برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از فنتانیل، آن ها کیت های برگشت مصرف بیش از حد را خانه به خانه توزیع می کنند


مارسلا الی در خیابانی باریک از خانه‌های شهری و مکانیک‌فروشی در محله کنزینگتون در شمال فیلادلفیا، از پله‌ها بالا رفت و با صدای بلند در خانه‌ها را کوبید.

مرد میانسالی در را باز کرد و نگاهش محتاطانه بود.

الی که کتی با آرم لیبرتی بل به تن داشت، پرسید: «سلام قربان، امروز چطوری؟» «اسم من مارسی است. من با شهرستان کار می کنم. شما در مورد مصرف بیش از حد در محله شنیده اید، درست است؟

مرد سر تکان داد. الی به جزوه هایی که در مورد مصرف بیش از حد مواد مخدر و برنامه های درمان اعتیاد داشت اشاره کرد. او جعبه ای از نارکان، نام تجاری نالوکسان را در دست گرفت که می تواند مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس کند.

“چیزی که ما در تلاشیم انجام دهیم این است که این به همه خانه ها برسد. آیا قبلاً در مورد این چیزی شنیده‌اید؟» الی قبل از اینکه کیسه‌ای پارچه‌ای پر از جزوه‌ها، نوارهای آزمایش فنتانیل و جعبه نارکان را به مرد بدهد، پرسید.

الی و سایر کارگران و داوطلبان نیمه وقت شهری بخشی از یک کمپین بزرگ خانه به خانه در فیلادلفیا هستند که هدف آن تجهیز خانه ها به نالوکسان و سایر لوازم برای جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد مخدر است.

مقامات شهر امیدوارند که این رویکرد پیشگیرانه، نالوکسان را به عنوان یک ماده در کابینت های دارویی برای جلوگیری از مرگ افراد در اثر مصرف بیش از حد، به ویژه ساکنان سیاه پوست، تبدیل کند.

در فیلادلفیا در سال 2022، طبق داده های شهر، رکورد 1413 نفر در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند. در میان ساکنان سیاه پوست، مرگ و میر نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است و بسیاری از آنها در خانه ها اتفاق افتاده است.

کلی مک لوید، معاون مدیر واحد واکنش به مواد افیونی شهر، در مورد کیسه پارچه ای با نالوکسان و سایر لوازم گفت: «بهترین کاری که می توانیم برای دسترسی بیشتر به این محصولات انجام دهیم این است که آنها را به مردم بدهیم.

ما از شما نمی‌پرسیم که آیا مواد مخدر مصرف می‌کنید یا خیر. هدف در اینجا واقعاً ایجاد مسئولیت جمعی است. به عنوان افرادی از جوامع اقلیت، همانطور که در طول همه گیری کووید دیدیم، هیچ کس برای نجات ما نمی آید. برای ما، این ابزاری است که می‌توانیم برای نجات خود از آن استفاده کنیم.»

هدف این طرح توزیع، رساندن لوازم پیشگیری مستقیماً به افرادی است که در غیر این صورت ممکن است خودشان به دنبال آنها نباشند، و آگاهی را در مورد مصرف بیش از حد دارو فراتر از Kensington، مرکز اپیدمی اعتیاد در شهر، افزایش دهد.

نقشه برداران قصد دارند به بیش از 100000 در در “نقاط داغ” فیلادلفیا، کدهای پستی با افزایش میزان مصرف بیش از حد مواد افیونی، که بسیاری از آنها در جوامع اقلیت هستند، بزنند.

مک لوید گفت که افزایش اختلاف نژادی در مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد یکی از پیامدهای دراز مدت جنگ با مواد مخدر است. سیاست‌های آن کمپین ملی منجر به دهه‌ها تاکتیک‌های تهاجمی پلیس، توهین‌های نژادی و احکام زندان طولانی شد که به طور نامتناسبی بر رنگین پوستان و جوامع آنها تأثیر گذاشت.

تحقیقات نشان می دهد که آمریکایی های آفریقایی تبار همچنان مسئول تعداد نامتناسب دستگیری های مواد مخدر و خدمات حمایت از کودکان هستند.

مک‌لوید گفت: «بنابراین کاملاً واضح است که چرا اقلیت‌ها ممکن است تمایلی به بالا بردن دست خود نداشته باشند و بگویند، من فردی هستم که مواد مخدر مصرف می‌کنم، به آن منابع نیاز دارم».

جوامع دیگر نالوکسان و سایر منابع را توزیع کرده اند، هرچند در مقیاس کوچکتر از فیلادلفیا. دالیا هلر، معاون ابتکارات مصرف مواد مخدر در Vital Strategies، یک سازمان بهداشت عمومی که با دولت های محلی در هفت ایالت همکاری می کند، گفت: آنچه فیلادلفیا انجام می دهد می تواند به الگویی برای سایر مکان های پرجمعیت تبدیل شود.

هلر گفت: «یک چیز به شدت شخصی در مورد تعهد انسانی وجود دارد. و اینکه کسی در خانه شما را بکوبد تا در مورد مصرف مواد مخدر و خطر مصرف بیش از حد و کاری که می توان انجام داد صحبت کند، فکر می کنم واقعاً قدرتمند است.

هلر گفت که در طول سال ها، نالوکسان بیش از هر زمان دیگری در دسترس بوده است. اکنون می توان آن را به صورت آنلاین سفارش داد و از طریق پست دریافت کرد، در دستگاه های فروش تخصصی موجود است و برخی از داروخانه ها اکنون اسپری بینی نارکان را بدون نسخه می فروشند.

اما سالانه ده ها هزار آمریکایی بر اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی جان خود را از دست می دهند.

هلر گفت که این بدان معناست که تلاش‌های پیشگیری و پیام‌های مربوط به بحران هنوز به دست برخی افراد نمی‌رسد. و برای هلر، رسیدن به مردم به معنای رفتن به جایی است که هستند. زمانی که به توزیع نالوکسون فکر می کنیم باید اینطور فکر کنیم.

پروژه کمک رسانی در فیلادلفیا تا حدی از طریق پرداخت های تسویه حساب از پرونده های قضایی ملی علیه تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد افیونی، که برخی از آنها را شهر دریافت کرده است، تامین می شود.

انتظار می رود که این شهر در طی حدود 18 سال حدود 200 میلیون دلار از توافقات با AmerisourceBergen، Cardinal Health، McKesson و Johnson & Johnson دریافت کند.

بسیاری از همان افرادی که به عنوان بخشی از سرشماری سال 2020 شروع به فعالیت در فضای مجازی کردند، بخشی از این طرح هستند.

همه در را جواب نمی دهند. برخی در خانه نیستند. در این موارد، کارگران یک بروشور روی دستگیره در می‌گذارند که اطلاعاتی در مورد خطرات مصرف بیش از حد مصرف می‌کند و برای منابع بیشتر تماس می‌گیرد.

تیم‌های نقشه‌بردار، اغلب با مترجمان زبان، دور دوم بازدید از محله را انجام می‌دهند تا به افرادی که بار اول از دست داده‌اند دسترسی پیدا کنند.

در روز پنجشنبه اخیر، بومیان فیلادلفیا در محله های فرانکلینویل و هانتینگ پارک درها را می زدند. طبق داده‌های شهر، در این کد پستی، تقریباً 85 نفر در سال 2022 بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند. این تعداد کمتر از 193 نفری است که در همان سال در کنزینگتون به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند، اما بسیار بیشتر از معدود مرگ‌هایی است که در محله‌های ثروتمند در جهان مشاهده شده است. شهر

شمارش کنندگان به یکی از ساکنان، کاترین کاماچو، در پیاده رو نزدیک شدند که او در حال خروج از گاراژ خود بود. کاماچو به آنها گفت که از مشکل اوردوز در جامعه خود آگاه است و سپس با اشتیاق یک جعبه نارکان را پذیرفت. کاماچو به آنها گفت: “من این را با خودم می برم، زیرا، همانطور که گفتم، گاهی اوقات شما در خیابان در حال رانندگی در جایی هستید و می توانید یک زندگی را نجات دهید.”

در مورد تلاش های فیلادلفیا، کاماچو گفت که معتقد است “خدا این افراد را برای کمک در محل قرار می دهد.” در حالی که با حمل جعبه نارکان وارد خانه اش می شد، افزود که می خواهد سهم خود را برای کمک انجام دهد.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).