یک تکنیک می‌تواند عکس‌های RSV را از بچه‌های نیازمند نگه دارد


پس از بیش از پنج دهه تلاش، صنعت دارو در آستانه ارائه ایمن سازی های موثر علیه ویروس سنسیشیال تنفسی است که تخمین زده می شود 90000 نوزاد و کودک کوچک آمریکایی از ابتدای اکتبر در بیمارستان بستری شوند.

اما تنها یکی از این واکسن ها برای دادن به نوزادان طراحی شده است، و یک نقص در زبان کنگره ممکن است اجازه دادن به کودکان خانواده های کم درآمد را برای دریافت آن به آسانی افراد بیمه شده دشوار کند.

از سال 1994، واکسیناسیون روتین یک حق دوران کودکی تحت برنامه واکسن برای کودکان بوده است، که از طریق آن دولت فدرال میلیون ها واکسن را خریداری می کند و آنها را رایگان از طریق پزشکان اطفال و کلینیک ها در اختیار کودکانی قرار می دهد که بیمه نیستند، تحت بیمه نیستند یا از Medicaid استفاده می کنند – بیش از نیمی از واکسن ها. همه بچه های آمریکایی

قانون سال 1993 که این برنامه را ایجاد کرد، به طور خاص شامل تزریق آنتی بادی نمی شد، که در زمان نگارش لایحه فقط به عنوان درمان اورژانسی نادر مورد استفاده قرار می گرفت.

اما اولین دارویی از نوع خود که احتمالاً در دسترس نوزادان است، به نام nirsevimab (در اروپا در دسامبر تأیید شد و انتظار می‌رود تا تابستان امسال تأیید شود)، یک واکسن نیست، بلکه یک آنتی‌بادی مونوکلونال است که RSV را در جریان خون خنثی می‌کند.

دکتر کلی مور، رئیس گروه حمایتی Immunize.org، گفت که کمیته مشاوره اقدامات ایمن سازی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مطمئناً دادن آنتی بادی به نوزادان را توصیه می کند. کریستن نوردلوند سخنگوی آژانس به KHN گفت که CDC در حال ارزیابی است که آیا nirsevimab برای برنامه واکسن برای کودکان واجد شرایط است یا خیر.

مور گفت، در صورت عدم انجام این کار، هزاران هزار نوزاد به دلایل معنایی، علیرغم وجود واکسیناسیونی که از نظر عملکردی درست مانند واکسن فصلی عمل می کند، به بستری شدن در بیمارستان و بیماری جدی سوق می دهد.

مقامات سانوفی که همراه با AstraZeneca تزریق nirsevimab را تولید می کند، از اعلام قیمت خودداری کردند اما گفتند که محدوده مشابه دوره واکسن اطفال خواهد بود. CDC حدود 650 دلار برای گران ترین واکسن معمولی، یعنی چهار واکسن علیه عفونت پنوموکوکی، پرداخت می کند. به عبارت دیگر، تایید FDA اگر به سهم بزرگی از حدود 3.7 میلیون کودک متولد شده در ایالات متحده در هر سال داده شود، nirsevimab را به یک داروی پرفروش به ارزش میلیاردها سال تبدیل می کند.

Pfizer و GSK در حال ساخت واکسن‌های سنتی علیه RSV هستند و انتظار دارند تا اواخر امسال تایید FDA را دریافت کنند. واکسن فایزر در ابتدا به زنان باردار داده می‌شد – برای محافظت از نوزادانشان در برابر این بیماری – در حالی که واکسن GSK به افراد مسن داده می‌شد.

واکسن‌هایی که برای نوزادان طراحی شده‌اند در خط لوله هستند، اما برخی از کارشناسان هنوز در مورد آنها نگران هستند. دکتر بارنی گراهام، دانشمند بازنشسته مؤسسه ملی بهداشت که مطالعاتش در مورد این قسمت به موفقیت کووید-19 و RSV کمک کرد، گفت: آزمایش واکسن RSV در سال 1966 به طرز شگفت انگیزی شکست خورد و دو کودک نوپا را کشت، و ایمونولوژیست ها در مورد علت آن کاملاً موافق نیستند. واکسن ها.

پس از دو سال قرنطینه کووید و پوشاندن ماسک انتقال آن را کند کرد، RSV امسال در سراسر ایالات متحده منفجر شد و بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان را باتلاق کرد.

Sanofi و AstraZeneca امیدوارند که nirsevimab مورد تایید FDA باشد که توسط CDC توصیه شده است و تا پاییز در سراسر کشور برای جلوگیری از اپیدمی های RSV در آینده مستقر شود.

محصول آنها به گونه ای طراحی شده است که قبل از اولین فصل زمستانی RSV کودک ارائه شود. در کارآزمایی‌های بالینی، آنتی‌بادی‌ها تا پنج ماه محافظت می‌کردند. جان هاینریش، یکی از اعضای ارشد بخش واکسن سانوفی، گفت که اکثر کودکان به دوز دوم نیاز ندارند زیرا این ویروس برای کودکان سالم بالای یک سال خطر مرگباری ندارد.

مور گفت، اگر درمان آنتی بادی برای برنامه واکسن برای کودکان پذیرفته نشود، دسترسی به واکسن برای افراد فاقد بیمه و کسانی که از Medicaid استفاده می کنند، که اکثریت آنها نماینده اقلیت های نژادی یا قومی هستند، محدود می شود. داروسازان باید با برنامه Medicaid هر ایالت مذاکره کنند تا آن را در فرمول های خود دریافت کنند.

دکتر شان اولری، استاد اطفال در دانشگاه کلرادو و رئیس کمیته بیماری‌های عفونی آکادمی اطفال آمریکا، گفت که حذف واکسن از واکسن برای کودکان «تنها نابرابری‌های موجود در سلامت را بدتر می‌کند».

گراهام گفت RSV نوزادان همه طبقات اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد، اما بیشتر به خانواده های فقیر و شلوغ ضربه می زند. او گفت: «سابقه خانوادگی آسم یا آلرژی آن را بدتر می‌کند» و نوزادان نارس نیز در معرض خطر بیشتری هستند.

در حالی که 2٪ تا 3٪ از نوزادان ایالات متحده هر سال با RSV در بیمارستان بستری می شوند، تنها چند صد نفر زنده نمی مانند. اما هر سال حدود 10000 نفر 65 سال و بالاتر به دلیل عفونت جان خود را از دست می دهند و یک تغییر قانونی که کمی مورد بحث قرار گرفته است، RSV و سایر واکسن ها را در دسترس این گروه قرار می دهد.

بخشی از قانون کاهش تورم 2022 که از اول ژانویه اجرایی شد، به پرداخت از جیب همه واکسن‌های بیماران Medicare پایان می‌دهد – از جمله واکسن‌های RSV، در صورتی که مجوز این گروه را داشته باشند.

دکتر لئونارد فریدلند، معاون امور علمی و بهداشت عمومی در بخش واکسن GSK، که همچنین باعث ایجاد زونا و ترکیبی از کزاز-دیفتری-سیاه سرفه می‌شود، گفت: «اگر فرانشیزتان را برآورده نکرده باشید، ممکن است بسیار گران تمام شود». تقویت کننده های مشمول قانون جدید “این یک پیشرفت فوق العاده مهم است.”

جنیفر رایش، جامعه‌شناس دانشگاه کلرادو که روی نگرش‌های واکسیناسیون مطالعه می‌کند، می‌گوید: البته، سطوح بالای تردید در واکسن بدون توجه به اینکه چه کسی پول می‌دهد، احتمالاً جذب واکسن را کاهش می‌دهد.

او گفت که انواع جدید شات‌ها، مانند آنتی‌بادی‌های Sanofi-AstraZeneca، اغلب والدین را هشدار می‌دهند، و تزریق فایزر برای زنان باردار نیز احتمالاً دکمه‌های ترس را فشار می‌دهد.

رایش گفت که مقامات بهداشت عمومی “به نظر نمی رسد که در مورد چگونگی پیشی گرفتن” از ادعاهایی مبنی بر اینکه واکسن ها باروری را تضعیف می کنند یا به افراد آسیب می رسانند، چندان آگاه نیستند.

هایدی لارسون، رهبر پروژه اعتماد به نفس واکسن و استاد انسان‌شناسی در دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن، گفت: از سوی دیگر، همه‌گیری RSV در زمستان امسال برای بسیاری از والدین متقاعدکننده خواهد بود.

او گفت: “این یک چیز ترسناک است که کودک شما با RSV در بیمارستان بستری شود.”

دکتر لورا رایلی، رئیس زنان و زایمان در Weill Cornell Medicine در شهر نیویورک گفت: در حالی که مایه تاسف است، “تعداد بالای کودکانی که در فصل گذشته با RSV جان خود را از دست دادند یا در ICU بستری شدند – از برخی جهات مفید است.” .

رایلی، که ریاست گروه ایمن سازی در کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان را بر عهده دارد، گفت: متخصصان رشته او واقعاً شروع به صحبت در مورد نحوه ارتباط با زنان در مورد واکسن نکرده اند.

او گفت: «همه منتظرند ببینند آیا تایید می‌شود یا خیر. “آموزش باید به زودی شروع شود، اما پیش از شروع آموزش دشوار است.”

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).