رابرت کالیف، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا، با اطلاعات نادرست – گاهی با حقایق مبهم مبارزه می کند


به نظر نمی رسد که رابرت کالیف، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا از این کار لذت ببرد.

من امسال را به عنوان نبرد تن به تن توصیف می کنم. واقعاً، هر روز،» او در یک کنفرانس آکادمیک در استنفورد در ماه آوریل گفت. این احساسی است که کمیسر FDA اغلب بیان کرده است.

چه چیزی به بز کالیف رسیده است؟ اطلاعات نادرست، که بخشی از سرزنش راکد ماندن امید به زندگی آمریکایی ها است. از نظر کالیف، کشوری که بسیاری از پیشرفته‌ترین داروها و دستگاه‌ها را اختراع می‌کند، در استفاده از آن فناوری‌ها بسیار بد است. و یکی از دلایل آن انتخاب های نادرست آمریکایی ها است. بسیاری از استاتین ها، واکسن ها یا درمان های کووید-19 استفاده نمی کنند. بسیاری سیگار کشیدن را انتخاب می کنند و غذای اشتباه می خورند.

کالیف و FDA در حال مبارزه با اطلاعات نادرست هستند. او در یک سخنرانی آشکار در بهار امسال در دانشگاه تافتس گفت: «ماشین اطلاعات غلط واقعاً باعث مرگ و میر زیادی می شود. او به KFF Health News گفت که این بیماری همه گیر به “تبلور” نیاز او برای مقابله با اطلاعات نادرست کمک کرد. این یک «مورد آشکار» بود که در آن مطالعات متعدد شواهدی در مورد درمان‌های بسیار مؤثر علیه کووید ارائه کردند. “و بسیاری از مردم ترجیح دادند این کار را انجام ندهند.” او گفت که «تامین کنندگان اطلاعات نادرست در مقیاس بزرگ» بودند که چاه را مسموم کردند.

با این حال، گهگاه، کالیف و سازمان غذا و داروی آمریکا به اطلاعات نادرست اطلاعات نادرست اضافه می کنند. و گاهی اطلاعات نادرست آنها در مورد اطلاعات نادرست است.

کالیف نتوانسته است به طور مداوم تلفات بهداشت عمومی اطلاعات نادرست را تخمین بزند. ژوئن گذشته، او گفت که این “علت اصلی از دست دادن سال های زندگی معنادار” است. در پاییز، او در یک کنفرانس گفت: «من همیشه می‌گشتم و می‌گفتم که اطلاعات نادرست شایع‌ترین علت مرگ در ایالات متحده است.» او ادامه داد: هیچ راهی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما من معتقدم که اینطور است.

در مواقع دیگر، مانند ماه آوریل، او این مشکل را “علت اصلی” مرگ زودرس کشور نامیده است. او گفت: “من به کار روی این موضوع ادامه خواهم داد تا تلاش کنم تا آن را درست انجام دهم.” بعداً، در ماه مه، او گفت: «بسیاری از آمریکایی‌ها هر ساله به دلیل انتخاب‌های نادرست ناشی از اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده می‌میرند یا بیماری جدی را تجربه می‌کنند.»

سلامت آمریکایی ها واقعاً در وضعیت وخیمی قرار دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها خاطرنشان کرد که امید به زندگی در این کشور دو سال متوالی کاهش یافته است – این رقم در سال 2021 به 76.1 سال رسیده است – که این رقم تاسف‌بار به چهار دهه افزایش با تاخیر رسیده است. کشورهایی مانند اسلوونی، یونان و کاستاریکا از ایالات متحده پیشی گرفته اند، طبق گفته سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انتظار می رود شهروندان تازه متولد شده آنها بیش از 80 سال عمر کنند.

عوامل متعددی در ریشه این تفاوت ها هستند. اما انتخاب‌های آمریکایی‌ها، که اغلب از داده‌های بد یا گمراه‌کننده، جریمه‌های سیاسی یا تبلیغات سودجویانه آگاه می‌شوند، از جمله دلایل هستند. به عنوان مثال، یک مقاله در سال 2023 تخمین زده است که واکسیناسیون کمتر علیه کووید – که بخشی از آن ناشی از اطلاعات نادرست است – هزینه ای بالغ بر 300 میلیون دلار در روز دارد که هم هزینه های مراقبت های بهداشتی و هم هزینه های اقتصادی مانند کار از دست رفته را شامل می شود.

کارشناسان بیرونی همدل هستند. جاشوا شرفستاین، استاد بهداشت عمومی دانشگاه جانز هاپکینز و معاون سابق کمیسیونر سابق سازمان غذا و دارو، گفت: اطلاعات نادرست یک “مشکل بزرگ برای سلامت عمومی” است. داشتن استراتژی برای مبارزه با آن بسیار مهم است. اما، او هشدار داد، “این ساده ترین بخش این است.”

این آژانس که محصولاتی را تنظیم می کند که مصرف کنندگان سالانه 20 سنت از هر دلار را صرف آن می کنند، عضله بیشتری را پشت سر این تلاش قرار می دهد. این شرکت شروع به ذکر موضوع اطلاعات نادرست در درخواست های خرید خود کرده است، مانند موردی که در مورد نیاز به نظارت بر رسانه های اجتماعی برای اطلاعات نادرست مرتبط با حشیش بحث می کند.

این آژانس یک صفحه “کنترل شایعات” را راه اندازی کرد تا به دنبال رفع سردرگمی مداوم باشد. همچنین انتظار دارد که گزارشی از بنیاد ریگان اودال، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط کنگره برای مشاوره به FDA ایجاد شده است، دریافت کند. کالیف گفته است که فکر می‌کند مقررات بهتر – و اختیارات بیشتر برای آژانس – کمک خواهد کرد.

کالیف به پیروزی های کوچکی اشاره کرده است. ایورمکتین که زمانی به عنوان یک داروی شگفت انگیز کووید معرفی می شد، “در نهایت” به یکی از این برنده ها تبدیل شد. اما، دوباره، استفاده از آن “به طور کامل از بین نرفته است.” و علیرغم پیروزی در نبردهای انفرادی، خوش بینی او کمرنگ شده است: “من می گویم در حال حاضر روند جنگ در جهت منفی است.”

برخی از آن نبردها بسیار کوچک و حتی حاشیه ای بوده اند.

کالیف گفت و دانستن اینکه چه چیزی را باید پذیرفت یا به آن پاسخ داد دشوار است. او به KFF Health News گفت: «من فکر می‌کنم که ما تازه در روزهای اولیه قادر به انجام این کار هستیم. او گفت: «علمی بودن خیلی سخت است.

تجربه آژانس در پاییز گذشته با “مرغ نای کویل” را در نظر بگیرید – یک روند آشپزی ظاهرا ویروسی که در آن کاربران پرندگان خود را در داروی سرماخوردگی بدون نسخه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok کباب می کردند.

کالیف گفت که «خدمه اسکلت» آژانس او ​​- حداقل نسبت به غول‌های فناوری بزرگ – به صحبت‌های فزاینده درباره این میم پی برده‌اند.

اما تحلیل های مستقل این ادعا را تایید نمی کند. به نظر می رسد که بیشتر علاقه به آن تنها پس از جلب توجه FDA به آن صورت گرفت. BuzzFeed News در تجزیه و تحلیل داده های TikTok دریافت که یک روز قبل از بیانیه آژانس، برنامه TikTok تنها پنج جستجو در این موضوع ثبت کرده است. این آمار یک هفته پس از اعلام آژانس به 7000 افزایش یافت. Google Trends که تغییرات تعداد جستجوها را اندازه گیری می کند، الگوی مشابهی را نشان می دهد: در هفته پس از اعلام آژانس، علاقه در موتور جستجو به اوج خود رسید.

کالیف همچنین مدعی شد که به دلیل روند رسانه های اجتماعی “مستقیما” برای شرکت کنندگان جراحات رخ داده است. اکنون، او گفت، “تعداد مجروحان کاهش یافته است”، اگرچه او نمی تواند بگوید که آیا مداخله آژانس علت آن بوده است یا خیر.

باز هم، ادعاهای او دارای زیربنای مبهم است. مشخص نیست، در صورت وجود، چه آسیبی که مد مرغ NyQuil ایجاد کرده است. مگی مالونی، سخنگوی مرکز سموم آمریکا، گفت: مراکز کنترل سم این داده ها را حفظ نمی کنند. و پس از درخواست های متعدد، سخنگویان آژانس از ارائه داده های FDA که منعکس کننده افزایش ترافیک رسانه های اجتماعی یا آسیب های ناشی از میم است، خودداری کردند.

در مقابله با اطلاعات نادرست، FDA همچنین در معرض خطر قرار گرفتن به عنوان یک دست بالاست. در سپتامبر 2021، آژانس درباره افسانه های ادعایی توییت کرد و اطلاعات غلط در مورد ماموگرافی در میان اسطوره ها؟ اینکه آنها دردناک هستند در عوض، آژانس توضیح داد که “آستانه درد هر فرد متفاوت است” و روش غربالگری سرطان سینه اغلب به عنوان “ناراحتی موقت” توصیف می شود.

لیزا فیتزپاتریک، پزشک بیماری‌های عفونی و در حال حاضر مدیر عامل شرکت Grapevine Health، استارت‌آپی که تلاش می‌کند سواد سلامت را در جوامع محروم بهبود بخشد، گفت: اظهاراتی مانند این‌ها اعتماد را از بین می‌برد. فیتزپاتریک قبلاً به عنوان یک مقام رسمی در برنامه مدیکید ناحیه کلمبیا و CDC خدمت کرده است.

“تو کی هستی که قضاوت کنی چه چیزی دردناک است؟” او با لفاظی پرسید. به سختی می توان برداشت های ذهنی را به عنوان اطلاعات نادرست معرفی کرد.

کالیف این نکته را تصدیق کرد. صحبت با 340 میلیون آمریکایی دشوار است. با ماموگرافی، بیماران عادی ممکن است تجربه دردناکی نداشته باشند – اما بسیاری ممکن است. “به نظر من، دستیابی به این نوع تفاوت های ظریف و ارتباطات عمومی در مراحل اولیه خود است.”

بررسی دقیق نقش آژانس در مورد غذا و تغذیه نیز در حال افزایش است. پس از آنکه روزنامه‌نگار مستقل هلنا باتملر اویچ مقاله‌ای نوشت و از آژانس به دلیل تکیه بر استانداردهای گزارش‌دهی داوطلبانه برای شیر خشک انتقاد کرد، کالیف برای تصحیح توییت کرد “کمی اطلاعات نادرست”، گفت که آژانس چنین اختیاری ندارد.

یک متخصص ارتباطات آژانس مداخله ای مشابه با استاد دانشگاه نیویورک ماریون نستله انجام داد و با اشاره به “الگوی نگران کننده از مقالات با اطلاعات اشتباه که سپس تقویت می شود.” آژانس مجدداً به دنبال رد استدلال‌هایی بود که نشان می‌داد آژانس در جستجوی گزارش اجباری اشتباه کرده است.

نستله پاسخ داد: «همانطور که من می بینم، «الگوی دردسرساز» در اینجا پاسخ های FDA به طرفدارانی مانند من است که می خواهند از نقش این آژانس در حصول اطمینان از اینکه شرکت های مواد غذایی به طور کلی – و به طور خاص شرکت های شیر خشک مخصوص نوزادان – مواد غذایی ناامن تولید نمی کنند، حمایت کنند. با وجود اعتراضات آژانس به Evich و Nestle، آژانس اخیراً چنین اختیاری را درخواست کرده بود.

تلاش برای پاسخگویی به اطلاعات نادرست یا تنظیم آن در حال تبدیل شدن به یک مشکل سیاسی است.

در ماه ژوئیه، یک قاضی فدرال دستوری فراگیر و در عین حال موقت صادر کرد – به تحریک دادستان های کل جمهوری خواه، چندین گروه سیاسی جناح راست و مدافع برجسته ضد واکسن رابرت اف کندی جونیور، مدافع سلامت کودکان – مقامات بهداشت فدرال را از تماس با گروه های رسانه های اجتماعی برای تصحیح اطلاعات منع کرد. بخش بزرگی از این حکم به تفصیل تلاش های یک مقام CDC برای عقب راندن اطلاعات نادرست مشکوک در شبکه های رسانه های اجتماعی است.

یک دادگاه تجدیدنظر بعداً حکم موقت خود را صادر کرد – این بار در مخالفت با دستور اصلی و فراگیر – با این حال بر میزان فشار بر علیه اطلاعات نادرست دولت تأکید کرد. کالیف همواره توانایی دولت برای حل مشکل را کم اهمیت جلوه داده است. صد در صد کارشناسان موافقند، دولت نمی تواند این را حل کند. او در ژوئن گذشته گفت: ما به نهادهای بنیادی بی اعتمادی بیش از حد داریم.

این یک تغییر قابل توجه نسبت به دوره قبلی او در رهبری آژانس در دوران دولت اوباما است. او گفته است: «من سال‌های اوباما را سال‌های نجیب، روشنفکر و بسیار مفرح توصیف می‌کنم. با این حال، اکنون کالیف برای اطلاعات نادرست بیشتر آماده می شود. او به KFF Health News گفت: “این فقط چیزی است که من فکر می کنم باید با آن مقابله کنیم.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان