پول یا زندگی شما: بیمار در هفته 50000 دلار از داروی سرطان می ترسد که بدهی های پزشکی زیادی را پشت سر بگذارد


پل دیویس پس از چندین دوره درمان برای سرطان نادر چشم – تزریق هفتگی دارو که ممکن است هر کدام نزدیک به 50000 دلار هزینه داشته باشد – متوجه شد که Medicare به طور ناگهانی پرداخت صورت حساب ها را متوقف کرده است.

دیویس، یک پزشک بازنشسته در فایندلی، اوهایو، به یک انتخاب وحشتناک فکر کرد: اگر مجبور شد این قبوض را از جیب بیمارستان بپردازد، خانواده‌اش را با بدهی‌های پزشکی هنگفتی به جان بخرد، یا درمان‌هایی را که به زنده ماندن او کمک می‌کند متوقف کند. .

“آیا ارزش دارد خانواده ام را ورشکست کنم تا چند سال در آنجا بگردم؟” دیویس فکر کرد. من نمی خواهم این انتخاب را انجام دهم.

هنوز مشخص نیست که دیویس تا چه اندازه برای مراقبت از خود مدیون خواهد بود. یکی از بیمارستان‌هایی که این داروی پرهزینه را تجویز کرده است، درخواست تجدیدنظر در مورد رد پرداخت اولیه مدیکر است. و تا زمانی که مدیکر همه درخواست‌ها را رد نکند، ممکن است خانواده حتی از میزان کل خود ندانند.

اما عدم اطمینان استرس زندگی با سرطان تهاجمی را تشدید کرده است.

او گفت که دیویس 71 ساله در نوامبر 2019 به ملانوم یووئال مبتلا شد که بافت چشم را مبتلا می کند و “یکی از نادرترین تومورهای روی کره زمین” است.

سرطان از چشم او به کبدش سرایت کرد که معمولاً در عرض یک سال کشنده است. به او گفته شد که یک داروی جدید بیماری نادر به نام کیمتراک تنها امید برای طولانی کردن عمر او است.

به گفته دیویس، کیمتراک که توسط FDA در ژانویه 2022 به عنوان “اولین و تنها” درمان ملانوم متاستاتیک یووئال تایید شد، تومورهای خود را ثابت نگه داشته است. انکولوژیست او به او گفت که باید دارو را «تا زمانی که اثرش متوقف شود» مصرف کند. سازنده آن قدرت دارو را برای ارائه “بهبود 6 ماهه در میانگین بقای کلی” به بازار عرضه می کند.

دیویس گفت که مصرف این دارو را تابستان گذشته در بیمارستان سرطان آرتور جیمز در کلمبوس آغاز کرد.

بیمارستان برای شیمی درمانی داخل وریدی او که در 13 سپتامبر 2022 انجام شد، مجموعاً 49,367.70 دلار صورتحساب دریافت کرد. هزینه دارو به 47,838 دلار رسید. بقیه هزینه های کار آزمایشگاهی و تجویز دارو را پوشش می دهند. با توجه به سوابق Medicare که مزایای او را توضیح می دهد، Medicare برای آن خدمات 11668.86 دلار به ارائه دهنده پرداخت کرد.

طبق بیانیه‌های صورت‌حساب مدیکر که دیویس بررسی کرد، درمان‌های بعدی او در بیمارستان کلمبوس نیز پوشش داده شد.

اما بعد از اینکه او مراقبت های خود را در اکتبر به بیمارستانی در فایندلی انتقال داد تا همسرش جین را از رانندگی 100 مایلی در هر طرف تا قرارهای هفتگی در کلمبوس دور کند، اوضاع تغییر کرد.

دیویس گفت که مدیکر پوشش کیمتراک در مورد ادعاهای ارائه شده توسط سیستم بهداشتی بلانچارد ولی در فایندلی را رد کرده است و او را وارد یک مناقشه دردناک با صدها هزار دلار در قبوض پزشکی می کند.

یک زن و یک مرد پشت دو صندلی ناهارخوری ایستاده اند.  هر دو عینک زده اند و مرد پارچه سیاهی روی چشم راستش پوشانده است.  او به آرامی بازوی راست او را با دو دست گرفته است.
پل دیویس می گوید که مصرف داروی سرطان کیمتراک را در تابستان 2022 در کلمبوس، اوهایو آغاز کرد، اما مراقبت خود را در اکتبر به بیمارستانی در فایندلی منتقل کرد تا همسرش جین را از رانندگی 100 مایلی او تا قرارهای هفتگی در امان بگذارد. (مدی مک گاروی برای KHN)

پس از تماس خبرنگار KHN با بلانچارد ولی، بیمارستان دیویس را با یک رابط ارتباط با بیمار، که در حال تلاش برای حل مشکل صورت‌حساب است، وصل کرد. دیویس هفته گذشته گفت که مدیکر ظاهراً این ادعاها را رد کرده است زیرا بیمارستان فایندلی به اشتباه استفاده از کیمتراک را برای درمان سرطان دیگری که استفاده از آن تایید نشده است، اعلام کرده است.

دیویس گفت که رابط روابط بیمار به او گفته است که ممکن است حداقل 45 روز طول بکشد تا این صورتحساب درست شود، اما بیمارستان او را ملغی نمی کند، حتی اگر درخواست تجدیدنظر را از دست بدهد.

دیویس گفت در همین حال، اتهامات کیمتراک “در بلاتکلیفی است”.

امی لیچ، مدیر روابط عمومی بیمارستان، گفت که نمی تواند در مورد پرونده دیویس اظهار نظر کند، اما در ایمیلی نوشت: «سیستم بهداشتی دره بلانچارد متعهد است تا اطمینان حاصل کند که صورت حساب دقیق انجام می شود و ما با بیماران خود کار می کنیم تا هر گونه نگرانی را به سرعت حل کنیم. “

استیسی دوستزینا، کارشناس سیاست سلامت و قیمت گذاری دارو در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت، گفت که دیویس حق دارد نگران باشد.

او گفت: “امیدوارم بیمارستان این مشکل را برای او برطرف کند و آنها در حال ارتباط با او در مورد آن باشند.”

تصویری از بیمارستان دره بلانچارد در فیندلی، اوهایو، در یک روز ابری فوریه.
پل دیویس می گوید مدیکر پرداخت برای Kimmtrak را در مورد ادعاهای ارائه شده توسط Blanchard Valley Health Systems در Findlay، اوهایو رد کرده است. در حالی که بیمارستان تلاش می کند مشکل صورتحساب را حل کند، دیویس می گوید که صدها هزار دلار در صورتحساب های پزشکی “در بلاتکلیفی” وجود دارد.(مدی مک گاروی برای KHN)

سباستین دسپرز، سخنگوی شرکت Immunocore مستقر در آکسفوردشایر انگلیس که کیمتراک را تولید می کند، گفت که قیمت فهرست آن 19229 دلار در هر دوز هفتگی است. او گفت که تایید این دارو توسط FDA نشان می دهد که “ارزش برای بیماران وجود دارد.”

دکتر هاگوپ کانتارجیان، که ریاست دپارتمان سرطان خون در مرکز سرطان MD اندرسون در تگزاس را بر عهده دارد، گفت: قیمت داروهای سرطان “غیرقانون” است. کنترجیان گفت که قیمت هایی که تولیدکنندگان برای داروهای سرطان دریافت می کنند از کمتر از 10000 دلار در سال در اواخر دهه 1990 به بیش از 200000 دلار در سال امروز افزایش یافته است.

و این حتی هزینه کامل هم نیست. دوستزینا گفت که بیمارستان‌ها اغلب قیمت داروها را در صورت‌حساب‌هایی که صادر می‌کنند به شدت افزایش می‌دهند «تا اگر کسی پرداخت نکند، [the hospital] می تواند آن را حذف کند.»

مریت بیسی، مدیر اجرایی بیماران برای داروهای مقرون به صرفه، یک گروه مدافع، گفت که هیچ فرد عادی نمی تواند قیمت این داروها را تحمل کند.

او گفت: «ساده است: اگر مردم نتوانند داروها را بخرند، کار نمی کنند… هیچکس نباید فقیر باشد زیرا بیمار است یا بیمار باشد زیرا فقیر است.

این اولین بار نیست که دیویس به یک صورتحساب پزشکی بزرگ خیره می شود.

دیویس و دخترش، الیزابت مورنو، موضوع اولین مقاله در سال 2018 در سری “لایحه ماه” KHN-NPR در مورد صورتحساب 17850 دلاری او برای آزمایش ادرار بودند.

دیویس به یک آزمایشگاه تگزاس 5000 دلار برای تسویه این صورتحساب پرداخت، که بیمه‌گران خصوصی گفتند که باید صد دلار یا کمتر هزینه می‌کرد. دیویس در یک رویداد کاخ سفید در ماه مه 2019 برای حمایت از قانونی برای سرکوب صورت‌حساب‌های پزشکی «غافلگیرکننده» صحبت کرد.

اما حداقل می دانست با صورتحساب آزمایش ادرار کجا ایستاده است. اکنون او با افزایش هزینه های مراقبت از سرطان خود مواجه است، بدون اینکه بداند چگونه بر امور مالی خانواده اش تأثیر می گذارد.

“اگر اطلاعاتی ندارید چگونه آگاهانه انتخاب می کنید؟” دیویس پرسید.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان