کالیفرنیا می‌گوید دیگر نمی‌تواند هزینه آزمایش‌های کووید یا واکسن برای مهاجران را بپردازد


در طول روز و گاهی تا اواخر شب، اتوبوس‌ها و ون‌ها به سه مرکز معاینه پزشکی با بودجه دولتی در نزدیکی مرز کالیفرنیای جنوبی با مکزیک می‌رسند. مقامات فدرال مهاجرت مهاجران عمدتا از برزیل، کوبا، کلمبیا و پرو را دریافت می کنند که اکثر آنها در انتظار رسیدگی به درخواست پناهندگی در ایالات متحده هستند.

به گفته هماهنگ کننده ها، در مراکز درمانی، مهاجران برای محافظت از خود در برابر شیوع بیماری های عفونی، ماسک و آب و غذا دریافت می کنند. پزشکان آن‌ها را برای ویروس کرونا آزمایش می‌کنند، به آن‌ها واکسن می‌دهند و کسانی را که آزمایششان مثبت است، جدا می‌کنند. پناهجویان برای هر آسیبی که ممکن است در طول سفر متحمل شده باشند تحت درمان قرار می گیرند و از نظر مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت یا فشار خون بالا مورد آزمایش قرار می گیرند.

اما اکنون که ایالت لیبرال با کسری پیش بینی شده 22.5 میلیارد دلاری مواجه است، فرماندار گاوین نیوسام اعلام کرده است که کالیفرنیا دیگر توان نگهداری این مراکز را ندارد. در ژانویه، فرماندار دموکرات پیشنهاد کرد که برخی از خدمات پزشکی در ماه‌های آینده متوقف شود و در نهایت برنامه کمک به مهاجران کاهش یابد، مگر اینکه رئیس جمهور جو بایدن و کنگره با کمک وارد عمل شوند.

کالیفرنیا خدمات بهداشتی برنامه کمک به مهاجران خود را در طول کشنده ترین مرحله همه گیری ویروس کرونا دو سال پیش گسترش داد.

این ایالت دارای سه مرکز منابع بهداشتی است – دو مرکز در شهرستان سن دیگو و یکی در شهرستان امپریال – که آزمایش‌ها و واکسیناسیون‌های کووید و سایر غربالگری‌های بهداشتی را انجام می‌دهند و از آوریل 2021 به بیش از 300000 مهاجر خدمات ارائه کرده‌اند.

برنامه کمک به مهاجران همچنین غذا، اسکان و سفر را برای ارتباط مهاجران با حامیان مالی، خانواده یا دوستانشان در ایالات متحده فراهم می کند، در حالی که آنها منتظر جلسات رسیدگی به مهاجرت هستند. و ایالت از سال 2019 با اختصاص بیش از 1 میلیارد دلار به این تلاش های بشردوستانه کمک مالی کرده است.

اگرچه کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد و هیچ قانونی فدرال را تصویب نکرده است، نیوسام با اشاره به “برخی گفتگوهای بسیار مثبت” با دولت بایدن گفت که او خوشبین است که بودجه فدرال تامین شود.

رئیس جمهور اخیراً اعلام کرد که ایالات متحده کوبایی‌ها، هائیتی‌ها و نیکاراگوئه‌ای را که به طور غیرقانونی از مکزیک از مرز عبور می‌کنند، بازمی‌گرداند، اقدامی با هدف محدود کردن مهاجرت. دیوان عالی ایالات متحده همچنین در حال بررسی پایان دادن به سیاست دوران ترامپ موسوم به عنوان 42 است که ایالات متحده از آن برای اخراج پناهجویان و ظاهراً جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استفاده کرده است.

منبع احتمالی پول فدرال قبلاً شناسایی شده است. آژانس مدیریت اضطراری فدرال و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به KHN گفتند که دولت های محلی و ارائه دهندگان غیردولتی به زودی قادر خواهند بود از 800 میلیون دلار اضافی بودجه فدرال از طریق برنامه کمک مالی به پناهگاه ها و خدمات استفاده کنند.

برخی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و فعالان مهاجر می‌خواهند ایالت به کار خود ادامه دهد، اما به نظر می‌رسد نیوسام از حمایت دو حزبی دولت برای کاهش آن برخوردار است. استاندار در جریان بررسی بودجه در ماه مه، قبل از آغاز مذاکرات قانونی در مورد بودجه، جزئیات بیشتری را وعده داد. وی همچنین خاطرنشان کرد: شرایط به گونه ای تغییر کرده است که خدمات آزمایش و واکسیناسیون فوریت کمتری دارد.

ناتان فلچر، ناظر شهرستان سن دیگو، یک دموکرات، موافقت کرد که این بار باید بر دوش دولت فدرال باشد. و برایان جونز، رهبر جمهوری خواه سنای ایالت سن دیگو، که نماینده بخشی از منطقه آسیب دیده است، گفت که کالیفرنیا قصد دارد به وضعیت اضطراری همه گیر خود در 28 فوریه، ماه ها قبل از اجرایی شدن بودجه در ژوئیه، پایان دهد.

جونز در بیانیه‌ای گفت: «شرایط همه‌گیری دیگر این سرمایه‌گذاری بزرگ توسط ایالت را توجیه نمی‌کند، به‌ویژه از آنجایی که قرار است مهاجرت یک موضوع فدرال باشد.

کالیفرنیا برنامه کمک به مهاجران خود را مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن نیوسام در سال 2019، پس از پایان دولت ترامپ به برنامه “آزادی ایمن” که به انتقال مهاجران متقاضی پناهندگی به همراه اعضای خانواده در ایالات متحده کمک می کرد، آغاز کرد. این بخشی از پاسخ کالیفرنیا به سیاست های مهاجرتی ترامپ بود. علاوه بر این، قانونگذاران ایالتی آن را به یک ایالت به اصطلاح پناهگاه تبدیل کردند، تلاشی برای محافظت از کالیفرنیا در برابر اعمال شدیدتر مهاجرت.

کالیفرنیا، همراه با دولت های محلی و سازمان های غیرانتفاعی، برای پر کردن شکاف و کاهش فشار بر مناطق مرزی با انتقال سریع مهاجران به سایر نقاط کشور وارد عمل شدند.

دخالت دولت در سال 2021 با تشدید همه‌گیری و تلاش دولت بایدن برای معکوس کردن سیاست دولت ترامپ در «ماندن در مکزیک» تشدید شد. برخی از شهرهای دیگر بخش های کشور نیز کمک کردند، اما مقامات ایالتی گفتند که هیچ ایالتی سطح حمایت کالیفرنیا را ارائه نمی کند.

در تلاشی هماهنگ، مقامات فدرال مهاجرت، مهاجران را به مراکز انتقال می دهند. آنها سپس توسط سازمان‌های قراردادی دولتی که کمک‌های پزشکی، کمک‌های مسافرتی، غذا و مسکن موقت را ارائه می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرند و در انتظار جلسات رسیدگی به مهاجرت هستند. خیریه های کاتولیک اسقف نشین سن دیگو و خدمات خانواده یهودی سن دیگو دو بزرگ ترین اپراتور پناهگاه های مهاجران در این ایالت هستند.

مقامات مهاجرت به سؤالات KHN در مورد معاینات پزشکی و سایر مراقبت‌هایی که مهاجران قبل از تحویل به ایالت دریافت می‌کنند، پاسخ ندادند. اغلب یک تا سه روز طول می کشد تا مهاجران بتوانند از اتوبوس یا پروازهای تجاری استفاده کنند. در همین حال، آنها در هتل ها اسکان داده می شوند و به عنوان بخشی از برنامه دولتی، غذا، پوشاک و سایر ملزومات آنها تامین می شود.

وینو پاجانور، مدیر اجرایی خیریه کاتولیک برای اسقف نشین سن دیگو، با تشریح روند غربالگری و آزمایش در این مراکز گفت: «بسیاری از آنها گرسنه می آیند. «بیشتر کفش ندارند. ما به آنها کفش می دهیم.”

مقامات گفتند که حدود 46000 نفر از طریق این برنامه علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. به گفته همان منابع، این تعداد به طور قابل توجهی کمتر از تعداد مهاجرانی است که از این مراکز عبور کرده اند، زیرا برخی از آنها قبل از ورود به ایالات متحده واکسینه شده بودند و مهاجران جوان در ابتدا شرایط لازم را نداشتند، در حالی که برخی دیگر از واکسن ها خودداری کردند.

به گفته آژانس خدمات بهداشتی و انسانی کالیفرنیا، این ایالت قصد دارد برخی از حمایت های پزشکی را به تدریج حذف کند، اما انتظار می رود عملیات های پرورشی “در کوتاه مدت” ادامه یابد و در آینده مشروط به در دسترس بودن بودجه فدرال است.

این آژانس خاطرنشان کرد که اگرچه دولت برنامه‌های خاصی را برای کاهش ظرفیت مراکز اتخاذ نکرده است، اما در صورت غرق شدن پناهگاه‌ها با ورودی‌ها، کمک به خانواده‌های دارای کودکان خردسال و “افراد شکننده پزشکی” را در اولویت قرار می‌دهد. فرماندار گفت که ایالت قصد دارد “روی آسیب پذیرترین افراد تمرکز کند.”

برخی از فعالان اعلام کردند که دولت در حال اتخاذ تصمیم اشتباه است.

پدرو ریوس، رهبر برنامه مرزی ایالات متحده و مکزیک در کمیته خدمات دوستان آمریکایی، که از طرف آمریکا حمایت می کند، گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایالت کالیفرنیا حمایت خود را از افرادی که به دنبال نجات از وضعیت بازداشت مهاجرتی خود هستند، مضاعف کند. مهاجران من فکر می‌کنم این پیام اشتباهی را می‌فرستد که این مسائل دیگر نگران کننده نیستند و مهاجرانی که به طور بالقوه می‌توانند از این بودجه بهره ببرند، دیگر به آنها نیاز ندارند.»

این داستان توسط KHN تهیه شده است، که نشریه California Healthline، یک سرویس مستقل از بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان