شکستن یک وعده: کسری بودجه کالیفرنیا می تواند افزایش حقوق کارگران معلول را متوقف کند


ساکرامنتو، کالیفرنیا – خانواده‌های افراد مبتلا به ناتوانی‌های ذهنی و رشدی می‌گویند که فرماندار گاوین نیوسام از افزایش برنامه‌ریزی شده برای کارگرانی که از عزیزان خود مراقبت می‌کنند، خودداری می‌کند، و مدافعان درباره شکایت‌های احتمالی در صورت سخت‌تر شدن دریافت خدمات معلولیت هشدار می‌دهند.

با استناد به کسری بودجه کالیفرنیا، فرماندار دموکرات می خواهد با به تاخیر انداختن افزایش دستمزد برای حدود 150000 کارمند مراقبت از کار افتاده، حدود 613 میلیون دلار در بودجه ایالتی صرفه جویی کند. ایالت از بازپرداخت 408 میلیون دلاری اضافی Medicaid صرف نظر می کند و بودجه را بیش از 1 میلیارد دلار کاهش می دهد.

برخی از قانونگذاران می گویند که این تصمیم باعث افزایش جابجایی کارمندان و جاهای خالی می شود و هزاران کودک و بزرگسال دارای معلولیت را بدون خدمات مهم در خانه و تأسیسات مسکونی رها می کند. حامیان معلولیت هشدار می دهند که این می تواند قانون Lanterman را نقض کند، قانون برجسته کالیفرنیا که می گوید ایالت باید خدمات و منابعی را برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها ارائه دهد.

فلیسا استریکلند، 60 ساله، که بیش از یک سال است به دنبال یک برنامه روزانه برای دختر 23 ساله خود، لیلی، که مبتلا به اوتیسم و ​​فلج مغزی است، گفت: نیوسام در حال شکستن یک وعده است. این مشکلات سلامت جسمی و روانی زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند و استرس زیادی را برای مراقبین والدین سالخورده مانند من ایجاد می‌کند.

کارکنان مراقبت از معلولیت، که به عنوان متخصصان حمایت مستقیم شناخته می‌شوند، مراقبت‌های روزانه و عملی را برای کمک به کودکان و بزرگسالان مبتلا به ناتوانی‌های ذهنی و رشدی، مانند اوتیسم، فلج مغزی و صرع، ارائه می‌کنند تا مستقل و یکپارچه در جوامع خود باقی بمانند.

در کالیفرنیا بیش از 400000 معلول نیاز به اسکان دارند و این جمعیت همراه با سالمندان در حال افزایش است. مشخص نیست که کمبود کارگر چقدر زیاد است زیرا ایالت اطلاعات نیروی کار را منتشر نکرده است. از آنجایی که تقاضا برای این کارگران به طور کلی رشد می کند، کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2030 بین 600000 تا 3.2 میلیون کارگر مراقبت مستقیم وجود داشته باشد.

مدافعان می گویند کالیفرنیا به اکثر ارائه دهندگان از 16 تا 20 دلار در ساعت پرداخت می کند، که حداقل دستمزد ایالتی را برآورده می کند، اما از آنچه برخی از اقتصاددانان به عنوان دستمزد زندگی در نظر می گیرند، کمتر است. در سال 2021، ایالت پس از شناسایی شکاف 1.8 میلیارد دلاری بین نرخ‌های دریافتی توسط سازمان‌های غیرانتفاعی که با ایالت برای ارائه مراقبت قرارداد بسته‌اند، متعهد شد که دستمزدها را افزایش دهد.

تا کنون، دولت حدود نیمی از این مجموع را تامین کرده است که بیشتر آن صرف افزایش دستمزدها و مزایا شده است. کارگران انتظار یک افزایش بیشتر، بین 2 تا 4 دلار در ساعت، در ماه ژوئیه را داشتند، تا اینکه نیوسام پیشنهاد تاخیر داد.

همچنین، سازمان های غیرانتفاعی می گویند کالیفرنیا پس از افزایش دستمزدها در سایر صنایع خدماتی و بهداشتی، رقابت برای کارگران را دشوارتر کرده است. نیوسام حداقل دستمزد 20 دلاری را برای کارگران فست فود تصویب کرد که در آوریل اجرایی شد و سال گذشته با اتحادیه ها و بیمارستان ها به توافق رسید تا دستمزد کارکنان مراقبت های بهداشتی را به حداقل 25 دلار در ساعت افزایش دهد.

ریکاردو زگری گفت تاکو بل بیش از ساعتی 19 دلار به او پرداخت می کند که او به عنوان کارمند مراقبت از معلولیت در یک موقعیت نظارتی می گیرد.

زگری که شغل دوم را به عنوان نوازنده در منطقه خلیج سانفرانسیسکو کار می کند، گفت: “هر چک حقوقی، بحث در خانه است در مورد اینکه چه صورت حساب هایی را باید اولویت بندی کنیم و آیا زمان آن رسیده است که به دنبال کاری با درآمد بیشتر بگردیم.”

عکسی از یک فعال بیرون نشسته با تابلویی که روی آن نوشته شده است "بریدگی ها را رد کنید."

فرماندار گاوین نیوسام پیشنهاد کرده است افزایش دستمزد برای کارکنان مراقبت از معلولیت به تعویق بیفتد، اما مدافعان هشدار می دهند که این افزایش گردش مالی و مشاغل خالی را افزایش می دهد و هزاران نفر از افراد دارای معلولیت را بدون خدمات اساسی در خانه و تاسیسات مسکونی رها می کند. (ونسا جی. سانچز/ اخبار سلامت KFF)

عکسی از تظاهرکننده ای که نشسته و تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده است "ما را ناامید نکن"

در کالیفرنیا بیش از 400000 معلول نیاز به اسکان دارند و این جمعیت همراه با سالمندان در حال افزایش است. مشخص نیست که کمبود نیروی کار چقدر زیاد است زیرا ایالت اطلاعات نیروی کار را منتشر نکرده است. (ونسا جی. سانچز/ اخبار سلامت KFF)

Newsom می‌خواهد ابتکارات بهداشتی کلیدی را حفظ کند، از جمله گسترش دولتی Medi-Cal به مهاجران کم درآمد بدون توجه به وضعیت قانونی، و CalAIM، یک آزمایش بلندپروازانه 12 میلیارد دلاری برای تبدیل Medi-Cal به بیمه‌گر سلامت و ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی. با این حال، نرخ تأخیر برای ارائه مراقبت از معلولیت بزرگترین صرفه جویی در بودجه خدمات بهداشتی و انسانی است زیرا Newsom و رهبران قانونگذاری به کاهش، تاخیر و تغییر بودجه برای بستن کسری تخمین زده شده بین 38 تا 73 میلیارد دلار نگاه می کنند.

ده ها قانونگذار از هر دو حزب از نیوسام و رهبران قانونگذاری می خواهند که این افزایش را حفظ کنند. استفانی نگوین، عضو مجلس، یک دموکرات از الک گروو، نامه ای را در حمایت از افزایش حقوق امضا کرد. اگرچه قانونگذاران در حال مذاکره با دولت هستند، او گفت که لغو تصمیم برای به تعویق انداختن افزایش حقوق بعید است. نگوین گفت که همه «باید به جایی ضربه بزنند».

کریستین مک‌کامب، سخنگوی وزارت خدمات توسعه، گفت: با وجود اینکه این ایالت امسال بودجه فدرال را از دست می‌دهد، اما زمانی که ایالت این طرح را در سال 2025 بازگرداند، جذب بودجه را از سر خواهد گرفت.

این وزارتخانه به سؤالات درباره چگونگی برنامه ریزی برای حفظ کارگران و پر کردن مشاغل خالی پاسخ نداد.

جردن لیندسی، مدیر اجرایی آرک کالیفرنیا، یک سازمان حمایت از حقوق معلولیت در سراسر ایالت، گفت: پیشنهاد نیوسام خطر فروپاشی سیستم خدمات معلولیت را به همراه دارد، که قانون لنترمن را نقض می کند و ایالت را در برابر دعاوی آسیب پذیر می کند.

خانواده ها می گویند که ایالت قبلاً در خدمات مورد نیاز آنها کوتاهی کرده است. مادر سانتا باربارا گفت که استریکلند شغلش را رها کرد تا از لیلی مراقبت کند. او گفت: «این انتظار منطقی نیست که کسی 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از شخص دیگری مراقبت کند.

لیلی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در سال 2022 برنامه ای را تکمیل کرد که جوانان دارای معلولیت را برای انتقال به زندگی بزرگسالی آماده می کند. او مشتاقانه منتظر پیوستن به یک برنامه روزانه برای یافتن دوستان جدید بود، اما هنوز جایی پیدا نکرده است. و به دلیل کمبود کارگر، لیلی تنها چهار ساعت در هفته در خانه با یک ارائه دهنده دریافت می کند که حدود 16 دلار در ساعت حقوق می گیرد.

استریکلند گفت وقتی لیلی با ارائه دهنده معاشرت می کند، رفتار او به فرد شادی که قبلا بوده تغییر می کند.

او گفت: «سیستم در حال حاضر در بحران است. هزاران تن از مردم در خانه نشسته اند زیرا جایی برای رفتن ندارند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان