ایالت ها پوشش بهداشتی را برای مهاجران گسترش می دهند، زیرا جمهوری خواهان از طریق گذرگاه های مرزی به بایدن برخورد می کنند


تعداد فزاینده ای از ایالت ها برنامه های بیمه درمانی با بودجه مالیات دهندگان را به روی مهاجران باز می کنند، از جمله کسانی که بدون مجوز در ایالات متحده زندگی می کنند، حتی در حالی که جمهوری خواهان جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را به دلیل افزایش چشمگیر عبور غیرقانونی از مرزهای جنوبی مورد حمله قرار می دهند.

بر اساس داده های ایالتی گردآوری شده توسط KFF Health News، یازده ایالت و واشنگتن دی سی با هم پوشش کامل بیمه درمانی را برای بیش از 1 میلیون مهاجر کم درآمد بدون توجه به وضعیت قانونی آنها فراهم می کنند. مقامات ایالتی می گویند که اکثر آنها مجاز به زندگی در ایالات متحده نیستند.

ثبت نام در این برنامه ها می تواند تا سال 2025 تقریباً دو برابر شود زیرا حداقل هفت ایالت پوشش را آغاز کرده یا گسترش می دهند. در ژانویه، یوتا تحت کنترل جمهوری خواهان پوشش کودکان را بدون توجه به وضعیت مهاجرت آغاز خواهد کرد، در حالی که نیویورک و کالیفرنیا واجد شرایط بودن را برای پوشش بزرگسالان بیشتر خواهند کرد.

جیم دانیگان، نماینده ایالت یوتا، جمهوری خواه که در ابتدا با طرح ایالت خود برای پوشش کودکان فاقد وضعیت قانونی مخالف بود، گفت: “اینها بچه هستند و ما قلب داریم.”

بر اساس برآوردهای مرکز تحقیقات پیو، بیش از 10 میلیون نفر در ایالات متحده بدون مجوز زندگی می کنند. حامیان مهاجر و کارشناسان دانشگاهی به دو عامل پشت افزایش علاقه رهبران ایالتی به ارائه خدمات بهداشتی به این جمعیت اشاره می‌کنند: همه‌گیری بر اهمیت پوشش بیمه برای کنترل شیوع بیماری‌های عفونی تاکید کرد. و برخی از ایالت‌ها بر روی افراد فاقد وضعیت قانونی تمرکز می‌کنند تا نرخ بی‌بیمه‌ای را که بی‌سابقه است، کاهش دهند.

قانونگذاران می گویند که ایالت ها همچنین در پاسخ به درخواست های بیمارستان ها پوشش خود را گسترش داده اند تا بار مالی درمان بیماران بدون بیمه را کاهش دهند.

همه ایالت ها برای ارائه خدمات اورژانسی به برخی از ساکنان غیرمجاز در اتاق های اورژانس به بیمارستان ها پول می دهند، برنامه ای که به عنوان Emergency Medicaid شناخته می شود. حدود 12 ایالت تنها مراقبت های دوران بارداری را برای چنین افرادی پوشش داده اند. پوشش کامل بیمه درمانی دولتی بسیار کمتر رایج است، اما در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی KFF-Los Angeles Times، تخمین زده می شود که نیمی از افرادی که بدون مجوز در ایالات متحده زندگی می کنند، بیمه نیستند. این بیش از پنج برابر نرخ بیمه نشده برای شهروندان ایالات متحده است. مهاجران فاقد مجوز برای برنامه های بهداشتی فدرال واجد شرایط نیستند. اما ایالت ها می توانند از پول خود برای ارائه پوشش از طریق Medicaid، برنامه بیمه ایالتی-فدرال برای افراد کم درآمد استفاده کنند.

کالیفرنیا اولین ایالتی بود که پوشش مهاجران را بدون توجه به وضعیت قانونی آنها آغاز کرد و از سال 2016 با کودکان شروع شد.

آدریانا کادنا، مدیر گروه حمایت از خانواده‌های مهاجر، گفت: «این بازتاب واقعی درگیری‌هایی است که در کشور داریم و اینکه چگونه ایالت‌ها متوجه می‌شوند که ما نمی‌توانیم جوامع مهاجر را صرفاً به دلیل وضعیت مهاجرت آنها نادیده بگیریم». او گفت که بسیاری از میلیون‌ها نفر بدون اقامت قانونی دائمی برای چندین دهه در ایالات متحده بوده‌اند و هیچ راهی برای شهروندی ندارند.

این تمدیدهای ایالتی پوشش بهداشتی در مقابل پس‌زمینه افزایش خصومت نسبت به مهاجران در میان جمهوری‌خواهان صورت می‌گیرد. گشت مرزی ایالات متحده در سال مالی 2023 نزدیک به 1.5 میلیون نفر را پس از عبور از مرز جنوبی دستگیر کرد که یک رکورد محسوب می شود. نامزدهای ریاست جمهوری جمهوری خواهان مرزها را در دوران بایدن بحران زده و خطرات مهاجرت غیرقانونی مانند افزایش جرم و جنایت را به عنوان مهمترین نگرانی داخلی کشور معرفی کرده اند.

سیمون هانکینسون، محقق ارشد متخصص در مسائل مهاجرت با بنیاد محافظه‌کار هریتیج، گفت که ایالت‌ها از گسترش پوشش برای مهاجرانی که فاقد اقامت قانونی دائمی هستند به دلیل هزینه، پشیمان خواهند شد. او اشاره کرد که ایلینوی اخیراً ثبت نام در برنامه خود را به دلیل نگرانی های مالی متوقف کرده است.

هانکینسون گفت: «ما باید منابع را با افرادی که به جامعه کمک می‌کنند به اشتراک بگذاریم و افرادی را که مشارکت نکرده‌اند از مزایای آن بهره ببرند، زیرا من نمی‌دانم که ریاضیات در بلندمدت چگونه کار خواهد کرد. “در غیر این صورت، شما انگیزه ای برای مردم ایجاد می کنید که بیایند و چیزهای رایگان دریافت کنند.”

به گفته مرکز تحقیقات پیو، اکثر بزرگسالان فاقد مجوز کار هستند که حدود 5 درصد از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهند. ایالتی که بیشترین ساکنان غیرمجاز با بیمه درمانی ارائه شده توسط ایالت را دارد، کالیفرنیا است که در حال حاضر حدود 655000 مهاجر را بدون توجه به وضعیت قانونی آنها تحت پوشش قرار می دهد. در ژانویه، پوشش افراد 26 تا 49 ساله را بدون توجه به وضعیت مهاجرت آنها گسترش خواهد داد و تخمین زده می شود که 700000 کالیفرنیایی دیگر از آن بهره مند شوند.

کانکتیکات، مین، ماساچوست، نیویورک، رود آیلند، ورمونت، واشنگتن دی سی، و ایالت واشنگتن نیز پوشش کاملی را برای برخی از افرادی که بدون مجوز در ایالات متحده زندگی می کنند ارائه می دهند. نیویورک و ایالت واشنگتن در حال گسترش واجد شرایط بودن در سال آینده هستند.

اورگان، کلرادو، و نیوجرسی در سال های اخیر شروع به پوشش بیش از 100000 نفر بدون توجه به وضعیت قانونی کردند. مینه سوتا در سال 2025 دنبال خواهد شد و حدود 40000 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

در حالی که ایالت ها پوشش خود را برای افرادی که به طور بالقوه بدون مجوز در ایالات متحده زندگی می کنند گسترش می دهند، برخی محدودیت های ثبت نام را برای کنترل هزینه ها اعمال می کنند.

هزینه برنامه یوتا حدود 4.5 میلیون دلار در سال است که ثبت نام را به حدود 2000 کودک محدود می کند. حق بیمه بر اساس درآمد متفاوت خواهد بود، اما هزینه آن بیش از 300 دلار در سال نیست و خدمات پیشگیرانه به طور کامل پوشش داده می شود.

سیریاک آلوارز واله، تحلیلگر ارشد سیاست برای Voices for Utah Children، یک گروه مدافع، گفت: «این بیماری همه گیر نیاز به پوشش برای همه را برجسته کرد. این تاثیر زیادی بر زندگی این بچه ها خواهد گذاشت.»

او گفت که بدون پوشش، بسیاری از کودکان از اتاق‌های اورژانس برای مراقبت‌های اولیه استفاده می‌کنند و توانایی کمی برای تهیه دارو، متخصصان یا مراقبت‌های بیمارستانی دارند. آلوارز واله گفت: “مطمئن نیستم که این دریچه را به روی بزرگسالان باز کند یا خیر، اما این یک گام خوب به جلو است.”

کلرادو همچنین ثبت‌نام برای پوشش یارانه‌ای را در برنامه خود محدود می‌کند و آن را به 10000 نفر در سال 2023 و 11000 نفر در سال 2024 محدود می‌کند. اسلات‌های تخفیف‌خورده 2024 ظرف دو روز پس از ثبت‌نام در ماه نوامبر رزرو شدند.

آدریانا میراندا توانست هر دو سال را پوشش دهد.

میراندا، 46 ساله، که در یک طرح خصوصی از طریق OmniSalud ثبت نام کرده است، گفت: «شما با دانستن اینکه نمی‌دانید خیلی به بیمارستان‌ها بدهکار نمی‌شوید، خیلی راحت‌تر می‌شوید، برنامه‌ای شبیه به بازار اوباماکر ایالتی که در آن کم است. -کلرادای های با درآمد بدون اقامت قانونی می توانند برای طرح هایی با حق بیمه تخفیف دار خرید کنند.

میراندا در سال 1999 مکزیک را ترک کرد تا به دنبال دو برادرش راهی ایالات متحده شود. او اکنون در Lamar Unidos، یک گروه غیرانتفاعی حقوق مهاجران کار می کند.

او گفت که قبل از اینکه بیمه درمانی داشته باشد، برای مراقبت از دیابت خود تلاش می کرد و هزاران دلار بدهی پس از عمل جراحی پا جمع آوری کرد. تحت برنامه ایالتی، او به دلیل درآمد کم، با پرداخت 40 دلار برای ویزیت های متخصص، حق بیمه ماهانه نمی پردازد.

“من واقعا خوشحال بودم، درست است؟ چون تونستم بهش برسم. اما من می‌دانم که بسیاری از افرادی که نیازهای زیادی نیز دارند، نتوانستند آن را دریافت کنند.

آدام فاکس، معاون مدیر ابتکار سلامت مصرف کنندگان کلرادو گفت که OmniSalud تنها بخش کوچکی از بیش از 200000 نفری که بدون مجوز در کلرادو زندگی می کنند را پوشش می دهد. اما از سال 2025، همه کودکان کم درآمد می توانند بدون توجه به وضعیت مهاجرت تحت پوشش Medicaid ایالتی یا برنامه بیمه سلامت کودکان مربوطه قرار گیرند.

فاکس گفت: “تقریبی رو به رشد وجود دارد که مردم بدون توجه به وضعیت مهاجرت خود بخشی از جامعه هستند و باید به مراقبت های بهداشتی به طور منظم و قابل اعتماد دسترسی داشته باشند.” “اگر آنها این کار را نکنند، هزینه ها و آسیب به سیستم های بهداشتی و جوامع می افزاید.”

زک دایر، تهیه کننده ارشد صوتی KFF Health News در این گزارش مشارکت داشت.