ در این مقاله مشارکت داشت.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان