سایت های بهداشت از راه دور با وجود ممنوعیت ها، وعده درمانی برای “یائسگی مردانه” می دهند


در طول رونق پزشکی از راه دور به دلیل همه‌گیری کووید-19، علی‌رغم مقررات سازمان غذا و دارو (FDA) که سال‌ها پیش صادر شد و این نوع تبلیغات «تستوسترون کم» را محدود می‌کرد، فروشگاه‌های آنلاین ظاهر شدند که تستوسترون را به عنوان درمانی برای بیماری‌های مرتبط با سن مردان تبلیغ می‌کردند.

در تبلیغات در گوگل، فیس‌بوک و سایر رسانه‌ها، وب‌سایت‌های پزشکی از راه دور تستوسترون ممکن است نوید یک راه حل سریع برای «کسلی» و میل جنسی کم در مردان را بدهند. اما پزشکان می گویند که هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آن وجود ندارد و علل کاهش تستوسترون در مردان که به عنوان راه حلی برای آن مطرح می شود، به احتمال زیاد بیماری های مزمن، رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی بی تحرک است.

در واقع، پزشکان توصیه می‌کنند که احتیاط کنید و FDA توصیه می‌کند که همه مکمل‌های تستوسترون هشداری داشته باشند که ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهند.

دلایل پزشکی معتبری برای درمان برخی از مردان با تستوسترون وجود دارد. این هورمون ده‌ها سال است که به عنوان یک دارو وجود داشته است و بیماران فعلی شامل مردان مبتلا به هیپوگنادیسم، برخی از ترنس‌جنسی‌ها هستند که از آن برای تسهیل انتقال فیزیکی استفاده می‌کنند و گاهی اوقات زنانی با علائم یائسگی. همچنین برای چندین دهه توسط بدنسازان و ورزشکاران برای افزایش قدرت خود استفاده می شود.

با این حال، داروخانه های آنلاین ممکن است ایده چیزی را که گاهی اوقات «یائسگی مردانه» نامیده می شود برای افزایش فروش تقویت کننده های تستوسترون تزریقی بسیار سودآور، اغراق کنند، و اغلب دستورالعمل های ایمنی را نادیده می گیرند که باید از استفاده از این هورمون در مردان سالم جلوگیری کند. برخی از وب سایت ها جانبازان ارتش را هدف قرار می دهند.

استیون نیسن، پزشک و مدیر آکادمیک موسسه قلب، عروق و قفسه سینه در کلینیک کلیولند، گفت: «من تبلیغاتی را در اینترنت دیده‌ام که از مرزها عبور می‌کند. برای خلق و خو و انرژی کم، تجویز تستوسترون فواید کمی دارد. “آنها تستوسترون را برای نشانه های خارج از برچسب تبلیغ می کنند.”

تقریباً هر وب سایت تستوسترون به مطالعه ای که در سال 2002 توسط دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی نیوانگلند منتشر شده است استناد می کند که نشان می دهد سطح تستوسترون در مردان بالای 40 سال سالانه 1٪ کاهش می یابد. Stefan Schlatt، مدیر مرکز پزشکی باروری و آندرولوژی در دانشگاه Muenster در آلمان، گفت که داده های تایید کننده این آمار شامل مردان مسن در حال کاهش سلامتی است که سطح آنها به دلیل بیماری در حال کاهش است.

وی خاطرنشان کرد: مردان سالم این کاهش را نشان نمی دهند.

آن مطالعه در سال 2002 منجر به موجی از تبلیغات “کم T” در تلویزیون آمریکا شد، تبلیغاتی که بعداً توسط FDA در حکمی در سال 2015 ممنوع شد که صنعت داروسازی را متهم به اغراق در پدیده T پایین برای ترساندن مردان به خرید دارو کرد.

بر اساس مطالعه دیگری، بازار مکمل های تستوسترون در سال 2023 به 1.85 میلیارد دلار رسید.

جفری جویس، مدیر سیاست سلامت در مرکز سیاست و اقتصاد سلامت USC Schaeffer و محقق در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، توضیح داد که سیل تبلیغات “تقاضا را برای یک محصول عمدتاً کشف نشده افزایش داده است و باعث ایجاد حاشیه سود بالا می شود.” محرک اصلی تقاضای تولیدی است.

باربارا مینتز، استاد سیاست دارویی مبتنی بر شواهد در مرکز چارلز پرکینز در دانشگاه سیدنی، استرالیا، گفت که تستوسترون پایین باید واقعاً نشانه بیماری در نظر گرفته شود که نیاز به درمان دارد. مینتز گفت دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا، چاقی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی مانند PFAS و استرس می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد.

بسیاری از وب‌سایت‌هایی که توسط KFF Health News تجزیه و تحلیل شده‌اند، خود را به‌عنوان مجلات خبری و تناسب اندام معرفی می‌کنند، با تبلیغات درج شده در مقالات که خوانندگان را راهنمایی می‌کند تا فرم‌هایی را برای درمان جایگزینی تستوسترون سفارش دهند که به اختصار TRT نامیده می‌شود.

قیمت TRT از 120 تا 135 دلار در ماه متغیر است، بدون احتساب آزمایش خون پستی اولیه که حدود 60 دلار هزینه دارد. برخی از سایت ها وعده افزایش میل جنسی و کاهش چربی معده را می دهند.

به عنوان مثال، تبلیغات اکسل مردانه در گوگل می‌گویند که TRT «خلق و خو را بهبود می‌بخشد» و «نشاط را باز می‌گرداند». و سایت آن‌ها می‌گوید که درمان تستوسترون «تعریف عضلانی»، «کاهش وزن»، «محرک انفجاری»، «خواب عمیق‌تر» و «انرژی بازیابی شده» را در بالای پیوندی به ارزیابی رایگان در پلتفرم سلامت از راه دور ارائه می‌کند.

کریگ لارسن، مدیر عامل شرکت، به چندین تلاش برای تماس تلفنی و ایمیل با او پاسخی نداد.

هر دو Male Excel و Hone Health از جمله سایت هایی هستند که جانبازان نظامی را هدف قرار می دهند. هان هلث ویدیویی از جانبازی را شامل می‌شود که ادعا می‌کند یکی از بیمارستان‌های بخش امور کهنه‌سربازان او را از درمان تستوسترون محروم کرده است.

سعد علم، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Hone، گفت که شرکت او در بازار “محافظه کار” است. او گفت که هان فقط برای مردانی که هیپوگنادال هستند تجویز می کند و هر 90 روز آنها را آزمایش می کند، بر خلاف سایر شرکت هایی که وب سایت های بهداشت از راه دور را اداره می کنند و او آنها را «شکارچی پول» می نامید.

من موافقم که بیماران باید توسط پزشک معالجه شوند. اما سیستم بهداشتی آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند از مردانی که این مشکل را دارند مراقبت کند و برخی از متخصصان غدد ترجیح می دهند بیمارانی را که مزایای بیشتری را ارائه می دهند، درمان کنند. “به همین دلیل است که مردم به ما مراجعه می کنند.”

یک شکل محبوب از TRT، تستوسترون سیپیونات تزریقی است. طبق پایگاه داده قیمت خرده فروشی Medicare، قیمت آن 0.027 دلار در هر میلی گرم است. تامین کنندگان آنلاین که دارو را مستقیماً در ویال های 200 میلی گرم در میلی لیتر با قیمت متوسط ​​129 دلار در ماه به مصرف کنندگان می فروشند، معادل 1.55 دلار در هر میلی گرم دریافت می کنند که حاشیه سودی بیش از 50 برابر میانگین قیمت Medicare است.

بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲، وب‌سایت‌های TRT از راه دور راهی برای دور زدن پزشکانی که از تجویز این هورمون خودداری می‌کنند، ایجاد می‌کنند. در آن مطالعه، جاستین دوبین، متخصص اورولوژی در Memorial Healthcare System در فلوریدا، به عنوان یک مصرف کننده ظاهر شد. او اعلام کرد که سطح تستوسترونش بالاتر از حد طبیعی است و تمایل خود را برای تشکیل خانواده ابراز کرد، اگرچه این نوع درمان می تواند تولید اسپرم را متوقف کند. با این حال، شش کلینیک از هفت کلینیک آنلاین TRT تستوسترون را از طریق یک متخصص پزشکی تجویز کردند.

دوبین گفت: «و این نگران کننده است. «پزشکی از راه دور به مردان مبتلا به هیپوگنادیسم که ممکن است خجالت بکشند در مورد اختلال نعوظ صحبت کنند، کمک می کند. اما ما باید کار بهتری برای درک اینکه مراقبت مناسب چیست انجام دهیم.”

با این حال، اگرچه FDA بازاریابی خارج از برچسب را مجاز نمی‌داند (روش تجویز داروها برای استفاده‌ای غیر از مواردی که برای آن تأیید شده‌اند)، اما نسخه‌های خارج از برچسب را مجاز می‌داند.

استفاده خارج از برچسب جایگزینی تستوسترون در میان جانبازان رایج شده است. طبق گزارش ارتش ایالات متحده، در میان مردان نظامی که در سال 2017 TRT دریافت کردند، کمتر از نیمی از دستورالعمل‌های عمل بالینی را رعایت کردند.

فیل پالمر، کهنه سرباز 41 ساله تفنگداران دریایی که در خارج از چارلستون، کارولینای جنوبی زندگی می کند، گفت که از جیب خود برای آزمایش خون و نسخه برای یک نوع کاشت پوستی از تستوسترون و کلومیفن، دارویی که می تواند به مقابله با مردان کمک کند، پرداخت می کند. ناباروری که یکی از عوارض جانبی درمان تستوسترون است.

پالمر توضیح داد که این درمان چیزی است که برای او و دیگر کهنه سربازانی که با عواقب بعدی خدمت در ارتش سروکار دارند جذاب است.

پالمر گفت: “محیطی که ما در آن خدمت می کنیم و سطح استرس تاثیر زیادی در آن دارد.” ما در معرض چاله های سوختگی سمی قرار گرفتیم. ارتش به شما یاد نمی دهد که چگونه خوب غذا بخورید: ما غذاهای فرآوری شده زیادی خوردیم.

مارک پترسون، استاد طب فیزیکی و توانبخشی در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان، گفت: از نظر پزشکی، TRT می تواند بهبودی را برای سربازانی که مشکلات تراکم استخوان یا آسیب نخاعی دارند، تسریع بخشد. اما، او افزود، “برای مردان در محدوده T نرمال، استفاده از نسخه آنلاین برای خرید تستوسترون برای کاهش چربی معده ممکن است معکوس باشد.”

کاربران همچنین در معرض خطر مصرف داروهای تستوسترون به طور نامحدود هستند، زیرا TRT می تواند باعث شود بدن تولید هورمون خود را متوقف کند.

پالمر، که یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس کرد که به کهنه‌سربازان از طریق ورزش، تغذیه و مشاوره کمک می‌کند تا بهبود یابند، گفت که دارو مفید بوده است، اما از همکاران کهنه‌کارش می‌خواهد به جای آن از مراقبت‌های پزشکی استفاده کنند. (برا ساینس زمانی مطرح می شود که گزارش های حکایتی از افرادی که در باشگاه بدنسازی تمرین می کنند معتبرتر از تحقیقات علمی تلقی شود.)

او در پایان گفت: «این یک قرص جادویی نیست.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان