کالیفرنیا در حال بررسی بیمه خصوصی برای مهاجران فاقد وضعیت قانونی است. اما آیا مقرون به صرفه است؟


یک پزشک پنج سال پیش کیست هایی را در سینه راست لیلیا بسریل پیدا کرد، اما این مرد 51 ساله فاقد بیمه درمانی است. او گفت که نمی تواند هزینه تصویربرداری را بپردازد تا بفهمد سرطانی هستند یا خیر.

بسریل سالانه حدود 52000 دلار در یک سازمان غیرانتفاعی در دره مرکزی کالیفرنیا درآمد دارد و او و همسرش آرماندو را بیش از دو برابر حد مجاز برای Medi-Cal، برنامه Medicaid ایالتی برای افراد کم درآمد و ناتوانی، قرار می دهد. بیمه خصوصی 1230 دلار در ماه به عنوان حق بیمه هزینه دارد، پول مورد نیاز برای وام مسکن آنها.

بسریل از طریق یک مترجم اسپانیایی گفت: “ما برای غلبه بر درد به درمان های خانگی متوسل شده ایم.” شوهرش 20 سال است که نیاز به جراحی فتق دارد. او افزود: «این ناامیدکننده است زیرا ما مالیات‌های خود را می‌پردازیم، اما نمی‌توانیم از مزایایی که مالیات‌هایمان می‌رود، بهره ببریم».

در حالی که بسیاری از کالیفرنیایی‌هایی که درآمد زیادی برای واجد شرایط بودن برای Medi-Cal دارند، می‌توانند پوشش یارانه‌ای را از طریق Covered California دریافت کنند، تخمین زده می‌شود که 460000 نفر از ساکنان اجازه ندارند از طریق طرح‌های بیمه دولتی تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه، بیمه بخرند، زیرا فاقد وضعیت قانونی هستند. یکی از قانونگذاران دموکرات می گوید که این یک شکاف کوچک اما آشکار است و در حال تدوین لایحه ای است که می تواند تعهد فرماندار دموکرات گاوین نیوسام را برای دستیابی به مراقبت های بهداشتی همگانی مورد آزمایش قرار دهد.

نویسنده این لایحه، عضو مجلس، خواکین آرامبولا، گفت: «ما باید دریابیم که چگونه می‌توان پوشش جهانی برای همه کسانی که این ایالت را خانه می‌خوانند، ارائه کرد. “این منطقه ای است که ایالت ما به اندازه کافی به آن متمایل نشده است تا برای کسانی که فاقد مدرک هستند پوشش دهد.”

لایحه آرامبولا به ایالت دستور می دهد تا از دولت فدرال بخواهد تا به مهاجرانی که بدون مجوز در این ایالت زندگی می کنند اجازه دهد از طریق کالیفرنیای تحت پوشش بیمه دریافت کنند. آرامبولا این حرکت را اولین گام حیاتی برای گسترش پوشش می داند. در صورت تصویب، قانونگذار فرزنو قصد دارد برای کمک به پرداخت هزینه بیمه، یارانه های دولتی را تحت فشار قرار دهد.

خوزه تورس کاسیاس، یک مدافع سیاست و قانونگذاری در Health Access California، یک گروه بهداشت مصرف کننده که با دفتر آرامبولا در مورد این اقدام کار می کند، گفت که هر دو عنصر برای مهاجرانی که فاقد وضعیت قانونی هستند، ضروری هستند.

تورس کاسیاس گفت: «دسترسی یک چیز است، اما مقرون به صرفه بودن چیز دیگری است.

از زمان شروع به کار در سال 2019، Newsom گسترش Medi-Cal را برای همه ساکنان واجد شرایط بدون در نظر گرفتن وضعیت مهاجرت تایید کرده است. با انجام این کار، این سیاستمدار به طور مداوم شایعه می‌شد که برای یک نامزدی ریاست‌جمهوری آماده می‌شود، دولت را «یک قدم نزدیک‌تر» به سمت مراقبت‌های بهداشتی همگانی توصیف کرد. اما در ژانویه، نیوسام کسری ایالتی 22.5 میلیارد دلاری را اعلام کرد و هیچ اشاره ای به پیشنهادات جدید برای 3 میلیون ساکن بدون بیمه ایالتی نکرد.

دكتر مارك غالی، دبیر بهداشت نیوزوم، اذعان كرد كه فشارها برای ادامه بیشتر وجود دارد، اما او به یك جدول زمانی متعهد نیست.

غالی گفت: «تا به حال ما چیزهای زیادی برای تمرکز روی آن‌ها داشته‌ایم. صادقانه بگویم، این به یکی از مهم‌ترین موضوعات بعدی تبدیل خواهد شد.

کالیفرنیا برای باز کردن کالیفرنیای تحت پوشش برای مهاجران بدون اقامت قانونی نیاز به مجوز از دولت فدرال دارد زیرا در حال حاضر برای آنها بسته است و آرامبولا گفت که در حال مذاکره با مقامات دولت نیوسام در مورد چگونگی ساختار این لایحه است.

هنگامی که دولت فدرال کالیفرنیای تحت پوشش را به روی همه مهاجران باز کند، ایالت می تواند بودجه ای را برای یارانه ها کنار بگذارد. حدود 90٪ از ثبت نام کنندگان در کالیفرنیای تحت پوشش واجد شرایط کمک مالی هستند که با بودجه ایالتی و فدرال پرداخت می شود. از سال 2020، ایالت 20 میلیون دلار در سال برای این یارانه ها هزینه کرده است که کسری از هزینه است، زیرا کنگره در طول همه گیری به ایالت ها پول تزریق کرده است.

پیش از این، قانونگذاران تقریباً 300 میلیون دلار برای کاهش حق بیمه برای ثبت نام کنندگان تحت پوشش کالیفرنیا اختصاص داده بودند. هرگونه کمک مالی به افرادی که بدون مجوز در ایالت زندگی می کنند، احتمالاً باید از بودجه دولتی تأمین شود و هزینه ها می تواند بسیار متفاوت باشد.

آدام فاکس، معاون مدیر ابتکار سلامت مصرف کنندگان کلرادو، گفت، برای مثال، کلرادو 10000 مهاجر از این قبیل را در برنامه بیمه جدیدی که صرفاً برای آنها با هزینه 57.8 میلیون دلار از بودجه دولتی طراحی شده بود، ثبت نام کرد. این برنامه تمام هزینه های بیمه را برای ثبت نام کنندگان پوشش می دهد.

مایکل مارچند، مدیر ارشد بازاریابی برای تبادل مزایای بهداشتی واشنگتن گفت، در ایالت واشنگتن، مهاجرانی که فاقد وضعیت قانونی هستند، می توانند از یک صندوق ایالتی در سال آینده برای کمک به همه ساکنان ایالتی واجد شرایط درآمد برای پرداخت بیمه استفاده کنند. قانونگذاران ایالتی 5 میلیون دلار به صندوق مهاجران بدون مجوز قانونی اضافه کرده اند.

سالی پایپس، رئیس و مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی اقیانوس آرام، اندیشکده ای که از گسترش Medi-Cal به مهاجران بدون اعتبار قانونی حمایت می کرد، گفت: «این به عنوان انگیزه ای برای مهاجرت های غیرقانونی اضافی به کشور ما عمل می کند. و مالیات دهندگان را درگیر هزینه های اضافی مراقبت های بهداشتی دولت و قبوض مالیاتی بالاتر اجتناب ناپذیر برای پرداخت آنها قرار دهید.

مقامات کالیفرنیا قبلاً در نظر گرفته بودند که به همه مهاجران اجازه دهند از برنامه دولتی خود بیمه بخرند و در سال 2016 درخواستی را به دولت فدرال ارائه کردند. اما این ایالت پس از روی کار آمدن رئیس جمهور دونالد ترامپ، با توجه به لفاظی ها و سیاست های ضد مهاجرتی وی، درخواست خود را لغو کرد. .

راشل لین گیش، سخنگوی Health Access، گفت که دولت بایدن در ماه دسامبر یک استثنا از قانون فدرال را برای ایالت واشنگتن تصویب کرد – یک تغییر بازی از نظر حامیان مهاجرت.

او گفت: «با دیدن کارهایی که سایر کشورها انجام داده‌اند و معافیت‌هایی که در دوران بایدن اتفاق می‌افتد، تفاوت زیادی در رویکرد ما ایجاد می‌کند.

اما حتی اگر قانونگذاران طرحی را برای باز کردن بازار بیمه کالیفرنیا به روی همه مهاجران بدون در نظر گرفتن وضعیت تصویب کنند، مدافعان گفتند که ایالت باید تا اول ژانویه 2024 صبر کند تا از دولت فدرال مجوز بخواهد و ممکن است نیم سال یا نیم سال طول بکشد. طولانی تر برای دریافت پاسخ

این بدان معناست که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا Becerril بتواند تحت پوشش قرار گیرد. در عوض، او برای بدترین اتفاقات آماده می شود.

او گفت: “من برای پوشش مراسم تشییع جنازه پرداخت می کنم.” این کار مقرون به صرفه تر از پرداخت حق بیمه پوشش سلامت است.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).