چرا بیمارستان ها در بسیاری از ایالت های دارای سقط جنین قانونی ممکن است از انجام آنها خودداری کنند؟


بسیاری از ایالات که خود را به عنوان حامیان مراقبت های بهداشت باروری معرفی می کنند، از جمله کالیفرنیا، میشیگان و پنسیلوانیا، قوانینی دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند در مورد کتاب های حمایت از بیمارستان هایی که از ارائه آن خودداری می کنند.

این قوانین حداقل برخی از بیمارستان ها را در برابر مسئولیت عدم ارائه مراقبت هایی که به دلایل مذهبی به آن اعتراض دارند محافظت می کند، و برای بیماران مراجعه کمی باقی می گذارد. ارائه دهندگان – که بسیاری از آنها بیمارستان های کاتولیک هستند – به طور کلی از انجام سقط جنین و عقیم سازی امتناع می ورزند زیرا این خدمات مغایر با اعتقادات مذهبی آنها است، اما اعتراض آنها می تواند به انواع دیگر مراقبت ها نیز تسری یابد.

در گزارش اخیر ما در مورد بیمارستان های کاتولیک، متوجه شدیم که 35 ایالت حداقل برای برخی از بیمارستان هایی که سقط جنین انجام نمی دهند، چنین حمایت های قانونی را اعطا کنید. حدود نیمی از این قوانین استثنایی برای موارد اضطراری، حاملگی خارج از رحم یا سقط جنین را شامل نمی شود. سقط جنین به طور کلی در 25 ایالت از این ایالت ها قانونی است.

شانزده ایالت شکایت علیه بیمارستان ها را به دلیل امتناع از انجام روش های عقیم سازی ممنوع کرده اند.

این قوانین که بسیاری از آنها برای اولین بار در دهه های 1960 و 1970 وضع شدند، پس از لغو تصمیم دادگاه عالی در سال 2022 تحت رادار قرار گرفتند. رو در مقابل وید. اما آنها پیامدهای قابل توجهی برای بیماران دارند.

«این یک چیز است که بگوییم یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به دلیل اعتقادات مذهبی صادقانه خود از ارائه مراقبت های خاص خودداری کند. این یک چیز دیگر است که بگوییم چون این باورها را دارید می توانید به مردم آسیب برسانید و هیچ عواقبی برای آن نداشته باشید. الیزابت سپپر، استاد حقوق در دانشگاه تگزاس در آستین و کارشناس حقوق آزادی مذهبی و سلامت.

قوانین سپر مسئولیت ایالتی فراتر از حمایت های وجدان اعمال شده توسط دولت فدرال است. آنها می‌توانند آنچه را که تحت قانون کار و درمان فوری پزشکی، قانون فدرال 1986 که از دسترسی بیمار به مراقبت‌های اضطراری محافظت می‌کند، محدود کنند. کاترین کراشل، استادیار حقوق و علوم بهداشتی دانشگاه دانشگاه شمال شرقی.

او گفت که بیمارستان هایی که EMTALA را نقض می کنند می توانند توسط بیماران شکایت کنند، اما قانون فدرال همچنین بر استانداردهای مسئولیت مدنی ایالت ها تکیه دارد. کراشل گفت، این بدان معناست که اگر قانون ایالتی ارائه‌دهنده خدمات را در برابر شکایت‌های مربوط به امتناع از ارائه سقط جنین محافظت کند، EMTALA “همیشه به بیماران آسیب دیده کمک نمی‌کند”.

حامیان حقوق وجدان پزشکی اخیراً در گسترش حمایت ها در چندین ایالت موفق بوده اند.

گفت: “ایمان برای زندگی کردن است، و به معنای آن است که در حرفه هایی که این افراد در آن کار می کنند زندگی شود.” دیوید تریمبل، معاون سیاست عمومی و آموزش در موسسه آزادی مذهبی، یک سازمان غیرانتفاعی که در سال 2020 در کنار سایر گروه ها تلاش هایی را برای پیشبرد قوانین وجدان پزشکی ایالتی آغاز کرد. اگر ارائه‌دهندگان به دلیل انجام ندادن رویه‌هایی که عقایدشان را نقض می‌کنند «معرض دعوای مخرب» شوند، «این نه‌تنها آسیب قابل‌توجهی به آن ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی وارد می‌کند، بلکه به [health-care] سیستم، او گفت. برخلاف برخی از قوانین سپر ده‌ها ساله، قوانین جدیدتر می‌گویند که حقوق وجدان به این معنا نیست که ارائه‌دهندگان خدمات اورژانسی را که طبق قوانین فدرال لازم است را از بیماران منع کنند.

آرکانزاس، فلوریدا، مونتانا، اوهایو و کارولینای جنوبی قوانین وجدان را گسترش داده اند تا تقریباً برای هر نوع مراقبت بهداشتی اعمال شود. تریمبل گفت: اوکلاهاما، کنتاکی، آیووا و آیداهو از جمله ایالت هایی هستند که گروه در سال 2024 روی آنها تمرکز کرده است.


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان