کالیفرنیا می گوید دیگر نمی تواند برای آزمایش کووید، واکسیناسیون برای مهاجران کمک هزینه کند.


در تمام روز و گاهی تا شب، اتوبوس ها و ون ها تا سه مرکز غربالگری پزشکی با بودجه دولتی را در نزدیکی مرز جنوبی کالیفرنیا با مکزیک می کشند. افسران فدرال مهاجرت مهاجران عمدتاً از برزیل، کوبا، کلمبیا و پرو را تخلیه می کنند، که بیشتر آنها در انتظار جلسه رسیدگی به درخواست پناهندگی در ایالات متحده هستند.

هماهنگ‌کنندگان می‌گویند به مهاجران هنگام ورود به داخل، ماسک صورت می‌دهند تا از شیوع بیماری‌های عفونی محافظت کنند، همراه با آب و غذا. ارائه دهندگان پزشکی آنها را برای ویروس کرونا آزمایش می کنند، به آنها واکسن ارائه می دهند و کسانی را که آزمایش آنها مثبت است، ایزوله می کنند. پناهجویان برای آسیب هایی که ممکن است در طول سفر خود متحمل شده باشند تحت درمان قرار می گیرند و از نظر مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت یا فشار خون بالا بررسی می شوند.

اما اکنون که ایالت لیبرال با کسری پیش بینی شده 22.5 میلیارد دلاری مواجه است، فرماندار گاوین نیوسام گفت که ایالت دیگر نمی تواند به مراکزی که کمک های مالی فدرال و محلی نیز دریافت می کنند، کمک کند. فرماندار دموکرات در ژانویه پیشنهاد کرد کمک های دولتی برای برخی خدمات پزشکی در چند ماه آینده حذف شود و در نهایت برنامه کمک به مهاجران کاهش یابد، مگر اینکه جو بایدن رئیس جمهور و کنگره با کمک وارد عمل شوند.

کالیفرنیا کمک مالی برای خدمات پزشکی را از طریق برنامه کمک به مهاجران خود در طول کشنده ترین مرحله همه گیری ویروس کرونا دو سال پیش آغاز کرد. ایالت به حمایت از سه مرکز منبع بهداشتی کمک می کند – دو مرکز در شهرستان سن دیگو و یکی در شهرستان امپریال – که آزمایش کووید و واکسیناسیون و سایر غربالگری های بهداشتی را انجام می دهند و از آوریل 2021 به بیش از 300000 مهاجر خدمات ارائه می دهند. برنامه کمک به مهاجران همچنین غذا، اسکان، و سفر برای متحد کردن مهاجران با حامیان مالی، خانواده یا دوستان در ایالات متحده در حالی که در انتظار جلسات رسیدگی به مهاجرت هستند، و ایالت از سال 2019 بیش از 1 میلیارد دلار تلاش های بشردوستانه را پوشش می دهد.

اگرچه کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد و هیچ قانونی فدرال پیش نیامد، نیوسام گفت که خوشبین است که بودجه فدرال تامین شود و به «مکالمات بسیار خوب» با دولت بایدن اشاره کرد. رئیس‌جمهور اخیراً اعلام کرد که ایالات متحده کوبایی‌ها، هائیتی‌ها و نیکاراگوئه‌ای‌هایی را که به‌طور غیرقانونی از مرز مکزیک عبور می‌کنند، برمی‌گرداند – اقدامی با هدف کند کردن مهاجرت. دادگاه عالی ایالات متحده همچنین در حال بررسی این است که آیا به سیاست دوران ترامپ معروف به عنوان 42 که ایالات متحده برای اخراج پناهجویان به ظاهر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده کرده است، پایان دهد یا خیر.

در حال حاضر، یک ظرف بالقوه پول فدرال شناسایی شده است. آژانس مدیریت اضطراری فدرال و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده با صدور بیانیه ای به KHN اشاره کردند که دولت های محلی و ارائه دهندگان غیردولتی به زودی قادر خواهند بود از طریق برنامه کمک هزینه پناهگاه و خدمات، از 800 میلیون دلار اضافی از بودجه فدرال استفاده کنند. FEMA به سؤالات KHN در مورد میزان هزینه های این آژانس برای خدمت به مهاجران پاسخ نداد.

کیت کلارک، مدیر ارشد خدمات مهاجرت برای خدمات خانواده یهودی سن دیگو، یکی از دو اپراتور اصلی پناهگاه‌های مهاجر، گفت: «ما به عملیات خود ادامه می‌دهیم و دوباره از همه سطوح دولتی می‌خواهیم تا مطمئن شوند که سرمایه‌گذاری وجود دارد. دیگری توسط خیریه های کاتولیک برای اسقف نشین سن دیگو اداره می شود.

در حالی که کارکنان بهداشت و حامیان مهاجرت از دولت می خواهند که بودجه را ادامه دهد، به نظر می رسد نیوسام از حمایت دو حزبی در داخل ایالت برای کاهش آن برخوردار است. او قبل از اینکه مذاکرات بودجه قانونی به طور جدی آغاز شود، جزئیات بیشتری را در بودجه اصلاح شده خود در ماه مه وعده داد. و وی خاطرنشان کرد، شرایط به گونه ای تغییر کرده است که خدمات آزمایش و واکسیناسیون فوریت کمتری دارد.

ناتان فلچر، ناظر شهرستان سن دیگو، یک دموکرات، موافقت کرد که این بار باید بر دوش دولت فدرال باشد، اگرچه مقامات محلی در حال بررسی کمک های بیشتر هستند. و برایان جونز، رهبر جمهوریخواه سنای ایالت سن دیگو، که نماینده بخشی از منطقه آسیب دیده است، گفت که کالیفرنیا قرار است به وضعیت اضطراری همه گیر خود در 28 فوریه پایان دهد، ماه ها قبل از اجرایی شدن بودجه در جولای.

جونز در بیانیه‌ای گفت: «شرایط همه‌گیری دیگر این سرمایه‌گذاری بزرگ را از سوی ایالت تضمین نمی‌کند، به‌ویژه از آنجایی که قرار است مهاجرت یک مسئله فدرال باشد.

کالیفرنیا بلافاصله پس از روی کار آمدن نیوسام در سال 2019 و پس از پایان دادن به برنامه “آزادی ایمن” که به انتقال مهاجران متقاضی پناهندگی به همراه اعضای خانواده خود در ایالات متحده کمک می کرد، حمایت از مهاجران را آغاز کرد. این بخشی از مخالفت گسترده کالیفرنیا علیه سیاست های مهاجرتی ترامپ بود. قانونگذاران ایالتی همچنین آن را به عنوان یک ایالت پناهگاه تبدیل کردند، تلاشی برای ایمن کردن آن از سرکوب مهاجرت.

کالیفرنیا، همراه با دولت‌های محلی و سازمان‌های غیرانتفاعی، برای پر کردن این خلأ و کاهش فشار از مناطق مرزی با انتقال سریع مهاجران به نقاط دیگر ایالات متحده وارد عمل شدند. دخالت این ایالت در سال 2021 افزایش یافت، زیرا همه گیری همه گیر شد و دولت بایدن تلاش کرد سیاست دولت ترامپ “ماندن در مکزیک” را از بین ببرد. در حالی که برخی از شهرهای دیگر بخش های کشور کمک هایی را ارائه کردند، مقامات ایالتی گفتند که هیچ ایالتی سطح حمایت کالیفرنیا را ارائه نمی کند.

در یک تلاش هماهنگ، مهاجران توسط افسران مهاجرت فدرال به مراکز رها می شوند، سپس توسط سازمان های قراردادی ایالتی که کمک های پزشکی، کمک های مسافرتی، غذا و مسکن موقت را ارائه می کنند، مورد بررسی قرار می گیرند و در حالی که منتظر جلسه رسیدگی به امور مهاجرت هستند، مراقبت می شوند.

هر دو موسسه خیریه کاتولیک برای اسقف نشین سن دیگو و خدمات خانواده یهودی سن دیگو پشتیبانی پزشکی را با دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو هماهنگ می کنند. طبق گفته خیریه کاتولیک، دولت فدرال بیشتر هزینه های دانشگاه را پوشش می دهد در حالی که ایالت برای پرستاران و سایر پیمانکاران پزشکی برای تکمیل مراقبت های بهداشتی پرداخت می کند.

غالباً یک تا سه روز طول می کشد تا مهاجران بتوانند در اتوبوس یا پروازهای تجاری سوار شوند و در عین حال در هتل ها اسکان داده می شوند و غذا، پوشاک و سایر ملزومات به عنوان بخشی از برنامه ایالتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وینو پاجانور، مدیر اجرایی خیریه کاتولیک برای اسقف نشین سن دیگو، که روند غربالگری و آزمایش در این مراکز را تشریح کرد، گفت: “بسیاری از آنها گرسنه و گرسنه می آیند.” «بیشتر آنها کفش ندارند. کفش می گیرند.»

مقامات گفتند که حدود 46000 نفر از طریق این برنامه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند. آنها گفتند که این رقم به طور قابل توجهی کمتر از تعداد مهاجرانی است که از طریق مراکز وارد شده اند، زیرا برخی از آنها قبل از رسیدن به ایالات متحده واکسینه شده بودند و مهاجران جوان در ابتدا واجد شرایط نبودند، در حالی که برخی دیگر از تزریق واکسن خودداری کردند.

به گفته آژانس خدمات بهداشتی و انسانی کالیفرنیا، این ایالت قصد دارد برخی از حمایت های پزشکی را به تدریج حذف کند، اما انتظار می رود عملیات پناهگاه “در کوتاه مدت” ادامه یابد و آینده آنها با در دسترس بودن بودجه فدرال تعیین شود. به گفته دفتر والی، از بیش از یک میلیارد دالر هزینه شده توسط ایالت، ۸۲۸ میلیون دالر از طریق ریاست صحت عامه اختصاص یافته است.

این آژانس گفت که در حالی که دولت برنامه‌های خاصی برای کاهش ظرفیت سایت‌ها اتخاذ نکرده است، اما اگر پناهگاه‌ها تحت فشار ورودی‌ها قرار گیرند، اولویت را برای کمک به خانواده‌های دارای کودکان خردسال و “افراد شکننده پزشکی” قرار می‌دهد.

برخی از حامیان مهاجرت می گویند که ایالت در حال انتخاب اشتباه است.

پدرو ریوس، مدیر برنامه مرزی ایالات متحده و مکزیک در کمیته خدمات دوستان آمریکایی، که از طرف مهاجران حمایت می کند، گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایالت کالیفرنیا حمایت از افرادی را که به دنبال رهایی از بازداشت مهاجرت هستند، دو چندان کند. . من فکر می‌کنم این پیام اشتباهی می‌فرستد که این مسائل دیگر نگران کننده نیستند.»

این داستان توسط KHN تهیه شده است، که نشریه California Healthline، یک سرویس مستقل از بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان