مونتانا متعهد شد که تغییراتی را برای جلوگیری از تاخیر در قراردادها ایجاد کند. برخی از ارائه دهندگان بهداشت هنوز در انتظار پرداخت بازپرداخت هستند.


رئیس دپارتمان بهداشت عمومی و خدمات انسانی مونتانا گفت که آژانس تقریباً محموله های عقب مانده خود را از قراردادهای ناقص که دسترسی مردم به خدمات بهداشتی را به خطر می انداخت، پاک کرده است.

با این حال، برخی از سازمان‌ها می‌گویند که دولت هنوز ده‌ها هزار دلار برای خدماتی که قبلاً ارائه شده به آنها بدهکار است.

مدیر چارلی بریتون در جلسه کمیته موقت کودکان، خانواده ها، بهداشت و خدمات انسانی در 18 ژانویه به قانونگذاران ایالتی گفت که آژانس تقریباً نهایی کردن قراردادهای معوقه با سازمان هایی را که خدمات بهداشت عمومی ارائه می دهند، به پایان رسانده است.

بریتون گفت: “ما در طول پاییز و زمستان به طور شبانه روزی کار کرده ایم تا به این مشکل رسیدگی کنیم و امیدواریم که هرگز دوباره اتفاق نیفتد.”

اظهارات Brereton به قانونگذاران پس از آن بیان شد که چندین پیمانکار بهداشتی ایالتی، از جمله ادارات بهداشت شهرستان و ارائه دهندگان بهداشت رفتاری به KFF Health News و سایر سازمان های خبری گفتند که ماه ها منتظر بودند تا این وزارتخانه قراردادهای خود را تأیید یا تمدید کند. در نتیجه، دولت چک های خدمات ارائه شده را قطع نکرد و کارگران بدون دستمزد رفتند. برخی از سازمان های بهداشتی کارکنان خود را اخراج کردند و خدمات را متوقف کردند.

اداره بهداشت ایالتی با بیش از 4000 پیمانکار خصوصی و دولتی در سراسر مونتانا کار می کند. بیش از 700 نفر از آنها قراردادهایی داشتند که قرار بود از ژوئن تا دسامبر بررسی شوند. برخی از ارائه دهندگان گفتند که در مقطعی بیش از 200 پیمانکار تحت تأثیر قرار گرفتند، تعدادی از مقامات دولتی تأیید نکردند.

بریتون به قانونگذاران گفت که هنوز ممکن است تعداد انگشت شماری از قراردادهای معلق “به دلایل مختلف” وجود داشته باشد، اما هر یک از آنها که باقی مانده باشند، اولویت بالایی دارند.

جان ایبلت، سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد قراردادهای باقی مانده تا 23 ژانویه را مشخص نکرد، اما گفت که قراردادهایی که باقی مانده اند “طولانی و پیچیده هستند.”

یک سند نهایی بلافاصله مشکل را برای کسانی که هنوز منتظر پرداخت هستند حل نمی کند.

اداره بهداشت شهر میسولا از جمله سازمان‌هایی است که در ذخایر دولتی محلی برای ادامه برنامه‌ها در حالی که منتظر تایید دو قرارداد توسط ایالت هستند، غوطه‌ور شده است. افسر بهداشت این وزارتخانه، دامیان چیس-بیگی، گفت که دولت هنوز هم تا 19 ژانویه حدود 69,000 دلار بابت کارهایی که در اکتبر و نوامبر انجام داده است، بدهکار است. این پرداخت ها برنامه تغذیه تکمیلی ویژه این بخش را برای خدمات زنان، نوزادان و کودکان پوشش می دهد.

به طور همزمان، اداره بهداشت شهرستان همچنان منتظر یک قرارداد نهایی 293000 دلاری برای برنامه ای بود که امکان دسترسی خانواده ها به پرستاران بهداشت عمومی، مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان بهداشت جامعه را فراهم می کرد.

ایبلت پاسخی نداد که دولت چقدر به سازمان ها در پرداخت های عقب افتاده بدهکار است.

ایبلت گفت: «رهبری آژانس تمام برنامه‌ها را به منظور افزایش صورت‌حساب‌های معوقه برای اطمینان از پرداخت مناسب هدایت کرده است. با این حال، برخی از پیمانکاران هنوز صورتحساب خدماتی را طبق مفاد قرارداد خود دریافت نکرده اند. فاکتورها پس از دریافت پرداخت می شود.»

دون رابرتز، که یک مرکز درمانی در رونان برای افراد معتاد در منطقه فلت هد ایندیان رزرواسیون دارد، در 19 ژانویه گفت که او همچنین منتظر قرارداد نهایی از سوی ایالت و دریافت حقوق ماه‌ها کار است. او گفت که رابرتز از مقامات بهداشتی ایالتی شنید که پرونده او در حال حل شدن است و او فاکتورهای مربوط به اکتبر را ارسال کرد.

رابرتز گفت: “وقتی آن تخم مرغ را در سبد خود ببینم، آن را می شمارم.”

شرکت او، Never Alone Recovery Support Services، بیش از سه ماه بدون قراردادی بود که حقوق و دستمزد مرکز را پوشش می‌دهد. رابرتز گفت که او و سایر کارگران در این ماه مشاغل پاره وقت را انتخاب کردند و ساعات غیرقابل پیش بینی را برای سایتی که منبعی برای افراد در بحران است باقی گذاشتند.

رابرتز گفت که مقامات بهداشتی پس از صحبت با KFF Health News در مورد تاخیرها با او تماس گرفتند.

او گفت: “تنها چیزی که می توانم با اطمینان بگویم این است که به طور ناگهانی، دوباره گفتگوها انجام می شود.” “قبلاً چیزی نبود، ما فقط در تاریکی بودیم.”

بریتون به قانونگذاران گفت که این وزارتخانه از ارسال نامه انبوه به هزاران پیمانکار خود صرف نظر کرده تا از “وحشت گسترده” برای سازمان هایی که تحت تأثیر قرار نگرفته اند جلوگیری کند.

کیم آیکن، مدیر ارشد مالی وزارت بهداشت، گفت که آژانس در پاییز شروع به تشخیص شدت عقب ماندگی خود کرد.

او گفت که این تاخیر ناشی از ترکیبی از عوامل است. وزارت امور خارجه بر بازنگری قانونی دقیق قراردادها تاکید کرد و تمرکز خود را بر رعایت آنها افزایش داد. و یک قانون جدید مونتانا را ملزم می کند تا تأیید کند که پیمانکاران علیه شرکت هایی که اسلحه می سازند یا می فروشند تبعیض قائل نمی شوند. این ایالت همچنین قراردادهای بیشتری نسبت به معمول برای مدیریت داشت که آیکن گفت تا حدی مربوط به پروژه هایی برای بازنگری و بهبود سیستم های سلامت رفتاری و ناتوانی های رشدی مونتانا بود.

آیکن گفت، موضوع دیگر، جابجایی کارکنان در بخش بهداشت و اداره اداری است که به مدیریت قراردادهای دولتی کمک می کند.

او از جمله گفت که این اداره یک سیستم نظارت بر قراردادها را در سطح آژانس ایجاد خواهد کرد و مقامات بهداشتی با وزارت امور اداری برای استانداردسازی الگوهای قرارداد همکاری کردند. او همچنین گفت که اداره بهداشت در حال بررسی آموزش و ابزارهای بیشتری برای جلوگیری از جابجایی کارکنان است.

آیکن گفت: “ما در حال بررسی هر زاویه ای از اشتباه هستیم.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان