ارائه دهندگان پزشکی هنوز با حمله سایبری UnitedHealth دست و پنجه نرم می کنند: “ویرانگرتر از کووید”


دو ماه پس از حمله سایبری به یکی از شرکت‌های تابعه UnitedHealth Group که پرداخت‌ها به برخی از پزشکان را متوقف کرد، ارائه‌دهندگان پزشکی می‌گویند که هنوز با این پیامد دست و پنجه نرم می‌کنند، حتی اگر یونایتد هلث روز سه‌شنبه به سهامداران گفت که تجارت تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است.

امیلی بنسون، یک درمانگر در ادینا، مینه‌سوتا، که مطب خود را با نام Beginnings & Beyond اداره می‌کند، گفت: «ما هنوز به شدت در حال مبارزه هستیم. “این بسیار ویرانگرتر از کووید بود.”

Change Healthcare، واحد تجاری غول بیمه UnitedHealth Group مستقر در مینه‌سوتا، شبکه دیجیتالی بسیار وسیعی را کنترل می‌کند که هر سال تقریباً یک مورد از هر 3 پرونده بیمار ایالات متحده را پردازش می‌کند. این شبکه یک مجرای مهم برای انتقال اطلاعات بین اکثر شرکت های بیمه کشور و ارائه دهندگان پزشکی است که از طریق آن ادعا می کنند تا برای درمان بیماران پول دریافت کنند.

برای بنسون، این حمله سایبری همچنان به طور قابل توجهی در کسب و کار او و توانایی او برای پرداخت دستمزد هفت پزشک دیگرش اختلال ایجاد می کند.

قبل از اینکه هک سیستم را از کار بیندازد، یک شرکت بیمه به ادعای یک ارائه‌دهنده رسیدگی می‌کند، سپس نوعی رسید به نام «حواله الکترونیکی» می‌فرستد که در آن مبلغ پرداختی به ارائه‌دهنده و اینکه آیا ادعا رد شده است را مشخص می‌کند. بدون آن، ارائه دهندگان نمی دانند که آیا به آنها پرداخت شده است یا اینکه چقدر به بیماران صورتحساب می دهند.

اکنون، برخی از بیمه‌گران به‌جای رسیدگی خودکار به آن رسیدها به صورت دیجیتالی، باید فرم‌ها را از طریق پست ارسال کنند. این فرم‌ها نیاز به ورود دستی دارند، که بنسون گفت که فرآیندی زمان‌بر است، زیرا از او می‌خواهد تاریخ خدمات و جزئیات را برای تقسیم دستمزد بین پزشکانش مطابقت دهد. و او گفت که حداقل از یک بیمه گر هنوز هیچ حواله ای دریافت نکرده است.

بنسون گفت: «من با یک نخ به سلامت عقل خود نگاه می کنم.

وضعیت بسیار وخیم است، الکس شتاینشلیوگر، متخصص اورولوژی که دارای مطب در شهر نیویورک است، گفت که برای پرداخت قبوض مطب خود مجبور به انتقال پول از حساب های شخصی خود بوده است.

اشتاینشلیوگر گفت: “ببین، من دارم عصبانی هستم.” “همه در حال عصبانیت هستند. ما مثل میمون در قفس هستیم. ما واقعاً نمی توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.»

تقریباً 30 درصد از ادعاهای او از طریق پلتفرم Change ارسال شد. او گفت که به جز برنامه های مدیکر و بلو کراس، قادر به ارائه مطالبات یا دریافت وجه از هیچ بیمه ای نبوده است.

تایلر میسون، معاون ارتباطات گروه یونایتد هلث، گفت: این شرکت ارائه دهندگانی را تشویق می کند که در حال تلاش هستند تا مستقیماً از طریق وب سایت خود با شرکت ارتباط برقرار کنند.

“من فکر نمی کنم ما ارائه دهنده واحدی داشته ایم که به ما کمک نشده باشد و با ما تماس گرفته باشد.” میسون گفت که به عنوان بخشی از این کمک، UnitedHealth تاکنون 7 میلیارد دلار به ارائه دهندگان ارسال کرده است.

اندرو ویتی، مدیرعامل UnitedHealth در 16 آوریل به سهامداران گفت از زمانی که حمله سایبری فوریه UnitedHealth را مجبور کرد تا پلتفرم Change خود را قطع کند، این شرکت “روز و شب برای بازیابی خدمات” کار می کند و “پیشرفت قابل توجهی” داشته است.

جان رکس، مدیر ارشد مالی، طی تماس با سهامداران گفت: «ما شاهد جریان دریافت مطالبات و پرداخت‌های نسبتاً عادی در این مرحله هستیم. “اما ما واقعاً می خواهیم در این مورد مراقب باشیم زیرا می دانیم که ارائه دهندگان مراقبت خاصی وجود دارند که ممکن است از آن کنار گذاشته شده باشند.”

رکس گفت که این شرکت انتظار دارد عملیات کامل در سال آینده از سر گرفته شود.

این شرکت گزارش داد که این هک تاکنون 870 میلیون دلار برای آن هزینه داشته است و رهبران انتظار دارند که آمار نهایی در سال جاری حداقل 1 میلیارد دلار باشد. برای در نظر گرفتن این موضوع، این شرکت درآمد 99.8 میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول سال 2024 گزارش کرد که 8.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

در همین حال، کمیته فرعی سلامت انرژی و بازرگانی مجلس در تاریخ 16 آوریل جلسه ای را برگزار کرد و به دنبال پاسخ در مورد شدت و آسیب حمله سایبری به سیستم سلامت کشور بود.

برت گاتری (R-Ky.) رئیس کمیته فرعی گفت که یک ارائه دهنده در زادگاهش هنوز با پیامدهای حمله و از دست دادن کارکنان دست و پنجه نرم می کند زیرا نمی توانند حقوق و دستمزد را انجام دهند. گاتری گفت که ارائه دهندگان “هنوز کامل نشده اند”.

نماینده فرانک پالون جونیور (DN.J.) ابراز نگرانی کرد که “یک نقطه شکست” در سراسر کشور طنین انداز شد و دسترسی بیماران و ثبات مالی ارائه دهندگان را مختل کرد.

قانونگذاران از اینکه یونایتد هلث نتوانست نماینده ای را برای پاسخگویی به سوالات آنها به مجلس بفرستد ابراز ناامیدی کردند. کمیته قبل از جلسه استماع لیستی از سوالات دقیق را برای ویتی ارسال کرده بود اما همچنان منتظر پاسخ بود.

در حالی که ارائه دهندگان منتظر هستند، آنها نیز در تلاشند تا شکاف ها را پوشش دهند. بنسون گفت برای پرداخت قبوض مطب خود، مجبور شد نزدیک به 40000 دلار وام بگیرد – از بخش UnitedHealth.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان