شکستن یک وعده: کسری بودجه در کالیفرنیا می تواند افزایش حقوق مراقبین افراد دارای معلولیت را متوقف کند


ساکرامنتو، کالیفرنیا – خانواده‌های افراد مبتلا به ناتوانی‌های ذهنی و رشدی می‌گویند که فرماندار گاوین نیوسام در افزایش برنامه‌ریزی شده برای کارگرانی که از عزیزان خود مراقبت می‌کنند، کوتاهی می‌کند.

وکلای مدافع نسبت به شکایت های احتمالی علیه دولت در صورت سخت تر شدن دریافت خدمات برای این افراد هشدار می دهند.

فرماندار دموکرات از کسری بودجه ایالت درخواست می کند که افزایش حقوق حدود 150000 کارگری که از افراد دارای معلولیت مراقبت می کنند به مدت یک سال به تعویق بیفتد. با این کار تقریباً 613 میلیون دلار در بودجه دولتی صرفه جویی می شود.

اما این اقدام همچنین به این معنی است که ایالت تقریباً 408 میلیون دلار از بازپرداخت اضافی Medicaid را از دست خواهد داد. این به معنای کاهش بیش از یک میلیارد دلاری بودجه خواهد بود.

برخی از قانونگذاران می گویند که عدم تحقق افزایش وعده داده شده باعث جابجایی کارگران می شود و مشاغل بیشتری را خالی می کند و هزاران کودک و بزرگسال دارای معلولیت را بدون خدمات حیاتی چه در خانه و چه در تاسیسات مسکونی رها می کند.

حامیان معلولیت هشدار می دهند که این اقدام می تواند قانون Lanterman را نقض کند، قانون برجسته کالیفرنیا که ایالت را ملزم می کند خدمات و منابعی را برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها ارائه دهد.

فلیسا استریکلند، زن 60 ساله ای که در سانتا باربارا زندگی می کند، بیش از یک سال است که به دنبال یک برنامه روزانه برای دخترش لیلی، 23 ساله، مبتلا به اوتیسم و ​​فلج مغزی است. «Newsom در حال شکستن وعده است و این وضعیت مشکلات جسمی و روانی بسیاری را برای مردم ایجاد می کند. این همچنین نشان دهنده بار غیرضروری استرس برای کسانی است، مانند من، که والدین بزرگتری هستند که از فرزندانمان مراقبت می کنند.”

کارکنان مراقبت از معلولیت که به آنها متخصصان حمایت مستقیم نیز گفته می شود، روزانه از کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی های ذهنی و رشدی مانند اوتیسم، فلج مغزی و صرع مراقبت می کنند. مراقبت از آنها به آنها کمک می کند تا مستقل بمانند و به آنها کمک می کند تا بهتر در جوامع خود ادغام شوند.

در کالیفرنیا، بیش از 400000 نفر که دارای معلولیت هستند به کمک نیاز دارند. این بخش از جمعیت در حال افزایش است، همانطور که در مورد افراد مسن تر اتفاق می افتد. مشخص نیست که میزان کمبود مراقب چقدر است زیرا ایالت اطلاعات نیروی کار را منتشر نکرده است. از آنجایی که تقاضا برای این کارگران به طور کلی افزایش می یابد، برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2030 بین 600000 تا 3.2 میلیون نیروی حرفه ای پشتیبانی مستقیم کمبود وجود خواهد داشت.

مدافعان توضیح می دهند که کالیفرنیا به اکثر ارائه دهندگان بین 16 تا 20 دلار در ساعت پرداخت می کند، که مطابق با حداقل دستمزد ایالتی است، اما از آنچه برخی از اقتصاددانان حقوق مناسب می دانند، کمتر است.

در سال 2021، دولت متعهد به افزایش دستمزدها شده بود. این کار پس از تشخیص شکاف 1.8 میلیارد دلاری بین هزینه‌های دریافت شده توسط سازمان‌های غیرانتفاعی که برای ارائه مراقبت‌ها قرارداد بسته‌اند و هزینه‌هایی که مناسب تشخیص داده شد، انجام داد.

تاکنون، کالیفرنیا حدود نیمی از این مبلغ را به خود اختصاص داده است که بیشتر آن صرف افزایش دستمزدها و مزایا شده است. کارگران انتظار افزایش دستمزد دیگری را در ماه جولای داشتند، بین 2 تا 4 دلار در ساعت، اما نیوسام پیشنهاد کرد که این افزایش دستمزد به تعویق بیفتد.

عکسی از یک فعال بیرون نشسته با تابلویی که روی آن نوشته شده است "بریدگی ها را رد کنید."

فرماندار گاوین نیوسام پیشنهاد کرده است افزایش دستمزد برای کارکنان مراقبت از معلولیت به تعویق بیفتد، اما مدافعان هشدار می دهند که این امر باعث افزایش گردش مالی و مشاغل خالی می شود و هزاران نفر را بدون خدمات حیاتی در خانه ها و تاسیسات مسکونی خود رها می کند. (ونسا جی. سانچز/ اخبار سلامت KFF)

عکسی از تظاهرکننده ای که نشسته و تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده است "ما را ناامید نکن"

در کالیفرنیا بیش از 400000 معلول نیاز به مسکن دارند و این جمعیت به همراه افراد مسن در حال افزایش است. مشخص نیست که کمبود کارگران مراقبتی برای این گروه ها چقدر است زیرا ایالت اطلاعات نیروی کار را منتشر نکرده است. (ونسا جی. سانچز/ اخبار سلامت KFF)

علاوه بر این، سازمان‌های غیرانتفاعی می‌گویند که کالیفرنیا پس از افزایش دستمزدها در سایر بخش‌های خدمات و مراقبت‌های بهداشتی، حفظ کارکنان مراقبت را دشوارتر کرده است.

نیوسام حداقل دستمزد ۲۰ دلاری را برای کارکنان رستوران های فست فود تصویب کرد که در آوریل اجرایی شد. علاوه بر این، سال قبل او با اتحادیه ها و بیمارستان ها به توافق رسیده بود تا حقوق کارکنان بهداشتی به حداقل 25 دلار در ساعت افزایش یابد.

ریکاردو زگری ادعا می کند که رستوران زنجیره ای فست فود تاکو بل بیش از 19 دلار در ساعت به او به عنوان سرپرست کارکنان مراقبت از افراد دارای معلولیت می پردازد.

زگری که شغل دومی دارد، گفت: «هر بار که حقوق می‌گیرم، در خانه بحث می‌کنیم که کدام قبوض را باید در اولویت قرار دهیم و اینکه آیا زمان آن رسیده است که به دنبال شغلی بگردم که حقوق بیشتری به من بدهد. نوازنده در منطقه خلیج سانفرانسیسکو.

Newsom می خواهد ابتکارات بهداشتی کلیدی را حفظ کند، از جمله گسترش Medi-Cal توسط ایالت به مهاجران کم درآمد بدون در نظر گرفتن وضعیت قانونی آنها، و CalAIM، یک آزمایش بلندپروازانه 12 میلیارد دلاری برای تبدیل Medi-Cal به یک شرکت بیمه سلامت و ارائه دهنده خدمات اجتماعی .

با این حال، تأخیر در هزینه‌ها برای ارائه مراقبت به افراد دارای معلولیت، بزرگترین صرفه‌جویی در بودجه خدمات بهداشتی و انسانی است، زیرا Newsom و رهبران قانون‌گذار به دنبال کاهش، تاخیر و تغییرات در بودجه هستند تا کسری برآورد شده بین 38000 تا 73000 میلیون دلار را کاهش دهند. .

ده ها قانونگذار از هر دو حزب از نیوسام و رهبران قانونگذاری می خواهند تا به افزایش وعده داده شده عمل کنند. استفانی نگوین، عضو مجلس، یک دموکرات از الک گروو، نامه ای را در حمایت از این ادعا امضا کرد.

اگرچه قانونگذاران در حال مذاکره با دولت هستند، اما آنها گفتند که بعید است تصمیم برای به تعویق انداختن افزایش دستمزدها لغو شود. نگوین گفت: “هر کس باید چیزی را از دست بدهد.”

کریستین مک‌کام، سخنگوی وزارت خدمات توسعه، اعتراف کرد که امسال، با به تعویق افتادن افزایش، کالیفرنیا بودجه فدرال را از دست خواهد داد. اما او اطمینان داد که پس از برقراری مجدد طرح، در سال 2025، دوباره آنها را بازیابی خواهد کرد.

این وزارتخانه به سؤالاتی در مورد چگونگی برنامه ریزی برای حفظ کارگران یا نحوه پر کردن موقعیت های خالی پاسخ نداد.

جردن لیندسی، مدیر اجرایی آرک کالیفرنیا، یک سازمان حقوق معلولان که در سراسر کشور فعالیت می‌کند، می‌گوید: سیستم خدمات معلولیت ممکن است به دنبال تعویق افزایش دستمزد پیشنهادی فرماندار نیوسام از بین برود.

خانواده ها می گویند کالیفرنیا دیگر خدمات مورد نیاز آنها را برآورده نمی کند. استریکلند شغل خود را رها کرد تا از دخترش لیلی مراقبت کند، اما می‌گوید: «غیرمنطقی است که انتظار داشته باشیم کسی 24 ساعت در روز و هفت روز هفته از فرد دیگری مراقبت کند.»

لیلی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در سال 2022 برنامه ای را تکمیل کرد که جوانان دارای معلولیت را برای گذار به بزرگسالی آماده می کند. او مشتاقانه منتظر ثبت نام در یک برنامه روزانه برای یافتن دوستان جدید بود، اما هنوز فرصتی پیدا نکرده است.

به دلیل کمبود کارگر، لیلی فقط چهار ساعت در هفته از یک متخصص پشتیبانی مستقیم در خانه خود مراقبت می کند. ساعتی 16 دلار به او حقوق می دهد.

استریکلند توضیح می دهد که زمانی که لیلی با مراقب است، رفتارش تغییر می کند و به فرد شادی که قبلا بوده باز می گردد.

او می گوید: «سیستم در حال حاضر در بحران است. افراد زیادی هستند که تمام روز را در خانه می نشینند زیرا جایی برای رفتن ندارند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان