مدل‌های آماری در مقابل کارگران خط مقدم: چه کسی بهتر می‌داند که چگونه نقدینگی تسویه مواد افیونی را خرج کند؟


MOBILE، Ala. – در این شهر ساحلی خلیج فارس، استفان لوید، پزشک معتاد، در رویدادی در ماه ژانویه چیزی را اعلام کرد که او آن را «تغییرگر بازی» برای دولت‌های ایالتی و محلی که میلیاردها دلار برای تسویه مواد مخدر هزینه می‌کنند، اعلام کرد.

پولی که از سوی شرکت‌هایی که متهم به بازاریابی و توزیع تهاجمی مسکن‌های تجویزی هستند به دست می‌آید، برای مقابله با بحران اعتیاد است.

اما “از کجا می دانید که پولی که خرج می کنید نتیجه ای را که نیاز دارید به شما می دهد؟” از لوید پرسید که زمانی خودش به مواد افیونی تجویزی علاقه داشت و از زمانی که مایکل کیتون در سریال Hulu «Dopesick» نقش شخصیتی را بازی کرد، به یک چهره شناخته شده ملی تبدیل شد.

لوید پاسخی ارائه کرد: از مدل‌سازی آماری و هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی بحران مواد افیونی استفاده کنید، پیش‌بینی کنید که کدام برنامه بیشترین زندگی را نجات می‌دهد و به مقامات محلی کمک می‌کند بهترین استفاده را از دلارهای تسویه حساب کنند.

لوید به عنوان رئیس مشترک بدون دستمزد Helios Alliance، گروهی که میزبان این رویداد بود و به دنبال 1.5 میلیون دلار برای ایجاد چنین شبیه سازی برای آلاباما است، خدمت می کند.

این ایالت قرار است بیش از 500 میلیون دلار از شهرک سازی مواد افیونی در طول نزدیک به دو دهه دریافت کند. این سازمان در اوایل فوریه 8.5 میلیون دلار کمک مالی به گروه های اجتماعی مختلف اعلام کرد.

مخاطبان لوید در آن صبح خاکستری ژانویه شامل بازیکنان بزرگ موبایل بودند که بسیاری از آنها از دوران تحصیل یکدیگر را می‌شناختند: سخنران طرفدار مجلس قانونگذاری آلاباما، نمایندگانی از شهر و کلانتر محلی، رهبران گروه Poarch Band of Creek در همان نزدیکی. هندی‌ها و ده‌ها ارائه‌دهنده درمان اعتیاد و حامیان پیشگیری از اعتیاد جوانان.

بسیاری از آنها از این پیشنهاد هیجان زده شدند و گفتند که این نوع رویکرد مبتنی بر داده و آمار می تواند سوگیری های شخصی و سیاسی را کاهش دهد و تضمین کند که دلارهای تسویه حساب به طور موثر در دهه آینده هدایت می شود.

اما برخی از مدافعان و ارائه دهندگان درمان می گویند که نیازی به شبیه سازی ندارند تا بدانند نیازها کجاست. آن‌ها هر روز آن را می‌بینند، وقتی تلاش می‌کنند – و اغلب شکست می‌خورند – برای دریافت دارو، مسکن و سایر خدمات اولیه به مردم. آنها نگران تخصیص 1.5 میلیون دلار برای هلیوس هستند که وعده های فناوری بزرگ برای موفقیت آینده را در اولویت قرار می دهد و در عین حال نیازهای فوری مردم در خط مقدم امروز را کاهش می دهد.

«داده ها جان انسان ها را نجات نمی دهند. لیزا تگارت، که در حال بهبودی است و دو خانه هوشیار در موبایل را اداره می‌کند، گفت: اعداد روی رایانه جان انسان‌ها را نجات نمی‌دهند. او پس از شرکت در رویداد هلیوس گفت: “من فردی در سنگر هستم.” ما یک برنامه سوزن تمیز نداریم. درمان کافی نداریم … و مثل این است که چه زمانی قرار است پول به آنها برسد؟

بحث بر سر سرمایه‌گذاری در فناوری یا چکمه‌های روی زمین احتمالاً بازتاب گسترده‌ای دارد، زیرا اتحاد هلیوس در حال بحث برای ایجاد مدل‌های مشابه برای سایر ایالت‌ها، از جمله ویرجینیای غربی و تنسی است، جایی که لوید در آنجا زندگی می‌کند و شورای کاهش مواد افیونی را رهبری می‌کند.

وعده پیشگویانه جدید؟

Helios Alliance شامل 9 سازمان غیرانتفاعی و انتفاعی است که دارای ماموریت هایی از درمان اعتیاد و مدل سازی ریاضی تا هوش مصنوعی و بازاریابی است. از اواسط فوریه، اتحاد 750000 دلار برای ساخت مدل خود برای آلاباما دریافت کرده بود.

بزرگترین بخش – 500,000 دلار – از سوی گروه سرخپوستان “پوچ باند کریک” به دست آمد، که شورای قبیله ای آن به اتفاق آرا به خرج کردن بیشتر دلارهای اسکان مواد افیونی خود تا به امروز در ابتکار هلیوس رای داد. یک آژانس ایالتی 250000 دلار اضافی دریافت کرد. ده شهر آلاباما و برخی از بنیادهای خصوصی نیز در حال بررسی سرمایه گذاری هستند.

استفان مک‌نیر، مدیر امور خارجی موبایل، گفت که شهر موظف است از وجوه تسویه حساب خود به نحوی استفاده کند که بهترین کار را انجام دهد. او امیدوار است که هلیوس به جای حدس زدن، نحوه انجام این کار را نشان دهد.

ریفورد اترتون، وکیل و مشاور سابق موبایل که Helios Alliance را ایجاد کرد، گفت که مطمئن است تیمش می‌تواند «پیش از خرج کردن یک دلار، موفقیت یا شکست احتمالی برنامه‌ها را پیش‌بینی کند».

وب‌سایت Helios دارای یک شعار مشابه است: «فراتر از نتایج برای پیش‌بینی آن‌ها برویم».

برای انجام این کار، اتحاد از دینامیک سیستم استفاده می کند، یک تکنیک مدل سازی ریاضی که در موسسه فناوری ماساچوست در دهه 1950 توسعه یافت. مدل هلیوس داده های محلی و ملی را در مورد خدمات اعتیاد و عرضه مواد مخدر دریافت می کند. سپس تأثیراتی را که سیاست‌ها یا تصمیم‌های مخارج مختلف می‌توانند بر مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد و نرخ اعتیاد داشته باشند، شبیه‌سازی می‌کند. داده های جدید را می توان به طور منظم اضافه کرد و شبیه سازی های جدید در هر زمان اجرا می شوند. اتحاد از این اطلاعات برای تهیه گزارش ها و توصیه ها استفاده می کند.

اترتون گفت که می تواند به مقامات کمک کند تا تأثیر رویکردهای مختلف را مقایسه کنند و پیامدهای ناخواسته را شناسایی کنند. به عنوان مثال، آیا سرمایه گذاری در مسکن یا درمان جان افراد بیشتری را نجات می دهد؟ آیا افزایش کشفیات فنتانیل توسط پلیس باعث کاهش تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند می کند یا مردم به مواد مختلف روی خواهند آورد؟

و با این حال، اترتون هشدار داد که این مدل “یک توپ کریستالی” نیست. داده ها اغلب ناقص هستند و دنیای واقعی می تواند توپ های منحنی را پرتاب کند.

محدودیت دیگر این است که اگرچه هلیوس می‌تواند استراتژی‌های کلی را پیشنهاد کند که ممکن است مفیدترین باشند، به‌عنوان مثال نمی‌تواند پیش‌بینی کند که کدام یک از دو مرکز توانبخشی مؤثرتر هستند. این تصمیم در نهایت به افراد مسئول اعطای قراردادها می رسد.

مدل‌های ریاضی در مقابل کارشناسان روی زمین

از نظر برخی افراد، آنچه Helios پیشنهاد می‌کند شبیه رویکرد ارزان‌تری است که 39 ایالت – از جمله آلاباما – در حال حاضر اجرا کرده‌اند: شوراهای اسکان مواد افیونی که بینش‌هایی در مورد نحوه بهترین استفاده از پول ارائه می‌دهند. اینها گروهی از افراد با تخصص از پزشکی اعتیاد و اجرای قانون گرفته تا خدمات اجتماعی و تجربه شخصی در مصرف مواد هستند.

حتی در مکان‌هایی بدون شوراهای رسمی، ارائه‌دهندگان درمان و حامیان بهبودی می‌گویند که می‌توانند عملکرد مشابهی را انجام دهند. نیم دوجین مدافع در موبایل به KFF Health News گفتند که نیاز اصلی شهر مسکن ارزان قیمت برای افرادی است که می خواهند مصرف مواد مخدر را متوقف کنند.

چنس شاو، مدیر پیشگیری از ایدز آلابامای جنوبی و فردی که در حال بهبودی است، گفت: «من نمی‌دانم نتایج مدل هلیوس چقدر شبیه آن چیزی است که افراد روی زمین این کار را برای سال‌ها انجام می‌دهند. اختلال مصرف مواد افیونی

اما لوید، رئیس مشترک هیئت مدیره هلیوس، پلتفرم شبیه‌سازی را تقویت کننده کار شوراهای اسکان مواد افیونی می‌داند، مانند شورایی که او در تنسی رهبری می‌کند.

اعضای شورای او سعی کرده‌اند تصمیم بگیرند که چقدر پول برای تلاش‌های پیشگیری در مقابل درمان سرمایه‌گذاری کنند، “اما ما فقط به آن نگاه می‌کنیم و حدس می‌زنیم” – به روشی که برای چندین دهه انجام می‌شود. “من می خواهم به طور خاص بدانم پول را کجا بگذارم و از نتایج چه انتظاری دارم.”

Jagpreet Chhatwal، متخصص در مدل‌سازی ریاضی که مؤسسه ارزیابی فناوری در بیمارستان عمومی ماساچوست را مدیریت می‌کند، گفت که مدل‌ها می‌توانند خطر سوگیری‌های فردی و نقاط کور تصمیم‌گیری را کاهش دهند.

چتوال که وابسته به هلیوس نیست، گفت: اگر ورودی ها و مفروضات مورد استفاده برای ساخت مدل شفاف باشند، فرصتی برای القای اعتماد بیشتر در توزیع این پول وجود دارد. او گفت، با این حال، اگر این مدل انحصاری باشد – همانطور که مواد بازاریابی هلیوس نشان می دهد که محصول آن خواهد بود – می تواند اعتماد عمومی را از بین ببرد.

اترتون، از Helios Alliance، به KFF Health News گفت: “هر کاری که ما انجام می دهیم برای هر کسی که بخواهد به آن نگاه کند به صورت عمومی در دسترس خواهد بود.”

نیازهای فوری در مقابل اهداف بلند مدت

طرح هلیوس ساده به نظر می رسد: هزینه اولیه کمی برای اطمینان از تصمیم گیری صحیح در آینده. اترتون گفت: “5٪ را خرج کنید تا بیشترین تأثیر را با 95٪ دیگر داشته باشید.”

با این حال، برای برخی از افرادی که در درمان و بهبودی کار می‌کنند، هزینه اولیه فقط دلار نیست، بلکه فرصت‌های از دست رفته برای کمک فوری را نشان می‌دهد، چه کسی که نمی‌تواند تخت باز پیدا کند یا سوار داروخانه نشود.

پاملا ساگنس، مدیر اجرایی بخش سلامت رفتاری داکوتای شمالی، گفت: «فوریت رسیدن به این نیازهای فردی حیاتی است.

او گفت که اداره او اخیراً 7 میلیون دلار بودجه تسویه حساب مواد افیونی را به برنامه هایی که بهداشت روانی و درمان اعتیاد، مسکن و برنامه های خدمات سرنگ را ارائه می کنند، اعطا کرده است، زیرا این چیزی است که ساکنان خواستار آن بوده اند. ۵۲ میلیون دلار دیگر درخواست کمک مالی – از جمله درخواستی از Helios Alliance – بدون بودجه باقی ماند.

در بازگشت به موبایل، مدافعان می گویند که نیاز به سرمایه گذاری روزانه در خدمات مستقیم را می بینند. بیش از 1000 نفر هر ماه برای جلسات بهبودی، رویدادهای اجتماعی و کمک به اتصال به خدمات اجتماعی از دفتر افراد غیرانتفاعی درگیر در ریکاوری بازدید می کنند. با این حال، این مرکز توان خرید نالوکسان را ندارد، دارویی که می تواند به سرعت مصرف بیش از حد را معکوس کند.

در دو خانه بهبودی که Teggart ساکن Mobile اداره می‌کند، مردم می‌توانند با هزینه کم در فضایی عاری از مواد مخدر زندگی کنند. او 18 تخت را مدیریت می کند اما گفت که تقاضا برای پر کردن 100 تخت کافی است.

هانا سیل پس از ترک زندان موبایل کانتی در نوامبر گذشته احساس خوش شانسی کرد که یکی از آن نقاط را به دست آورد.

سیل گفت: «تمام چیزی که با خودم داشتم یک کیسه لباس و مقداری مواد شوینده و یک جفت کفش بود.

از زمان ورود، او گواهینامه رانندگی خود را گرفته است، برای کوپن غذا درخواست داده و در درمان فشرده شرکت کرده است. در اواخر ژانویه، او دو شغل کار می کرد و دوباره با دختران 4 و 7 ساله خود ارتباط برقرار می کرد.

او گفت که پس از 17 سال مصرف مواد مخدر، خانه بهبودی “خانه ای است که برای من کار کرده است.”

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).