نظرسنجی نشان می‌دهد که تبعیض نژادی در مراقبت‌های بهداشتی ادامه دارد


بر اساس یک نظرسنجی جدید از بیماران که شیوع تبعیض نژادی در سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را تقویت می کند، بسیاری از افراد از گروه های اقلیت نژادی و قومی می گویند که از نظر ذهنی خود را برای توهین و تعصب قبل از قرار ملاقات های پزشکی آماده می کنند.

نظرسنجی KFF که با نزدیک به 6300 بیمار که در سه سال گذشته تحت مراقبت بوده اند انجام شد، نشان داد که حدود 55 درصد از بزرگسالان سیاهپوست احساس می کنند که باید بسیار مراقب ظاهر خود باشند تا توسط پزشکان و سایر افراد بهداشتی درمان شود. ارائه دهندگان مراقبت

تقریباً نیمی از بیماران اسپانیایی تبار، سرخپوستان آمریکایی و بومی آلاسکا همین احساس را دارند، همانطور که حدود 4 نفر از هر 10 بیمار آسیایی همین احساس را دارند.

در مقایسه، 29 درصد از سفیدپوستان غیر اسپانیایی مورد بررسی گفتند که نگران ظاهر خود قبل از قرار ملاقات هستند.

برگس هریسون، مدیر اجرایی انجمن بهداشت اقلیت ملی در ایمیلی گفت: «در سال 2023، این تصور که هر کسی باید برای تجربه تبعیض آماده شود، از یک سو غم انگیز و از سوی دیگر خشمگین است. “استرس ناشی از آن، به علاوه هر گونه مشکل سلامتی درگیر… دیوانه کننده است.”

تبعیض برای مدت طولانی هم برای بیماران و هم برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یک نگرانی بوده است، در کشوری که تفاوت های نژادی در نتایج بهداشتی بسیار زیاد و به ویژه برای سیاه پوستان نامطلوب است.

یک مرد 30 ساله اسپانیایی تبار اهل ایلینوی، که به نظرسنجی KFF پاسخ داد، به محققان گفت که وقتی به قرارهای پزشکی می رود، لباس هایی با آرم دانشگاه محل کارش می پوشد. او گفت که وقتی ارائه دهندگان متوجه می شوند که او یک استاد است، با دقت بیشتری به او گوش می دهند و او را بیشتر در تصمیم گیری های پزشکی مشارکت می دهند.

یک زن آسیایی 44 ساله از کالیفرنیا گفت که پزشکان مرد سفیدپوست غیر اسپانیایی او نگرانی های او را در مورد مشکلات تنفسی نادیده گرفتند و به او گفتند که “احتمالاً بیش از حد به نفس کشیدن فکر می کند.” بعدها تشخیص داده شد که او آسم دارد.

دو پاسخگو با نام و نام خانوادگی در مطالعه مشخص نشدند.

سامانتا آرتیگا، مدیر برنامه سیاست سلامت و برابری، گفت: این نظرسنجی “راهی برای تعیین کمیت واقعی این تجربیات در رابطه با نژادپرستی و تبعیض، و راه های متعددی که از طریق آنها بر زندگی مردم تأثیر می گذارد” ارائه می دهد.

وی افزود: «برای افرادی که این موضوعات را برای مدت طولانی دنبال می‌کنند، یافته‌ها غیرمنتظره نیست. سایر یافته های این نظرسنجی عبارت بودند از:

  • یک سوم بزرگسالان حداقل یکی از چندین تجربه منفی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را در سه سال گذشته گزارش کرده اند، مثلاً یک متخصص چیزی در مورد آنها بدون سؤال فرض می کند، یا پیشنهاد می کند که آنها مسئول مشکل سلامتی خود هستند.
  • تقریباً یک چهارم بزرگسالان سیاه پوست، 19 درصد از بومیان آلاسکا و بزرگسالان بومی آمریکایی، 15 درصد از بزرگسالان اسپانیایی تبار و 11 درصد از بزرگسالان آسیایی گفتند که معتقدند به دلیل نژاد یا منشاء قومی خود رفتار منفی را تجربه کرده اند.
  • 22 درصد از زنان سیاه پوستی که در 10 سال گذشته باردار بوده یا زایمان کرده‌اند، گفته‌اند که مسکن‌هایی که فکر می‌کردند به آن‌ها نیاز دارند، از آنها محروم شده‌اند. تنها 10 درصد از بزرگسالان سفیدپوست غیر اسپانیایی در شرایط مشابه، همین شکایت را گزارش کردند.

آرتیگا گفت، زمانی که مردم احساس نمی‌کنند توسط ارائه‌دهندگان بهداشت مورد احترام قرار می‌گیرند یا از آنها استقبال نمی‌کنند، ممکن است آن‌ها را از درخواست کمک پزشکی یا تغییر مکرر ارائه دهندگان منصرف کند. او افزود که بیماران از جمعیت های اقلیت “در نتیجه رفتار ناعادلانه در سیستم مراقبت های بهداشتی سلامت بدتری را تجربه می کنند.”

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تبعیض خارج از سیستم مراقبت بهداشتی پیامدهای سلامتی دارد. افرادی که گفته اند در زندگی روزمره خود تبعیض را تجربه کرده اند، در مقایسه با افرادی که به ندرت یا هرگز با تبعیض مواجه نشده اند، دو برابر بیشتر گزارش کردند که اغلب احساس اضطراب، تنهایی یا افسردگی می کنند.

این نظرسنجی نشان داد که سیاه‌پوستانی که رنگ پوست تیره‌تر را گزارش کرده‌اند، بیشتر از افراد با پوست روشن‌تر، تبعیض را تجربه می‌کنند. لیز همل، مدیر تحقیقات نظرسنجی ها و افکار عمومی KFF، گفت: این همچنین نشان داد که چگونه تجارب نژادپرستی و تبعیض امروز، در زندگی روزمره و همچنین در مراقبت های بهداشتی، با وجود افزایش آگاهی و پرداختن به نژادپرستی، ادامه دارد و غالب است.

این نظرسنجی نشان می دهد که تنوع در میان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مهم است. اکثر اقلیت هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که کمتر از نیمی از ویزیت های پزشکی آنها در سه سال گذشته با ارائه دهنده ای از همان نژاد یا قومیت بوده است. کسانی که به دکتری از نژاد یا قومیت مشابه مراجعه کردند، به احتمال زیاد تجربیات بهتری را گزارش می‌کردند، مانند اینکه پزشکشان مسائل را «به نحوی که می‌توانند بفهمند» توضیح می‌داد یا از آنها در مورد سایر عوامل بهداشتی مانند شغل، مسکن و دسترسی سؤال می‌کردند. به غذا و حمل و نقل

40 درصد از بزرگسالان سیاه پوستی که ارائه دهندگان نژاد خود را دیدند، گزارش کردند که در مورد مسائل اجتماعی و اقتصادی بحث می کردند، در حالی که تنها 24 درصد گزارش کردند که در مورد این موضوعات با ارائه دهندگان نژادهای دیگر بحث می کردند.

هریسون از انجمن بهداشت اقلیت ملی نوشت که “تاکید مجدد بر استخدام افراد رنگین پوست در حوزه مراقبت های بهداشتی حیاتی است.”

او افزود که این نظرسنجی “به طرز دردناکی نشان می دهد که تعصب نژادی در مراقبت های بهداشتی به اندازه هر بیماری مضر است.”

KFF “نژادپرستی، تبعیض و سلامت” از 6 ژوئن تا 14 اوت به صورت آنلاین و از طریق تلفن در میان نمونه ملی نماینده بزرگسالان آمریکایی به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، چینی، کره ای و ویتنامی انجام شد.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان