اطلاعات نادرست استانداردهای هدایت کننده مراقبت های تایید کننده جنسیت برای جوانان ترنس را مبهم می کند


[UPDATED at 3:30 p.m. ET]

تقریباً سه هفته پس از آنکه ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، لایحه‌ای را امضا کرد که در آن ارائه مراقبت‌های تأیید جنسیتی از سوی پزشکان به خردسالان تراجنسیتی جرم محسوب می‌شود، یک قاضی دستور مقدماتی را صادر کرد که مانع از اجرای قانون برای سه کودکی شد که والدینشان بخشی از یک قانون هستند. دعوی در حال انجام

فلوریدا یکی از حداقل 20 ایالتی است که رفتار تایید جنسیتی برای افراد زیر سن قانونی محدود کرده است. قانونگذاران حامی برخی از این لایحه ها می گویند که هدف آنها محافظت از کودکان و خانواده ها در برابر فشار “دریافت مسدود کننده های آزمایشی بلوغ مضر و هورمون های متقابل جنسی و انجام اقدامات جراحی غیرقابل برگشت و تغییر دهنده زندگی” است، همانطور که قانون جدید مونتانا بیان می کند. .

جان فولر، سناتور ایالت مونتانا، جمهوری خواه که این لایحه را ارائه کرده است، گفت: «تغییر جنسیتی که شامل جراحی‌های بزرگ می‌شود، نه تنها منجر به عقیمی، بلکه سایر اثرات بیولوژیکی منفی غیرقابل برگشت می‌شود».

چنین قوانین و سیاست‌ها و بیانیه‌هایی – مانند فولر – که برای توجیه آن‌ها استفاده می‌شود، منعکس‌کننده تصورات غلط و اطلاعات نادرست است که درمان‌ها را در هم می‌آمیزد و مراقبت‌های ضروری را از جوانان ترنس سلب می‌کند.

مراقبت تایید کننده جنسیت یک اصطلاح گسترده برای بسیاری از درمان های متمایز ارائه شده به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است. به عنوان مثال، مسدود کننده های بلوغ، داروهایی هستند که با سرکوب تولید هورمون های جنسی در بدن، بلوغ را مهار می کنند، در حالی که هورمون درمانی، تجویز تستوسترون یا استروژن برای تغییر ویژگی های جنسی ثانویه است.

یکی از باورهای نادرست رایج که هنگام بحث در مورد قوانین شنیده می شود این است که مداخلات پزشکی تأیید کننده جنسیت بلافاصله برای هر کودک ترنس یا غیر دودویی که به کلینیک جنسیت مراجعه می کند ارائه می شود.

واقعیت این است که فرآیند اطلاع رسانی به این درمان ها طولانی و فشرده است. قبل از هر گونه مداخله پزشکی یا جراحی، ابتدا باید کودکان مبتلا به نارسایی جنسیتی تشخیص داده شوند، که برای جوانان پیش از بلوغ، شامل تجربه ناراحتی قابل توجه برای حداقل شش ماه از حداقل شش دلیل از یک مجموعه علت، از جمله میل شدید به دیگری بودن است. جنسیت و بیزاری شدید از آناتومی جنسی. جوانانی که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته اند باید دو مورد از معیارهای تشخیص را داشته باشند.

ارائه دهندگان همچنین از استانداردهای مراقبتی که توسط انجمن حرفه ای جهانی برای سلامت تراجنسیتی ها تعیین شده است پیروی می کنند. این استانداردها متخصصان مراقبت های بهداشتی را تشویق می کنند تا قبل از ارائه هر گونه مداخله پزشکی یا جراحی، یک ارزیابی جامع از “نقاط قوت، آسیب پذیری، مشخصات تشخیصی و نیازهای منحصر به فرد” کودک یا نوجوان انجام دهند. بدون این ارزیابی، سایر مسائل مربوط به سلامت روان “که نیاز به اولویت بندی و درمان دارند ممکن است شناسایی نشوند.”

جک توربان، استادیار روانپزشکی کودک و نوجوان در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو، گفت: زمان لازم برای انجام این ارزیابی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. توربان ممکن است فردی را ببیند که 12 سال دارد و درخواست مسدود کننده های بلوغ می کند. این بیمار فرضی از 5 سالگی می دانست که ترنس هستند و قبلاً نام و ضمایر جدیدی را انتخاب کرده است که با هویت جنسی آنها مطابقت دارد.

توربان گفت: «این ارزیابی بسیار کوتاه‌تر خواهد بود تا بدانیم در مقایسه با کسی که هویت ترنس خود را تنها به مدت شش ماه درک کرده است و سایر شرایط سلامت روانی پیچیده‌ای مانند اسکیزوفرنی دارد، برای درمان آماده هستند.

برای دریافت مسدودکننده‌های بلوغ، کودکان باید شروع بلوغ یا مرحله 2 را در مقیاس تغییر رشدی تانر تجربه کرده باشند. این با تغییرات فیزیکی مانند رشد جوانه های سینه یا رشد بیضه مشخص می شود و در سنین 9 تا 14 سالگی در بچه های بیضه و 8 تا 13 سالگی در بچه های دارای تخمدان رخ می دهد. این داروها با متوقف کردن بلوغ، زمان بیشتری را برای کودکان می‌خرند تا هویت جنسیتی خود را قبل از تغییرات دائمی و بالقوه ناخواسته بلوغ کشف کنند.

سنی که در آن ترانس‌های خردسال هورمون درمانی تأییدکننده جنسیت دریافت می‌کنند به توانایی بیمار در ارائه رضایت آگاهانه برای درمان بستگی دارد، که ممکن است در سن 12 یا 13 سالگی رخ دهد. انجمن غدد درون ریز خاطرنشان می کند که اکثر نوجوانان تا سن 16 سالگی “ظرفیت ذهنی کافی” برای رضایت دارند.

زمانی که بیماران و خانواده‌هایشان آماده هستند، ما به بیمارانی که ناسازگاری جنسیتی را تجربه می‌کنند، هورمون ارائه می‌کنیم. مندی کولز، یکی از مدیران مرکز سلامت کودکان و نوجوانان تراجنسیتی در مرکز پزشکی بوستون، گفت: این ممکن است در سنین پایین‌تر باشد تا بیماران بتوانند در کنار همسالان سیسجندر خود یا دیرتر بلوغ را طی کنند. “اگر کسی بگوید، “من به استروژن علاقه مند هستم”، من می گویم: “عالی. چه چیزهایی هستند که امیدوارید از آن خلاص شوید؟ زیرا بسیار مهم است که با بیماران و خانواده ها در مورد اینکه داروها چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند صحبت کنید.

کولز گفت که او همچنین مطمئن می شود که در طول فرآیند درمان به طور مداوم در مورد رضایت با کودک و والدین صحبت می کند و به بیماران خود می گوید که می توانند در هر زمانی مصرف هورمون ها را متوقف کنند.

برخی از تغییرات فیزیکی ناشی از هورمون درمانی تایید کننده جنسیت برگشت پذیر هستند. به عنوان مثال، کاهش قدرت عضلانی و توزیع مجدد چربی بدن ناشی از استروژن می تواند زمانی که فرد مصرف هورمون را متوقف کند، معکوس شود – اگرچه این تغییرات هر چه مدت بیشتری روی هورمون باقی بماند، ثابت می شوند. با این حال، رشد سینه از استروژن یا عمیق شدن صدا ناشی از تستوسترون قابل برگشت نیست.

اگر یک فرد ترنس تصمیم به انجام عمل جراحی تأیید جنسیت بگیرد، کلینیک‌ها از فرد می‌خواهند که نامه‌هایی از یک یا چند ارائه‌دهنده دریافت کند مبنی بر اینکه مبتلا به نارسایی جنسی مداوم و مستند شده است، هرگونه نگرانی قابل توجهی در مورد سلامت روانی که دارد به اندازه کافی کنترل شده است، و آنها می‌توانند رضایت دهند. به جراحی برای جراحی اندام تناسلی یا “پایین”، در نامه ممکن است نیاز باشد که فرد حداقل 12 ماه تمام وقت در “جنسیت مشخص” خود زندگی کرده باشد.

اکثر مراکز پزشکی برای جراحی پایین و قفسه سینه یا جراحی “بالا” از افراد می خواهند حداقل 18 سال سن داشته باشند، اگرچه برخی از آنها در صورتی که بیمار، والدین آنها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی موافق باشند که این روش مناسب است، جراحی بالایی را روی نوجوانان جوانتر انجام می دهند. .

بسیاری از سردرگمی ها بر سر مسدود کننده های بلوغ است، داروهایی که برای دهه ها برای کودکانی که خیلی زود وارد بلوغ می شوند استفاده می شود. ادعای رایج گروه‌ها و قانون‌گذاران ضد ترانس این است که مسدودکننده‌های بلوغ خطرناک هستند و منجر به ناباروری می‌شوند. کولز گفت که اینطور نیست. «مسدودکننده‌های بلوغ داروهایی کاملاً برگشت‌پذیر هستند. آنها مانند یک دکمه مکث در بلوغ عمل می کنند.

توربان گفت، با این حال، باروری ممکن است در افرادی که مستقیماً از داروهای مسدودکننده بلوغ به هورمون درمانی می‌روند مختل شود، به همین دلیل است که دستورالعمل‌های پزشکی فعلی نیاز به مشاوره باروری قبل از هرگونه مراقبت پزشکی تأیید کننده جنسیت دارند.

FDA استفاده از مسدود کننده های بلوغ را برای مراقبت های تایید جنسیت تایید نکرده است. با این حال، 10 تا 20 درصد از نسخه‌ها در همه داروها برای استفاده «خارج از برچسب» یا تأیید نشده است – و این میزان برای نسخه‌ها برای کودکان حتی بالاتر است.

کولز گفت: “ما می دانیم که حذف تصمیم برای استفاده از مسدود کننده ها از والدین و ارائه دهندگان منجر به نتایج بد سلامتی برای بیماران می شود.”

مطالعه‌ای که توسط توربان و همکارانش انجام شد، نشان داد که بزرگسالان ترنس که در دوران نوجوانی مسدودکننده‌های بلوغ را دریافت کرده‌اند، نسبت به افرادی که مسدودکننده‌های بلوغ را می‌خواستند، اما آنها را دریافت نکردند، کمتر احتمال دارد افکار خودکشی داشته باشند.

فواید مشابهی با هورمون درمانی تأیید کننده جنسیت پیدا شده است.

توربان و همکارانش در مطالعه‌ای روی داده‌های نزدیک به 28000 بزرگسال ترنس که به نظرسنجی ترنس‌جندر در ایالات متحده در سال 2015 پاسخ دادند، دریافتند افرادی که در دوران نوجوانی هورمون درمانی تأییدکننده جنسیت دریافت کرده‌اند، نتایج سلامت روانی مطلوب‌تری نسبت به افرادی که تا قبل از این هورمون مصرف نکرده‌اند، داشته‌اند. آنها بزرگسال بودند

علاوه بر این، مطالعه ای روی 104 بیمار جوان ترنس و غیر دودویی در کلینیک جنسیت بیمارستان کودکان سیاتل نشان داد که افرادی که شروع به بلوک های بلوغ یا هورمون درمانی کرده بودند، 60 درصد کمتر در معرض افسردگی و 73 درصد احتمال آسیب رساندن به خود یا افکار خودکشی کمتری داشتند. همسالانی که آن درمان ها را دریافت نکرده بودند.

کولز گفت: اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد که ادعا می کند ارائه دهندگان مراقبت های تأیید جنسیت به طور دائم به کودکان آسیب پذیر آسیب می رسانند. او گفت: «ممنوع از دسترسی به مراقبت به کودکان ترنسجندر و دارای تنوع جنسیتی آسیب می رساند. “مراقبت های تایید کننده جنسیت چیز جدیدی نیست. این حملات به مراقبت است که جدید است.»

[Clarification: This article was revised at 3:30 p.m. ET on June 28, 2023, to clarify that youth who have gone through puberty must meet two criteria for a gender dysphoria diagnosis, whereas younger children must meet at least six.]

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان