چرا دو ایالت در مورد قوانین رانندگی حواس پرت خودداری می کنند؟


مکس هریک در یک شب بهاری در سال 2020 به منطقه ای بین ایالتی نزدیک هریسونویل، میسوری رفت تا به زنی که ماشینش بیش از حد گرم شده بود ضد یخ بدهد.

او چند ساعت قبل یک نوه اش را به دلیل مصرف بیش از حد از دست داده بود، اما کمک به رانندگان سرگردان طبیعت دوم برای متولی مدرسه بازنشسته 73 ساله بود که نام هزاران دانش آموز را به خاطر می آورد و مرتباً به یک جامعه بازنشستگان کمک می کرد. پسرش بابی هریک که آن شب با او در ماشین بود، گفت: «او همیشه برای کمک به مردم آنجا بود.

بر اساس سوابق دادگاه و تصادف، چند لحظه بعد، راننده کامیونی که سعی می کرد عکسی از ضدعفونی کننده دستی را که خریداری کرده بود به همسرش ارسال کند، روی شانه منحرف شد و داخل خودروها شخم زد. در حالی که راننده کامیون آسیب ندید و زن و بابی هریک از جراحات خود بهبود یافتند، طبق گفته ائتلاف میسوری برای ایمنی جاده، مکس هریک یکی از حداقل 382 نفری شد که در تصادفات میسوری که شامل یک راننده حواس‌پرت بود از سال 2017 تا 2021 جان باختند.

با وجود چنین فجایعی، میسوری یکی از دو ایالت است – ایالت دیگر مونتانا – که همه رانندگان را از ارسال پیام متنی در حین کار با وسایل نقلیه منع نمی کند. (میسوری چنین قانونی برای افراد 21 سال و کمتر دارد.)

پیش از این سال، قانونگذاران ایالت میسوری از هر دو حزب از سال 2010 بیش از 80 لایحه را با سطوح مختلف محدودیت در استفاده از تلفن همراه و رانندگی پیشنهاد کرده بودند. قانون مشابهی در مونتانا نیز پیشنهاد شده است. در هر دو ایالت، چنین لایحه‌هایی با شکست مواجه شده‌اند، عمدتاً به این دلیل که مخالفان جمهوری‌خواه می‌گویند که فکر نمی‌کنند این قوانین کارساز است و تنها نقض دیگری بر آزادی‌های مدنی مردم است.

با این وجود، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های میسوری حداقل هفت لایحه در این جلسه در مورد استفاده از تلفن دستی در حین رانندگی ارائه کردند – و طرفداران ایمنی جاده فکر می‌کنند چنین قانونی شانس بیشتری برای تصویب در سال جاری دارد. در همین حال، مونتانا لایحه‌ای دارد که به دنبال جلوگیری از قوانین رانندگی منحرف شده در مناطق است.

جف پورتر، یک جمهوری خواه و نماینده سابق ایالت میسوری که سه بار لایحه ای را برای محدود کردن قانون پیشنهاد کرد، گفت: “من از حزبی هستم که می خواهد تعداد قوانین را به حداقل برساند – و موافقم – اما شما باید در این مورد هوشمند باشید.” استفاده از تلفن همراه “در واقع قوانینی وجود دارد که برای ایجاد آگاهی و نجات از مرگ‌های غیرضروری لازم است.”

حامیان قوانین رانندگی هندزفری اذعان دارند که محدودیت های رانندگی حواس پرتی نوشدارویی برای همه تلفات رانندگی نیست. و حتی اگر میسوری محدودیت‌های بیشتری را برای استفاده از تلفن همراه تصویب کند، تفاوت‌های ظریف در جمله‌بندی می‌تواند بر مؤثر بودن چنین قانونی تأثیر بگذارد.

طبق داده‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، سالانه حدود 3000 نفر در سراسر کشور در تصادفات رانندگی حواس‌پرتی جان خود را از دست می‌دهند. در حالی که گزینه‌های هندزفری اکنون برای وسایل نقلیه جدید استاندارد هستند، تعداد مرگ و میر ناشی از حواس‌پرتی در رانندگی نسبتا ثابت مانده است. آنها حداقل 1 مورد از هر 12 تلفات رانندگی را در سال 2020 نشان می دهند.

قوانین حواس‌پرتی رانندگی تلفات را کاهش می‌دهند – اگر مانند قوانینی که در 24 ایالت وضع شده، استفاده از تلفن همراه دستی را به جای ممنوعیت فقط یک فعالیت خاص مانند ارسال پیامک ممنوع کنند، طبق انجمن ایمنی بزرگراه فرمانداران و مطالعه منتشر شده در سال 2021 در مجله اپیدمیولوژی این محققان دریافتند که ممنوع کردن پیامک به تنهایی تفاوتی ایجاد نمی کند.

بر اساس مطالعه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، اورگان و واشنگتن با گسترش قوانین خود برای ممنوعیت نگه داشتن تلفن همراه در مقایسه با ایالت هایی که فقط ارسال پیامک را ممنوع کرده بودند، شاهد کاهش قابل توجهی در میزان تصادفات ماهانه از عقب بودند. این دو ایالت همچنین نگه داشتن تلفن را در صورت توقف موقت – مثلاً در چراغ قرمز – ممنوع کردند.

ایان ریگان گفت: «اگر به یک راننده بگویید که آنها فقط با گرفتن تلفن در دست قانون را زیر پا می گذارند، افسر پلیسی که تلاش می کند آن قانون را اجرا کند، نباید تصمیم بگیرد که آیا راننده پیامک می دهد یا نه. یک دانشمند ارشد پژوهشی در موسسه بیمه.

در مقابل، کالیفرنیا ممنوعیت ارسال پیامک خود را گسترش داد تا “نگه داشتن و استفاده از” تلفن را ممنوع کند، اما مشخص نکرد که آیا این ممنوعیت برای راننده به طور موقت متوقف شده است یا خیر. کاهش قابل توجهی در تصادفات از عقب مشاهده نشد، که به گفته محققان، معیاری گویاتر از تصادفات اغلب گزارش نشده منتسب به حواس پرتی رانندگی است.

علت هرچه که باشد، تلفات ترافیکی از زمان شروع همه‌گیری افزایش یافته است. در میان 10 ایالتی که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی مرگبار در سال 2020 را داشتند، طبق اعلام موسسه بیمه، تنها یک ایالت، تنسی، ممنوعیت استفاده از تلفن دستی را برای همه رانندگان در آن زمان داشت. در میان 10 ایالت با کمترین میزان مرگ و میر، همه آنها به جز یوتا ممنوعیت دستی برای همه رانندگان داشتند.

مونتانا در رتبه پنجم قرار گرفت و میسوری در رتبه 12 قرار گرفت.

آدرین سیدنز همسرش راندال را که در سال 2019 در ورزش سه‌گانه در کلمبیا، میسوری کار می‌کرد، از دست داد، زیرا زنی که از تلفن همراه خود برای چت ویدیویی استفاده می‌کرد، با سرعت 18 مایل در ساعت بیش از حد مجاز رانندگی می‌کرد و به خودروهایی که پشت چراغ قرمز توقف می‌کردند توجهی نمی‌کرد. طبق سوابق دادگاه، راننده منحرف شد و وارد خطی شد که برای مسابقه بسته بود.

این زن با دو عابر پیاده از جمله رندال که بیش از 127 فوت پرواز کرده بود، برخورد کرد. او قبل از مرگ بیشتر شش ماه آینده را صرف حمایت از زندگی کرد.

عکسی نشان می دهد که آدرین و رندال سیدنز با هم در بیرون از خانه عکس سلفی می گیرند.
آدرین سیدنز شوهرش راندال را در سال 2019 پس از اینکه یک راننده با استفاده از تلفن برای چت تصویری با دو عابر پیاده از جمله رندال در مسابقه سه‌گانه در کلمبیا، میسوری برخورد کرد، از دست داد. او از آن زمان تاکنون – تا کنون ناموفق – برای میسوری برای اضافه کردن قوانینی برای ممنوعیت رانندگی پریشان به مبارزه پرداخته است.(رندال سیدنز)

آدرین سیدنز، که در زمان وقوع تصادف، سومین فرزند خود را باردار بود، در جلسه مارس 2022 در مورد لایحه پورتر شهادت داد: «اکنون باید سه نوزاد زیبای خود را به تنهایی بزرگ کنم. با کمک شما، تصویب این قانون و اجرای سیاست هندزفری، بسیاری از خانواده‌های دیگر مجبور نخواهند شد این غم را تجربه کنند.»

جمهوریخواهان این قانون را به کمیته دولت ایالتی کوچک سازی مجلس ایالتی ارجاع دادند. لایحه مرد.

نماینده ایالتی تونی لوواسکو، جمهوری خواه که در کمیته حضور داشت، به KHN گفت که نگران است که یا مجری قانون می تواند از ممنوعیت برای متوقف کردن افراد به طور تصادفی استفاده کند یا آنها در اجرای آن با مشکل مواجه خواهند شد.

لوواسکو گفت: “من در اتخاذ یک ممنوعیت برای نوع خاصی از حواس پرتی، به جای اجرای ساده قوانین راهنمایی و رانندگی و اطمینان از اینکه مردم در داخل و خارج از خطوط حرکت نمی کنند، بسیار مردد هستم.”

در مونتانا، جمهوری خواهان مانند سناتور ایالتی جرمی ترباس نه تنها از ممنوعیت ایالتی حمایت نمی کنند، بلکه می خواهند میسولا و 14 شهر، شهرک و دولت قبیله ای دیگر مونتانا را که ممنوعیت استفاده از تلفن همراه دستی را اعمال کرده اند، لغو کنند. هنگام رانندگی.

ترباس که در سال جاری پیش‌نویس قانونی را تهیه کرد، گفت: «این قوانین جاده‌ها را خطرناک‌تر می‌کنند، زیرا مردم فقط می‌خواهند آن را پنهان کنند و به جای اینکه تلفن خود را بالا نگه دارند و چشم‌هایشان را بالا نگه دارند، تلفن را در ماشین خود پایین‌تر بگذارند.» دولت های محلی از تصویب چنین احکامی. ترباس شواهد خود را برای حمایت از این ادعا «بیشتر حکایتی» توصیف کرد.

جان مک‌دونالد، لابی‌گر سابق میسولا، با لایحه مشابهی توسط ترباس که در سال 2017 شکست خورد، مخالفت کرد. حد آن تا سال 1999 “معقول و محتاطانه” بود.

مک دونالد گفت: «این چیزی است که در مونتانا ریشه دوانده است که وسیله نقلیه ما به نوعی امتداد خانه ما است، و دولت نباید به ما دیکته کند که چگونه در آن وسیله نقلیه رفتار کنیم.

قانونی مانند پیشنهاد ترباس در حال حاضر در میسوری وجود دارد: حتی اگر شهرداری میسوری ممنوعیتی برای ارسال پیامک و رانندگی ایجاد کند، همانطور که کرکوود در حومه سنت لوئیس در سال 2014 انجام داد، قابل اجرا نیست زیرا ایالت می گوید قانون آن جانشین مقررات محلی است.

آنجلا نلسون، معاون امور عمومی و روابط دولتی AAA میسوری، گفت که تحصیلات گذشته گروهش در مورد خطرات رانندگی حواس‌پرتی به پیشنهادهای جدید در سراسر ایالت برای تصویب در سال جاری کمک کرده است. این گروه که بخشی از ائتلافی است که هدف آن جلوگیری از تصادفات رانندگی پرت شده است، قانونی را از سوی دو جمهوری خواه تأیید کرد که در دست داشتن یک دستگاه ارتباط الکترونیکی و همچنین استفاده از آن در هنگام رانندگی محدود می شود. سایر قانونگذاران جمهوری خواه اقدامی را برای گسترش ممنوعیت ارسال پیامک به همه رانندگان، صرف نظر از سن، ارائه کردند. AAA در این مورد موضعی اتخاذ نکرده است.

با این حال، لواسکو گفت که برای پیش بینی اینکه آیا هیچ کدام از این موارد می گذرد خیلی زود است.

سیدنز، که از زمانی که همسرش را از دست داده از چنین لوایحی حمایت کرده است، خوشبین است که قانونگذاران میسوری پس از شنیدن این تراژدی ها برای چندین سال، قانون سخت تری را تصویب خواهند کرد. او گفت: «در مقطعی، آنها کاری در مورد آن انجام خواهند داد. “آنها مجبور خواهند شد.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان