افزایش موارد سیفلیس برخی از ارائه دهندگان را به جیره بندی پنی سیلین سوق می دهد


او گفت، زمانی که استفان میلر کمی کمتر از دو سال پیش مراقبت های اولیه خود را ترک کرد و در بخش بهداشت عمومی کار کرد، از تعداد موارد سیفلیس که در کلینیک تحت درمان بود، شوکه شده بود.

برای چندین دهه، میزان عفونت های مقاربتی پایین بود. میلر گفت، اما اداره بهداشت شهرستان همیلتون در چاتانوگا – شهری متوسط ​​که توسط جنگل‌های ملی احاطه شده و در دامنه‌های آپالاشی تنسی قرار گرفته است – روزانه چندین بیمار سیفلیسی را مشاهده می‌کرد. پرستاری که ده‌ها سال در این کلینیک کار کرده بود به میلر گفت که موج بیماران یک تغییر اساسی نسبت به هنجار است.

آنچه میلر در چاتانوگا مشاهده کرد، منعکس کننده روندی است که زنگ خطر را برای بخش های بهداشت در سراسر کشور به صدا در می آورد.

در سراسر کشور، میزان سیفلیس به بالاترین حد خود در 70 سال گذشته رسیده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در 30 ژانویه اعلام کرد که 207255 مورد در سال 2022 گزارش شده است که افزایش شدید طی پنج سال را ادامه می دهد. بین سال‌های 2018 تا 2022، میزان سیفلیس حدود 80 درصد افزایش یافت. ائتلاف ملی مدیران STD گفت که همه گیری عفونت های مقاربتی – به ویژه سیفلیس – “خارج از کنترل است”.

این افزایش در تنسی حتی بارزتر بوده است، جایی که نرخ عفونت برای دو مرحله اول سیفلیس بین سال‌های 2017 و 2021 86 درصد افزایش یافته است.

اما این وضعیت دشوار در بهار گذشته به دلیل کمبود یک تزریق پنی سیلین خاص که درمان اصلی سیفلیس است، پیچیده شد. کمبود مداوم آنقدر شدید است که آژانس‌های بهداشت عمومی توصیه کرده‌اند که ارائه‌دهندگان دارو را جیره‌بندی کنند – با اولویت‌بندی بیماران باردار، زیرا این تنها درمان سیفلیس برای آنها بی‌خطر است. سیفلیس مادرزادی که زمانی اتفاق می افتد که مادر بیماری را به جنین منتقل می کند، می تواند باعث نقص مادرزادی، سقط جنین و مرده زایی شود.

داده های اخیر نشان می دهد که در سراسر کشور، 3755 مورد سیفلیس مادرزادی در سال 2022 به CDC گزارش شده است که 10 برابر بیشتر از تعداد یک دهه قبل است. از این تعداد، 231 مورد منجر به مرده زایی و 51 مورد منجر به مرگ نوزاد شده است. تعداد موارد در نوزادان بین سال های 2018 تا 2022 183 درصد افزایش یافته است.

گزارشی از CDC که در ماه نوامبر منتشر شد، می‌گوید: «عدم انجام آزمایش‌های به موقع و درمان کافی در دوران بارداری در 88 درصد موارد سیفلیس مادرزادی نقش داشته است». “شکاف های آزمایش و درمان در اکثر موارد در همه نژادها، قومیت ها و مناطق اداره سرشماری ایالات متحده وجود داشت.”

نرخ سیفلیس شهرستان همیلتون منعکس کننده روند ملی است، با افزایش موارد برای همه گروه ها، از جمله نوزادان.

در ماه نوامبر، سازمان حمایت از سلامت مادر و نوزاد، March of Dimes، گزارش سالانه خود را در مورد نتایج سلامت ایالت ها منتشر کرد. این نشان داد که در سراسر کشور، حدود 15.5٪ از افراد باردار از ماه پنجم بارداری یا بعد از آن مراقبت دریافت کردند – یا کمتر از نیمی از ویزیت های توصیه شده قبل از زایمان را شرکت کردند. در تنسی، این نرخ حتی بدتر بود، 17.4٪.

اما میلر گفت حتی کسانی که در هر قرار ملاقات توصیه شده شرکت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند زیرا ارائه دهندگان باید فقط در ابتدای بارداری آزمایش سیفلیس را انجام دهند. ایده این است که اگر چند هفته قبل از تولد آزمایش دهید، زمان برای درمان عفونت وجود دارد.

با این حال، این توصیه به این بستگی دارد که آیا ارائه دهنده مشکوک است که بیمار در معرض باکتری ایجاد کننده سیفلیس قرار گرفته است یا خیر، که ممکن است برای افرادی که می گویند روابط آنها تک همسری است واضح نباشد.

میلر گفت: «آنچه که ما پیدا کردیم این بود که بسیاری از اوقات شریک زندگی آنها به اندازه‌ای تک‌همسر نبود و آن‌ها آن را وارد رابطه می‌کردند.

او گفت، حتی اگر آزمایش اولیه بیمار منفی بود، ممکن است در اواخر بارداری به سیفلیس مبتلا شده باشد، در حالی که آزمایش این بیماری معمول نیست.

دو آنتی بیوتیک برای درمان سیفلیس استفاده می شود، پنی سیلین تزریقی و یک داروی خوراکی به نام داکسی سایکلین.

بیمارانی که به پنی سیلین حساسیت دارند اغلب آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می شود. اما سازمان بهداشت جهانی اکیدا به بیماران باردار توصیه می کند که از مصرف داکسی سایکلین خودداری کنند زیرا می تواند باعث بدشکلی شدید استخوان و دندان در نوزاد شود.

مارک تورنتین، متخصص زنان و زایمان هیوستون، گفت: در نتیجه، به بیماران مبتلا به سیفلیس باردار اغلب پنی سیلین داده می شود، حتی زمانی که آلرژی دارند، با استفاده از تکنیکی به نام حساسیت زدایی. به بیماران دوزهای کم در بیمارستان داده می شود تا به بدن آنها کمک کند تا به دارو عادت کند و واکنش شدید را بررسی کند. تزریق پنی سیلین بر خلاف آنتی بیوتیک که نیاز به رعایت یک رژیم دو هفته ای دارد، یک روش یکباره است.

تورنتین گفت: «مصرف دارو برای مدت طولانی سخت است. تنها یک تزریق می تواند آرامش خاطر را برای بیماران و پزشکان آنها فراهم کند. او گفت: “اگر آنها به هر دلیلی برنگردند، شما نگران آن نباشید.”

لورا وارنیر، مدیر پرستاری و بالینی، گفت: اداره بهداشت عمومی مترو در نشویل، تنسی، شروع به دادن آنتی بیوتیک خوراکی به همه بزرگسالان غیرباردار مبتلا به سیفلیس در ماه جولای کرد.

تورنتین گفت که او در ماه آوریل شروع به دریافت توصیه‌هایی در مورد کمبود پنی سیلین تزریقی کرد، تقریباً زمانی که یافتن آنتی‌بیوتیک آموکسی سیلین دشوار شد و پزشکان از پنی‌سیلین به عنوان جایگزین استفاده می‌کردند و به طور بالقوه کمبود را تشدید می‌کرد.

به گفته انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا، افزایش سیفلیس تقاضا برای تزریقی را ایجاد کرده است که تولیدکننده فایزر نمی تواند با آن مقابله کند. ASHP در یادداشتی گفت: «تامین کافی برای سفارش معمول وجود ندارد.

ارین فاکس، مدیر ارشد داروسازی سیستم بهداشت دانشگاه یوتا و استاد کمکی در دانشگاه که در مورد کمبود دارو مطالعه می‌کند، گفت: اگرچه پنی‌سیلین مدت‌هاست وجود داشته است، اما تولید آن دشوار است، عمدتاً به این دلیل که بسیاری از مردم آلرژی دارند. .

او گفت: “این بدان معناست که شما نمی توانید داروهای دیگری را در آن خط تولید بسازید.” تنها تولیدکنندگان بزرگی مانند فایزر منابع لازم برای ساخت و راه اندازی چنین تاسیسات تخصصی و محصور را دارند. فاکس گفت: «این لزوماً کارآمد نیست – یا لزوماً سودآور است.

فایزر در بیانیه ای تأیید کرد که کمبود آموکسی سیلین و افزایش سیفلیس باعث افزایش تقاضا برای پنی سیلین تزریقی تا حدود 70 درصد شده است. نمایندگان گفتند که این شرکت 38 میلیون دلار در تأسیساتی که این شکل از پنی سیلین را تولید می کند، سرمایه گذاری کرد و کارکنان بیشتری را استخدام کرد و خط تولید را گسترش داد.

در این بیانیه آمده است: «این افزایش سرعت کمی طول می‌کشد تا در بازار احساس شود، زیرا زمان چرخه محصول 3 تا 6 ماه از زمان تولید محصول تا عرضه آن به مشتریان است.» این شرکت تخمین زد که کمبود تا بهار به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در همین حال، میلر گفت، کلینیک او در چاتانوگا به استراتژی خود ادامه می دهد. هر دوز پنی سیلین تزریقی می تواند صدها دلار هزینه داشته باشد. به علاوه، باید در سردخانه قرار داده شود و پس از 48 ماه منقضی می شود.

حتی با افزایش چشمگیر موارد، سیفلیس هنوز نسبتاً نادر است. بیش از 7 میلیون نفر در تنسی زندگی می کنند و در سال 2019، ارائه دهندگان خدمات در سراسر ایالت 683 مورد سیفلیس را گزارش کردند.

بخش‌های بهداشتی مانند میلر بیشتر بیماران سیفلیس را درمان می‌کنند. بسیاری از بیماران توسط ارائه دهنده خود به بخش بهداشت فرستاده می شوند، که با ردیاب های تماس برای شناسایی و اطلاع دادن به شرکای جنسی که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند کار می کند و بیماران را برای سایر عفونت های مقاربتی از جمله HIV آزمایش می کند.

میلر گفت: «وقتی در مطب تشخیص می‌دهید، به این فکر کنید که فقط نوک کوه یخ را می‌بینید. “شما به یک تیم از افراد نیاز دارید تا بتوانید بقیه کوه یخ را کاوش کرده و به آنها نگاه کنید.”

این داستان بخشی از یک مشارکت است که شامل WPLN، NPRو KFF Health News.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).