سایت های Telehealth با وجود ممنوعیت FDA در تبلیغات غیر برچسب، درمان را برای “یائسگی مردان” وعده می دهند


فروشگاه‌های آنلاین در طول رونق سلامت از راه دور بیماری همه‌گیر کووید-19 به وجود آمدند و از تستوسترون به عنوان درمانی برای بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مردان استفاده کردند – علی‌رغم قوانین FDA که سال‌ها پیش صادر شد و تبلیغات «تستوسترون پایین» را محدود می‌کرد.

در تبلیغات در گوگل، فیس‌بوک و جاهای دیگر، وب‌سایت‌های پزشکی از راه دور تستوسترون ممکن است نوید یک راه حل سریع برای سستی و میل جنسی کم در مردان را بدهند. اما به گفته پزشکان، شواهدی برای آن وجود ندارد و ناراحتی میانسالی که تستوسترون به عنوان راه حلی برای آن مطرح می شود، به احتمال زیاد ناشی از شرایط پزشکی مزمن، رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی بی تحرک است. در واقع، پزشکان احتیاط را توصیه می‌کنند – و FDA توصیه می‌کند که همه مکمل‌های تستوسترون دارای هشداری باشند که ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهند.

دلایل پزشکی معتبری برای درمان برخی از مردان با تستوسترون وجود دارد. این هورمون به‌عنوان یک دارو برای دهه‌ها وجود داشته است و بیماران امروزی شامل مردان مبتلا به هیپوگنادیسم، برخی از مردان تراجنسیتی هستند که از آن برای کمک به انتقال فیزیکی استفاده می‌کنند، و گاهی اوقات زنانی که با علائم یائسگی سر و کار دارند. همچنین برای چندین دهه توسط بدنسازان و ورزشکاران برای افزایش قدرت استفاده شده است.

با این حال، داروخانه‌های آنلاین می‌توانند ایده چیزی که گاهی اوقات «یائسگی مردانه» یا حتی «مانوپوز» نامیده می‌شود را بیش از حد به فروش برسانند تا فروش تزریقی‌های بسیار سودآور افزایش‌دهنده تستوسترون را افزایش دهند و اغلب دستورالعمل‌های ایمنی را نادیده می‌گیرند که مردان سالم را از استفاده از این هورمون باز می‌دارد. برخی از وب سایت ها جانبازان ارتش را هدف قرار می دهند.

استیون نیسن، پزشک و مدیر ارشد آکادمیک مؤسسه قلب، عروق و قفسه سینه در کلینیک کلیولند، گفت: «من تبلیغات آنلاینی را دیده‌ام که از مرزها عبور می‌کنند. برای خلق و خو و انرژی کم، تجویز تستوسترون فواید کمی دارد. آنها تستوسترون را برای نشانه هایی که روی برچسب نیستند، تبلیغ می کنند.

تقریباً همه وب‌سایت‌های مربوط به سلامت از راه دور تستوسترون به مطالعه‌ای استناد می‌کنند که در سال 2002 توسط دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی نیوانگلند منتشر شد و نشان داد که سطح تستوسترون در مردان بالای 40 سال سالانه 1 درصد کاهش می‌یابد. Stefan Schlatt، مدیر مرکز پزشکی باروری و آندرولوژی در دانشگاه Muenster در آلمان وی گفت: داده های پشت این آمار شامل مردان مسن در حال بدتر شدن سلامتی است که سطح آنها به دلیل بیماری کاهش یافته است.

او گفت: “مردان سالم قطره ای از خود نشان نمی دهند.”

آن مطالعه در سال 2002 منجر به سیل تبلیغات “کم T” در تلویزیون ایالات متحده شد – تبلیغاتی که بعداً توسط FDA در حکمی در سال 2015 ممنوع شد که صنعت داروسازی را به اغراق در پدیده T پایین برای ترساندن مردان به خرید دارو متهم کرد. بر اساس مطالعه دیگری، بازار مکمل های تستوسترون در سال 2023 به 1.85 میلیارد دلار رسید.

جفری جویس، مدیر سیاست سلامت در مرکز سیاست سلامت و اقتصاد USC Schaeffer و یکی از همکاران پژوهشی در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، گفت: سیل تبلیغات “تقاضا را برای یک محصول عمدتاً بدون بیمه افزایش داده است و امکان مارک آپ های بالا را فراهم می کند.” “محرک اصلی تقاضای تولیدی است.”

باربارا مینتز، استاد سیاست های دارویی مبتنی بر شواهد در مرکز چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی در استرالیا، گفت که تستوسترون پایین باید واقعاً به عنوان نشانه ای از بیماری تلقی شود که نیاز به درمان دارد. او گفت دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا، چاقی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی مانند PFAS و استرس همگی می توانند سطح تستوسترون را کاهش دهند.

چندین وب سایت بررسی شده توسط KFF Health News خود را به عنوان مجلات خبری و تناسب اندام معرفی می کنند، با تبلیغاتی که در مقاله ها خوانندگان را به سمت فرم های سفارش برای درمان جایگزینی تستوسترون هدایت می کنند که به صورت کوتاه به نام TRT است. قیمت سایت‌ها برای TRT از 120 تا 135 دلار در ماه متغیر است، بدون احتساب آزمایش‌های اولیه پستی برای حدود 60 دلار. برخی سایت ها وعده افزایش میل جنسی و کاهش چربی معده را می دهند.

برای مثال، تبلیغات مردانه اکسل در گوگل، می‌گویند که TRT «حالت را بهبود می‌بخشد» و «نشاط را بازیابی می‌کند». و سایت آن می گوید که درمان تستوسترون “تعریف عضلانی”، “کاهش وزن”، “محرک انفجاری”، “خواب عمیق تر” و “انرژی بازیابی شده” را در بالای پیوند به ارزیابی رایگان در پلت فرم آنلاین سلامت از راه دور ارائه می دهد. کریگ لارسن، مدیر عامل شرکت، به چندین تلاش برای تماس با او از طریق تلفن و ایمیل پاسخی نداد.

هم Male Excel و هم Hone Health از جمله سایت هایی هستند که به کهنه سربازان کمک می کنند. Hone Health ویدئویی از جانبازی را شامل می‌شود که می‌گوید از سوی بیمارستان بخش امور کهنه‌سربازان از درمان تستوسترون خودداری کرده است.

سعد علم، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Hone، گفت که شرکت او چیزی است که او یک بازیگر محافظه کار در بازار نامیده است. او گفت که هاون فقط برای مردانی که هیپوگنادال هستند تجویز می کند و مردان را هر 90 روز یک بار آزمایش می کند، برخلاف سایر شرکت هایی که وب سایت های سلامت از راه دور را به عنوان آنچه او «قبض پول نقد» می نامید، اداره می کنند.

من موافقم که بیماران باید توسط پزشک معالجه شوند. اما سیستم پزشکی ایالات متحده در نقطه ای نیست که بتواند به مردانی که این مشکل را دارند خدمات رسانی کند و برخی از متخصصان غدد ترجیح می دهند بیمارانی را که سود بیشتری دارند درمان کنند. “به همین دلیل است که مردم به سمت ما می آیند.”

یکی از انواع محبوب TRT تستوسترون سیپیونات تزریقی است. بر اساس پایگاه داده میانگین قیمت فروش Medicare، قیمت آن 0.027 دلار در هر میلی گرم است. عرضه‌کنندگان آنلاین که دارو را مستقیماً در ویال‌های 200 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر با قیمت متوسط ​​129 دلار در ماه به مصرف‌کنندگان می‌فروشند، معادل 1.55 دلار به ازای هر میلی‌گرم دریافت می‌کنند که نشان‌گذاری بیش از 50 برابر میانگین قیمت Medicare است.

بر اساس یک مطالعه در سال 2022، وب سایت های TRT از راه دور راهی برای دور زدن پزشکانی که از تجویز این هورمون خودداری می کنند، ایجاد می کنند. در آن مطالعه، جاستین دوبین، متخصص اورولوژی در سیستم مراقبت بهداشتی Memorial در فلوریدا، به عنوان یک خریدار مرموز آنلاین ظاهر شد. او سطح تستوسترون بالاتر از حد طبیعی را گزارش کرد و تمایل خود را برای تشکیل خانواده اعلام کرد، حتی اگر چنین درمانی می تواند تولید اسپرم را محدود کند. اما شش کلینیک از هفت کلینیک آنلاین TRT که نامشان فاش نشده بود از طریق یک متخصص پزشکی برای او تستوسترون تجویز کردند.

دوبین گفت: “و این نگران کننده است.” پزشکی از راه دور به مردان مبتلا به هیپوگنادیسم که ممکن است از بحث در مورد اختلال نعوظ خجالت بکشند کمک می کند. اما ما باید کار بهتری برای درک مناسب بودن مراقبت انجام دهیم.”

با این حال، در حالی که FDA بازاریابی خارج از برچسب را مجاز نمی‌داند، اما چنین نسخه‌هایی را مجاز می‌داند.

استفاده خارج از برچسب جایگزینی تستوسترون به ویژه در میان جانبازان رایج شده است. بر اساس گزارش ارتش ایالات متحده، در میان اعضای مردی که در سال 2017 TRT دریافت کردند، کمتر از نیمی از دستورالعمل‌های عمل بالینی را رعایت کردند.

فیل پالمر، یک کهنه سرباز 41 ساله تفنگداران دریایی که در خارج از چارلستون، کارولینای جنوبی زندگی می کند، گفت که از جیب خود برای آزمایش خون و نسخه های یک پلت پوستی از نوع تستوسترون و کلومیفن، دارویی که می تواند کمک کند، پرداخت می کند. مقابله با ناباروری مردان که از عوارض جانبی درمان تستوسترون است. او گفت که این درمان برای او و سایر جانبازانی که با عواقب پس از خدمت سربازی سروکار دارند جذاب است.

پالمر گفت: «محیطی که در آن خدمت کردیم و سطح استرس ارتباط زیادی با آن دارند. «ما در معرض گودال‌های سوخته بودیم. ارتش به شما یاد نمی دهد که خوب غذا بخورید – ما غذاهای فرآوری شده زیادی خوردیم.

مارک پترسون، استاد طب فیزیکی و توانبخشی در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان، گفت: در محیط‌های پزشکی، TRT می‌تواند به بهبود سربازانی که دارای مشکلات تراکم استخوان یا آسیب‌های نخاعی هستند، سرعت بخشد. اما، او گفت، “برای مردان در محدوده T نرمال، استفاده از نسخه آنلاین برای خرید تستوسترون برای کاهش چربی معده می تواند معکوس باشد.”

کسانی که از آن استفاده می کنند نیز در معرض خطر مصرف داروهای تستوسترون به طور نامحدود هستند، زیرا TRT می تواند باعث شود بدن تولید هورمون خود را متوقف کند.

پالمر، که یک سازمان غیرانتفاعی را تأسیس کرد که به کهنه‌سربازان از طریق ورزش، تغذیه و مربیگری کمک می‌کند، گفت که این دارو برای او مفید بوده است، اما از دیگر کهنه‌کاران می‌خواهد به جای وب‌سایت‌های «علم برادر» که تستوسترون را تبلیغ می‌کنند، از پزشکان خود مراقبت کنند.

او گفت: «این یک قرص جادویی نیست.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان