قرارداد محرمانه با هدف تعلیق دعوی قضایی زندان تاریخی کالیفرنیا


ساکرامنتو، کالیفرنیا – کالیفرنیا یک مطالعه جامع در مورد اینکه آیا زندان‌های این کشور مراقبت‌های بهداشت روانی کافی ارائه می‌دهند یا خیر، سفارش داد، تلاشی که مقامات گفتند می‌توانند از آن برای پایان دادن به یک دعوی 34 ساله فدرال در مورد نحوه رفتار این ایالت با زندانیان مبتلا به بیماری روانی استفاده کنند.

اما مقامات اصلاحات جزییات اساسی این مطالعه را که اکنون متوقف شده فاش نمی کنند – حتی هزینه مالیات دهندگان برای دو شرکت مشاوره و بیش از دوجین کارشناس ملی که برای بررسی این موضوع در سال 2023 حفظ شدند. وکلای ایالتی به امتیاز وکیل-موکل و دعاوی جاری اشاره کردند در رد درخواست سوابق عمومی KFF Health News برای اطلاعات. کارشناسان حقوقی مستقل این تکذیبیه ها را زیر سوال بردند.

حماسه حقوقی در سال 1990 آغاز شد، زمانی که وکلای مدافع زندانیان از کالیفرنیا به دلیل نقض قانون اساسی ایالات متحده در مورد مجازات ظالمانه و غیرعادی با ارائه مراقبت های بهداشتی روانی ناکافی در زندان ها شکایت کردند.

دادگاه در سال 1995 علیه ایالت رای داد و از آن زمان یک قاضی فدرال با هدایت یک استاد ویژه منصوب از سوی دادگاه، بر درمان ایالتی با حدود 31000 زندانی مبتلا به بیماری روانی جدی نظارت می کند. این یکی از چندین شکایت بزرگ فدرال است که تا حد زیادی کنترل سیستم زندان خود را از دولت سلب کرده است.

مقامات کالیفرنیا نزدیک به چهار سال پیش شروع کردند تا نشان دهند که مراقبت فراتر از آستانه قانون اساسی بهبود یافته است و خدمات دادگستری Voorhis/Robertson مستقر در کلرادو و خدمات اصلاحی و اجتماعی فالکون مستقر در شیکاگو را برای انجام یک مطالعه حفظ کردند. در آگوست 2022، تحلیلگران آنها گزارش دادند که دستورالعمل‌های درمانی ایالت و سطوح مورد نیاز کارکنان آن از استانداردهای ملی فراتر می‌رود و از سطوح مورد نیاز برای ارائه مراقبت‌های بالینی کافی برای بیماران در یک محیط اصلاحی فراتر می‌رود.

سپس ایالت همان شرکت‌ها را برای انجام «مطالعه گسترده‌تر و گسترده‌تر» در مورد خدمات سلامت روان در زندان‌های کالیفرنیا و نحوه مقایسه آنها با استانداردهای ملی و سایر سیستم‌های مشابه حفظ کرد.

پل ملو، یکی از وکلای ایالتی، در نامه ای در اسناد دادگاه گفت که کالیفرنیا می تواند به دنبال پایان دادن یا تغییر نظارت دادگاه بر اساس یافته ها و توصیه های کارشناسان باشد، اگرچه آنها “هیچ تصمیمی برای فسخ تصمیم نگرفته اند.” .

مایکل بین، وکیل مدافع حقوق زندانیان مبتلا به بیماری روانی در این پرونده گفت: «آنها دقیقاً در مورد هدف غافل هستند، اما حق استفاده از آن را برای خاتمه دادن به آن محفوظ می دارند.

علیرغم اهمیت بالقوه این مطالعه، مقامات اصلاحات مکررا از ارائه جزئیات اساسی در مورد آن خودداری کردند.

آنها در ابتدا انکار کردند که اصلاً قرارداد آنها بوده است و به آژانس دولتی دیگری اشاره کردند. یک هفته بعد، و پس از بررسی‌های بیشتر KFF Health News، مقامات اصلاحات اذعان کردند که واقعاً قرارداد آنها بوده است. اما آن‌ها درخواست‌های مکرر سوابق عمومی KFF Health News برای قراردادها، هزینه‌ها یا صورت‌حساب‌های هزینه‌ای که توسط مشاوران ثبت شده بود را رد کردند، با استناد به امتیاز وکیل-موکل، محصول کاری محرمانه وکلا، و دعوی قضایی در حال انجام.

بریتنی بارسوتی، مشاور عمومی انجمن ناشران اخبار کالیفرنیا، گفت که ایالت می توانست اطلاعات حساس را محرمانه نگه دارد و در عین حال به سایر جنبه های درخواست سوابق پاسخ دهد.

او گفت: «دادگاه‌ها بارها و بارها اعلام کرده‌اند که ویرایش اسناد بر انکار آشکار مانند این ترجیح داده می‌شود. او پیش از هفته آفتاب، تلاشی مشترک برای تأکید بر اهمیت سوابق عمومی و دولت باز، که در مارس امسال مشاهده شد، گفت: استفاده از تکذیب‌های آشکار بدون هیچ زمینه یا توضیحی «یک موضوع ادامه‌دار و حتی در حال گسترش است». 10-16.

بارسوتی افزود، بدون اطلاعات در مورد نحوه اعمال معافیت ها از قوانین سوابق عمومی برای اسناد خاص، برای خبرنگاران یا سایر اعضای عمومی دشوار است که چنین رد یا درخواست های خود را تنظیم کنند.

او افزود: «آنها باید بتوانند ارقام مربوط به هزینه را ارائه دهند. “آنها حداقل باید بتوانند اطلاعات کلی را ارائه دهند که نباید تحت این معافیت های مختلف قرار گیرد.”

دیوید لوی، مدیر حقوقی ائتلاف اصلاحیه اول غیرانتفاعی و غیرحزبی، که از شفافیت دولت حمایت می کند، گفت که قانون اسناد عمومی کالیفرنیا برای اسنادی که به طور خاص برای استفاده در دعاوی در حال رسیدگی تهیه شده اند، معافیت می دهد. و یک قانون جدید می گوید که قراردادهای دولتی، “شامل قیمت و شرایط پرداخت”، به طور کلی سوابق عمومی هستند، در حالی که همان معافیت های قانونی را فهرست می کنند.

در آخرین انکار خود، در 11 مارس، مقامات بخش به حکم دادگاه قبلی اشاره کردند که حریم خصوصی قانونی فاکتورها، از جمله هزینه کل را پوشش می دهد.

با این حال، در اسناد دادگاه، وکلای ایالتی این موضوع را رد می‌کنند که این مطالعه به طور خاص با دعوی قضایی مرتبط است، اما بخشی از ارزیابی خود از مراقبت‌های بهداشت روانی است، و دلیل ارائه شده برای رد درخواست‌های سوابق را مورد تردید قرار می‌دهد.

مقامات اصلاحات یک نامه دو صفحه ای اوت 2020 را به KFF Health News به مشاوران ارائه کردند که در آن نرخ ساعتی را که دولت برای مطالعه اولیه 18 ماهه پرداخت می کرد، تشریح کرد. شرکا یا مدیران اصلی در شرکت‌های مشاوره باید 350 دلار در ساعت دریافت می‌کردند. کارشناسان فنی، 300 دلار؛ همکاران، 200 دلار؛ و کارکنان پشتیبانی، 120 دلار. علاوه بر این، کالیفرنیا موافقت کرد که هزینه هایی مانند بلیط هواپیما، اقامت، غذا، کرایه ماشین و بنزین را به مشاوران بازپرداخت کند.

اگرچه ایالت از ارائه هرگونه سوابق مربوط به مطالعه بعدی بعدی خودداری کرد، اسناد دادگاه ماهیت گسترده و جامع آنچه را که پیش بینی می شد، مشخص می کند.

یکی از مشاوران استخدام شده به نام الیزابت فالکون، بنیانگذار فالکون، در یک بیانیه کتبی گفت که این تحقیق یک “تعهد لجستیکی عظیم” بود. او گفت که شرکت های مشاوره حدود 30 متخصص برتر را در زمینه سلامت رفتاری، روانپزشکی، امنیت، عملیات، پرستاری، برنامه نویسی، کارکنان، و تجزیه و تحلیل داده ها استخدام کردند. آنها هشت ماه را صرف توسعه یک روش علمی معتبر برای مطالعه مراقبت از سلامت روان در زندان کردند.

وکلای زندانیان اعتراض کرده اند که برنامه دولت برای بازدیدهای گسترده از تمام 28 زندانی که مراقبت های بهداشت روانی در آنها ارائه می شود، برای بیماران و وکلا بسیار سنگین و همچنین گران است.

مشاوران در ژوئیه 2023 بازدیدهای جزئی از پنج زندان را به پایان رسانده بودند تا اینکه کیمبرلی مولر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، به طور موقت بازدیدها را در حالی که او محدوده آنها را بررسی می کرد، متوقف کرد.

مولر درخواست ایالت برای از سرگیری تورها را در دستور 6 مارس رد کرد.

او در بخشی از این نامه نوشت: «این پرونده فاقد چندین مدرک آستانه است که برای پشتیبانی از تورهای پرهزینه و وقت گیر زندان لازم است. اینها شامل شواهدی است که از یافته های مطالعه اولیه حمایت می کند مبنی بر اینکه استانداردهای کالیفرنیا از استانداردهای ملی فراتر رفته یا خود آن استانداردهای ملی کافی هستند.

او نوشت، علاوه بر این، این تورها از تلاش‌های مستمر و ناقص این ایالت برای رساندن مراقبت‌های بهداشت روانی به سطح کافی طبق قانون اساسی منحرف می‌شود. او نوشت، آنها همچنین از بررسی‌های مداوم استاد ویژه، از جمله یافته‌های کارشناس او مبنی بر اینکه دولت هنوز به اندازه کافی برای جلوگیری از خودکشی زندانیان اقدام نمی‌کند، اضافی خواهند بود.

تری هاردی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت که مقامات وزارتخانه در حال بررسی این دستور هستند، که به دلیل شکایت در حال انجام، نمی‌گوید آیا به تصمیم مولر اعتراض خواهند کرد یا خیر.

فرماندار گاوین نیوسام دومین فرماندار دموکرات متوالی است که با پایان دادن به دعوا بازی می کند. سلف او، جری براون، بیش از یک دهه پیش، با استناد به یافته‌های مشابه توسط کارشناسان ایالتی، تلاش ناموفقی را انجام داد، اما قاضی منطقه آن زمان ایالات متحده، لارنس کارلتون، در آوریل 2013 حکم داد که ایالت هنوز مراقبت‌های غیر استاندارد را ارائه می‌کند.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان