کالیفرنیا پیشنهاد می کند یارانه های بیمه درمانی را برای همه مهاجران بزرگسال گسترش دهد


ماریسول پانتوجا توریبیو در اوایل ژانویه یک توده در سینه خود پیدا کرد. این زن 43 ساله که معمولاً بیخیال بود و بدون مدارک و بدون خانواده در کالیفرنیا زندگی می کرد، خیلی زود متوجه شد که گزینه های او چقدر محدود است.

«گفتم چه کار کنم؟ …. او با هیجان به یاد آورد. او بلافاصله نگران شد که ممکن است سرطان داشته باشد. «آمدم و رفتم: دارم [cáncer]”من ندارم، بله دارم، ندارم.” او افزود که اگر بیمار بود، نمی توانست کار کند یا اجاره بها پرداخت کند. بدون بیمه درمانی، پانتوجا توربیو نمی توانست بفهمد که آیا بیماری جدی دارد یا خیر.

از امسال، برنامه Medi-Cal، کالیفرنیا Medicaid، گسترش یافت و شامل مهاجرانی شد که اقامت قانونی ندارند، چیزی که می‌توانست برای پانتوجا توربیو، که برای سه سال در شهر برنت‌وود، در منطقه خلیج زندگی می‌کرده، کاملاً کار کند. سال ها. اما درخواست Medi-Cal او به سرعت رد شد، زیرا به عنوان یک کارگر مزرعه دار که ساعتی 16 دلار درآمد داشت، درآمد سالانه او در حدود 24000 دلار برای واجد شرایط بودن برای این برنامه بسیار زیاد بود.

کالیفرنیا اولین ایالتی است که Medicaid را به همه بزرگسالان واجد شرایط، بدون در نظر گرفتن وضعیت مهاجرت، گسترش داد، اقدامی که توسط فعالان سلامت و رهبران سیاسی در سراسر ایالت جشن گرفته شده است. اما بسیاری از مهاجران بدون وضعیت قانونی دائمی، به ویژه آنهایی که در مناطقی از کالیفرنیا زندگی می کنند که هزینه های زندگی آنها بالاتر است، پول زیادی برای واجد شرایط بودن برای Medi-Cal به دست می آورند.

این ایالت لایحه گسترش Medi-Cal را انجام می دهد، اما قانون فدرال آنچه را که “غیر مستند” می نامد از دریافت یارانه بیمه یا سایر مزایای قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) منع می کند و بسیاری را شاغل می کند و گزینه های پزشکی قابل قبولی ندارند.

اکنون، همان فعالان بهداشتی که برای گسترش Medi-Cal مبارزه کردند، می گویند گام بعدی برای دستیابی به برابری سلامت، گسترش Covered California، بازار ACA ایالت، به همه بزرگسالان مهاجر با گذراندن AB 4 است.

سارا دار، مدیر بخش سیاست گفت: “در این ایالت افرادی هستند که کار می کنند و ستون فقرات بسیاری از بخش های اقتصاد ما هستند و با کار خود و حتی مالیات های خود کمک می کنند … اما آنها از شبکه امنیت اجتماعی ما حذف شده اند.” مرکز مهاجرت کالیفرنیا، یکی از دو سازمان حامی این لایحه، به نام #Health4All.

برای واجد شرایط بودن برای Medi-Cal، یک فرد نمی تواند بیش از 138 درصد از سطح فقر فدرال، که در حال حاضر حدود 21000 دلار در سال برای یک فرد است، درآمد داشته باشد. یک خانواده سه نفره باید کمتر از 35632 دلار در سال درآمد داشته باشد.

برای افرادی که بالاتر از این آستانه هستند، بازار تحت پوشش کالیفرنیا چندین طرح بهداشتی، اغلب با یارانه های فدرال و ایالتی، با حق بیمه کمتر از 10 دلار در ماه ارائه می دهد. امید این است که چیزی را که فعالان «بازار آینه» می‌نامند در وب‌سایت کالیفرنیای سرپوشیده ایجاد کنیم تا به مهاجران، صرف‌نظر از وضعیتشان، بتوان همان برنامه‌های بهداشتی را که فقط توسط ایالت یارانه می‌شود، ارائه داد.

با وجود اکثریت دموکرات در مجلس قانونگذاری، این لایحه ممکن است به سختی تصویب شود زیرا ایالت با کمبود بودجه پیش بینی شده در سال آینده بین 38 تا 73 میلیارد دلار مواجه است. فرماندار گاوین نیوسام و رهبران قانونگذار یک بسته 17 میلیارد دلاری را برای شروع کاهش شکاف اعلام کردند، اما به نظر می رسد کاهش قابل توجه هزینه ها اجتناب ناپذیر است.

به گفته خواکین آرامبولا، عضو مجلس، دموکرات فرسنو که این لایحه را ارائه کرده است، مشخص نیست که هزینه گسترش کالیفرنیای تحت پوشش برای همه مهاجران چقدر است.

مرکز سیاست مهاجرت تخمین می زند که ایجاد این بازار حداقل 15 میلیون دلار هزینه دارد. در صورت تصویب این لایحه، حامیان مالی باید برای یارانه ها که ممکن است به میلیاردها دلار در سال برسد، تأمین مالی کنند.

دار گفت: “زمان سختی است که بخواهیم هزینه های جدید بخواهی.” “هزینه راه اندازی بازار آینه رقم نسبتا پایینی است. بنابراین ما امیدواریم که هنوز در محدوده احتمالی است.»

آرامبولا گفت که خوشبین است که ایالت همچنان در بهبود دسترسی به سلامت برای مهاجرانی که اقامت قانونی ندارند، پیشتاز خواهد بود.

او گفت: “من فکر می کنم ما به جلو حرکت خواهیم کرد، زیرا در تلاشیم تا این کالیفرنیا را برای همه تبدیل کنیم.”

به گفته دفتر آرامبولا، این لایحه در ژوئیه گذشته با 64 رای موافق در مقابل 9 رای موافق به تصویب مجلس رسید و اکنون در انتظار اقدام از سوی کمیته تخصیص بودجه سنا است.

به گفته مرکز تحقیقات کار دانشگاه کالیفرنیا-برکلی، تخمین زده می شود که 520000 نفر در کالیفرنیا در صورت داشتن وضعیت قانونی، می توانند طرح کالیفرنیای تحت پوشش را انتخاب کنند. پانتوجا توریبیو، که به تنهایی از مکزیک مهاجرت کرد و از یک رابطه سوء استفاده کرد، گفت که خوش شانس بود. او هنگام بازدید هفتگی خود از یک بانک مواد غذایی در Hijas del Campo، یک سازمان حمایت از کشاورزان در شهرستان کنترا کوستا، در مورد گزینه های مراقبت های بهداشتی جایگزین مطلع شد، جایی که به او گفته شد که ممکن است واجد شرایط طرحی باشد که از طریق Kaiser Permanente به افراد کم درآمد کمک می کند. .

Pantoja Toribio درست قبل از بسته شدن دوره ثبت نام در پایان ژانویه درخواست داد. به لطف این طرح، او متوجه شد که توده سینه‌اش سرطانی نیست.

او فریاد زد: «خدا صدایم را شنید. “خدا را شکر”.

این داستان توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان