دستیاران پزشکی به طور فزاینده ای از کشورهای دارای محدودیت سقط جنین اجتناب می کنند


ایزابلا روزاریو بلوم در حال پایان دادن به دانشکده پزشکی بود و برنامه های رزیدنتی را برای تبدیل شدن به یک پزشک خانوادگی در نظر می گرفت که توصیه های صریح دریافت کرد: اگر می خواست برای انجام سقط جنین آموزش ببیند، نباید در آریزونا بماند.

بلوم بیشتر در ایالت هایی که دسترسی به سقط جنین – و به طور گسترده، آموزش سقط جنین – احتمالاً محافظت می شود، مانند کالیفرنیا، کلرادو و نیومکزیکو به برنامه هایی روی آورد. آریزونا قانونی را وضع کرده است که اکثر سقط جنین ها را پس از 15 هفته ممنوع می کند.

او گفت: «من واقعاً دوست دارم همه آموزش‌های ممکن را داشته باشم، بنابراین البته این هنوز یک محدودیت است.»

در ماه ژوئن، او اقامت خود را در بیمارستان Cherry Hill سوئدی در سیاتل آغاز خواهد کرد.

طبق آمار جدید انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا، برای دومین سال متوالی، دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های پزشکی آمریکا امسال کمتر برای موقعیت‌های اقامتی در ایالت‌های دارای ممنوعیت سقط جنین و سایر محدودیت‌های قابل توجه سقط اقدام کردند.

از زمانی که دادگاه عالی در سال 2022 حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد، دعواهای ایالتی بر سر دسترسی به سقط جنین، تردیدهای زیادی را برای بیماران باردار و پزشکان آنها ایجاد کرده است. اما این بلاتکلیفی به دنیای آموزش پزشکی نیز وارد شده است و برخی از پزشکان جدید را مجبور کرده است تا قوانین ایالتی سقط جنین را در تصمیم گیری های خود در مورد محل شروع حرفه خود لحاظ کنند.

چهارده ایالت، عمدتاً در غرب میانه و جنوب، تقریباً تمام سقط جنین را ممنوع کرده اند. تجزیه و تحلیل جدید توسط AAMC – یک نسخه اولیه از آن به طور انحصاری توسط KFF Health News قبل از انتشار عمومی بررسی شد – نشان داد که تعداد متقاضیان برنامه های اقامت در ایالت هایی که تقریباً ممنوعیت سقط جنین دارند 4.2٪ در مقایسه با 0.6 کاهش یافته است. درصد کاهش در ایالت هایی که سقط جنین همچنان قانونی است.

به طور قابل‌توجه، یافته‌های AAMC مشکلات گسترده‌تری را که ممنوعیت سقط جنین می‌تواند برای جامعه پزشکی یک ایالت ایجاد کند، به‌ویژه در دوران کمبود ارائه‌دهنده نشان می‌دهد: این سازمان کاهش بیشتری در علاقه به اقامت در ایالت‌های دارای محدودیت سقط جنین را دنبال کرد، نه تنها در میان آن‌هایی که به احتمال زیاد در تخصص‌ها بودند. برای درمان بیماران باردار، مانند پزشکان متخصص زنان و زایمان و پزشکان اتاق اورژانس، و همچنین در میان پزشکان مشتاق در سایر تخصص ها.

آتول گروور، مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات و اقدام AAMC می‌نویسد: «برای ایالت‌هایی که محدودیت‌های شدید در حقوق باروری دارند، باید نگران‌کننده باشد که بسیاری از پزشکان جدید – در همه تخصص‌ها – به جای آن برای آموزش به ایالت‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

تجزیه و تحلیل AAMC نشان داد که تعداد متقاضیان برنامه های اقامت OB-GYN در ایالت های ممنوعه سقط جنین در مقایسه با افزایش 0.4 درصدی در ایالت هایی که سقط جنین قانونی باقی مانده است، 6.7 درصد کاهش یافته است. برای پزشکی داخلی، کاهش مشاهده شده در ایالت های ممنوعه سقط بیش از پنج برابر در ایالت هایی بود که سقط جنین قانونی است.

AAMC در تحلیل خود گفت که کاهش مداوم علاقه به ایالت های ممنوعه در میان پزشکان جدید در نهایت “ممکن است بر دسترسی به مراقبت در این ایالت ها تأثیر منفی بگذارد.”

جک رزنک جونیور، رئیس سابق انجمن پزشکی آمریکا، گفت که این داده ها پیامد دیگری از این بیماری را نشان می دهد.رو در مقابل وید عصر.

تجزیه و تحلیل AAMC اشاره می کند که حتی در ایالت هایی با ممنوعیت سقط جنین، برنامه های اقامت در حال پر کردن موقعیت های خود هستند – بیشتر به این دلیل که تعداد دانشجویان پزشکی فارغ التحصیل در ایالات متحده و خارج از کشور بیشتر از فرصت های اقامت است.

با این حال، رزنک گفت: “ما به شدت نگران هستیم.” به عنوان مثال، پزشکانی که آموزش کافی برای سقط جنین ندارند، ممکن است نتوانند سقط جنین، حاملگی خارج از رحم یا عوارض بالقوه ای مانند عفونت یا خونریزی که می تواند ناشی از سقط جنین باشد را مدیریت کنند.

کسانی که با دانشجویان و ساکنان کار می کنند می گویند مشاهدات آنها از یافته های AAMC حمایت می کند. بورلی گری، دانشیار زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، می گوید: «مردم نمی خواهند به جایی بروند که رویه های مبتنی بر شواهد و به طور کلی حقوق بشر محدود شود.

سقط جنین در کارولینای شمالی تقریباً در همه موارد پس از 12 هفته ممنوع است. زنانی که عوارض غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کنند یا متوجه می‌شوند که نوزادشان نقایص مادرزادی بالقوه کشنده در اواخر بارداری دارد، ممکن است نتوانند در آنجا مراقبت دریافت کنند.

گری گفت که او نگران است که حتی اگر دوک یک مقصد آموزشی بسیار مورد توجه برای دستیاران پزشکی است، ممنوعیت سقط جنین “بر اینکه آیا بهترین و باهوش ترین افراد به کارولینای شمالی می آیند تاثیر می گذارد.”

روهینی کوسالیا سیوا رزیدنتی مامایی و زنان را در مرکز بیمارستان MedStar واشنگتن در واشنگتن دی سی، در سال جاری آغاز خواهد کرد. او گفت که برنامه‌هایی را در ایالت‌هایی که سقط جنین را ممنوع یا شدیداً محدود کرده‌اند در نظر نمی‌گیرد و در عوض برای برنامه‌هایی در مریلند، نیوهمپشایر، نیویورک و واشنگتن دی سی اعمال می‌شود.

کوسالیا سیوا، که در دانشکده پزشکی در ویرجینیا تحصیل کرد و قبلاً رئیس انجمن دانشجویان پزشکی آمریکا بود، گفت: «ما پزشک هستیم. ما قرار است بهترین مراقبت های مبتنی بر شواهد را به بیماران خود ارائه دهیم و اگر آموزش سقط جنین ندیده باشیم، نمی توانیم این کار را انجام دهیم.»

یک نکته دیگر: اکثر دانشجویان پزشکی فارغ التحصیل در دهه 20 زندگی خود هستند، «سنی که مردم به فکر ریشه انداختن و تشکیل خانواده هستند.

دبرا استولبرگ، رئیس دپارتمان پزشکی خانواده در گفت: از آنجایی که اکثر پزشکان جوان شغل خود را در ایالتی انجام می دهند که در آن اقامتگاه خود را انجام می دهند، “افراد به طور بالقوه احساس امنیت نمی کنند که در آن ایالت ها زندگی می کنند” با محدودیت های شدید. دانشگاه شیکاگو

استولبرگ و دیگران نگرانند که این انتخاب خود به دور از ایالت های دارای محدودیت سقط جنین باعث تشدید کمبود پزشک در مناطق روستایی و محروم شود.

او گفت: «تناسب جغرافیایی بین جایی که نیازها وجود دارد و جایی که مردم انتخاب می کنند واقعاً مشکل ساز است. ما نیازی به تمرکز بیشتر مردم در مناطق شهری نداریم که در حال حاضر دسترسی خوبی وجود دارد.»

هانا لایت اولسون پس از تحصیل در دانشکده پزشکی در تنسی، که یکی از گسترده‌ترین ممنوعیت‌های سقط جنین در این کشور را پذیرفته است، تابستان امسال رزیدنتی OB-GYN خود را در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو آغاز خواهد کرد.

او گفت که این تصمیم آسانی نبود. او گفت: “من احساس گناه و اندوه می کنم که از موقعیتی خارج می شوم که احساس می کنم می توانم کمکی باشم.” من عمیقاً مدیون برنامه‌ای هستم که به من آموزش داد و به بیماران تنسی.»

لایت اولسون گفت که برخی از دانش‌آموزان او برای برنامه‌هایی در ایالت‌های ممنوعه سقط جنین درخواست دادند “زیرا آنها فکر می‌کنند که اکنون بیش از هر زمان دیگری به ارائه دهندگان طرفدار در ایالت‌های محدود کننده نیاز داریم.” در واقع، او گفت، زمانی که مطمئن بود این برنامه راهی برای ارائه آموزش سقط جنین دارد، برای برنامه‌هایی در ایالت‌های ممنوعه نیز درخواست داد.

من احساس می کردم که هیچ تضمینی 100٪ کامل وجود ندارد. ما دیدیم که چقدر سریع همه چیز می تواند تغییر کند. من به خصوص مطمئن نیستم که کالیفرنیا و نیویورک نیز در معرض تهدید قرار نگیرند.

بلوم گفت که به عنوان شرط بورسیه ای که برای دانشکده پزشکی دریافت کرده است، باید برای تمرین به آریزونا بازگردد و مشخص نیست که دسترسی به سقط جنین در آن زمان چگونه خواهد بود. اما او نگران تأثیرات طولانی مدت است.

او گفت: “ساکنان، اگر نتوانند در ایالت آموزش ببینند، احتمالاً کمتر مستقر شده و در ایالت نیز کار می کنند.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان