با گسترش ممنوعیت ها، فلوراید موجود در آب آشامیدنی جوامع را در سراسر ایالات متحده تقسیم می کند


مونرو، NC – رجینا بارت، یک بازنشسته 69 ساله که در این شهر کوچک کارولینای شمالی در جنوب شرقی شارلوت زندگی می کند، مدتی است که از آب لوله کشی خود راضی نیست.

بارت که فلوراید را مقصر می‌داند، گفت: «آب ما کدر و حباب‌دار بوده و شیری به نظر می‌رسد.

“من فلوراید را در هیچ چیزم نمی خواهم!” بارت گفت، تعداد فزاینده‌ای از مردم را تکرار می‌کند که نه تنها به کارایی این ماده معدنی شک دارند، بلکه معتقدند علیرغم چندین دهه داده‌هایی که به سلامت عمومی و مزایای اقتصادی اشاره می‌کنند، ممکن است مضر باشد.

در ماه فوریه، هیئت کمیسران شهرستان در یونیون کانتی، که مقر آن مونرو است، با رای 3-2 به توقف افزودن فلوراید به آب آشامیدنی در کارخانه تصفیه آب رودخانه یادکین، تنها منبع آبی که به طور کامل تحت مالکیت و اداره این شهرستان است، رای داد. اما این تصمیم پس از بحث های داغ بین ساکنان و مقامات شهرستان گرفته شد.

کمیسر ریچارد هلمز قبل از رای گیری گفت: “فرزندان من این نعمت را داشتند که با فلوراید در آب خود بزرگ شوند و … مشکلات دندانی بسیار کمی دارند.” دیوید ویلیامز گفت: “بیایید از قرار دادن چیزی در آب که برای درمان ما است، دست برداریم و به مردم آزادی انتخاب بدهیم.”

آب بارت از شهر مونرو می آید، نه تاسیسات یادکین. بنابراین، در حال حاضر، او به نوشیدن آب تقویت شده با فلوراید ادامه خواهد داد. او به KFF Health News گفت: «من در مورد اینکه چرا آن را به آب ما اضافه می کنند مشکوک هستم.

این یک سناریوی است که در سراسر کشور اجرا می شود. از اورگان تا پنسیلوانیا، صدها جامعه در سال‌های اخیر یا افزودن فلوراید به منابع آب خود را متوقف کرده‌اند یا به جلوگیری از افزودن آن رأی داده‌اند. حامیان چنین ممنوعیت هایی استدلال می کنند که باید به مردم آزادی انتخاب داده شود. آنها می گویند که دسترسی گسترده به محصولات دندانپزشکی بدون نسخه حاوی این ماده معدنی باعث می شود دیگر نیازی به افزودن به منابع آب عمومی نباشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید در حالی که محصولاتی که از فروشگاه خریداری می‌شوند پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهند، بیشترین محافظت زمانی حاصل می‌شود که در ترکیب با فلوراید آب استفاده شوند.

نتیجه یک پرونده فدرال در حال انجام در کالیفرنیا می تواند آژانس حفاظت از محیط زیست را مجبور به ایجاد قانونی برای تنظیم یا ممنوعیت استفاده از فلوراید در آب آشامیدنی در سراسر کشور کند. در این میان، این روند زنگ خطر را برای محققان بهداشت عمومی به صدا درآورد که نگران این هستند که مانند واکسن‌ها، فلوراید ممکن است قربانی موفقیت خود شده باشد.

CDC معتقد است که فلورایداسیون آب جامعه نه تنها ایمن و موثر است، بلکه باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های درمان دندان می شود. مقامات بهداشت عمومی می گویند که حذف فلوراید می تواند به ویژه برای خانواده های کم درآمد – که برای آنها آب آشامیدنی ممکن است تنها منبع مراقبت های دندانی پیشگیرانه باشد – مضر باشد.

مایرون آلوکیان جونیور، دندانپزشک و رئیس سابق انجمن بهداشت عمومی آمریکا می گوید: «اگر مجبورید به تنهایی بیرون بروید و مراقبت شوید، بازی توپ کاملاً متفاوتی است. او گفت که میلیون‌ها نفر سال‌ها با آب فلورایده زندگی کرده‌اند و ما هیچ مشکل بهداشتی عمده‌ای نداشتیم. “پیشگیری از یک بیماری بسیار ساده تر از درمان آن است.”

به گفته گروه ضد فلوراید فلوراید اکشن شبکه، از سال 2010، بیش از 240 جامعه در سراسر جهان فلوراید را از آب آشامیدنی خود حذف کرده اند یا تصمیم به اضافه کردن آن ندارند.

فقط باید به یونیون کانتی نگاه کرد تا ببیند بحث ها چقدر می تواند شدید باشد. معمولاً هنگامی که کمیسیونرها در طبقه اول مرکز دولتی در مرکز شهر مونرو ملاقات می کنند، تعداد صندلی های خالی بیشتر از شرکت کنندگان است. اما جلسات مربوط به ممنوعیت فلوراید در منابع آب عمومی پر شد و ساکنانی که برای سخنرانی ثبت نام کردند، اختلاف نظر داشتند.

یکی از افرادی که در 5 فوریه پای میکروفون آمد فلوراید آب را با کمربند ایمنی مقایسه کرد. او گفت که این “از تصادف خودرو جلوگیری نمی کند، اما آسیب وارد شده را محدود می کند.” یکی دیگر استدلال کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که فلوراید ایمن یا مؤثر است. او با استفاده از ادعای اثبات نشده ای که اغلب توسط مخالفان فلورایداسیون مطرح می شود، گفت: «این یک نقطه عطف بالقوه قابل توجه برای معکوس کردن بیش از 60 سال مسمومیت عمومی است.

مخالفان فلوراید ادعا می کنند که این ماده معدنی مسئول همه چیز از آکنه گرفته تا فشار خون بالا و اختلال عملکرد تیروئید تا سرطان استخوان است.

مؤسسه ملی سلامت اذعان می‌کند که فلوراید حاصل از محصولات دندانپزشکی یا مکمل‌های غذایی وقتی در مقادیر بسیار زیاد مصرف شود، می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، درد شکم، اسهال، درد استخوان و حتی مرگ در موارد بسیار نادر شود.

نوزادان و کودکانی که بیش از حد فلوراید دریافت می کنند ممکن است دچار تغییر رنگ یا فرورفتگی های کوچک در دندان های خود شوند. در بزرگسالان، مصرف بیش از حد فلوراید برای مدت طولانی می تواند منجر به فلوئوروزیس اسکلتی شود، یک بیماری بسیار نادر که باعث درد و سفتی مفاصل، استخوان های ضعیف، از دست دادن عضلات و مشکلات عصبی می شود.

با این حال، دوز توصیه شده در آب آشامیدنی همیشه کم بوده است. در سال 2015، وزارت بهداشت و خدمات انسانی غلظت مطلوب فلوراید را از 1.2 میلی گرم در لیتر به 0.7 میلی گرم در لیتر کاهش داد.

جونو، آلاسکا، در سال 2007 به حذف فلوراید از آب آشامیدنی خود رأی داد. مطالعه‌ای که در سال 2018 در مجله BMC Oral Health منتشر شد، سوابق دندان‌پزشکی کودکان و نوجوانانی را که چهار سال قبل و پنج سال پس از شهر از دندان‌های پوسیده مراقبت‌های دندانی دریافت کردند، مقایسه کرد. اضافه کردن فلوراید به آب را متوقف کرد. این مطالعه نشان داد که روش‌های مرتبط با حفره و هزینه‌های درمان در گروه دوم به طور قابل‌توجهی بالاتر بود.

پورتلند، اورگان، بزرگترین شهر در این کشور است که به طور مداوم از فلوراید کردن آب آشامیدنی خود خودداری کرده است. رای دهندگان بارها اقدامات لازم برای اضافه کردن آن را رد کرده اند، اولین بار در سال 1956 و آخرین بار در سال 2013.

علیرغم توصیه اکید پزشکان و دندانپزشکان محلی، رأی دهندگان در ویچیتا، کانزاس، چندین بار افزودن فلوراید به آب را رد کرده اند، آخرین بار در سال 2012.

منطقه شهری براشی کریک در شهرستان ویلیامسون، تگزاس، از سال 2007 فلوراید را به سیستم آب خود اضافه کرده بود، اما در دسامبر به پایان رسید.

در سال 2016، شهرستان کولیر، فلوریدا، کمیسیونرها تصمیم گرفتند فلوراید را از سیستم آب حذف نکنند. اما آن‌ها به اتفاق آرا این تصمیم را پس از مصوبه منطقه حقوق آزادی سلامت در سال ۲۰۲۳ در پاسخ به کووید-۱۹ «برای حفظ حقوق و آزادی‌های مراقبت‌های بهداشتی ساکنان شهرستان کولیر» لغو کردند.

اداره آب شهرستان کالج ایالتی در پنسیلوانیا در مارس 2023 افزودن فلوراید به آب 75000 مشتری خود را متوقف کرد. مقامات از ادعاهایی استفاده کردند که اغلب توسط مخالفان فلوراید ذکر شده است، مانند آلودگی محیطی بالقوه، نگرانی در مورد آزادی پزشکی، و اثرات نامطلوب سلامتی، مانند پتانسیل ظاهر شدن خطوط سفید ضعیف روی دندان ها و کاهش ضریب هوشی برای نوزادان.

یک مطالعه منتشر شده در JAMA Pediatrics در سال 2019، که در شش شهر کانادا انجام شد، قرار گرفتن در معرض فلوراید در دوران بارداری را با نمرات IQ پایین در کودکان مرتبط کرد. اما این مطالعه مبتنی بر گزارش خود بود و به دلیل کاستی‌های روش‌شناختی درک شده آن مورد انتقاد قرار گرفت.

در سال 2016، چندین گروه حامی مصرف‌کننده، از جمله شبکه اقدام فلوراید، نظارت بر غذا و آب، و مادران علیه فلورایداسیون، از EPA درخواست کردند که فلوراید آب را تحت قانون کنترل مواد سمی پایان دهد، و ادعا کردند که تحقیقات قابل توجهی نشان می‌دهد فلوراید در دوزهای کنونی سمی عصبی است. استفاده شده. سال بعد، پس از اینکه آژانس درخواست شهروندان آنها را رد کرد، همان گروه یک شکایت فدرال علیه EPA تنظیم کرد.

در طول یک محاکمه 10 روزه در سانفرانسیسکو که در اواسط فوریه به پایان رسید، دو طرف در مورد خطرات و زمینه های عدم اطمینان بحث کردند. اگر ادوارد چن، قاضی ارشد منطقه ای ایالات متحده تشخیص دهد که فلورایداسیون آب “خطر غیرمنطقی” برای سلامت انسان ایجاد می کند، EPA مجبور خواهد شد یک قانون تنظیم یا ممنوعیت فلورایداسیون آب در ایالات متحده ایجاد کند. انتظار می رود به زودی تصمیم گیری شود.

در حال حاضر، تصمیم‌گیری در مورد فلوراید کردن سیستم‌های آب جامعه هنوز در درجه اول در سطح محلی گرفته می‌شود، که بارت امیدوار است تغییر کند.

از همه چیز، آن‌ها می‌خواهند دندان‌های ما سالم باشد وقتی نیازهای اولیه مسکن و غذا وجود ندارد.»

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان