گاز سمی به تاریخ طولانی آلودگی در جنوب غربی ممفیس می افزاید


ممفیس، تن – برای سال‌ها، رز سیمز نمی‌دانست که درون یک ساختمان آجری غیرقابل توصیف در خیابان فلوریدا در چند مایلی خانه ساده و یک طبقه‌اش در سمت جنوب غربی شهر چه می‌گذرد.

او مانند سایر ساکنان، در اکتبر 2022 در یک انجمن عمومی که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست در کلیسای تاریخی مونومنتال باپتیست، که به خاطر نقشش در جنبش حقوق مدنی شهرت دارد، یک سورپرایز ناخواسته داشت. EPA به جامعه عمدتا سیاهپوست اطلاع داد که خدمات استریلیزاسیون تنسی – که در دهه 1970 در ساختمان آجری شروع به کار کرد – سطوح غیرقابل قبول بالایی از اکسید اتیلن منتشر کرده است، یک گاز سمی که معمولا برای ضدعفونی کردن وسایل پزشکی استفاده می شود.

انتشار گازهای بی رنگ در هوا می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله سرطان سینه را افزایش دهد. سیمز که 59 سال سن دارد و سیاه پوست است، گفت که در سال 2019 به سرطان سینه مبتلا شد، علیرغم اینکه سابقه خانوادگی آن را نداشت، و او مشکوک بود که اکسید اتیلن یکی از عوامل موثر در این بیماری باشد.

«قبلاً زیاد بیرون بودم. حالم خوب بود ناگهان به سرطان سینه مبتلا شدم.»

مدافعان محلی می گویند انتشار گازهای گلخانه ای بخشی از الگوی نژادپرستی زیست محیطی است. این اصطلاح اغلب زمانی به کار می‌رود که مناطقی که عمدتاً توسط اقلیت‌های نژادی و قومی و اعضای دارای پیشینه‌های اقتصادی-اجتماعی پایین پرجمعیت می‌شوند، مانند جنوب غربی ممفیس، با میزان نامتناسبی از مخاطرات بهداشتی مواجه می‌شوند.

مالینی رانگاناتان، جغرافیدان شهری در دانشگاه آمریکایی در واشنگتن دی سی، گفت که عوامل نژادپرستی زیست محیطی شامل وعده معافیت های مالیاتی برای صنعت برای قرار دادن تاسیسات در یک جامعه به شدت اقلیت است. مفهوم NIMBY – یا “نه در حیاط خلوت من” – که در آن کارگزاران قدرت آلاینده های احتمالی را به مناطق فقیرتر شهرها هدایت می کنند.

یکی از مدیران دفتر شرکت خدمات استریلیزاسیون در ریچموند، ویرجینیا، از پاسخ به سؤالات KFF Health News خودداری کرد. وکیل لایتنر، ویلیامز، دولی و ناپولیتان، یک شرکت حقوقی که نماینده شرکت است نیز از اظهار نظر خودداری کرد. خدمات استریلیزاسیون، در یک پرونده حقوقی که خواستار رد شکایت مربوط به اکسید اتیلن شده بود، گفت که استفاده از این گاز، که حدود نیمی از دستگاه های پزشکی را در ایالات متحده استریل می کند، برای اطمینان از ایمنی عمومی بسیار تنظیم شده است.

علاوه بر جنوب غربی ممفیس، نزدیک به دوجین محل وجود دارد، عمدتاً شهرهای کوچک – از آتن، تگزاس، تا گرولند، فلوریدا، و آردمور، اوکلاهاما – جایی که EPA در سال 2022 اعلام کرد که کارخانه‌های استریل‌کننده دستگاه‌های پزشکی، گاز را در سطوح غیرعادی بالایی منتشر می‌کنند، به طور بالقوه. افزایش خطر ابتلا به سرطان در فرد

مسئله آلودگی در جنوب غربی ممفیس به قدری بد است که حتی با وجود اینکه خدمات عقیم سازی قصد داشت مغازه را تا 30 آوریل تعطیل کند، رهبران جامعه محلی برای جشن گرفتن مردد بوده اند. این شرکت سال گذشته در نامه‌ای به یکی از اعضای کنگره محلی گفت که همیشه از مقررات فدرال، ایالتی و محلی پیروی کرده است. دلیل بسته شدن آن، مشکل تمدید اجاره ساختمان بوده است.

اما بسیاری از ساکنان آن را تنها یک پیروزی کوچک در نبرد بزرگتر بر سر ایمنی محیط زیست در محله می دانند.

یولوندا اسپینکس، از سازمان حمایت از محیط زیست ممفیس جامعه علیه آلودگی، در مورد مجموعه ای از خطرات که جامعه با آن مواجه است، گفت: «این هنوز یک آبگیر از آلودگی است.

هوای این قسمت از شهر از دیرباز خطرناک تلقی می شد. یک پالایشگاه نفت دود ثابتی از دود سفید بیرون می زند. بر اساس گزارش اقدام اصلاحی اداره دره تنسی، یک کارخانه زغال سنگ که اکنون بسته شده است، اجزای خاکستر زغال سنگ مانند آرسنیک را به داخل زمین و آب های زیرزمینی نشت کرده است. TVA پیشنهاد می‌کند که یک نیروگاه گازی موجود را راه‌اندازی کند و توربین‌های موجود در این تاسیسات را با توربین‌های جدید جایگزین کند. جریانی مداوم از کامیون‌های سنگین در امتداد بزرگراه‌ها و جاده‌های مجاور می‌چرخد. از دیگر منابع حمل و نقل آلودگی هوا می توان به فرودگاه بین المللی ممفیس و ترافیک بارج در رودخانه می سی سی پی در نزدیکی آن اشاره کرد.

دود در پشت ردیفی از درختان که در کنار دریاچه قرار دارند می‌وزد

یک توده دود از یک پالایشگاه نفت واقع در نزدیکی پارک ریورساید مارتین لوتر کینگ، جونیور در جنوب غربی ممفیس، تنسی بلند می شود. یکی از مدافعان جامعه می‌گوید این محله عمدتاً سیاه‌پوست به دلیل وجود صنایع سنگین و آلاینده‌های هوای منتشر شده، به «محله‌ای از آلودگی» تبدیل شده است. (اندی میلر برای اخبار سلامت KFF)

زنی با تی شرت و عینک مشکی روی کاناپه ای قرمز رنگ نشسته و به دوربین نگاه می کند

رز سیمز، ساکن ممفیس، چند مایلی دورتر از یک ساختمان آجری زندگی می کند که برای چندین دهه توسط خدمات استریلیزاسیون تنسی مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، این مرکز سطوح غیرقابل قبولی اکسید اتیلن را منتشر کرده است، گازی که سرطان‌زا شناخته شده است. سیمز می‌گوید در سال 2019 به سرطان سینه مبتلا شد، علیرغم اینکه سابقه خانوادگی آن را نداشت. (اندی میلر برای اخبار سلامت KFF)

چونرونگ جیا، استاد بهداشت محیط در دانشگاه ممفیس، گفت که آلودگی سرب نه تنها در آب آشامیدنی بلکه در خاک کارخانه‌های ذوب سرب که اکنون تعطیل شده‌اند، نگران کننده است. جیا افزود، تقریباً تمام صنایع سنگین در شهرستان شلبی – و آلاینده های مرتبط – در جنوب غربی ممفیس قرار دارند.

دریا مینووی، تحلیلگر ارشد اتحادیه دانشمندان نگران، یک سازمان غیرانتفاعی که از عدالت زیست محیطی حمایت می کند، گفت: منابع آلودگی اغلب “در جوامع خاصی جمع شده اند.” این گروه دریافته است که وقتی نوبت به استریل کردن تأسیساتی که اکسید اتیلن ساطع می‌کنند می‌رسد، مناطقی که عمدتاً سیاه‌پوست، اسپانیایی‌تبار، کم‌درآمد و غیرانگلیسی‌زبان در آن زندگی می‌کنند، به طور نامتناسبی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

چهار سایتی که EPA آنها را پرخطر نامیده است در مناطق کم درآمد پورتوریکو هستند. هفت کارخانه استریلیزر در آن قلمرو ایالات متحده فعالیت می کنند.

EPA در پاسخ به نگرانی های عمومی و درک عمیق علمی از خطرات اکسید اتیلن، اخیراً قوانینی را منتشر کرده است که به گفته این آژانس انتشار گاز سمی از تأسیسات استریل کردن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

KeShaun Pearson که در جنوب ممفیس به دنیا آمده و بزرگ شده است و در مبارزه با تهدیدات زیست محیطی فعال بوده است، گفت که از اینکه شرکت‌هایی با گازهای گلخانه‌ای خطرناک مجاز به ایجاد «سوپ سمی» در جوامع اقلیت هستند، ناامید است.

در منطقه ای که کارخانه عقیم سازی در آن واقع شده است، 87 درصد ساکنان رنگین پوست هستند و به گفته مرکز حقوق محیط زیست جنوب، امید به زندگی در آنجا حدود 10 سال کمتر از میانگین شهرستان و ایالت است. به گفته اتحادیه دانشمندان نگران، جمعیتی که در فاصله 5 مایلی کارخانه استریلیزر قرار دارند، عمدتاً کم درآمد هستند.

پیرسون بخشی از جامعه ممفیس علیه خط لوله بود، گروهی که در سال 2020 برای متوقف کردن خط لوله نفت خامی که از بوکس تاون می گذشت، تشکیل شد، محله ای که توسط بردگان و آزادگان آزاد شده پس از امضای اعلامیه رهایی در سال 1863 تأسیس شد.

این کمپین که از حمایت عمومی ال گور معاون رئیس جمهور سابق و جین فوندا بازیگر و فعال برخوردار بود، موفق شد. پس از ظهور خطر اکسید اتیلن در سال 2022، این گروه آخرین کلمه نام خود را از “خط لوله” به “آلودگی” تغییر داد.

علاوه بر سرطان سینه و لنفوئید، مطالعات حیوانی استنشاق گاز را با تومورهای مغز، ریه، بافت همبند، رحم و غدد پستانی مرتبط دانسته اند.

سال گذشته، با کمک مرکز حقوق محیط زیست جنوب، گروه اجتماعی ممفیس جنوبی از اداره بهداشت شهرستان شلبی خواست تا وضعیت اکسید اتیلن را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کند و کارخانه استریل‌سازی را تعطیل کند. اما اداره بهداشت گفت که این شرکت با مجوز هوایی موجود و قوانین و مقررات EPA مطابقت داشته است.

یکی از سخنگویان بخش بهداشت، جوآن کار، گفت که شهرستان شلبی مقررات EPA را اجرا می کند تا اطمینان حاصل شود که شرکت ها با قانون هوای پاک فدرال مطابقت دارند و این آژانس دارای پنج ایستگاه نظارت بر هوا در سراسر شهرستان برای تشخیص سطوح آلاینده های دیگر است.

مردی با کت و شلوار و کراوات برای عکس گرفتن لبخند می زند
KeShaun Pearson در ممفیس جنوبی به دنیا آمد و بزرگ شد. او در مبارزه با تهدیدات بهداشت محیطی در بخش جنوب غربی شهر، از جمله در باکس تاون، محله ای که توسط بردگان و آزادگان آزاد شده پس از امضای اعلامیه رهایی در سال 1863 تأسیس شد، فعال بوده است. (اندی میلر برای اخبار سلامت KFF)

هنگامی که بخش و وزارت بهداشت تنسی در سال 2023 یک مطالعه خوشه‌ای سرطان انجام دادند، آژانس‌ها هیچ مدرکی مبنی بر تجمع میزان بالای سرطان خون، لنفوم غیرهوچکین، یا سرطان سینه یا معده در نزدیکی این مرکز پیدا نکردند. «نقاط سرد و گرم» سرطان سینه یافت شد، اما مطالعه نشان داد که نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد که این خوشه‌ها با این مرکز مرتبط هستند.

دانشمندان روش این مطالعه را مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که این مطالعه از توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری برای طراحی یک تحقیق خوشه سرطان پیروی نمی کند.

در همین حال، چندین نفر از شرکت استریل کننده شکایت کرده اند و ادعا می کنند که سلامت آنها تحت تأثیر انتشار اکسید اتیلن قرار گرفته است. رجینا کندریک، 21 ساله، در یک دادخواست حقوقی به دنبال وضعیت حقوقی طبقاتی، گفت که در سن 6 سالگی به تومور مغزی تشخیص داده شده است. مادرش گفت که شیمی درمانی و پرتودرمانی رشد او را متوقف کرده، فولیکول های موی او را تخریب کرده و مانع از بلوغ او شده است. ، رابی کندریک.

در همین حال، در پاسخ به مقررات سختگیرانه‌تر EPA پیشنهادی، دادستان کل تنسی به رهبری 19 AG ایالتی دیگر در ترغیب آژانس به «عدم یا به تعویق انداختن مقررات استفاده از EtO توسط دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده تجاری» کمک کرد.

سیمز گفت که خوشحال است که محله‌اش پس از خروج خدمات عقیم‌سازی، نگرانی کمتری درباره آن داشته باشد. اما احساسات او در مورد بسته شدن کماکان کمرنگ است.

او گفت: “امیدوارم که آنها به منطقه مسکونی دیگری نروند.”


[Clarification: This article was updated at 3:15 p.m. ET on May 1, 2024, to specify which substances leaked into the ground and groundwater and what changes will occur related to the Tennessee Valley Authority’s activities in Shelby County, Tennessee.]

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان