بایدن گفت: مذاکرات قیمت داروی مدیکر کسری بودجه را 160 میلیارد دلار کاهش داد. که سالها دور است.


ما کسری بودجه فدرال را 160 میلیارد دلار کاهش دادیم زیرا مدیکر دیگر مجبور نخواهد بود آن قیمت های گزاف را به بیگ فارما بپردازد.

رئیس جمهور جو بایدن در سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه، 7 مارس 2024

پرزیدنت جو بایدن با گفتن اینکه او برای جیب آنها خوب است، از جمله در پیشخوان داروخانه، ادعای خود را برای انتخاب مجدد برای رای دهندگان مطرح کرده است.

بایدن در طول سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه گفت قانونی که او امضا کرده است به مدیکر این قدرت را می دهد که در مورد قیمت داروهای تجویزی کمتر مذاکره کند.

بایدن با اشاره به قانون کاهش تورم که در سال 2022 تصویب شد، گفت: “این فقط صرفه جویی در پول سالمندان و پول مالیات دهندگان نیست.” داروسازی.”

بایدن افزود: «امسال، مدیکر در حال مذاکره با قیمت‌های پایین‌تر برای برخی از گران‌ترین داروها است.» او خواستار دادن قدرت به Medicare برای مذاکره در مورد قیمت 500 دارو در طول دهه آینده شد.

در ماه آگوست، دولت فدرال 10 داروی اول را اعلام کرد که برای قیمت های پایین تر به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم مذاکره خواهد کرد. یک منبع معتبر تجزیه و تحلیل قانون پیش بینی می کند که این تغییر باعث صرفه جویی زیادی برای دولت خواهد شد، اما این دلارها محقق نشده است.

دلیلی وجود دارد که بایدن در طول سخنرانی خود این قانون را تبلیغ کرد: نظرسنجی توسط KFF نشان می دهد که مردم، صرف نظر از تمایلات سیاسی خود، به طور عمده از ایده اجازه دادن به Medicare برای مذاکره در مورد قیمت دارو حمایت می کنند. اما اکثر مردم نمی دانند که چنین مذاکراتی در حال انجام است.

تاثیر قانون کاهش تورم سال ها طول خواهد کشید

در آگوست 2022، بایدن قانون کاهش تورم را امضا کرد که به دولت فدرال اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت‌ها با داروسازان برای مدیکر مذاکره کند. بایدن به وعده خود مبنی بر لغو قانونی که مدیکر را از مذاکره در مورد قیمت ها منع می کرد، عمل کرد.

دفتر بودجه کنگره غیرحزبی پیش‌بینی می‌کند که پس‌انداز 10 ساله تجمعی 161.7 میلیارد دلاری از دو ماده Iaw: تلاش مرحله‌ای برای مذاکره با داروسازان برای قیمت‌های پایین‌تر و تخفیف برای افزایش قیمت‌ها بالاتر از نرخ تورم کلی. (کاخ سفید قبلاً به این تحلیل اشاره کرده است.)

با این حال، تمام پس انداز دائمی نخواهد بود. حدود 44.3 میلیارد دلار طی 10 سال به مفاد مرتبطی اختصاص خواهد یافت که دسترسی را افزایش داده و هزینه های پرداختی را برای ذینفعان مدیکر کاهش می دهد.

متیو فیدلر، کارشناس موسسه بروکینگز در زمینه مطالعات اقتصاد و سلامت گفت: «مذاکرات همچنان در حال افزایش است، بنابراین پس‌اندازهای حاصل از مفاد مذاکره قانون کاهش تورم هنوز در آینده است. “دفتر بودجه کنگره انتظار داشت مقررات تخفیف تورم IRA (که شامل 160 میلیارد دلار می شود) شروع به ایجاد پس انداز متوسط ​​در طول سال های 2023 و 2024 کند، اما در آنجا نیز، بیشتر پس انداز ها در آینده است.”

این قانون شامل مذاکرات قیمت برای 10 داروی با نام تجاری است که فاقد معادل های عمومی هستند. این داروها شامل رقیق کننده های خون Eliquis و Xarelto هستند. داروهای دیابت Januvia، Jardiance و NovoLog. Enbrel، برای آرتریت روماتوئید؛ داروی سرطان خون Imbruvica؛ Entresto، برای نارسایی قلبی؛ Stelara، برای پسوریازیس و بیماری کرون؛ و Farxiga، دارویی برای دیابت، نارسایی قلبی و بیماری مزمن کلیوی.

CBO تخمین زده است که قیمت های مذاکره شده به حدود 100 میلیارد دلار پس انداز فدرال از سال 2026 تا 2031 تبدیل خواهد شد.

جو آنتوس، کارشناس مراقبت های بهداشتی در مؤسسه محافظه کار امریکن انترپرایز، می گوید: «بایدن به دنبال پس انداز سالمندان است. مذاکرات قیمت تکمیل نشده است. قیمت های جدید برای داروهای منتخب تا سال 2026 وجود ندارد.

بایدن گفت که این قانون «پول سالمندان و پول مالیات دهندگان را پس انداز می کند»، که می تواند به این معنا باشد که اکنون در حال صرفه جویی در پول آنها برای داروهای تجویزی است. اما مذاکرات برای این داروها، قیمت‌هایی را که باید برای نسخه‌ها از سال 2026 پرداخت شود، تعیین می‌کند. برای سال‌های 2027 و 2028، 15 داروی دیگر در سال برای مذاکرات قیمت انتخاب خواهند شد. از سال 2029، 20 نفر دیگر در سال انتخاب خواهند شد.

تریشیا نویمان، معاون ارشد در KFF گفت که گفته می شود، سایر مفاد قانون قبلاً منجر به صرفه جویی برای سالمندان شده است:

  • برخی از واکسن‌های توصیه شده بزرگسالان تحت پوشش بخش D مدیکر، مانند زونا، بدون هیچ هزینه‌ای پوشش داده می‌شوند.
  • این قانون سقفی را برای هزینه‌های بخش D ایجاد کرد که در سال جاری شروع به کار می‌کند. امسال، ثبت نام کنندگان قسمت D بیش از 3300 دلار برای داروهای مارک دار پرداخت نخواهند کرد. در سال 2025، سقف تمام داروهای تحت پوشش بخش D به 2000 دلار کاهش می یابد.
  • قانون کاهش تورم شامل سقف 35 دلاری انسولین در ماه، بهبود پوشش برای ذینفعان کم درآمد و تخفیف تورم بود.

وقتی کاخ سفید را تحت فشار قرار دادیم تا نمونه‌هایی از پس‌اندازهایی را که قبلاً رخ داده است ارائه کند، یک سخنگوی به سقف انسولین اشاره کرد.

در همین حال، Antos گفت که اگرچه تخفیف قسمت D شروع شده است، اما پس انداز از زیرمجموعه کوچکی از داروهای بخش D حاصل می شود که توسط آمریکایی های مسن تر مصرف می شود و دولت پس انداز را درو می کند، نه آمریکایی های مسن تر.

آنتوس گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم سالمندان پس انداز قابل توجهی را مشاهده کنند، زیرا هیچ تعهدی برای فدرال رزرو برای توزیع پس انداز بین ثبت نام کنندگان قسمت D وجود ندارد.

حکم ما

بایدن گفت: “ما کسری بودجه فدرال را 160 میلیارد دلار کاهش دادیم زیرا مدیکر دیگر مجبور نخواهد بود آن هزینه های گزاف را به بیگ فارما بپردازد.”

بیانیه بایدن چارچوب زمانی را حذف می کند. پس انداز محقق نشده است. CBO پس انداز تجمعی 10 ساله 161.7 میلیارد دلاری را از دو ماده قانون پیش بینی کرده است. و در مورد صرفه جویی در پول آمریکایی های مسن در نسخه های خود، هنوز این اتفاق نیفتاده است. دولت فدرال در حال مذاکره درباره 10 داروی اول با قیمت های جدید است که قرار است در سال 2026 اجرایی شود.

ما این جمله را نیمه درست ارزیابی می کنیم.

منابع

KFF، “3 نمودار: مذاکرات قیمت داروی مدیکر”، 31 ژانویه 2024

کاخ سفید، “بودجه هزینه های بیهوده برای داروسازی بزرگ، نفت بزرگ، و سایر منافع ویژه را کاهش می دهد، تقلب های سیستمی را سرکوب می کند و برنامه ها را مقرون به صرفه تر می کند”، 9 مارس 2023

مصاحبه ایمیلی، متیو فیدلر، کارشناس ارشد مطالعات اقتصادی، مرکز سیاست سلامت در موسسه بروکینگز، 8 مارس 2024

مصاحبه ایمیلی، Tricia Neuman، معاون ارشد KFF و مدیر اجرایی برنامه آن در سیاست مدیکر، 8 مارس 2024

مصاحبه ایمیلی، جو آنتوس، کارشناس ارشد موسسه امریکن اینترپرایز، 8 مارس 2024

کاخ سفید، بیانیه PolitiFact، 8 مارس 2024

رئیس جمهور جو بایدن، اظهارات در مورد هزینه های مراقبت های بهداشتی، 29 اوت 2023

دفتر بودجه کنگره، «تأثیر بودجه تخمینی قانون عمومی 117-169، برای ایجاد مصالحه مطابق با عنوان دوم از S. Con. Res. 14، 7 سپتامبر 2022

دفتر بودجه کنگره، “چگونه CBO تاثیر بودجه مقررات کلیدی داروهای تجویزی را در قانون آشتی 2022 برآورد کرد”، فوریه 2023

KFF، “تبیین مقررات داروهای تجویزی در قانون کاهش تورم”، 24 ژانویه 2023

NBC News، “Medicare اولین 10 دارو را برای مذاکرات قیمت با دولت نامگذاری کرد”، 29 اوت 2023

PolitiFact، “قانون کاهش تورم دموکرات ها به Medicare اجازه می دهد تا در مورد قیمت داروها مذاکره کند”، 10 اوت 2022

در مورد فرآیند ما بخوانید:

اصول حقیقت و متر