مصرف بیش از حد الکل در طول همه گیری باعث افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی شد


تجزیه و تحلیل KFF Health News نشان می دهد که نوشیدن بیش از حد الکل در طول همه گیری کووید-19 مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی را به قدری افزایش داد که این بیماری بیشتر از تصادفات رانندگی یا سرطان سینه باعث مرگ کالیفرنیایی ها شد.

قرنطینه باعث شد مردم احساس انزوا، افسردگی و مضطرب کنند و باعث شد برخی مصرف الکل خود را افزایش دهند. فروش مشروبات الکلی در طول همه گیری همه گیر افزایش یافت، به ویژه جهش زیادی در مصرف ارواح.

در حالی که این امر منجر به افزایش انواع مرگ و میر ناشی از مصرف الکل شد، بر اساس داده‌های موقت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تعداد کالیفرنیایی‌هایی که بر اثر بیماری کبد الکلی جان خود را از دست می‌دهند، به طور چشمگیری افزایش یافت و بین سال‌های 2020 تا 2022، 14209 نفر جان خود را از دست دادند.

بیماری کبدی الکلی شایع ترین علت مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در سطح کشور است. در کالیفرنیا، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری طی سه سال گذشته 25 درصد بیشتر از سه سال قبل از همه گیری بود. این میزان در سال 2021 به 13.2 مرگ به ازای هر 100000 نفر رسید که تقریباً دو برابر نرخ دو دهه قبل است.

این بیماری معمولاً به دلیل سال ها نوشیدن بیش از حد الکل ایجاد می شود، اگرچه گاهی اوقات ممکن است پس از یک دوره کوتاه مصرف زیاد الکل رخ دهد. اغلب تا اواخر بیماری که ضعف، گیجی و یرقان رخ می دهد، هیچ علامتی وجود ندارد.

جووان جولین، محقق فوق دکتری در دانشکده پزشکی هاروارد، گفت: بسیاری از افرادی که در طول این همه گیری، مصرف الکل خود را افزایش دادند، قبلاً در آستانه ابتلا به بیماری شدید کبد الکلی بودند. جولین، که در طول همه گیری یک مطالعه مدلینگ نوشت که بسیاری از روندهای رخ داده را پیش بینی می کرد، گفت: الکل اضافی این روند را تسریع می کند و آنها را زودتر از مرگشان می کشد.

برایان لی، متخصص کبد و متخصص پیوند کبد در دانشکده پزشکی کک از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: حتی قبل از همه گیری، تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی به مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری کبد الکلی کمک می کرد، علیرغم تغییر اندک در فروش الکل.

لی و سایر محققان ارتباطی بین بیماری کبد الکلی و سندرم متابولیک پیدا کردند، وضعیتی که اغلب با چربی اضافی بدن در اطراف کمر مشخص می شود. سندرم متابولیک – اغلب ناشی از رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی غیر فعال – در سراسر کشور افزایش یافته است.

لی گفت: «داشتن سندرم متابولیک، که با چاقی، فشار خون بالا و دیابت مرتبط است، خطر ابتلا به بیماری پیشرفته کبدی را در همان سطح نوشیدن بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

بیماری کبد الکلی کالیفرنیایی ها اغلب افراد بین 55 تا 74 سال را می کشند. آنها حدود یک چهارم بزرگسالان ایالت را تشکیل می دهند، اما بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی را تشکیل می دهند.

با این حال، میزان مرگ و میر در میان 25 تا 44 سال کالیفرنیا در طول دهه گذشته تقریباً دو برابر شده است. حدود 2650 کالیفرنیایی در آن گروه سنی در طول سه سال گذشته بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، در مقایسه با 1270 مرگ از سال 2010 تا 2012.

لی گفت: «مردم در سطوح قبلی مشروب می نوشند. مردم در سنین پایین‌تر دچار چاقی می‌شوند.»

بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کبد الکلی در روستاهای شرق و شمال کالیفرنیا رخ می دهد. به عنوان مثال، در شهرستان هامبولت، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی بیش از دو برابر نرخ کل ایالت است.

جرمی کمپبل، مدیر اجرایی خدمات بازیابی واترفرانت در Eureka، گفت که شهرستان هامبولت و سایر مناطق روستایی اغلب منابع و امکانات لازم برای رسیدگی به میزان بالای اختلال مصرف الکل را ندارند. مرکز او خدمات مسکونی با شدت بالا را ارائه می دهد و از دارو برای انجام سم زدایی افراد استفاده می کند.

او گفت: «دو مرکز درمانی دیگر در اورکا نیز در ظرفیت هستند. “این فقط وضعیتی است که درمان کافی وجود ندارد.”

کمپبل همچنین به جمعیت شناسی شهرستان هامبولت اشاره کرد که نسبت ساکنان سفیدپوست و بومیان آمریکا بسیار بالاتر از بقیه ایالت است. نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کبدی الکلی در کالیفرنیا در میان بومیان آمریکا و ساکنان سفیدپوست بالاترین میزان است.

داده های CDC نشان می دهد که میزان مرگ و میر در میان بومیان آمریکایی، لاتین، آسیایی و سیاه پوست کالیفرنیایی در دهه گذشته بیشتر از سفیدپوستان کالیفرنیایی غیر لاتینی افزایش یافته است. لی گفت که بخشی از آن به دلیل نابرابری در پوشش بیمه و دسترسی به مراقبت است. به علاوه، لی گفت، نرخ سندرم متابولیک در میان غیرسفیدپوستان سریعتر از سفیدپوستان افزایش یافته است. او اضافه کرد که نابرابری‌های سلامت نژادی نیز در نرخ‌های متفاوت بقای بیماران سیاه‌پوست و سفیدپوست پس از پیوند کبد آشکار می‌شود.

انتظار می رود این روند ادامه یابد. جولین کاهش موقت مرگ و میر را پیش‌بینی می‌کند زیرا بسیاری از افرادی که در سال 2022 یا 2023 بر اثر این بیماری می‌میرند، زودتر می‌میرند، پس از افزایش مصرف الکل در طول همه‌گیری، اما این مرگ‌ها بعداً افزایش می‌یابد زیرا عادت‌های بد در طول همه‌گیری ایجاد شده است. عوارض طولانی مدت

جولین گفت: «از آنجایی که مردم مصرف خود را در طول کووید-19 افزایش دادند، ما افراد بیشتری داریم که اکنون اختلال مصرف الکل را آغاز کرده‌اند.

فیلیپ ریس متخصص گزارش دهی و استادیار روزنامه نگاری در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا-ساکرامنتو است.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان