با وجود هشدارهای بهداشت عمومی، ایالات بیشتری فروش شیر غیر پاستوریزه را قانونی می کنند


لوریمور، آیووا – بز بیب از آن چیزی که به نظر می رسد، مد روزتر است.

بیب در مزرعه ای در دامنه تپه در جنوب آیووا زندگی آرامی دارد، جایی که با گله کوچکی از بزهای همکارش روی علف ها چرا می کند. صاحب او، استیسی ویستوک، دو بار در روز به او شیر می دهد.

ویستوک برای تمیز نگه داشتن شیر اقدامات احتیاطی انجام می دهد، اما به ندرت آن را پاستوریزه می کند. تا همین اواخر، او آن را به خانواده و دوستان می داد. حالا، او از آن پول کمی به دست خواهد آورد. قانونگذاران آیووا در بهار امسال تصمیم گرفتند به ده ها ایالت دیگر بپیوندند تا به تولیدکنندگان کوچک اجازه دهند شیر غیرپاستوریزه گاو، بز و گوسفند را بفروشند.

مقامات بهداشت عمومی و گروه های عمده صنایع لبنی با این عمل مخالف هستند و می گویند که چنین شیری می تواند با باکتری های خطرناکی از جمله E. coli، سالمونلا و لیستریا آلوده شود. اما در حالت به حالت، این هشدارها با شهادت طرفداران “شیر خام” غلبه کرده است، زیرا معتقدند شیر پاستوریزه هضم دشوارتر است زیرا این فرآیند آنزیم ها را تغییر می دهد و باکتری های مفید را از بین می برد.

کارشناسان فدرال می گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که پاستوریزه کردن شیر را سالم تر کند. مردم در همه طرف های این موضوع می گویند که افزایش علاقه به شیر خام تا حدی ناشی از بی اعتمادی به مقامات بهداشت عمومی است که در طول همه گیری کووید-19 افزایش یافت.

Wistock در مورد برخی از ادعاهای بهداشتی که توسط طرفداران سرسخت شیر ​​خام مطرح می شود مطمئن نیست. اما او این موضوع را موضوع آزادی می داند. او گفت: «من از قوانین محدودکننده درباره اینکه چه غذاهایی را می‌توانید به همسایگان خود بفروشید و نمی‌توانید بفروشید، خوشم نمی‌آید.

قانون جدید آیووا که از اول جولای اجرایی شد، فقط فروش مستقیم از تولیدکنندگان کوچک به مصرف کنندگان را مجاز می‌داند. این قانون سخت‌تر از چندین ایالت دیگر است که فروش شیر خام در فروشگاه‌ها را مجاز می‌دانند.

عکس دو بطری ضدعفونی کننده پستان.
استیسی ویستوک، کشاورز آیووا، قبل از دوشیدن بزهایش، پستان آنها را با یک ضدعفونی کننده مخصوص و حوله کاغذی تمیز می کند. او بزها را در یک ظرف ضد زنگ ضد زنگ می دوش، سپس شیر را از طریق یک فیلتر در شیشه های شیشه ای ضدعفونی شده می ریزد، سپس آنها را سرد می کند.(تونی لیز برای اخبار سلامت KFF)

پاستوریزاسیون، که در دهه 1800 توسعه یافت، شامل حرارت دادن شیر برای از بین بردن باکتری ها بود. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این عمل تا سال 1950 گسترده شد و به مهار بیماری های کشنده از جمله سل، حصبه، و مخملک کمک کرد.

وب‌سایت CDC می‌گوید: «بیشتر متخصصان بهداشت عمومی و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، پاستوریزه کردن را یکی از مؤثرترین مداخلات بهداشت عمومی در زمینه ایمنی مواد غذایی می‌دانند. این هشدار می دهد که مصرف شیر غیر پاستوریزه باعث شیوع مسمومیت غذایی شده است که می تواند باعث اسهال، استفراغ، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

آیووا: مطالعه موردی در چشم انداز حقوقی در حال تحول شیر خام

اریک هینن، یک افسر بهداشت محیط در شهرستان بلک هاوک در شمال آیووا، از جمله مقامات بهداشت عمومی است که سال ها برای غیرقانونی نگه داشتن فروش شیر خام تلاش کرده است.

او از تصویب پیشنهاد شیر خام آیووا در بهار امسال دلسرد شد، اما شوکه نشد. او گفت: «در حال حاضر ما در فضای متفاوتی هستیم.

هاینن گفت که مخالفتی با این ندارد که بزرگسالان آگاه سلامت خود را با مصرف شیر خام به خطر بیندازند. اما او آرزو می کند که این دارو به کودکان خردسال که به ویژه در معرض عوارض هستند، داده نمی شد.

او شنیده است که طرفداران استدلال می کنند که انسان ها هزاران سال با نوشیدن شیر غیر پاستوریزه و بدون واکسن با هم خوب بودند. او گفت: “دوباره، طول عمر 2000 سال پیش بسیار کمتر از امروز بود.”

قانونگذاران آیووا در طول 17 سال گذشته بارها پیشنهادات قانونی کردن شیر خام را رد کردند. این ایده سرانجام مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوریخواهان را در بهار امسال پاک کرد و توسط فرماندار جمهوریخواه کیم رینولدز به قانون تبدیل شد.

حامی اصلی مجلس ایالتی، سناتور جمهوری خواه جیسون شولتز، در طول مناظره خاطرنشان کرد که بر اساس این لایحه، کارخانه های لبنیات شیر ​​خام ممکن است بیش از 10 حیوان شیر دهند. تولیدکنندگان باید ماهیانه حیوانات را از نظر باکتری آزمایش کنند. شیر غیر پاستوریزه باید مستقیماً از تولیدکنندگان به مصرف کنندگان فروخته شود. نمی‌توان آن را در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها یا بازارهای کشاورزان عرضه کرد. ظروف باید دارای برچسب هایی باشند که شیر پاستوریزه نشده است و توسط دولت بازرسی نشده است.

شولتز در جریان بحث و گفت‌وگو گفت: «با محدود کردن اندازه مزرعه و روش‌های توزیع، این لایحه تقاضای بازار را برآورده می‌کند و در عین حال نیازمند ارتباطات محلی قوی بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

شولتز از اینکه به طور رسمی از همکارانش می خواهد که این لایحه را به تصویب نهایی “موووو” کنند، ابراز خوشحالی کرد.

این لایحه پیشتر در مجلس آیووا توسط نماینده مجلس نمایندگان مگان سرینیواس، یک پزشک دموکرات و متخصص بیماری های عفونی مورد انتقاد قرار گرفت. سرینیواس از درمان کودکانی که به طور جدی توسط میکروب ها در شیر غیرپاستوریزه شده بودند، صحبت کرد.

سرینیواس به همکارانش گفت: “شیر خام احتمال ابتلا به عفونت را 150 برابر افزایش می دهد.” او گفت که افراد آلوده پس از آن می توانند میکروب هایی از جمله هپاتیت A، شیگلا و E. coli را هنگام دست زدن به غذای دیگران منتقل کنند. “این شیوع پیامدهای بهداشت عمومی دارد که ما نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم.”

یک گروه ملی، بنیاد وستون ای. پرایس، به فعالانی که برای قانونی شدن شیر خام در مراکز دولتی در سراسر کشور لابی می کنند، توصیه می کند.

سالی فالون مورل، رئیس این بنیاد، گفت که وقتی گروهش در سال 1999 وب سایت خود را راه اندازی کرد، 27 ایالت اجازه فروش شیر خام را دادند. او گفت که فقط چند ایالت هنوز کاملاً آن را ممنوع می کنند.

فالون مورل در روستایی مریلند زندگی می‌کند، جایی که گاوهای جرسی را پرورش می‌دهد و با فروش شیر خام با برچسب‌هایی که می‌گوید برای حیوانات خانگی است، از مقررات ایالت خود پیروی می‌کند. او گفت: “هیچ قانونی برای خوردن غذای حیوانات خانگی وجود ندارد.”

او ادعا می‌کند که سازمان بهداشت عمومی از «سیستم صنعتی» کشاورزی حمایت می‌کند، و او گزارش‌های رسمی درباره مرتبط بودن شیر خام با شیوع مسمومیت‌های غذایی را رد می‌کند.

عکس زنی در حال دوشیدن بز.
ویستوک یکی از بزهایش را شیر می دهد، بیب.(تونی لیز برای اخبار سلامت KFF)

از مصرف کننده کنجکاو تا منتقد سرسخت

یکی از مخالفان سرسخت شیر ​​غیر پاستوریزه در مصاحبه ای اذعان کرد که طرف مقابل در سراسر کشور برنده است. مری مک گونیگل مارتین، یکی از اعضای هیئت مدیره یک گروه ملی ایمنی مواد غذایی به نام Stop Foodborne Illness، گفت: «سلامت عمومی در جنگ با شیر خام شکست خورده است.

مک گونیگل-مارتین، که در کالیفرنیا زندگی می کند، در طول چندین سال، چهار بار علیه پیشنهادات قانونی در مجلس آیووا شهادت داد. او گفت که چگونه پسرش کریس پس از نوشیدن شیر خام آلوده به E. coli در سال 2006 به شدت بیمار شد.

مک گونیگل مارتین در مصاحبه اخیر خود گفت که شیر را از یک فروشگاه مواد غذایی سالم خریده است زیرا امیدوار است یک رژیم غذایی طبیعی به پسرش که دارای اختلال کمبود توجه/بیش فعالی است کمک کند. اما کریس که 7 ساله بود، کمتر از سه هفته پس از شروع نوشیدن آن به شدت بیمار شد.

او دو ماه را در بیمارستان گذراند و پزشکان مجبور شدند او را تحت دستگاه تنفس مصنوعی و دیالیز کلیه قرار دهند تا بدنش با سموم تولید شده توسط باکتری ها مبارزه کند.

مک گونیگل مارتین ایالتی را می خواهد که فروش شیر خام به آزمایش و آموزش برای کاهش خطر اجازه دهد. او گفت که قانونگذاران آیووا قبل از تصویب لایحه خود برخی اقدامات احتیاطی را اضافه کردند، اما آنها مقررات اجرایی قوی را شامل نشدند.

او از محدودیت 10 حیوانی قانون آیووا برای تولیدکنندگان شیر خام حمایت می کند، اما نگران است که این ماده بتواند علاقه مندان آموزش ندیده را تشویق کند که وارد این تجارت شوند. او گفت: “تولید شیر خام مانند پرورش سبزیجات در حیاط خانه و فروش آنها نیست.”

توزیع شیر خام در آیووا کاملاً جدید نیست. قبل از اجرایی شدن این قانون، چندین تولیدکننده آیووا به صورت آنلاین پست کردند که آن را از طریق “سهم گله” ارائه کردند. بر اساس چنین ترتیباتی، مشتریان سهمی از یک گله را خریداری می کنند، سپس بخشی از شیر آن را از کشاورز دریافت می کنند. طرفداران ادعا می کنند که این قانونی است زیرا مردم مجاز به نوشیدن شیر خام از حیوانات خود هستند.

چندین ایالت قوانینی دارند که صراحتاً توزیع سهم گله شیر خام را مجاز یا ممنوع می کند. آیووا چنین قانونی ندارد، اگرچه سخنگوی اداره کشاورزی و نظارت زمین آیووا گفت که آژانس چنین ترتیباتی را به عنوان فروش غیرمجاز محصول در نظر گرفته است.

الکسیا کولویک، وکیل و مدیر اجرایی صندوق دفاع قانونی مزرعه به مصرف کننده که از قانونی شدن حمایت می کند، گفت که ایالت ها قوانین بسیار متفاوتی در مورد شیر خام دارند. او گفت که برخی از قوانین ایالتی حاوی زبانی هستند که ظاهراً اجازه توزیع محدود را می دهد، اما هنوز تقریباً غیرممکن است. کولویک گفت: فلوریدا، هاوایی، مریلند، نیوجرسی، نوادا و ویسکانسین برخی از بالاترین موانع را دارند.

قبل از اینکه آیووا اجازه فروش شیر خام را بدهد، برخی از مصرف‌کنندگان کولر را در ماشین‌های خود بار می‌کردند و برای خرید آن به ایالت‌های همسایه سفر می‌کردند. سوپریا جا، یک مهندس نرم افزار از شهر رانلز در مرکز آیووا، در میان آنها است.

جها هر ماه به میسوری می‌رود تا برای کودک نوپاش شیر گاو غیرپاستوریزه بخرد. مسیر رفت و برگشت نزدیک به 200 مایل است. او قصد دارد اکنون که قانونی است شیر ​​بز را از مزرعه آیووا در ویستوک بخرد.

Jha معتقد است شیر ​​خام تولید شده به درستی نسبت به شیر پاستوریزه برای کودکان مفید است و هضم آن آسان تر است. او گفت که قبل از خرید از آنها به نحوه عملکرد تولیدکنندگان شیر خام نگاه می کند. او قصد دارد مقداری از شیر بز ویستوک را خودش امتحان کند تا ببیند قبل از اینکه به دخترش بدهد، بدنش چه واکنشی نشان می دهد.

جها در هند بزرگ شد، جایی که به گفته او، تولیدکنندگان در فروش غذاهای بسیار فرآوری شده تهاجمی کمتری دارند. او گفت: “من می خواستم کودکم را با روش های قدیمی بزرگ کنم.” او همچنین نسبت به بسیاری از واکسن‌هایی که بیشتر پزشکان و رهبران بهداشت عمومی برای کودکان توصیه می‌کنند، تردید دارد. او گفت: «من به مؤسسه پزشکی اعتماد ندارم،» و اضافه کرد که فکر می‌کند این سیستم محصولات و درمان‌های سودآور را پیش می‌برد. “این یک راکت است.”

عکس یک بز بیرون.
بیب، بز، در مزرعه Wistock در جنوب آیووا زندگی می کند.(تونی لیز برای اخبار سلامت KFF)

در مزرعه Wistock، بیب به زودی با چند بز پرستار دیگر که آماده دوشیدن هستند، به او خواهند پیوست. ویستوک، که یک کار اداری تمام وقت از راه دور کار می کند، می گوید که می تواند با دوشیدن چهار بز و فروش شیر به قیمت 6 دلار در یک شیشه نیم گالن، سود کمی به دست آورد.

Wistock در حال حاضر آزمایش‌های باکتریایی را روی شیر برای استفاده شخصی خود انجام می‌دهد، بنابراین پیروی از قوانین آزمایش جدید ایالتی تغییر بزرگی نخواهد بود. او یک سالن شیردوشی کوچک در یک تریلر ساخته است، با یک کفپوش وینیل که به راحتی شسته می شود. قبل از شیردوشی، پستانک بز را با اسپری ضد عفونی کننده و دستمال کاغذی تمیز می کند. ظروف او در ماشین ظرفشویی شسته می شوند، سپس در محفظه نور UV ضدعفونی می شوند. او شیر را در یک پارچ فولادی ضد زنگ می گیرد و آن را از طریق یک فیلتر در شیشه های شیشه ای صاف می کند.

پس از جمع آوری، ویستوک از فریزر خود برای خنک کردن شیر تا 38 درجه استفاده می کند، سپس آن را در یخچال قرار می دهد. او گاهی اوقات شیر ​​بز را قبل از اینکه آن را به پنیر تبدیل کند پاستوریزه می کند، «فقط برای ایمن بودن».

ویستوک مطمئن است که شیر خامی که می فروشد تمیز است، اما می داند که هر محصول غذایی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. او مطمئن نیست که آن را به کودکان خردسال یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف بخورد. اما او نخواهد پرسید که مشتریانش قصد دارند با آن چه کنند. او گفت: “من به دیگران نمی گویم چه بنوشند.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان