هشدار: فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران

مختصر بگوییم، شما باید در یک رژیم کتوژنیک مواد غذایی سالم و واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات بعضی از میوه 4 ترفند درباره کتوژنیک در نی نی سایت ای کاش قبلاً می‌دانستید 1402 ها) را بخورید. در رژیم قلیایی برای لاغری شکم یادتان باشد روغن زیتون نیز هم خاصیت قلیایی دارد و هم برای شفافیت پوست شما مفید است حتما یک قاشق در هر وعده بخورید. اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند. در حالت طبیعی و نرمال سوخت تامین کننده انرژی بدن ما کربوهیدرات ها هستند. رژیم کتوژنیک بر این اصل استوار است که با تخلیه کربوهیدرات های بدن که منبع اصلی انرژی آن هستند، می توانید بدن را وادار به سوزاندن چربی برای سوخت و ساز کنید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر برسانید.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

عوارض رژیم کتوژنیک چیست شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. رژیم ۱۳ روزه کانادایی به خوبی در کاهش وزن عمل می کند به همین دلیل هم شناخته شده است و همه جا درباره آن می نویسند اما آیا این رژیم لاغری، رژیمی سالم است؟ چرا که میتوان بروز تشنجها را از طریق افزایش ساخت گابا یا کاهش تجزیهٔ آن یا افزایش اثرات آن بر روی یاختههای عصبی کاهش داد. اخیراً ، افزایش تقاضا برای جایگزین های گوشت و شیر منجر به افزایش فروش غذاهای گیاهی و فرآوری شده شده است. سس مایونز، خردل( نوعی کلم)، سس پستو، آبگوشت استخوان، ترشی، غذاهای تخمیر شده (از جمله کیمچی و کامبوچا) – کلم ترش(بدون هیچ گونه مواد افزودنی). کمک به صرع: استفاده از رژیم کتوژنیک، نوعی درمان پزشکی موثر برای بیماری صرع است. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. Post has be en creat ed by GSA C᠎ontent Generator DEMO.

رژیم کتوژنیک ممکن است در اولین نظر رژیم لاغری به نظر نرسد, زیرا رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). می­توانید به قهوه یا چای خود خامه سنگین اضافه کنید، اما از نوشیدن قهوه لایت و لاته اجتناب کنید، زیرا آنها معمولا از شیر بدون چربی تهیه میشوند و حاوی طعمدهندههای با کربوهیدرات بالا هستند. از سوسیس و گوشت آغشته به آرد سوخاری اجتناب کنید از هات داگ، و از گوشت آغشته با سس نشاسته دار و یا شیرین اجتناب کنید. محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند. سلام ایا روغن افتابگردانی که از فروشگاها میگیریم میشه تو این رژیم استفاده کرد یانه واینکه شیر و ماست محلی که خودمون درست میکنیم مشکلی ندهره استفاده بشه؟ نودل شیراتاکی یک خوراکی عالی در رژیم کتوژنیک است که حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات و ۵ کالری است، زیرا اکثرمواد تشکیلدهنده آن آب است. Th᠎is article h᠎as been done by G​SA C on tent G ener​ator᠎ Dem​oversion​.

فروش محصولات رژیم کتوژنیک

گل کلم یک محصول خوب جایگزین سیب زمینی های شیرین

است زیرا اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای نشاسته ای نیز استفاده می شود (می توانید آن ها را با روغن زیتون و سیر پوره کنید). غذاهای کم چرب که به بازار عرضه می شوند برای جبران کمبود چربی، قند بیشتری دارند. اما شیر و شکلات سفید به دلیل داشتن قند زیاد برای رژیم کتوژنیک مناسب نیستند. سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری این رژیم نقشی کلیدی دارند. دیابت موجب تغییراتی در سوخت و ساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد.

عبداللهی ادامه داد: با محدود کردن کالری، بدن از چربیها به عنوان سوخت انرژی استفاده کرده و به دنبال آن کاهش وزن رخ میدهد. هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. افرادی که رژیم Z217 کتوژنیک رو از مجموعه زیبیتو تهیه کردن نیازی نیست نگران درصد بندی و اینکه برای هر وعده و میان وعده چی درست کنن، باشن. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید. این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه. مغز برای عملکرد درست به قند حاصل از کربوهیدرات های سالم نیاز دارد.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید. پروتئین آب پنیر ( از مواد افزودنی، شیرین کنندههای مصنوعی، هورمونها و لسیتین سویا که یکی از مواد افزاینده و نگهدارنده محصولات غذایی است پرهیز کنید)، پروتئین سفیده تخم مرغ و ژلاتین حیوانات فاقد هورمون و علف خوار (ژلاتین ماده پروتئینی که از کلاژن موجود در پوست و استخوان جانوران بهدست میآید). سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین).11) حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی و غیره). این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

امیدوارم این لیست جامع غذاهای مجاز کتوژنیک به شما کمک کند که انتخابهای صحیح داشته باشید. وقتی کربوهیدرات دریافتی بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود شروع به چربی سوزی می کند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. داخل آن را با قاشق خالی کنید. گرچه فرضیههای فراوانی دربارهٔ نحوهٔ کارکرد رژیم کتوژنیک در درمان تشنج مطرح است، اما همچنان مکانیسم دقیق آن نامشخص است. با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید. خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد.

توجه کنید که در این مرحله هنوز پنیر انسجام دارد و به همین دلیل نیازی نیست که مواد را به هم بزنید. نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی کند. اما این تحولات در مورد یک فرد واقعی و نزدیک است که شما را شوکه می کند. مصرف روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم، یک گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم میتواند عوارض احتمالی ناشی از رژیم غذایی کتوژنیک را به حداقل برساند. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. استفاده کنید و نیازی به حذف وعده های غذایی یا کم کردن آن ها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیده اید. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. غذاهایی که در رژیم غذایی کتوژنیک گاهی اوقات باید خورده شوند 1- برخی سبزیجات، قارچ و میوهها- برخی از سبزیجات چلیپایی( سبزیجات خانواده کلم)،کلم سفید و سبز، کلم بروکسل، گل کلم، کلم بروکلی، رازیانه،شلغم، کلم سوئدی.

کتوژنیک یعنی چه

رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد. یک رژیم غذایی متعادل رژیم غذایی لاغری سریع میتواند اکثر نیازهای غذایی شما را برآورده کند. به جای آن از روغن زیتون خالص استفاده می کند. لستگارتن می گوید ، در حالی که در یک رژیم معمولی آمریکایی ، به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنیم ، “در صورتی که در رژیم غذایی کتو ، پروتئین کافی دریافت نخواهید کرد.”100000 فولیکول مو روی سر شما وجود دارد که 90 درصد از آن ها در مرحله رشد قرار دارند ، بنابراین حفظ پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای حفظ سلامت مو مورد نیاز است ، مطالعه ای که در دسامبر 2018 در ژورنال درماتولوژی و درمان منتشر شده است می گوید بدون داشتن كافی از این مواد مغذی از جمله پروتئین ، ممكن است مو هایتان دچار مشکل شوند. استفان هرمان می گوید: “برای بعضی از افراد، رژیم کتو می تواند مضر باشد.” وی می گوید افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و مصرف انسولین دارند و همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که باید انسولین مصرف کنند در این دسته قرار دارند.