طرح دعوی حقوقی مدعی است که طرح تغییر طرح اوباماکر مصرف کنندگان کم درآمد را هدف قرار داده است


شکایت گسترده‌ای که روز جمعه ثبت شد، طرح پول‌سازی را تشریح می‌کند که به موجب آن مراکز تماس آژانس‌های فروش بیمه بزرگ، افراد را در برنامه‌های قانون مراقبت مقرون به صرفه ثبت‌نام می‌کردند یا پوشش آنها را بدون اجازه آنها تغییر می‌دادند.

بر اساس این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی فلوریدا تنظیم شده است، دو مرکز تماس از این قبیل ده ها هزار دلار در روز برای خرید اسامی افرادی که به تبلیغات گمراه کننده در مورد “یارانه های دولتی” رایگان و سایر جوایز پاسخ می دادند، پرداخت می کردند. به نوبه خود، نمایندگان فروش از این اطلاعات برای ثبت نام آنها در طرح های ACA یا تغییر خط مشی های موجود بدون رضایت آنها استفاده کردند.

در نتیجه، این شکایت ادعا می‌کند که مصرف‌کنندگان دسترسی به پزشکان یا داروهای خود را از دست داده و با هزینه‌های مالی مواجه می‌شوند، مانند بدهکاری برای مراقبت‌های پزشکی یا مجبور به بازپرداخت اعتبار مالیاتی که برای پوشش غیرمجاز پرداخت شده است.

برخی از مصرف کنندگان چندین بار تعویض شدند یا خط مشی های تکراری داشتند.

جیسون گفت: «ما ادعا می‌کنیم که طرحی وجود داشت که فقیرترین آمریکایی‌ها را برای ثبت نام در بیمه سلامت از طریق تبلیغات فریبنده و تغییر غیرمجاز، هدف قرار داد تا غرامتی برای ثبت‌نام‌ها دریافت کند یا کمیسیون‌هایی را که به نمایندگان قانونی بیمه پرداخت می‌شد، دریافت کند. دوس، یکی از دو وکیلی که پس از تحقیقات چهار ماهه پرونده را تشکیل دادند.

داس و جیسون کلوگ، وکیل دیگر پرونده، که به نمایندگی از چندین بیمه گذار و نماینده تحت تأثیر تشکیل شده است، به دنبال وضعیت دعوای دسته جمعی هستند.

KFF Health News در هفته‌های اخیر نگرانی‌های مشابهی را از سوی مصرف‌کنندگان و نمایندگان بیمه گزارش کرده است.

TrueCoverage و Enhance Health که مراکز تماس بیمه را در فلوریدا و سایر ایالت ها به عنوان متهمان اداره می کنند، نام برده می شوند. Speridian Technologies، یک شرکت با مسئولیت محدود مستقر در نیومکزیکو که مالک و کنترل TrueCoverage است. و Number One Prospecting، به عنوان Minerva Marketing، که یک شرکت تولید کننده سرب نیز می باشد، تجارت می کند. در این دادخواست نام دو نفر نیز ذکر شده است: براندون باوسکی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Minerva. و متیو هرمان، مدیر عامل Enhance Health. تلاش برای تماس با شرکت ها برای اظهار نظر ناموفق بود.

طبق این دادخواست، مراکز تماس از طریق پلتفرم‌های «ثبت‌نام مستقیم پیشرفته»، از جمله یکی به نام Benefitalign، متعلق به Speridian، به حساب‌های بیمه‌گذار دسترسی داشتند.

چنین پلتفرم‌های بخش خصوصی، که باید توسط مراکز خدمات مدیکر و مدیکید تأیید شوند، ثبت‌نام را با ادغام با بازار فدرال ACA به نام Healthcare.gov ساده می‌کنند. مواردی که در این پرونده گنجانده شده است برای عموم آزاد نبودند، بلکه فقط برای آن دسته از آژانس‌های مرکز تماس که توسط پلتفرم‌ها مجوز اعطا شده بودند، آزاد بودند.

یکی از شاکیان، کانسوالو ترنر، ساکن تگزاس، در ماه دسامبر از طریق نماینده ای که می شناخت، برای پوشش ACA ثبت نام کرد و طبق این دادخواست، انتظار داشت که در 1 ژانویه اجرایی شود. مدتی بعد، ترنر تبلیغی را در فیس بوک دید که قول می داد یک کارت نقدی ماهانه برای کمک به مخارج خانه ارائه کند.

دعوی می گوید، او با شماره آگهی تماس گرفت و نام، تاریخ تولد و ایالت خود را ارائه کرد. با مسلح شدن به این اطلاعات، نمایندگان فروش سپس پوشش ACA او را تغییر دادند و نماینده فقط در عرض چند هفته پنج بار در آن لیست شد، و بدون رضایت او، پوشش پسرش را همراه با او حذف کرد.

در این دادخواست ادعا شده است که او در نهایت با طرحی با فرانشیز بالاتر همراه با صورت‌حساب‌های پزشکی برای پسرش که اکنون بیمه نشده بود، به پایان رسید. نماینده واقعی او نیز کمیسیون را از دست داد.

این دعوی حاوی داستان های مشابهی از سایر شاکیان است.

طبق ادعای آن، این روال با جمع‌آوری اسامی افرادی که به تبلیغات آنلاین و رسانه‌های اجتماعی که مدعی ارائه یارانه‌های ماهانه برای کمک به اجاره یا خرید مواد غذایی بودند، پاسخ می‌دادند. این تماس‌ها ضبط شد، ادعای شکایت، و اطلاعات تماس‌گیرندگان توسط TrueCoverage و Enhance Health به‌دست آمد.

در این دادخواست آمده است که شرکت‌ها می‌دانستند که مردم به وعده «مزایای نقدی که وجود ندارد» می‌گویند. در عوض، نمایندگان مرکز تماس تشویق شدند تا در مورد پول ذکر شده در تبلیغات، که در واقع یارانه‌هایی بود که دولت به بیمه‌گران در قبال طرح‌های ACA پرداخت می‌کرد، «مبهم» باشند.

در این دادخواست ادعا شده است که این تلاش افرادی را هدف قرار داده است که درآمد به اندازه کافی پایین دارند تا واجد شرایط دریافت یارانه های بزرگ شوند که به طور کامل هزینه ماهانه حق بیمه آنها را جبران می کند. این فشار پس از مارس 2022 آغاز شد، زمانی که یک دوره ثبت نام ویژه برای افراد کم درآمد در دسترس قرار گرفت و فرصتی در تمام طول سال برای ثبت نام در طرح ACA ایجاد کرد.

دعوی ادعا می کند که افراد درگیر قوانین حریم خصوصی و امنیتی مورد نیاز برای شرکت در بازار ACA را رعایت نکرده اند. این شکایت همچنین به نقض قانون فدرال تحت تأثیر و فاسد سازمان‌های راکتی معروف به RICO اشاره دارد.

دوس گفت: «بیمه سلامت برای مردم مهم است، اما فروش مناسب نیز مهم است.

او گفت: «در صورتی که واجد شرایط آن نباشید، دریافت بیمه درمانی صفر دلاری جرم بدون قربانی نیست و در نهایت باعث ایجاد مشکلات مالیاتی یا سایر مشکلات برای شما می شود». “متاسفانه، تقلب های زیادی وجود دارد که عوامل قانونی که واقعاً در تلاش برای کمک به مردم هستند نیز بیرون رانده می شوند.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان