معنای ممنوعیت جدید 6 هفته ای سقط جنین فلوریدا برای بیماران جنوبی و مسافر چیست؟


مونیکا کلی از اینکه فهمید منتظر فرزند دومش است بسیار هیجان زده شد.

این مادر تنسی حدود 13 هفته باردار بود که طبق دادخواستی که علیه ایالت تنسی ارائه شد، پزشکان به او خبر مخربی دادند که نوزادش به سندرم پاتو مبتلا شده است.

این اختلال ژنتیکی باعث نقص های جدی رشدی می شود و اغلب منجر به سقط جنین، مرده زایی یا مرگ در طی یک سال از تولد می شود. پزشکان به او گفتند که ادامه بارداری او می تواند او را در معرض خطر عفونت و عوارضی از جمله فشار خون بالا، نارسایی اندام ها و مرگ قرار دهد.

اما آنها گفتند که نمی توانند سقط جنین انجام دهند به دلیل قانون تنسی مبنی بر ممنوعیت اکثر سقط جنین ها که دو ماه پس از لغو قانون به اجرا درآمد. رو در مقابل وید در ژوئن 2022، سوابق دادگاه نشان می دهد.

بنابراین کلی به بیمارستانی در شمال غربی فلوریدا سفر کرد تا در هفته 15 بارداری سقط جنین کند. او یکی از هفت زن و دو پزشک است که از تنسی شکایت می کنند زیرا می گویند ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین در ایالت زندگی زنان باردار را به خطر می اندازد.

داده های ایالتی نشان می دهد که بیش از 25000 زن مانند کلی در پنج سال گذشته برای سقط جنین به فلوریدا سفر کرده اند. داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می‌دهد که اکثر آنها از ایالت‌هایی مانند آلاباما، لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی با دسترسی کم یا بدون دسترسی به سقط جنین آمده‌اند. صدها نفر از دور تا تگزاس سفر کردند.

اما حکم اخیر دادگاه عالی فلوریدا راه را برای ایالت سان شاین هموار کرد تا از ماه مه ممنوعیت شش هفته ای را اجرا کند و عملاً زنان در بسیاری از مناطق جنوبی دسترسی اندکی به کلینیک های سقط جنین داشته باشند یا اصلاً دسترسی نداشته باشند. اگر 60 درصد رای دهندگان فلوریدا در ماه نوامبر اصلاحیه قانون اساسی را که حق سقط جنین را اضافه می کند، تصویب کنند، این ممنوعیت می تواند کوتاه مدت باشد.

در همین حال، گروه‌های غیرانتفاعی هشدار می‌دهند که ممکن است نتوانند به تقاضای فزاینده کمک زنان از فلوریدا و سایر ایالت‌های جنوب شرقی برای سفر برای سقط جنین پاسخ دهند. آنها می ترسند زنانی که فاقد منابع هستند مجبور به انجام بارداری های ناخواسته تا پایان دوره شوند، زیرا آنها نمی توانند به ایالت هایی سفر کنند که امکان سقط جنین بیشتر است.

این می تواند شامل زنانی شود که بارداری آنها، مانند بارداری، آنها را در معرض خطر قرار می دهد.

مک کنا کلی، یکی از اعضای هیئت مدیره صندوق سقط جنین تامپا بی، گفت: «ممنوعیت شش هفته‌ای نه تنها برای فلوریدا، بلکه کل جنوب شرق یک مشکل است. فلوریدا آخرین مردی بود که در جنوب شرقی برای دسترسی به سقط جنین ایستاد.

ممنوعیت سفر و محدودیت های سختگیرانه تر

حامیان محدودیت های فلوریدا عقب نشینی نمی کنند. برخی محدودیت‌های سخت‌تر را می‌خواهند. مایک بلتران، نماینده ایالت جمهوری خواه، به ممنوعیت 15 هفته ای و شش هفته ای رای داد. او گفت که اکثریت قریب به اتفاق سقط جنین‌ها انتخابی هستند و آنهایی که به عوارض پزشکی مربوط می‌شوند بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌دهند.

داده های دولتی نشان می دهد که 95 درصد از سقط جنین ها در سال گذشته یا انتخابی بوده یا به دلایل اجتماعی یا اقتصادی انجام شده است. بیش از 5 درصد مربوط به مسائل مربوط به سلامت مادر یا جنین بود.

بلتران گفت که از ممنوعیت سفر برای سقط جنین حمایت می کند اما می داند که در دادگاه به چالش کشیده خواهد شد. او گفت که او از اقداماتی حمایت می کند که کارفرمایان را از پرداخت هزینه سفر کارگران برای سقط جنین و کسر مالیات از این هزینه ها باز می دارد.

او گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما نباید سفر برای سقط جنین را برای مردم آسان‌تر کنیم. ما باید مواردی را برای جلوگیری از دور زدن قانون در نظر بگیریم.»

هر دو ممنوعیت سقط جنین توسط جوئل رودمن، قانونگذار ایالتی جمهوری خواهان نیز حمایت شد. رودمن گفت که به عنوان یک پزشک، بیش از 100 نوزاد به دنیا آورده است و هیچ چیزی در قانون فعلی نمی بیند که ایمنی بیمار را قربانی کند.

او در پیامی نوشت: «این یک قانون عقل سلیم خوب است که استثنائات معقولی را ارائه می‌کند و در عین حال به حرمت زندگی مادر و کودک احترام می‌گذارد».

سال گذشته، اولین سال کاملی که در بسیاری از ایالت های جنوبی ممنوعیت اعمال شد، بیش از 7700 زن برای سقط جنین به فلوریدا سفر کردند که در مقایسه با سه سال قبل تقریباً 59 درصد افزایش داشت.

کلی گفت که صندوق سقط جنین تامپا بی، که بر کمک به زنان محلی متمرکز است، خود را به هجوم زنان از آرکانزاس، جورجیا، می سی سی پی، لوئیزیانا و سایر ایالت ها کمک می کند.

در سال 2023، بیش از 650000 دلار برای هزینه های قرار ملاقات و بیش از 67000 دلار برای سایر هزینه ها مانند بلیط هواپیما و اقامت پرداخت کرد. کلی گفت که اکثر کسانی که به دنبال کمک هستند از خانواده های کم درآمد از جمله اقلیت ها یا افراد ناتوان هستند.

او گفت: “ما از هر فرد می‌پرسیم، “چه چیزی می‌توانید کمک کنید؟” “بعضی ها می گویند صفر و این خوب است.”

قانون جدید فلوریدا به این معنی است که گروه او باید دوباره چرخش کند. اکنون تمرکز بر کمک به افرادی است که به دنبال سقط جنین هستند تا به ایالت های دیگر سفر کنند.

اما مقاصد دورتر و گرانتر هستند. او پیش‌بینی کرد که اکثر زنان به نیویورک، ایلینویز یا واشنگتن دی سی می‌روند. قرار ملاقات‌های کلینیک در این ایالت‌ها اغلب گران‌تر است. مسافت اضافی سفر به این معنی است که در مورد هتل ها و بلیط هواپیما به کمک نیاز است.

او گفت که کارولینای شمالی، که اجازه سقط جنین را تا حدود 12 هفته بارداری می دهد، ممکن است برای برخی از زنان که بارداری آنها چندان دور نیست، گزینه کمی ارزان تر باشد.

او گفت که حفظ این نیاز یک نگرانی است. کمک‌های مالی به این گروه در سال 2022 به 755000 دلار افزایش یافت، که کلی آن را “کمک‌های خشمگین” توصیف کرد که پس از پایان نیم قرن تضمین حق فدرال برای سقط جنین توسط دادگاه عالی ایالات متحده انجام شد.

عصبانیت دوام نیاورد او گفت که کمک های مالی در سال 2023 به 272000 دلار کاهش یافت.

او گفت: “ما در چند هفته آینده با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد.” بسیاری از افرادی که نیاز به سقط جنین دارند، نمی توانند به سقط جنین دسترسی داشته باشند. این واقعاً ترسناک و غم انگیز است.»

مناطق خاکستری منجر به سردرگمی می شود

صندوق سقط جنین شیکاگو انتظار دارد که بسیاری از زنان از ایالت های جنوب شرقی راه خود را ادامه دهند.

ایلینوی تا زمان زنده ماندن جنین – حدود 24 تا 26 هفته – سقط جنین را ارائه می دهد. پنج سال پیش، این ایالت قانون خود را لغو کرد که والدین را ملزم می‌کرد در صورت درخواست سقط جنین، به والدین اطلاع داده شوند.

طبق سوابق ایالتی، حدود 3 مورد از هر 10 سقط جنین انجام شده در ایلینویز دو سال پیش – تقریباً 17000 – شامل ساکنان خارج از ایالت بود که طبق سوابق ایالتی کمتر از یک چهارم سال قبل است.

قدسیه شریف، معاون مدیر، گفت که سازمان غیرانتفاعی شیکاگو به خود می بالد که طی پنج سال گذشته درخواست های کمک را رد نکرده است. برای مقابله با افزایش پیش‌بینی شده درخواست‌های کمک از ایالت‌های جنوبی، کارکنانی از جمله سخنرانان اسپانیایی زبان را اضافه می‌کند. او امیدوار است رای دهندگان فلوریدا این بحران را کوتاه مدت کنند.

او گفت: “ما تخمین می زنیم که به 100000 دلار اضافی در ماه برای پاسخگویی به هجوم مردم از فلوریدا و جنوب نیاز داریم.” ما می دانیم که تا زمانی که چیزی به طور بالقوه تغییر کند، هشت ماه بسیار سخت خواهد بود.

سیلویا کامینسکی، متخصص ازدواج و خانواده درمانگر در این باره گفت: از دست دادن دسترسی به سقط جنین، به ویژه در میان گروه‌های آسیب‌پذیر مانند نوجوانان باردار و زنان با عوارض بارداری، می‌تواند موارد ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اضطراب و حتی اختلال استرس پس از سانحه را افزایش دهد. میامی

کامینسکی که به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی فعالیت می کند، گفت که این گروه تماس هایی از درمانگران دریافت کرده است که به دنبال راهنمایی قانونی در مورد اینکه آیا می توانند به مراجعه کننده ای که می خواهد برای سقط جنین سفر کند یا خیر کمک کنند.

این امر به ویژه در ایالت هایی مانند آلاباما، جورجیا و میسوری که قوانینی را برای اعطای وضعیت “شخصیت” به جنین ها تصویب کرده اند، صادق است. درمانگران در بسیاری از ایالت‌ها، از جمله فلوریدا، موظفند مراجعی را که قصد آسیب رساندن به فرد دیگری را دارد گزارش دهند.

کامینسکی گفت: “این همه این مناطق خاکستری را ایجاد می کند که قبلاً مجبور نبودیم با آنها سر و کار داشته باشیم.”

دبورا دوربرت از لیکلند، فلوریدا، گفت که محدودیت 15 هفته ای سقط جنین در فلوریدا سلامت او را به خطر می اندازد و او مجبور شد تا نوزادی را بدون هیچ شانسی برای زنده ماندن به دنیا بیاورد.

فرزند متولد نشده او در نوامبر 2022 به سندرم پاتر مبتلا شد. سونوگرافی که در هفته 23 بارداری انجام شد نشان داد که جنین مایع آمنیوتیک کافی تولید نکرده و کلیه هایش رشد نکرده است.

پزشکان به او گفتند که فرزندش خارج از رحم زنده نمی ماند و خطر مرده زایی و برای او پره اکلامپسی، یک عارضه بارداری که می تواند منجر به فشار خون بالا، نارسایی اندام ها و مرگ شود، وجود دارد.

دوربرت گفت، یکی از گزینه‌هایی که پزشکان پیشنهاد کردند، القای زودرس، اساساً سقط جنین بود.

دوربرت و شوهرش دلشان شکست. آنها به این نتیجه رسیدند که سقط جنین امن ترین گزینه آنهاست.

عکس صفحه در چکمه با دست و رد پای نوزاد.  متن نزدیک به چاپ می خواند، "به یاد میلو ایوان دوربرت، 3 مارس 2023."
دبورا دوربرت صفحه ای از کتاب «تا ابد دوستت خواهم داشت» را با دست و رد پای پسرش میلو ایوان دوربرت که در مارس 2023 درگذشت، باز نگه می دارد.(لوئیس سانتانا/تامپا بی تایمز)

او گفت که در بهداشت منطقه ای لیکلند، به او گفته شد که عمل جراحی او باید توسط اداره بیمارستان و وکلای آن تایید شود، زیرا فلوریدا در آن سال محدودیت 15 هفته ای سقط جنین را تصویب کرده بود.

قانون سقط جنین فلوریدا شامل معافیت می شود اگر دو پزشک به طور کتبی تأیید کنند که جنین دارای ناهنجاری کشنده جنینی است و به حیات خود نرسیده است. اما یک ماه گذشت تا او در پرونده خود پاسخی دریافت کند. دوربرت گفت که پزشکش به او گفت که بیمارستان احساس نمی کند که آنها می توانند به طور قانونی این عمل را انجام دهند و او باید نوزاد را تا پایان ترم حمل کند.

بهداشت منطقه‌ای لیکلند به تماس‌های مکرر و ایمیل‌هایی که به دنبال نظر بودند پاسخ نداد.

پزشک زنان دوربرت به او گفته بود که چند زن برای سقط جنین به مسافرت می روند. اما دوربرت گفت که او نمی تواند هزینه سفر را بپردازد و نگران است که با رفتن به خارج از ایالت قانون را زیر پا بگذارد.

در هفته 37، پزشکان موافقت کردند که دوربرت را القا کنند. او در مارس 2023 به بیمارستان منطقه ای لیکلند مراجعه کرد و پس از یک زایمان طولانی و دردناک، پسری به نام میلو به دنیا آورد.

وقتی به دنیا آمد، آبی بود. چشمانش را باز نکرد؛ او گفت: او گریه نکرد. “تنها صدایی که شنیدید این بود که او هر چند وقت یکبار هوا نفس می کشید.”

او و شوهرش به نوبت میلو را نگه داشتند. آنها برای او کتابی در مورد مادری خرس قطبی خواندند که به توله اش می گوید همیشه آنها را دوست خواهد داشت. آن‌ها «سه پرنده کوچک» باب مارلی و ویلرز را با همخوانی آن برای میلو خواندند که «همه چیز کوچک درست خواهد شد».

میلو 93 دقیقه پس از تولد در آغوش مادرش درگذشت.

یک سال بعد، دوربرت هنوز با این درد دست و پنجه نرم می کند. او گفت که اندوه هنوز “سنگین” است.

او و همسرش درباره تلاش برای داشتن یک فرزند دیگر صحبت کرده‌اند، اما قوانین سقط جنین فلوریدا باعث شده است که او نسبت به بارداری دیگر با عوارض محتاط شود.

“این شما را عصبانی و ناامید می کند. نمی‌توانستم مراقبت‌های بهداشتی مورد نیازم را دریافت کنم و پزشکانم به من توصیه کردند.» “من می دانم که نمی توانم آنچه را که پشت سر گذاشتم دوباره پشت سر بگذارم.”

این مقاله از طریق مشارکت KFF Health News و Tampa Bay Times تهیه شده است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان