یک ویدیوی دولتی توضیح می دهد که سقط جنین در داکوتای جنوبی چه زمانی قانونی است


قانون‌گذاران داکوتای جنوبی از مقامات ایالتی می‌خواهند که یک ویدیوی آموزشی ایجاد کنند تا به پزشکان کمک کند تا بفهمند چه زمانی می‌توانند بدون خطر زندان، تحت ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین، به بارداری خود پایان دهند.

این نمونه ای از نحوه واکنش ایالت ها به مناقشه ملی در مورد اینکه استثنائات ممنوعیت سقط جنین واقعاً به چه معناست، پاسخ می دهند. منتقدان به گزارش‌هایی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد زنان پس از اینکه بیمارستان‌هایی در ایالت‌های دارای قوانین سخت‌گیرانه سقط جنین از ختم بارداری خودداری کردند، دچار عوارض خطرناکی شدند.

قانونگذاران داکوتای جنوبی لایحه‌ای را ارائه می‌کنند که به وزارت بهداشت این ایالت دستور می‌دهد تا با دادستان کل و کارشناسان بهداشت و حقوقی برای ایجاد مطالب آموزشی، از جمله ویدیو، همکاری کرده و آن را در وب‌سایت خود منتشر کند.

به گفته سوزان بی. آنتونی طرفدار زندگی آمریکا، یک گروه ضد سقط جنین، این قانون اولین قانون در نوع خود در کشور است.

این لایحه می گوید که این ویدئو توضیح می دهد که چگونه قانون داکوتای جنوبی سقط جنین را تعریف می کند. تیلور رهفلد، نماینده جمهوری خواه، که این لایحه را ارائه کرد، گفت که درمان سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم – زمانی که تخمک بارور شده در خارج از رحم کاشته می شود – به عنوان سقط جنین محسوب نمی شود و بنابراین مجاز است.

این ویدئو همچنین شرایطی را که می‌تواند زندگی یا سلامت یک زن باردار را تهدید کند و معیارهایی که ارائه‌دهندگان ممکن است برای تصمیم‌گیری بهترین روش درمانی استفاده کنند، مورد بحث قرار می‌دهد. رهفلد گفت که او انتظار دارد که این ویدئو به این موضوع بپردازد که چه زمانی ممکن است این شرایط پزشکی نیاز به درمان با سقط جنین داشته باشد، از جمله اینکه بیمار چگونه باید بیمار شود.

رهفلد، یک پرستار بیهوشی با سابقه شخصی حاملگی های پرخطر، گفت که این لایحه را پس از شنیدن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که خواهان راهنمایی در مورد قانون سقط جنین در ایالت هستند، ارائه کرده است.

رهفلد گفت: “آنها گفتند که گیج شده اند و مطمئن نیستند که چه زمانی می توانند مداخله کنند.” “من فکر می کنم مهم است که ما این توضیح را ارائه دهیم زیرا همه ما می خواهیم که از مادران مراقبت شود.”

داکوتای جنوبی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین کشور را دارد که سقط جنین را ممنوع می‌کند مگر اینکه برای نجات جان یک زن لازم باشد. هیچ استثنایی برای جلوگیری از آسیب جدی به مادر یا در موارد ناهنجاری های کشنده جنین، تجاوز جنسی، یا محارم وجود ندارد. سقط جنین غیرقانونی جرمی است که مجازات آن دو سال حبس است.

این ایالت همچنین دارای نرخ بالایی از مرگ و میر نوزادان و مادران، به ویژه در میان بومیان آمریکایی است. به گفته امی کلی، متخصص زنان و زایمان در سیوکس فالز، برخی از زنان داکوتای جنوبی قبلاً به دلیل محرومیت یا دریافت سقط تاخیری به دلیل قانون آسیب دیده اند.

در یک بیلبورد طرفدار انتخاب توسط شبکه عدالت از طریق توانمندسازی آمده است: "هر داکوتان جنوبی کسی را دوست دارد که سقط جنین داشته باشد.  / همه ما باید آزاد باشیم که برای خودمان تصمیم بگیریم."

شبکه عدالت از طریق توانمندسازی، یک صندوق سقط جنین داکوتای جنوبی، بیلبوردهایی را در سراسر ایالت، از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی در امتداد بین ایالتی در شهر راپید، قرار داد. (Arielle Zionts/KFF Health News)

بیلبورد ضد سقط جنین

ProLife Across America، یک سازمان غیرانتفاعی ملی، چندین بیلبورد ضد سقط جنین در شهر راپید، داکوتای جنوبی قرار داده است. (Arielle Zionts/KFF Health News)

رهفلد مطمئن است که لایحه او در مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان تصویب خواهد شد زیرا این پیشنهاد از سوی دفتر فرماندار، بخش بهداشت، یکی از بزرگترین سیستم های بیمارستانی ایالتی و گروه های ایالتی و ملی ضد سقط جنین حمایت می شود.

حامیان ضد سقط جنین از این لایحه حمایت می کنند، اگرچه برخی از گروه ها، مانند موسسه شارلوت لوزیر، می گویند که استثنائات ممنوعیت سقط جنین از قبل مشخص شده است. این گروه می‌گوید قوانین ایالتی از زبانی مانند «قضاوت پزشکی معقول» استفاده می‌کنند، عباراتی که بیمارستان‌ها باید آن‌ها را درک کنند، زیرا چنین استانداردهایی اغلب در موارد قصور استفاده می‌شوند.

کلسی پریچارد، یکی از مقامات مستقر در داکوتای جنوبی با سوزان بی. آنتونی پرو-لایف آمریکا – وابسته به مؤسسه Lozier، “فعالان سقط جنین این دروغ خطرناک را منتشر کرده اند که زنان باردار در ایالت هایی که قوانین حامی زندگی دارند، نمی توانند مراقبت های اضطراری دریافت کنند.” – در یک خبرنامه گفت. “این ادعای آشکارا نادرست که برای توجیه دستور کار صنعت سقط جنین برای عدم محدودیت در سقط جنین استفاده می شود، زندگی زنان را به خطر می اندازد.”

اما مدافعان حقوق سقط جنین می گویند که بسیاری از پزشکان به دلیل استثنائات مبهم برای ممنوعیت سقط جنین از ارائه مراقبت های ویژه می ترسند. بسیاری می گویند تنها راه محافظت از ارائه دهندگان و سلامت بیمارانشان لغو ممنوعیت هاست.

نیشا ورما یک پزشک متخصص زنان در جورجیا است، جایی که سقط جنین به طور کلی پس از تشخیص فعالیت قلبی جنین، معمولاً در حدود شش هفته، ممنوع است. ورما، که سقط جنین را انجام داده است، همچنین سخنگوی کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان است.

ورما گفت: “من میل به درک هر چیزی را که به ما در ارائه مراقبت از بیماران کمک می کند را درک می کنم.” اما “هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید ویدیویی ایجاد کنید که در مورد هر نوع لیستی از شرایطی که می توانید یا نمی توانید مراقبت کنید صحبت کند.”

پریچارد گفت که چندین ایالت دیگر سعی کرده اند استثنائات ممنوعیت خود را روشن کنند، اما لایحه داکوتای جنوبی جامع ترین است.

در اوکلاهاما، دفتر دادستان کل یادداشتی در این زمینه به دادستان و پلیس فرستاد. در این بیانیه آمده است که پزشکان باید «آزادی قابل‌توجهی» برای سقط جنین‌های نجات‌بخش داشته باشند و لازم نیست منتظر بمانند تا بیمار «عفونی‌کننده، خونریزی شدید یا در غیر این صورت نزدیک به مرگ» شود. در این یادداشت همچنین آمده است که پزشکان تنها در صورتی باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند که شواهدی دال بر قصد مجرمانه یا الگوی رفتار مشابه وجود داشته باشد.

دادستان کل کنتاکی نظر مشورتی در مورد این موضوع نوشت. دپارتمان بهداشت لوئیزیانا قانونی را منتشر کرد که در آن شرایط جنین “از نظر پزشکی بیهوده” که می تواند از نظر قانونی سقط جنین را توجیه کند، فهرست می کند. قانونگذاران تگزاس برای پزشکانی که به حاملگی خارج از رحم یا حاملگی بیمارانی که آب آنها خیلی زودتر از موعد برای زنده ماندن جنین پاره می شود، پایان می دهند، اضافه کردند. این قانون از کلمه “سقط جنین” استفاده نمی کند و قانونگذاران هنگام تصویب آن از تبلیغات خودداری کردند.

دادگاه عالی تگزاس، قانونگذاران و چندین مدافع حقوق حامی و ضد سقط جنین همگی از هیئت پزشکی این ایالت برای راهنمایی بیشتر خواسته اند. به گفته نشریه بهداشت و درمان Stat، هیئت مدیره باید تا اواسط ماه مارس پاسخ دهد که آیا این کار را انجام خواهد داد.

حامیان حقوق سقط جنین در مورد ارزش ارائه راهنمایی در مورد استثناهای قانون سقط جنین اختلاف نظر دارند.

اورن لزمایستر، نماینده دموکرات، نماینده داکوتای جنوبی گفت: «ای کاش این گفتگو را انجام نمی‌دادیم. “ای کاش قانون ماشه ای را نداشتیم” که اکثر سقط جنین ها را ممنوع می کرد.

اما با توجه به اینکه این قانون وجود دارد، لزمایستر تصمیم گرفت تا این لایحه را حمایت کند و به آن رأی دهد، به این امید که به پزشکان و بیمارانشان کمک کند.

منتقدان این قانون عبارتند از ACLU داکوتای جنوبی، سازمان منطقه ای برنامه ریزی شده والدین، و عدالت از طریق توانمندسازی، یک صندوق سقط جنین داکوتای جنوبی.

ورما و کلی، متخصصان زنان و زایمان، گفتند که قوانین، ویدئوها و سایر راهنمایی‌ها نمی‌توانند پیچیدگی زمانی که ممکن است سقط جنین ضروری باشد را نشان دهند.

به عنوان مثال، آنها گفتند که شرایطی که به خودی خود کشنده نیستند در صورت ترکیب با سایر عوارض می توانند کشنده شوند. سپس این سوال مطرح می شود که چه زمانی موقعیت ها تهدید کننده زندگی می شوند، که می تواند به سرعت در مامایی اتفاق بیفتد.

ورما گفت: «هیچ خطی در شن وجود ندارد که کسی از حالت کاملاً خوب به مرگ حاد تبدیل شود.

ورما و کلی گفتند که پزشکان از تخصص خود استفاده می کنند، اما در واکنش به موقعیت های تهدید کننده زندگی، نظرات بیماران خود را نیز در نظر می گیرند. به گفته آنها، این به این دلیل است که یکی از بیمارانی که متوجه می شود در معرض خطر 25 درصدی مرگ هستند، ممکن است تصمیم به ادامه بارداری خود نداشته باشد، در حالی که بیمار دیگری ممکن است آن را خطری ارزشمند بداند.

کلی گفت که برخی از بیماران حاضرند بمیرند اگر به این معنی است که نوزادشان زنده خواهد ماند، و “ما به انتخاب آنها احترام می گذاریم حتی اگر همیشه فکر نکنیم که این انتخاب درست است.”

رهفلد گفت که او نگرانی های مطرح شده توسط ورما و کلی را درک می کند. اما او گفت که لایحه او به پزشکان و وکلای بیمارستان اطمینان می دهد تا بین روش های قانونی و غیرقانونی تمایز قائل شوند.

رهفلد: «اگر تفسیری دارید که از همکاری با دادستان کل و همچنین متخصصان پزشکی مربوطه و همچنین دفتر استانداری فعلی ناشی می‌شود، نمی‌دانم که چگونه نگران متهم شدن به جرم باشید.» گفت.

کلی گفت که احساس اطمینان از هرگونه راهنمایی مرتبط با سقط جنین از سوی مقامات دولتی داکوتای جنوبی، زمانی که احساس می شود به پزشکان اعتماد ندارند، دشوار است. به عنوان مثال، او گفت، قانونگذاران از ارائه دهندگان سقط جنین خواسته اند تا اطلاعاتی را که می تواند عقیده و گمراه کننده باشد با بیماران به اشتراک بگذارند.

کلی گفت: «بنابراین، واقعاً برای آنها سخت است که بگویند، «اوه، اما به ما اعتماد کنید، با این قانون به مشکل نخواهید خورد، ما با قضاوت شما پیش می‌رویم».

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان