نظرسنجی یوتا نشان می دهد که چرا بسیاری از مردم از Medicaid بیرون ریخته شدند


این یکی از بزرگترین رمز و رازها در سیاست بهداشتی است: چه اتفاقی برای میلیون‌ها آمریکایی افتاد که سال گذشته از مدیکید اخراج شدند؟

یک نظرسنجی برای مقامات ایالتی در یوتا انجام شد، که توسط KFF Health News به دست آمده است، سرنخ هایی دارد.

مانند بسیاری از ایالت ها، یوتا پوشش Medicaid را برای سهم بزرگی از ثبت نام کنندگانی که واجد شرایط بودن آنها در سال 2023 مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت، پس از یک وقفه سه ساله در طول همه گیری ویروس کرونا، خاتمه داد. و مانند بسیاری از ایالت‌ها، سهم عمده‌ای از این عدم ثبت نام به دلایل رویه‌ای، مانند کمبود مدارک انجام شد.

بیشتر از 13.3 میلیون مردم بودند از Medicaid خارج شد در سال 2023، با توجه به KFF، و کمی بیشتر از آن 70 درصد لغو ثبت نام به دلایل رویه ای بود.

مشخص نیست که چه چیزی منجر به این فسخ رویه در یوتا و سایر ایالت ها شد. اما نظرسنجی یوتا در مورد بیش از 1000 ذینفع Medicaid که از ثبت نام خارج شده بودند، در اکتبر انجام شد. دریافتند که 57 درصد از افرادی که در سال 2023 برنامه را ترک کردند، هرگز سعی نکردند پوشش خود را تمدید کنند.

خبر خوب این است که بسیاری از آنها بیمه را در جای دیگری پیدا کردند – 39 درصد از طریق یک کارفرما، و 15 درصد طبق این نظرسنجی، از طریق بازارهای قانون مراقبت مقرون به صرفه.

خبر بد این است که 30 درصد بیمه نشدند، و بسیاری از مردم موانعی را در درخواست مجدد برای Medicaid گزارش کردند که افراد کم درآمد و معلول را پوشش می دهد.

نه درصد گفت که آنها هرگز اسناد تمدید را از آژانس ثبت نام یوتا مدیکید دریافت نکردند بخش خدمات نیروی کار. چهارده درصد گفتند که به مدارک نرسیدند، 13 درصد گفت خیلی سخت است و 7 درصد گفتند مدارک لازم برای اثبات صلاحیت خود را ندارند.

این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از افرادی که از عضویت خارج شدند و پرسیدند چرا در دریافت پاسخ سوالات توسط آژانس دولتی Medicaid مشکل داشتند. در حالی که 39 درصد در نظرسنجی گفتند که توانستند مشکل خود را در همان روز یا روز بعد حل کنند، 12 درصد بیش از دو هفته منتظر ماند و 21 درصد گفت که سوال یا شکایت آنها هرگز حل نشد.

نیمی از افرادی که از عضویت خارج شده اند، روند تمدید را دشوار توصیف کردند. فقط یک چهارم آن را آسان می دانست.

نظرسنجی آنلاین دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی 3 درصد بود.

ذینفعان Medicaid معمولاً باید هر سال صلاحیت خود را بررسی کنند تا پوشش خود را تمدید کنند. اما در مارس 2020، پس از شیوع بیماری همه گیر، دولت فدرال بررسی های صلاحیت را به عنوان بخشی از وضعیت اضطراری بهداشت عمومی متوقف کرد. این باعث می‌شد که هرکسی سقوط نکند.

از بهار، زمانی که کنگره به وضعیت اضطراری پایان داد، ایالت ها بار دیگر بررسی واجد شرایط بودن برای ذینفعان Medicaid را آغاز کردند – و پوشش میلیون ها نفر را خاتمه دادند. برنامه ریزی شده است که “باز شدن” تا ماه می سال جاری ادامه یابد، اگرچه برخی از ایالت ها قبلاً آن را تکمیل کرده اند.

یوتا از آوریل حدود 150000 نفر از حدود 500000 ذینفع Medicaid را کنار گذاشته است.

استفانی بوردیک، یکی از ثبت نام کنندگان Medicaid و حامی مصرف کنندگان در هیئت مشاوران Medicaid در یوتا، گفت که نتایج نظرسنجی ایالت به کمبودهای جدی در رها شدن یوتا اشاره دارد.

“این یک شکست ارتباطی بزرگ است” او در پاسخ به این سوال که چرا بیش از نیمی از کسانی که حذف شده‌اند هیچ تلاشی برای تمدید پوشش خود نکردند، گفت. او گفت که بسیاری از ثبت نام کنندگان Medicaid نمی دانستند که باید دوباره درخواست دهند.

او گفت: «بسیاری از مردم فکر می‌کردند که این مانند چک‌های محرک فدرال است و فقط یک سود است.

جنیفر استروهکرمدیر مدیکید یوتا گفت که این ایالت از بازخورد این نظرسنجی برای بهبود تعامل با مصرف کنندگان خود استفاده می کند. او گفت که در حال تمدید ذینفعان بیشتر با استفاده از پایگاه های داده برای تأیید درآمد و محل اقامت آنها است و به ثبت نام در خشکشویی ها و دفاتر دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کمک می کند.

او گفت که اقتصاد قوی و نرخ بیکاری پایین این ایالت ممکن است به توضیح درصد بالای افرادی که از Medicaid خاتمه داده اند کمک کند. و در مورد 35 درصد گفت که کسانی که از لیست خارج شده اند به برنامه بازمی گردند کوین برت، معاون مدیر اداره خدمات نیروی کار یوتا.


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان